Gå til innhold

LT og gullungene

Fibonacci

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk for hilsener jenter!

Tror akupunkturen hjelper litt, altså! Var til ny behanding i går, og først ble hodepinen verre mens jeg lå der med nålene, men så ble det bedre og jeg sovna til og med litt. ;)

Orker å gjøre litt mer nå for tida, men har fått streng beskjed fra aku-dama og fysioterapeuten om å ta det med ro og gjerne gjøre litt yogaøvelser og tøyinger av nakken innimellom.

Nå er det helg! :hoppe:

Det var min tur til å få sove lenge i dag, og det var helt skjønt. Nå er mannen hos frisøren og skal handle mat for neste uke etterpå, og barna og jeg koser oss hjemme. De har hjulpet meg med lørdagsrengjøring, tørka støv, støvsugd litt og t.o.m. vaska vinduer for meg :ler:

Det ble mye søl da, men søte var de!

Brage og jeg skal ut og finne kostyme til karneval i barnehagen neste fredag. Ylva har fått Pippi Langstømpe-klær, og Brage vil visst være en superhelt. Helst Spiderman ;) Vi får se hva vi finner!

I morgen skal vi på en liten ski- og aketur sammen med foreldrene mine. Det er kjempeflott skiføre, og mannen min har gått på ski i lysløypa 3 kvelder denne uka. Han jogger vanligvis 2 ganger i uka, men fant ut at skigåing var vel så bra trening, og så slipper han å jogge på glatte veier :)

God helg alle som er innom! :klem:

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kaffedama

Takk, og god helg til deg også! :klemmer:

Håper akupunkturen hjelper skikkelig på vondtene dine.

Jeg synes det er så vanskelig med karnevalskostyme for gutter, tror det er fordi jeg har en innebygd skepsis til spiderman, supermann og Kaptein Sabeltann. Og så føler jeg at han er litt for stor til noen av de barnsligste dyrekostymene... Og så mye annet er det jo egentlig ikke å få tak i, og sy, det kan jeg ikke... :sjenert:

Kos deg med barna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg, kaffedama! Karnevalsutstyr til litt større barn er ikke lett. Brage endte opp med Supermann-drakt i går, han fikk bestemme selv, og superhelter er det helt stooore for tida. Tidligere har det gått mye i dyredrakter/masker. Det første året i barnehagen hadde han rett og slett på seg grønne klær og en Robin Hood-hatt fra Standard festmagasin. Den hatten er han så glad i, og trøkker den ned på hodet sitt selv om den egentlig er for liten :fnise:

Takk for hilsen, Zarah!

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det i ønsker om Kaptein Sabeltann.

Han har endel utstyr til det allerede, (var i Kristiansand dyrepark i fjor sommer) men ikke den frakken da. Tror den koster 400 kroner jeg :overrasket: De tar seg jammen betalt..

I fjor var det Spiderman som gjaldt, men det er veldig populært i år også. Går helt klart i superhelter her også for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sabeltann er veldig "in" hos storebror også, Sandra, men lillesøster synes det er så skummelt!

Tenkte jeg skulle prøve å legge inn noen bilder i dagboka, siden albumet mitt er fullt. Skavise...

Her er storegutten min:

post-4867-1234269193_thumb.jpg

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de har blitt store og flotte unger - jeg er kjempestolt av dem! :hjerte:

Sånn passelig form i dag. Våkna med kraftig hodepine, men den har blitt bedre. I ettermiddag er det svømming - ukas høydepunkt for liten og stor. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Ny uke har begynt, og pga vinterferie så er det hverken yogatrening (har begynt på intro-kurs) eller svømming med barna denne uka. Forrige fredag var det karneval i barnehagen, og det var kjempestas. Det var første gang Brage faktisk ville ha på seg kostymet! Og Ylva var helt i hundre og veldig fin som Pippi Langstrømpe.

Helga gikk superfort unna, bl.a. var vi på aketur sammen med ei barnekjær venninne på søndag, og lagde middag hos henne etterpå. I går var jeg og mannen på vift. Det var tid for å bruke julegaven jeg fikk av ham; operabilletter til Flaggermusen. Veldig bra! Og kjempegøy å være inne i den nye operaen, beundre salen og høre flott musikk. Vi koser oss for tida, og jeg er bedre i hodet også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra å høre at du er bedre i hodet La Traviata.

Har du bilder av Ylva som Pippi? Og av Brage som Supermann?

M var Kaptein Sabeltann i går, det var stor stas!

Så gøy at du og mannen fikk dere en tur. Det er viktig med litt alene-voksen tid også :klem:

På tide å treffes snart synes jeg! :)

God helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det hadde vært koselig å treffes, Sandra!

Har et par bilder av Pippi og Supermann ja, må bare lete litt.

:)

Hodet ble verre igjen forrige uke, og på fredag turde ikke fysioterapeuten å ta i meg engang, i frykt for å gjøre vondt verre. Men nå er akupunktøren tilbake fra vinterferie, og jeg har fått nye nåler i øra. Har vært ganske bra i dag, så det lover godt.

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 2 uker senere...

Heisann!

Jeg er altfor sløv med å skrive her for tida. Men jeg har vel strengt tatt ikke så mye spennende å skrive om heller :ler:

Hodepinen kommer og går, og "dikterer" mye av hvordan dagene blir... dessverre. Men jeg har blitt flinkere til å trene, har gått på intro-kurs på yoga og skal fortsette i et nytt kurs nå, i tillegg til å gå på litt aerobic/kondisjonstrening når det passer sånn.

Forrige helg var jeg gressenke, mens mannen var på tur med jobben. Det gikk veldig fint, men deilig å få ham hjem søndag ettermiddag ;)

Denne helga er broren min og familien hans på besøk hos mamm og pappa, og vi skal opp dit og treffe dem i kveld. Har ikke sett dem siden i fjor høst, så det blir koselig! Barna forandrer seg jo så mye på kort tid. Minstemannen deres er nå litt over 2 år og jeg regner med at han og Ylva kan leke mer sammen enn de har gjort før!

God helg til alle som er innom! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...