Gå til innhold

LT og gullungene

Fibonacci

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Istanbul høres fabelaktig ut! Har vært der og vil gjerne tilbake. Veldig eksotisk og mye å se, samtidig som det er relativt "europeisk".

Ha en fortsatt fin en!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jenter! :klem:

Jeg har visst ikke så mye tid til å være her bortsett fra på fridagen min jeg. Uka har vært så som så, jeg har hatt mye migrene og i går begynte Ylva å kaste opp i barnehagen. Det går omgangssyke... Og joda, i natt kasta hun opp igjen, men så langt i dag har maten holdt seg på plass heldigvis. Masse skittentøy å ta unna, kjører nå min 2. klesvask i dag, har vaska rommet hennes og lufter ut, men den vonde lukta sitter i veggene antakelig... vasker henda for harde livet også, i håp om å slippe smitte til meg og resten av family´n...

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Her sitter jeg på en lørdagskveld og venter på at mannen skal fikse middag til oss. :-D

Ylva er ferdig med oppkast og diaré, men hun har fortsatt feber. Brage har hatt diaré i dag, og virka slapp og varm ved leggetid, men får håpe det ikke blir noe mer enn det. Flinke gutten min var hos frisøren i dag, og satt musestille mens hun brukte både maskin og saks. Han ble kjempefin og myyye kortere på håret - han har så tjukt hår og det var virkelig overgrodd nå!

Vi har en slappe-av-hjemme-helg, og koser oss med det.

Jeg fikk mensen i dag, og har hatt migrene, men ikke så altfor ille i forhold til hvordan det kan være. Greit å vite at kroppen min er tilbake i gjenge igjen etter det som skjedde i høst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj, her høres det ut som om det er nok å ta tak i for dere. Håper dere alle er friske igjen! Omgangssyke høres pyton ut, testet det før jul selv. Æsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

Oi, lenge siden sist jeg skrev her nå!

Vi har hatt utrolig mye sykdom i januar, det har bare gått på rundgang mellom oss 4, var ganske lei til slutt. Nå har vi vært friske en ukes tid da, og fått vært på svømming og ungene har hatt karneval i barnehagen. Brage var katt og Ylva rev (men de reve-ørene forsvant rimelig fort! :ler: )

Nå i helga har mannen og jeg vært ute og feira 12-årsdagen vår, litt forsinka. Var i byen og spiste sushi og dro på kino og så Drageløperen. En nydelig film! *snufs*

Ungene har overnatta hos foreldrene mine fra i går til i dag, jeg er spent på hvordan det har gått, og savner dem masse nå! Skal hente dem om ikke så lenge, har bare planer om litt husarbeid først. Har laget et morsdagskort til mammaen min, og så skal hun få tulipaner og sjokolade av meg :)

Goood søndag til dere som er innom, jeg skal prøve å skrive her litt oftere fra nå av!

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med 12 år sammen! :roser:

Feirer 12 årsdag i april vi og. Tiden flyr. Så godt å høre at den verste sykdomsperioden er over i LT heimen :klem: Håper dere holder dere friske framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

iingvild, Middis, Imax og monja: :klem:

Forrige uke fløy avgårde som vanlig - jeg og Ylva hadde fri på torsdag og var på tur og jeg fikk lagd et Valentin-kort til mannen som han ble veldig glad for (feira ikke noe mer enn at vi ga hverandre sjokolade og han masserte meg - har mensen må vite!)

Helga tilbrakte vi på fjellet (Hardangervidda), på den "nye" hytta til svigers. De har bygd på en ny del så hytta har blitt dobbelt så stor. Mange stilige løsninger, ikke fullt så mye "hytte-hytte" som den gamle delen - lysere treverk, spot´er, fint nytt kjøkken og ny stilig peisovn. Det som gjenstår der nå er å gjøre om det gamle kjøkkenet til bad og badstu - det kommer til å bli kjempedeilig å bruke den hytta i årene som kommer altså!

Vi kom ganske seint fram på fredag, litt mye kø enkelte steder, men ungene sov i bilen nesten hele veien. Kom opp til hytta i 10 minusgrader og fikk servert pølser til kvelds og et lite glass rødvin før vi køya. Ble litt dårlig søvn på en ukomfortabel sovesofa og med unger som våkna etter tur da.

Lørdagen var en nyyydelig dag! Minus 5 grader og sol som varma litt etter hvert. Vi akte en stund ned bakken fra hytta (og Ylva lærte seg to nye ord: "Ake" og "gøy!") og så kjørte vi et lite stykke til Skinnarbu og gikk på ski innover derfra, der er det bra løyper, og ganske flatt. Ylva lå i pulken og sov, og Brage gikk selv, med litt "drahjelp" enkelte steder fra farfar! Synes han var superflink altså, det var ikke noe lett føre akkurat (veksla mellom klister og voks) og han klagde ikke et eneste sekund, bortsett fra på slutten, da han virkelig var sliten og begynte å bli kald. Da fikk han komme oppi pulken og koste seg der den siste biten. Vi fant en lun plass og tente bål og grilla pølser, og hadde det kjempekoselig! Var vel ute i til sammen 3 timer, og da var det deilig å komme tilbake til hytta etterpå. Svigerfar serverte Irish Coffee, og svigermor diska opp med vafler. Seinere på kvelden utnevnte mannen seg selv til kokk, og lagde lasagne fra bunnen av, den nøt vi med rødvin til og bare flata helt ut etter at ungene var i seng!

På søndag var det mildvær og litt mer vind, men det stilna da vi ble klare til å gå ut, vi akte og lekte rundt hytta først og så gikk vi en liten tur opp til en seter like ved. Veien opp dit var veldig hard og isete, det hjalp nesten ikke med klister engang, og da blir litt av skigleden borte for min del. Brage sleit, så vi tok av ham skiene til slutt. Fant oss en skråning og spiste lunsj - det var litt blå himmel og deilig å nyte solgløtt. Elsker å være på fjellet, og det var fint å oppleve litt ordentlig vinter! Her hjemme er det bare bittelitt snø i veikantene nå.

Kom hjem i 8-tida i går kveld, og så var det å få ungene i seng og pakke ut og starte klesvask. Følte meg ikke så veldig på topp, så jeg gikk og la meg tidlig, og i dag våkna jeg med vond hals og feber. Sitter her og snufser og harker mens jeg prøver å jobbe litt hjemmefra. Har jo "egentlig" ikke tid til å være syk... :roll:

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...