Gå til innhold

LT og gullungene

Fibonacci

Anbefalte innlegg

Hei dere godjenter! Jammen er det koselig å komme inn til hilsenene deres! :klem::kyss:

Vi har hatt en kjempefin helg i Bergen! Reiste på fredag og kom hjem nå i kveld. Brage var helt overtrøtt stakkar, etter en lang dag med dåp for lille fetter, flytur og biltur fra Gardermoen. Men han har vært veldig flink på begge flyturene, sittet helt i ro og kost seg med å se ut av vinduet og sitte med tegnesaker og litt godis som han fikk utdelt. Ylva har vært sitt vanlige blide og sosiale jeg, og sjarmert folk overalt. Hun surkler fortsatt, men broren min er lege så han fikk lytta på henne og titta i ørene (pga av at hun ikke reagerte på hørselstesten på 8-måneders kontrollen på fredag) og det var bare litt slim øverst oppe og ørene var fine.

Hun ble målt og veid på kontrollen også, og er nå 9480 gram og 73 cm lang! Vi skal også til fastlegen på tirsdag for å sjekke opp det med ørene og surklinga, og ellers var alt bra, hun er litt seint ute motorisk men ingen grunn til bekymring. Hun er jo aktiv på gulvet selv om hun ikke krabber, og jeg tar det med stor ro selv også. Hun er frempå på andre måter, hun skravler og babler og er veldig flink til å bruke hendene sine. Og så er hun jo verdens blideste! Gooodjenta mi! :hjerte:

Hele familien var altså samla til dåp i Bergen i helga, og det var supert å se broren og søsteren min, samt samboere og barn! Tanta og onkelen min var også der, for onkelen min var fadder. Mamma og pappa naturligvis, men pappaen min er syk stakkars, og var ikke særlig tess på fredagen da de reiste. Broren min undersøkte ham og det viste seg at han har fått lungebetennelse! Så han har stort sett ligget ut i helga, fått antibiotika da, og i dag var han litt bedre heldigvis.

Brage syntes det var veldig stas med den lille fetteren sin, var opptatt av ham og viste skikkelig pappainstinkter også, da han lekte en hel ettermiddag og kveld med dokka og dokkevogna til kusina si. Så omsorgsfull og flink, tror nesten han må få sin egen dokke jeg! :ler:

Det har vært en lang dag i dag, men en veldig fin dåpsseremoni og masse god mat etterpå også. Nevøen vår var helt rolig og fin i kirken, en skikkelig nydelig gutt er han! Skal bli spennende å bli bedre kjent med ham etter hvert som han vokser til. Og så synes jeg det er rart at mine unger har vært så små... :grine2:

Nå skal jeg ta en titt i noen dagbøker og så gå og legge meg! Natta! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei vennen min :klem:

Så koselig å lese om helgen deres i Bergen.

Veldig praktisk med en lege til bror da når ungene ikke er helt pigge.

Håper pappaen din er bedre også.

Jeg ville ikke bekymret meg om Ylva ikke er den kjappeste rent motorisk. Henrik var så treig at pappaen virkelig begynte å bli bekymret, fysioterapaut som han er :ler: Men når han gikk i barnehagen ble de testet av noen studenter sammen med flere andre barnehagebarn. Da var det ett barn som utmerket seg spesielt og det var Henrik :overrasket::legrine: Så han tok det nå virkelig igjen.

Så skjønn Brage er som leker så fint med dukke. Det gjorde min lille pode også og dukke fikk han - noe pappaen ikke helt hadde lett for å svelge da :ler:

Sov godt - slike helger tar jo på selv om det er kjempekoselig :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Er våken nå, Murmel! :klem:

Stor klem til Charmis også! :klem:

For en nydelig dag! Sol og vårstemning, litt kald vind bare!

Starta dagen med legetime for Ylva. Det gikk bra, det var ikke noe spes. å gjøre med surklinga, men hun har antakelig undertrykk/væske i mellomøret så vi skal bruke nesespray i en uke, ha en uke pause og så 1 uke på spray igjen, og så får vi innkalling til øre-nese-hals om en måneds tid for å sjekke opp.

Etter legetimen gikk vi bort til biblioteket, og der dumpa vi inn i en åpen barnehage, så da slang vi oss like godt med på det! Det var gøy, og Ylva var helt med! Det var sanglek, lunsj (vi hadde jo ikke med oss noe men jeg fikk en kaffekopp og Ylva fikk en "mamma spesial") og så leking på gulvet etterpå. De fleste barna var over 1 år, men også noen litt mindre, som bare krabba/ålte seg. Snakka en del med noen av mødrene og synes det var kjempekoselig. Dit skal vi flere ganger!

Etter åpen barnehage trilla vi en flott tur langs havna og Badeparken, Ylva sov i vogna og jeg kjøpte meg en kaffe og en bolle og koste meg i vårsola. Sånne dager må vi ha flere av altså! :-D

Nå er vi hjemme igjen og jeg skal starte litt på middagen snart, skal lage fiskesuppe og håper å ha den klar før vi skal hente Brage, da blir det mindre stress og mer tid til lek og kos før middagstid!

Egentlig skulle jeg ha lest litt fag i dag, det har det blitt fint lite av, men det er ikke ofte det er så flott vær og vi har mulighet til å kose oss sånn. Får ta det igjen i kveld! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt fra Brage forleden dag:

"Æææsj! Bilen er møkkete! Stakkars bilen..."

På tide å vaske bilen kanskje? :ler:

Han er forresten blitt veldig flink til å telle nå, og synger flere sanger selv, samt kan de fleste fargene! Og så er han hekta på gravemaskiner, for de ser vi 2 stk. av når vi kjører fra barnehagen!

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk visst ikke vært her inne i går ser jeg... travle dager!

I går dro vi på babykino og så "Music & Lyrics" med Hugh Grant og Drew Barrymore - helt grei underholdning! Ylva var blid og digga musikken i filmen!

Etterpå spiste vi på kafé, og gikk litt i butikker. Fikk tak i litt klær til Ylva, bl.a. en vårlue, og nytt Reflex regntøy og sydvest til Brage. Det trengs, de bruker jo regntøy hver dag i barnehagen nå og det han har er begynt å bli for lite! Det er sånn sølevær for tida, og han kommer mot meg med et stort smil hver ettermiddag og skal vise meg hvor møkkete han er! :ler:

Lurer litt på om Ylva får tenner. Det er uforklarlig sutring og grining innimellom, det ligner ikke frøkna i det hele tatt! Og jeg tror jeg ser noe i overmunnen...

Hun har forresten blitt veldig sår i stumpen sin, hun bæsjer så mye for tida og det er ganske løst. Hun gråter når jeg vasker henne der og den salva vi har ser ikke ut til å hjelpe så mye akkurat nå! Får prøve å få tak i en bedre salve i dag.

Vi skal kanskje på babysvømming i dag, men jeg har ordentlig hodeverk så jeg må bare prøve å bli litt bedre først!

Ellers blir det middag hos mamma og pappa i dag - pappaen min er bedre men langt fra helt bra ennå, så jeg henter Brage selv og drar opp dit med ungene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje på tide med en bilvask da ja :ler:

Håper du og dine får en fin helg vennen. Jeg drar til Geilo i morgen så derfor er jeg innom med en helgehilsen allerede nå.

STOR klem fra meg til deg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Ville bare legge igjen en liten hilsen hos deg. Jeg setter stor pris på å kunne komme innom hos deg og lese litt! :)

Håper du får en kjempe fin helg!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

:ler: Skjønne Brage...Tror jeg hadde måttet gi bilen en omgang etter en sånn skjønn kommentar ja!! ;) Et tantebarn av meg uttrykte også, da hun så hvor mye hundehår som ligger i bilen etter Bono, "Æsj...så rotete det er med så mye hår!" :ler: Vi støvsuger jo relativt ofte..men han røyter så fælt bare!! :sjenert::ler:

Ser du har travle, men koselige dager for tiden!! Det er godt å ha sånne dager! Supert med babykino da..har sett noen innslag på nyhetene om det tidligere, og det så helt ypperlig ut altså! Har god lyst til å se den filmen jeg også...Som de sa i en filmanmeldelse av den, grei underholdning, og du vet hva du får! Hugh Grant er liksom en sjanger i seg selv, og han skuffer ikke! :ler: Tviler på jeg får med mannen på kino på den, men vi kan jo leie den når den kommer på dvd! :ler:

Riktig god helg snuppa!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Charmina, iingvild, Madden og Burpen: :klem:

Hehe, mannen vaska bilen i går, så nå er den ren og fin! Gjenstår bare litt rengjøring innvendig... :rodme:

Det er FREDAG og ungene er i seng! :hoppe::sjarmor:

Det ble babysvømming på oss i går, og Ylva storkoste seg! Vi prøvde et par nye ting, som gikk fint, og helte litt vann over hodet også, skal kanskje dykke neste gang hvis hun er klar for det.

Spiste middag hos mamma og pappa i går, og snakka masse om Hellas, vi planlegger tur dit i september! Vi bør bestille snart, og driver og sjekker priser på fly og hoteller... moro! :Hehe:

Var sliten i går kveld da, og lå ut med migrene... :grine:

Men hodet var litt bedre i dag, og Ylva og jeg tok oss en tur på jobben min og snakka med kollegaer, veileder og fikk vært med på kake og vinlotteri også! Bare en måned til jobbstart nå, men jeg gruer meg ikke fullt så mye lengre som i den verste sykdomsperioden her hjemme... og jeg skal inn på et nyoppussa kontor og får en flunkende ny PC! Det blir en bra start ;)

I helga har vi planer om handletur, og så skal Brage og jeg på kino og se Elias! Er spent på det, han har jo ikke vært på kino før, men jeg tror det blir gøy! :-D

På søndag er vi bedt i navnefest for tvillingene til venninna mi. Det blir koselig, og så får vi endelig truffet lillejenta til vår felles venninne F som ble mamma i desember!

Nå er det Nytt på nytt, kaffe og påskemarsipan! : :kaffe:

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lianna, Murmelmy og Felicity: :klem:

Helga går så altfor fort unna!

Lørdag starta jeg med hodepine etter en dårlig natt med Ylva... men mannen tok ungene på morgenen og så ble jeg bedre etter hvert.

Fikk dratt ut og handla en del, bl.a. nye klær til meg selv :sjarmor:

og litt til huset, samt barsel- og navnedagsgaver til barna til to venninner av meg.

Så skulle Brage og jeg på kino, men det ble ingen suksess! Filmen var skummel, og Brage satte i å gråte etter et litt voldsomt øyeblikk (høy lyd, mørkt på kino og uvant setting gjorde nok sitt også), roa seg litt på fanget men var lei seg og ville helst gå ut igjen. Så det gjorde vi. Dro på kafé istedet, og så i en lekebutikk, og det skumle var fort glemt! Vel hjemme lekte vi ute en stund og på kvelden hadde jeg og mannen en kjempekoselig stund med god mat, vin, film og armkrok :hjerte:

I går var vi i navnefest, og det var også kos! Tvillingene til venninne S var blitt så store og gode! De var utrolig små da de ble født, bare litt over 2 kilo. Fikk endelig sett jenta til venninne F også, hun er snart 3 måneder og et skikkelig sjarmtroll med masse hår og glimt i øyet! Brage var eneste "store" barnet i selskapet, og kjeda seg nok litt etter hvert, men sjarmerte jo gjestene så det holdt da, selv om han i et litt ivrig øyeblikk holdt på å ødelegge den flotte kaka! :rodme::sjenert:

I dag var Ylva våken og ville opp litt over 7... litt tidlig, men greit å få starta dagen! Været er nydelig, så i dag skal vi på tur.

Ha en fin uke alle sammen! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Murmelmy og Murf: :klem:

Vi hadde en deilig tur (tross litt kald vind) i går ja! Skrittelleren min sto på over 9000 i går kveld, så jeg var fornøyd.

Enda mer fornøyd var vi i går kveld, da vi kom over noen billige flybilletter på nettet og endelig fikk bestilt tur til Kreta i september!!! :hoppe:

Reiser sammen med mamma og pappa, skal bo i en by som heter Sitia på nordøstkysten. Gleeeder meg!

Ylva har begynt å klappe! Hun knytter nevene da, men jeg prøver å lære henne å åpne hendene. Hun er så morsom for tida, hun sier "hei" til folk vi treffer og sånt, alltid en suksess! :ler:

I dag var vi tidlig oppe og leverte Brage i barnehagen. Tok litt tid, han har begynt å bli mer sta og vanskelig å kle på nå i det siste, det blir mer og mer "forhandlinger" ut av det, selv om jeg prøver å vise hvem som er sjefen...

Så dro vi for å bytte en lue vi kjøpte forrige uke og som var litt for liten. Stakk innom Panduro også, og fikk tak i litt mer kartong så jeg kan få gjort ferdig dåpstakkekortene. Så handla vi mat til barseltreffet vi skal ha her i morgen, det blir en enkel lunsj. Har kjøpt inn halvstekte brød og godt pålegg. Men burde jeg ha noe søtt etterpå tro? :klø:

Må rydde og shine huset i dag, skal i hvert fall vaske badene, rydde gangen, støvsuge og vaske gulvene og ta Brages leker, bøker og spill ned på rommet hans.

Samtidig er jeg helt hinsides av trøtthet, jeg burde absolutt ikke ha satt meg ned her, for da er det sååå vanskelig å komme opp igjen...

Rekker ikke noen runde nå, men tar det forhåpentligvis igjen snart!

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ylva har begynt å klappe! Hun knytter nevene da, men jeg prøver å lære henne å åpne hendene.

Og ikke før hadde jeg skrevet dette, så klapper hun ordentlig, med håndflatene mot hverandre, og stråler som en sol! :-D

Hun gjør det både på oppfordring og uten, så hun har tydeligvis lært seg å forstå noen ord nå. Og så slår hun armene rundt halsen min, skal kose og sier "mamma" :hjerte:

Sliten i kveld, etter en lang og travel dag. Men må såklart se Fruene og Seks som oss!

Snakkes! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...