Gå til innhold

LT og gullungene

Fibonacci

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei på dere, Charmina og Glossy! :klem:

Vogna bestilte jeg på Babyjungle, Glossy! Snakk om rask levering ja, det tok mindre enn en uke! Og vogna virker helt super! Brage har sovet i sportsvogndelen i dag, og vi har prøvetrillet litt og øvd oss på å slå den sammen (veldig enkelt). Kjempefornøyde er vi! :tommelsmil:

I går kveld etter at begge barna var i seng, satt jeg og mannen ute på terrassen med hver vår øl og bare koste oss. Det ble til at vi gjenopptok visse ekteskapelige aktiviteter også ;):humpe:

Godt å være "i gang" igjen, det har jo gått nesten 6 uker nå!

Varmt i dag også, Brage har plaska i båten sin og fikk gå naken rundt og lufte seg en stund, helt til han holdt på å bæsje på terrassen! Kan tro vi fikk fart på oss da vi skjønte hva som var på gang! :ler:

Jeg har hatt skikkelig vondt i hodet i dag. Har ikke orka å gjøre så mye bortsett fra barnepass og amming, men fikk da støvsugd litt og rydda på vaskerommet. Mannen har skrapt gjerdet på terrassen i dag, håper å få malt der i morgen!

Jeg er bedre i hodet nå, men er litt sliten i kveld. Ylva sovner jo aldri! (Dvs. hun sovna litt etter kveldsbad og pupp, men våkna igjen. Håper jo snart å etablere noen faste leggetider, men må nok regne med at det tar litt tid!)

Er redd jeg holder på å bli forkjøla. Er tett i nesa og har vondt i halsen! Brage er også tett, og hoster en del. Typisk det, nå når han er tilbake i barnehagen.

Hun smilte så masse til meg i stad, og mannen løp for å hente kameraet, som lå ute. Men for seint... Hun har et så godt smil, og smiler veldig med øynene også! Helt skjønn er hun, jeg sitter ofte og bare studerer henne når hun sover på fanget mitt. Prøver å nyte øyeblikkene! :hjerte:

I kveld grilla vi svinefileter, det var nydelig! Mannen ville så gjerne se på Napoleon, så det ble til at vi spiste inne. Nå kikker vi halvveis på True Lies, men den virker ganske dårlig...

Sengetid snart, hvis prinsesse vil-ikke-sove er enig... ;)

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere fikk sove etter hvert. Har Napoleon serien på DVD som jeg kjøpte for lenge siden. Sifra om dere går glipp av noen episoder! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!!

Innom en aldri så liten tur i full fart!!

:ler: Den Bragegutten! Han er nå så god!!

Grattis med vogna!

Må komme på lengre visitt en annen dag! Nye tider med ny sjef vettu!

:klem::klem::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

iingvild: :klem: Takk for det vennen! Vi fikk sove innen rimelig tid heldigvis.

Skytte: :klem: Så koselig at du tar deg tid til å stikke innom mellom pupping, bleieskift og kos! :-D

Nok en strålende dag i dag, vi har vært på stranda en tur og jeg har endelig fått bada! :sjarmor:

Det var knalldeilig, jeg elsker å svømme og merka at jeg virkelig har savna det. Håper sommeren varer langt utover i august/september så jeg får bada mye mere!

Brage var også skikkelig tøff i vannet i dag! Og han trives så godt på stranda og finnes ikke sjenert for andre mennesker. Travet rett bort til noen folk bak oss og skulle studere barnevogna og den lille babyen deres! :ler:

Solgangsbrisen gjorde seg litt mer gjeldende utover ettermiddagen, så etter middag trakk vi oss innendørs. Merker at jeg blir sliten av å amme i ett sett om kvelden sånn i lengden - vi prøver å legge Ylva kl. 22, men det varierer veldig om hun sovner eller om hun vil ha mere pupp eller kos. Hun elsker kos, den lille dama, i stad trodde mannen at hun var kjempesulten da hun lå i vogga og mjauet misfornøyd, men etter en stund på pappas bryst sovna snuppa og enset ingenting lengre, kunne legge henne tilbake og jeg tviler på om hun våkner igjen før i morgen tidlig! Deilig!!! :-D

I morgen er det 6-ukers kontroll for Ylva på helsestasjonen! Har tenkt å trille dit i den nye vogna! Er så spent på hvor mye hun veier nå, og hvor lang hun er blitt!

I morgen ettermiddag skal vi på middag hos mamma og pappa. Søsteren min er der også, og så kommer kusina mi på besøk! Hun har ikke sett Ylva før, så det blir stas.

Nå skal jeg ordne med litt bilder av gullungene og av den nye vogna! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brage på tomatslang!

Han tok en grønn tomat og prøvde å smake på den. Kommentaren etterpå var "Æsj!" :ler:

gallery_4867_73_18010.jpg

Har akkurat hjulpet pappa med å vanne i hagen:

gallery_4867_73_57128.jpg

Ylva etter en god porsjon kveldspupp:

gallery_4867_73_11399.jpg

Godt å hvile seg på pappas bryst:

gallery_4867_73_7591.jpg

Sover godt i bag´en sin:

gallery_4867_73_33652.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her kommer et par bilder av vogna, har egentlig mange flere men har nok en gang brukt opp all plass i albumet. Må slette en haug gamle, men har ikke tid nå!

TFK Joggster TWIST, sportsvogndelen:

gallery_4867_73_17561.jpg

Med hardbag:

gallery_4867_73_55606.jpg

Har prøvd den ut enda mer i dag, og må si meg veldig godt fornøyd så langt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi vært på 6-ukers kontroll hos lege på helsestasjonen!

Jeg var veldig spent på hvor mye hun hadde vokst, trodde nesten hun hadde passert 5 kilo, men hun lå litt under faktisk (fødselsvekt-og lengde i parentes):

Vekt: 4966 gram (4070 gram)

Lengde: 58 cm (53 cm)

Hodeomkrets: 39,2 cm (38 cm)

Hun er lang da! Lengre enn gjennomsnittet, sa legen. Ellers var alt vel med hjerte, lunger, vekstkurven ser bra ut og hoftene kunne han ikke finne noe galt med (ultralyd er mye mer sensitivt da, skal til ny kontroll på sykehuset i slutten av august). Snakket litt om varmen og om å gi vann i tillegg til morsmelk. Det har vi ikke prøvd ennå, men skal forsøke i dag tenker jeg.

Tok fram helsekortet til Brage for moro skyld for å sammenligne vekta ved 6 uker, han veide 5132 gram (lengden ble ikke målt) og var 38,5 cm rundt hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei LT! Så fint å lese om dagene dine som tobarnsmor. Har ikke vært her på en stund, men nå har jeg oppdatert meg... :)

De barna dine er nydelige! :hjerte:

Bra at alt stod bra til på kontroll. Sigurd har også hatt seksukerskontroll i dag (enda han har blitt 9 uker nå). På helsestasjonen her vil de ikke måle lengde enda, lurer på hvorfor? (Jaja, må vel finne fram målebåndet selv. :ler:)

Ha en fin uke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

miiip: :klem: De målte ikke Brage heller på 6-ukerskontrollen... ville ikke strekke ut beina hans. Mens i dag gjorde de det jo... ikke lett å forstå seg på alt!

Gjett hvem som har kulerunde øyne i kveld og ikke har planer om å sovne på leeenge ennå!? ;)

Ylva er ofte sånn om kveldene. Og så skal hun ha pupp i ett sett. Tror hun bare kosesuger jeg. Det er så trygt og godt å ligge der, og hun er ikke no´glad i smokken, det er liksom bare puppen som kan roe henne ned!

Er litt i tvil om hva jeg burde gjøre for å venne henne til å sovne av seg selv om kveldene. Med Brage funka det å gi smokken, Ylva derimot bare spytter den ut!

Vi har hatt det kjempekoselig hos mamma og pappa i kveld, spiste taco til middag og is og Dajmkake til dessert! Yummi!!! :sikle:

Det kom en skikkelig regnskur etter middag, bare deilig det når lufta er så klam og varm som nå. Jeg føler at jeg blir svett 2 minutter etter at jeg har dusja om morran...

I morgen har jeg time til 6-ukerskontroll hos legen. Timen er ganske tidlig, så jeg må nesten sette på vekking tror jeg! ;)

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag morges var jeg ganske trøtt... :Gjesp:

Ylva slokna ikke før halv 2 i natt, og jeg fikk ikke sove med en gang. Vekkerklokka sto på 8, men likevel fikk vi ganske dårlig tid til legetimen kl. 10! Ble litt forsinka, for det er jo klin umulig å finne parkering i Drøbak sentrum om sommeren! Det gjorde heldigvis ingenting for legen min lå etter skjema hun også.

Legebesøket gikk fint, hun hadde lest om fødselen i lokalavisa så hun var fullt informert over hvor fort det gikk! Snakka litt om fødselen, om hvordan formen var og sånt. Hun sjekka blodtrykk og blodprosent, og tok GU og celleprøve av livmorhalsen. Det er over 2 år siden sist det ble tatt, så det var jo på tide. Kan ikke akkurat si at jeg synes GU er så veldig gøy, men det var fort overstått da. Blodprosenten min var gått opp til 12,6 så nå kan jeg slutte å ta jerntabletter!

Snakka litt om prevensjon også, jeg har ikke tenkt å gå på minipiller eller Ceracette denne gangen, for minipillene hadde jeg lett for å glemme, og Cerazette (som er p-piller man kan ta mens man ammer) fikk jeg så mye og kraftige blødninger av. Har tenkt å bruke kondom nå i starten, og kanskje sette inn spiral etter 3 måneder. Får tenke litt over det, fikk i hvert fall resept på hormonspiral som jeg kan hente ut og få satt inn hvis jeg vil.

Etter legebesøket dro jeg innom Posten og henta en pakke, og så trilla vi en liten tur i Badeparken. Men det begynte å regne, så da satte vi kursen mot bilen igjen. Ylva var sulten igjen også, så det var bare å komme seg hjem og dra fram puppen! ;)

Hun spiste lenge og vel, til slutt slokna hun og jeg fikk rydda litt, satt i gang klesvask og rydda og vaska på kjøkkenet.

Må sende en mail til Babyjungle, der jeg kjøpte den nye vogna. Jeg får ikke kalesjen på bag´en til å låse seg slik at man kan bære bag´en i håndtaket, så jeg får høre med dem hvordan det best kan fikses!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei LT! Bra at alt stod bra til på kontroll. Det tar sin tid å komme seg opp og ut når man har en liten en som er med! Jeg har stort sett klokka på åtte når jeg skal noe selv om avtalen min er 11-12... :ler: (Blir nok mer rutinert etterhvert.)

Har stilt et spørsmål inne hos meg selv ang leggetider som kanskje du kan svare på? (Skreiv innlegget samtidig med at du skreiv der inne.)

:klem: Og takk for hjelpa på forhånd! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei miiip: :klem: Svarte deg veldig kjapt i stad, skal se om jeg kommer på noe mer vetugt etterpå... :ler:

Problemet med kalesjen løste seg, takket være noen hjelpsomme damer på Nybaktmamma.com! :hoppe:

I dag hadde vi steinbitkaker til middag. Det var digg! :sikle:

Brage og jeg bygde litt Lego etterpå, det var så koselig å leke med ham mens Ylva for en gangs skyld ikke skulle ha mat. Ellers har hun stort sett hengt i puppen mesteparten av ettermiddagen/kvelden.

Nå er det mannen som underholder henne, men det høres ut som det er litt misnøye å spore!

Er spent på hvor lenge hun kommer til å holde det gående utover kvelden. Har i hvert fall tenkt å legge henne til fast tid, og se hvordan det går...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest marthepia

Neimen, så søt hun er :) Åhh, gleder meg masse til å møte babyen jeg har i magen nå. Brage er nydelig han også!

Endret av marthepia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag sov jeg og Ylva leeenge... hadde ingen avtaler vi skulle rekke, så det var deilig å slumre litt.

I stad hørte jeg skikkelig tordenbrak et stykke unna her, og det var noen veldig mørke skyer i det området. Men det har ikke regna her ennå, så kanskje uværet gikk en annen vei? Det blåser veldig, da...

Tør ikke trille helt til barnehagen med tvillingvogna slik planen var i dag. Er så kjedelig å bli gjennomvåt (turen er ganske lang) og føler meg tryggest i bil hvis det tordner og lyner...

I dag skal vi ha makaronigrateng til middag! Er evigheter siden sist, men nå hadde vi en pakke med pølser i kjøleskapet som må taes snart, og da passer det godt å lage det. Tar nok litt ekstra hvitløk oppi, Brage elsker det!

I går kveld lå jeg i senga og mata Ylva, og etterpå var hun så våken og blid og vi lå lenge og koste og "prata"! Det er så gøy nå som hun er så våken og oppmerksom, man får masse blikkontakt, hun smiler så mye og kommuniserer med hele seg! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neimen, så søt hun er :)  Åhh, gleder meg masse til å møte babyen jeg har i magen nå. Brage er nydelig han også!

Tusen takk for det, Marthepia! :klem:

Du har masse å glede deg til! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er noen bilder jeg tok i går - Ylva (6 uker) og flinke storebroren som klapper lillesøster på hodet: :-D

gallery_4867_73_6691.jpg

gallery_4867_73_55895.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlige de er :grine2:

Og så stor som Ylva er (nå måtte jo jeg sjekke Torsteins mål og - 4880 gram, 57,5 cm lang og 39,5 rundt hodet). Skikkelig nydelig jente :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, ja, det er så superkoselig når de små smiler og lager lyder, åpner og lukker munnen og vifter med armer og bein for å snakke med deg! :hjerte:

Edit: Og så glemte jeg det jeg EGENTLIG skulle si, nemlig tusen takk for gode svari dagboka mi! :klem: (Føler meg veldig trygg på alt som er approved by tobarnsmor! ;))

Endret av miiip
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...