Fibonacci Skrevet 31. juli 2006 Forfatter #61 Del Skrevet 31. juli 2006 (endret) Heisann Cr@sh! Nå er jeg så utrolig fornøyd! JEG HAR FUNNET DRØMMEVOGNA! Jeg har lenge fundert over å skaffe en singel-vogn som jeg kan bruke når jeg er hjemme med Ylva, for Brage har jo Simo-vogna som sovevogn i barnehagen og søskenvogna er litt stor å dra på når jeg ikke har med meg begge ungene! Har lest om vogner på SM og NM til det har gått rent rundt for meg, og søkt lenge og vel på finn.no. Jeg vil gjerne ha en trehjuling som kan brukes med hardbag, og som har god plass i sportsvogn-delen så Ylva kan ha den leeenge! En stund funderte jeg på Hartan Skater X, men slo det fra meg etter en del negativ omtale. Så kikka jeg på Teutonia Spirit S3, men ble aldri helt begeistret for utseendet på den, selv om den oppfylte alle de andre kravene mine! På bruktmarkedet koster den gjerne 4000. MEN nå har jeg funnet ut at dette vidunderet kan bli vårt for omtrent samme prisen når jeg bestiller den helt flunkende ny på nettet! TFK Joggster Twist med Sahara trekk TFK Joggster Twist med Sahara trekk TFK Joggster Twist med Sahara Trekk Den er sååå stilig! Og er faktisk en av de romsligste vognene å få tak i, med 109 cm liggelengde og en bredde på 42 cm! Veier 13,7 kg, har svingbart forhjul som kan låses i rett posisjon, håndbrems på styret, avtagbar kalesje med integrert insektnett, lommer på sidene og bak på ryggen, handlekurv under og blir svært liten sammenlagt (78X60X38 cm). Har lyst på rød bag jeg da: Sånn ser den ut sammenlagt Bestiller den med regntrekk og handlenett, og betaler da ca. 4500 kr.! Det skal visstnok ta en uke å få den sendt hit! Som jeg gleder meg! Endret 3. august 2006 av Scorpina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 1. august 2006 #62 Del Skrevet 1. august 2006 GRATULERER MED VOGNKJØPET!!! Ikke bare-bare å orientere seg i vogn-verdenen, det er jo utallige muligheter. Flott at du fant ei som passa til dine kriterier. Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 1. august 2006 Forfatter #63 Del Skrevet 1. august 2006 Kverula: Vognjungelen er både stor og uoversiktlig, så jeg er veldig glad for å finne "min" vogn! :-D Jeg gleder meg sånn til å tøffe rundt i Drøbak med den doningen der! I går kveld var jeg på senteret her borte litt før stengetid for å stikke innom apoteket. Trengte mer allergimedisin og øyedråper! Men så viste det seg at apoteket stengte kl. 18 pga ferieavvikling antakelig! MAKAN! Det apoteket må forresten være landets dårligste. De som jobber der er sure, umotiverte og har aldri hørt om service! Sånn, der fikk jeg ut den frustrasjonen! Så jeg må altså en tur på apoteket i dag, og hadde tenkt å trille bort dit med søskenvogna. Været er bra i dag, og jeg trenger litt frisk luft! I morgen får vi middagsbesøk av noen venner! Mannen skal lage noe med kylling, og så tenkte jeg å bake sjokolademuffins med sjokoladebiter oppi, det tror jeg blir bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pepita Skrevet 1. august 2006 #64 Del Skrevet 1. august 2006 Kjempefin vogn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glossy Skrevet 1. august 2006 #65 Del Skrevet 1. august 2006 Kjempe fin vogn!! Godt at du endelig fant drømme vogna da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 2. august 2006 Forfatter #66 Del Skrevet 2. august 2006 *MissS* og Glossy: I dag har jeg vært sprek synes jeg! Trilla søskenvogna helt til barnehagen og tilbake. Og den er tung med begge ungene oppi! Tilsammen ca. 1 time og 10 minutters tur! Med tre reale oppoverbakker... jeg var rimelig svett da vi kom hjem! Belønningen er derimot ikke så hyggelig, jeg har vondt i bekkenet i kveld, så neste gang jeg går til barnehagen tror jeg vi busser hjem igjen. Har lyst til å bli litt sunnere, så i dag har jeg holdt meg unna søtsaker og sånt. Er altfor lett å slenge i seg godteri eller brus, hvis vi har det i huset. Hvis jeg går noen skikkelige turer 3-4 ganger i uka og bare spiser godteri i helgene, burde det jo hjelpe? Unntaket blir muffins i morgen da... men man kan jo ikke bli helt fanatiker heller... Jeg gikk innom senteret på vei til barnehagen, og fikk gjort ærendene mine på apoteket og levert en film til fremkalling. Det er masse bilder av Ylva fra hun var 2 uker gammel. Hvis de blir bra bruker vi kanskje et av dem til takkekort! Stakk innom Exit også, og kjøpte nye tøfler som Brage kan ha i barnehagen og en sommerlue til Ylva. Hun vokser jo ut av alt som er! I morgen har jeg planer om å være litt effektiv (noe jeg ikke har vært de to siste dagene, har ikke kommet i gang med dagen før i 12-tida...) og få bakt muffins, gjort husarbeid og ringt kirkekontoret ang. dåp. Vi har jo tenkt oss på Hellas-ferie i slutten av september, og for å få bestilt noe snart må vi først avklare dåpsdato og sånt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 2. august 2006 Forfatter #67 Del Skrevet 2. august 2006 Noen bilder fra dagen som har gått (forøvrig Ylvas 5-ukers dag!) Ylva på stellebordet: I vippestolen: Brage har begynt å ta oppvasken siden mammaen hans ikke gidder... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pepita Skrevet 2. august 2006 #68 Del Skrevet 2. august 2006 Herlige unger! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 2. august 2006 Forfatter #69 Del Skrevet 2. august 2006 Takk for det, MissS! For et tordenvær! Dagen begynte med fint vær og blå himmel, men så skya det over og det begynte å styrtregne og tordne! I stad tror jeg lynet slo ned i nærheten for lyset i huset blunka, og PC´en skrudde seg av! Jeg synes det er litt skummelt når det er så nærme, jeg. Spesielt når jeg har Ylva her også! Muffinsene står nå til avkjøling, de ser kjempegode ut! Jeg har sååå lyst til å prøvesmake... Ellers i dag har jeg bretta tøy, skifta på dobbeltsenga vår og så begynte jeg å se på Fahrenheit 9/11 på DVD mens jeg satt og amma Ylva. Hun har sovet mye i dag! Og i går kveld slokna hun tidlig oppe i stua, vi måtte vekke henne for å ta bading, kveldsstell og kveldspupp! Har funnet ut at lydbøker er genialt når jeg ammer liggende i senga og det ikke er så mye annet å finne på. Hadde med Kompani Orheim på ferie, og den var på 12 CD´er! Likte den veldig godt, synes det var så trist når den slutta! Må få tak i Mannen som elsket Yngve også, er spent på hvordan den er i forhold. Akkurat nå hører jeg på Kim Novak badet aldri i Genesaretsjøen av Håkan Nesser. Foreløpig virker den akkurat som min type bok, en bra historie, morsomt fortalt med fargerikt persongalleri og treffende observasjoner, men også med triste undertoner. Puh, nå tror jeg det verste uværet har gitt seg for denne gang. Får gå og vaske opp etter bakinga (fins det noe kjedeligere, tro?). Skulle hatt Brage her nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 2. august 2006 #70 Del Skrevet 2. august 2006 Så nydelig Ylva er Men ikke så veldig lik Brage egentlig. Ligner det på hver sin forelder eller? Herlig han og. Og så flink til å ta oppvasken da. Smurfen min elsker akkurat det og, men jeg tviler på at det er noe som varer Håper du har en fin dag til tross for tordenvær. Enn om dere kunne sendt litt tordenvær hit? *vilha-vilha* Nydelig vogn forresten Kanskje jeg skal vurdere den framfor Quinny? Jada, jeg har alt begynt å legge planer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 2. august 2006 Forfatter #71 Del Skrevet 2. august 2006 Hei monja! Veldig mange mener at Ylva ligner faren sin, og Brage ligner meg ja! Selv synes jeg det er vanskelig å se det helt på Ylva ennå. Men jeg ser jo at hun er ulik Brage da, bortsett fra at han også hadde mye og mørkt baby-hår! Tordenværet har dratt sin kos, kanskje det tar turen til Trøndelag nå? Synes TFK virker bedre enn Quinny, monja! Mange som klager over Comfort´en i hvert fall... og TFK´en har bedre plass til større barn! Man må jo planlegge litt i forkant! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 2. august 2006 #72 Del Skrevet 2. august 2006 Kjempefin vogn og som vanlig deilige bilder av englebarna.De er så goe atte Tordenvær her også, og nå klokka 22 er det ennå godt over 20 grader. Vidunderlig. snart skal jeg finne senga det er jo jobb i morgen og mange inntrykk både for liten og stor. Kos å lese her inne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 3. august 2006 Forfatter #73 Del Skrevet 3. august 2006 Charmina: Takk for besøk vennen I går hadde vi tre venner på middagsbesøk, det var koselig og mannen lagde en deilig kyllinggryte. Muffinsene mine fikk også bein å gå på! I går kveld var Ylva ganske misfornøyd og ville ha pupp stadig vekk. Jeg syntes det virka som puppen ikke hadde noe mer å gi etter hvert heller... så mannen ga henne en flaske istedet. Vi gjør det innimellom, også for at hun skal venne seg til flaska. Først ville hun ikke ha noe særlig, men etter hvert tok hun hele flaska og sovna så fint etterpå! Men jeg hadde problemer med å få sove i natt! Lå og tenkte på alt mulig rart og fikk ikke ro over meg. Slitsomt! I dag er det fint og lettskyet vær. Jeg har ikke så mye på programmet, men må handle melk og brød og gjøre litt i huset... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 3. august 2006 #74 Del Skrevet 3. august 2006 Håper du får sove bedre i natt da vennen. Jeg sliter veldig med akkurat det fordi det er så varmt jeg, ligger jo bare og vrir meg halve natta jo.Ser at Martine er urolig også. Så bra at Ylva vil ta flaske da. Det er jo litt lettere da å overlate henne til andre. Martine har jo alltid nektet plent -og da blir de jammen bra mamma avhengige. Klokka er halv ni, og sola skinner som bare det,tror jeg skal kose meg litt ute på terassen! Ha en fin kveld Klem fra Charmis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 4. august 2006 Forfatter #75 Del Skrevet 4. august 2006 Hei Charmina! Det med søvnen er ikke bare-bare nei. Det er altfor varmt, og bekkenet plager meg en del for tida! I går kveld var jeg så sliten at jeg ville gå og legge meg kl. 10. Men lille prinsessa var ikke enig i det da, så klokka ble vel nærmere 12 før jeg sovna... Brage våkna også masse i går kveld og utover natta! Skjønner ikke hva som plagde ham, men det kan jo være varmen eller de siste jekslene muligens? Morgenen starta også riktig fint med en liten jente som har tissa og bæsja gjennom bleia, pysjen og lakenet! Så da ble det sengetøyskift og klesvask før frokost! Heldigvis har vi tisselaken i vogga Nå skal vi snart på trilletur! Skal lage pannekaker til middag i dag, og trenger egg og syltetøy! Ha en god helg alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 4. august 2006 #76 Del Skrevet 4. august 2006 Hallo... Her i Trøndelag har det ikke vært tordenvær nei, så det gikk nok en annen vei! Ha en super helg med masse finvær! fra iingvild Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glossy Skrevet 4. august 2006 #77 Del Skrevet 4. august 2006 Nydelige bilder av Ylva Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 4. august 2006 Forfatter #78 Del Skrevet 4. august 2006 Puh... det er så varmt! Svetten RENNER i strie strømmer! På vei hjem fra tur i butikken ringte de fra Tollpost og spurte om jeg var hjemme så de kunne levere en svææær pakke til meg! Så nå er den nye vogna i hus allerede! Gjenstår å få pakket den ut og satt den sammen, så kan vi teste den ut nå i helga! Gleder meg!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 4. august 2006 #79 Del Skrevet 4. august 2006 Oj så fort den vogna kom da Håper dere blir fornøyd!Blir sikkert fint å trille med prinsessa oppi der ja. Kose dere masse på tur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 4. august 2006 #80 Del Skrevet 4. august 2006 Håper der hadde en fin trilletur i sola Her e gutta kommt hjem, og Henrik hadde plukket masse deilige blåbær til mammaen sin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå