Gå til innhold

LT og gullungene

Fibonacci

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Må jo bare innom for å :klem: på favoritt LT'en min. Håper det ordner seg med magen.

Og det er ikke bare du som ikke kjenner deg igjen. Kjenner deg ikke igjen med ny stil jeg heller. Fin da :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere :klem:

Litt strevsom kveld (igjen...)

Hyling fra 2 kanter, Brage fordi han ikke ville legge seg og Ylva som ikke ble fornøyd ved puppen, samme hvor mye jeg amma. Hun fikk grøt til kvelds da, og så MME på flaske etterpå, da ble det natta for henne også. Og snart på meg! :Gjesp:

Tidlig opp i morgen for å rekke legekontoret og ta prøvene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk iingvild! :klem:

Har vært på legekontoret og tatt prøver. Deilig å komme hjem og endelig få i seg mat (måtte være fastende)! Ylva tar seg en liten lur nå, og jeg bare slapper av ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har tenkt på..

Nå blir vel søvnen mye mer dyrebar enn før? ;)

Jeg kan jo sove som bare det nå, så det blir nok litt av en omskiftning når snuppa kommer! :ler:

Håper bare hun har godt sovehjerte..

Hvordan er det med tulla di, sover hun endel?

Gått greitt med amminga ellers?

Lurer litt på hvordan jeg vil klare det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cr@sh og Epica: :klem:

Søvn kan være mangelvare Epica, men frøkna sover veldig godt om natta heldigvis! Det hender at Brage er urolig om natta, men mannen min er flink til å ta ham også. På dagtid sover hun en del på morgenen/tidlig formiddag men ikke så mye ellers. Det blir et par korte dupper på en halvtime kanskje. Lengre hvis vi triller tur! :-D

Ammingen går fint, Ylva var flink til å suge fra første dag, med Brage strevde jeg mer for han var så slapp! Det var vanskelig å få ham til å få ordentlig sugetak. Men det gikk seg til etter et par uker, og derfra gikk det veldig bra. Jeg amma ham til han var 15 måneder, han koste seg så fælt med det.

Nå har prinsessa endelig slokna! Veldig misfornøyd en stund her i stad. Var såvidt jeg fikk lov til å lage meg lunsj!

I dag var vi tidlig oppe for å rekke barnehage og foreldresamtale. Det gikk så greit atte, Brage fikk jo bare skryt! :sjarmor:

Fikk tatt opp et par småting, og var tilfreds med responsen på det. Ylva var med selvfølgelig (leverte forresten en skikkelig bæsjebleie) og fikk masse oppmerksomhet fra både personalet og fra de andre barna!

I går kveld bare slokna jeg på sofaen, etter et inferno av hylende unger, katastrofebleier, nødklesvask, overtrøtt Brage, m.m. Det var så deilig å bare SOVE! :sove:

Sov kjempegodt i natt også, og følte meg uthvilt!

Synes magen min har blitt litt bedre nå, med tanke på vekslende treg mage og diaré. Smerter har jeg nå og da, så ett eller annet er det...

I dag skal pappa hente Brage i barnehagen. Jeg skal vaske hus og handle litt. Må finne ut hva barna skal ha på seg på søskenfotograferinga på mandag. Det skal jo helst matche, jeg har en fin kjole til Ylva + body som passer, men hva Brage skal ha på seg aaaner jeg ikke. Skal prøve å få gjort unna litt julegaver også. Fikk bestilt noe på nettet i går, og skal lage fotokalendere men må først ta nissebilder av barna som desember-motiv!

Brage hadde kost seg så fælt på svømminga i går, og var så tøff og vågal at mannen bare såvidt fikk fulgt med og passa på! Vi fikk undervannsbilde som ble tatt for et par uker siden også. Det ble kjempefint av Brage, han smiler stort og har skikkelig våkent blikk der under vann! Men hånda til mannen kommer inn i bildet, så den må vi beskjære bort!

Har scannet det inn og skal vise fram når jeg har fått redigert det litt! :-D

Nå må jeg svinge meg med vaskeklut og støvkost! :husarbeid:

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått TFK'en i hus! Det eneste jeg så langt ikke virker heeeelt tilfreds med er myggnettingen. Får du den til å sitte bra? Kan se for meg at om et sett med bein småsparker på den, så vil den sprette av... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei superLT!

Jeg bare bøyer meg laaangt ned i støvet for deg altså...Jeg fatter ikke hvordan du får tid til alt...Og så være her i tillegg :klappe:

Jeg hadde mistet vett og forstand opptil flere ganger tror jeg...så mye vondt som du har og så klare du å få alle dagene til å gå og få gjort det du skal.Det er beundringsverdig syns jeg..

Magesmerter er helt grusomt så jeg håper virkelig legen kan hjelpe deg med å finne ut hva det er sånn at du kan bli kvitt det!

Og nyyydelige jenta di da!Måtte vise sambo bildene av henne og han mente hun kunne være avstandskjæresten til Sondre :ler:

Og så koselig med storebror som hjelper til!Det må varme godt i hjertet tipper jeg!

Håper dere får ei fin helg uten sykdom og vondter!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei snuppeluppeknupp!

Må jo innom og legge igjen noen spor her må vite ;) Sånn en sjelden gang... :sjenert:

Masse god bedring til magen din - glad i deg!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xavia: :klem: Myggnettingen har jeg ikke hatt noe trøbbel med, den sitter stramt og fint rundt bagen og Ylva har aldri sparket den av! Kanskje den er litt stiv helt i starten, og trenger litt "tøying"?

Skytte: :klem: Alltid superkoselig å få besøk av deg! Og helt herlig å få Sondre som avstandskjæreste! :-D

TT: :klem: Glad i deg også vennen! :kyss:

PC-trøbbel i kveld, maskinen er ikke helt god! Altfor full av driiit, vi må bare rydde opp her snart. Ellers konker den vel bare ut en dag! :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg stort sett holdt på med husvask, amming, bleieskift og tilhørende flekkfjerning/klesvask (to ganger, Ylva har vært produktiv i dag) og så har vi vært hos mamma og pappa.

Magen min ble så vond i dag, etter å ha spist pizza. Kom på at magen min slo seg fullstendig vrang etter at jeg spiste Grandiosa en kveld forrige uke også. Hva er det for noe spesielt i pizza da mon tro?

Får i hvert fall holde meg unna en stund fremover...

Hørt fra Brage i dag:

"Kattepus!" (om en lekekatt mamma og pappa har, dette gjentok han hele kvelden)

"Bilde av mamma og pappa (om brudebildet vårt, lengste setning hittil!)

Og i morges når vi skulle ut, og Ylva gråt litt der hun satt innpakka oppi bilsetet, og jeg fløy rundt for å finne regnjakka mi, sto Brage plutselig der og vugga så fint på setet hennes og sang for henne! Hun ble tyst, og alt var ren idyll! Flinke storebroren :hjerte:

Stadig oftere går han også bort og klapper henne på kinnet og har et sånt kjærlig blikk og smil, finnes ikke noe herligere å se!

I morgen skal jeg til tannlegen kl 10, og mamma skal passe Ylva. Hvis hun ikke blir hysterisk hos mamma skal jeg også prøve å få handla middag, litt godis til kvelden (det er jo fredag...) og handle noe av det jeg ikke rakk i dag...

Jeg fikk fiksa på bildet fra babysvømminga, så her er Brage midt i et dykk:

gallery_4867_169_55926.jpg

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Epica: :klem: Weleda fødselsforberedende olje kjøpte jeg på helsekostbutikk! :-D

iss: :klem:

Sitter her med nummen munn etter tannlegebesøk! Borra to hull... Endelig ferdig for denne gang, heldigvis. Det å få barn går virkelig ut over tennene altså! Før hadde jeg nesten ikke hull, nå var det plutselig 6-7 stk! :overrasket:

Måtte love tannlegen min å være flinkere med tanntråd og fluorskylling... ble nesten som en liten skolejente som sto og nikka litt beskjemmet...

Fikk handla etterpå også. Nisseklær, og penklær til ungene! Og mat selvfølgelig. Måtte ha meg julesylte, det synes jeg er så godt. Og har kjøpt julemarsipan, klarte ikke å styre meg... :rodme:

Middagen i dag blir enchiladas, med kylling! Har ikke prøvd det før, men fikk lyst på noe annet enn taco for en gangs skyld. Forbinder det veldig med studentmiddag fra mine år på Blindern :ler:

Nå er ulldressen til Ylva ferdig! :-D

D.v.s. jeg begynte jo på den når jeg gikk gravid med Brage, men den er ikke ferdig før nå... :sjenert:

Mamma har hjulpet meg med monteringen! Skal prøve den på etterpå. Det er 6 mnd. størrelse, så muligens litt stor ennå, men snuppa her er jo stor også!

God fredag alle ihop! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig bilde av Brage! Også så flink strorebror han er... De er så herlige når de virkelig viser søskenkjørlighet og engasjement overfor de minste... :hjerte:

Ønsker dere en fin helg, hele hurven! ;)

Stor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

monja & Cr@sh: :klem:

I går koste vi oss med enchiladas (som Brage digga), TV-titting og så fikk jeg strikka noen runder mellom amming og annet styr.

Magen min ble vond etter maten, og tidligere har jeg reagert på pizza 2 ganger, så kanskje det er noe med hvetemel/gjær eller noe sånt...

Og så har jeg visst fått opp melkeproduksjonen igjen!

Var så sprengt i går kveld så jeg pumpa meg for lette på trykket, og ut kom 260 ml på kort tid! Hadde fortsatt en del igjen, så jeg henta ny frysepose å pumpe oppi, og da kom det 210 ml til! Og alt bare fra én pupp! Litt forskjell på puppene mine skjønner dere...

Her begynte dagen seint, Brage sov lenge og mannen endte opp med å vekke ham halv elleve for å få gjort det vi skal i løpet av dagen! Frokost, bading, leking, litt mer mat og nå har de dratt på senteret for å kjøpe ski til Brage (julegave fra oss!). De skulle prøve å få klipt håret hans også, til fotograferinga på mandag.

Våkna med skikkelig stiv nakke/skuldre og kjempehodepine i dag!

Tok to Paracet og det kjentes litt bedre etter noen brødskiver og en kaffekopp. Er spent på om Brage kanskje hopper over sovinga si i dag siden han sov så lenge på morgenen. Vi får se hvordan han blir utover dagen...

Jeg skal avgårde med Ylva etter hvert. Har noen ærend, bl.a. skal jeg kjøpe noen flere leker til babygym´en, handle en julegave eller to hvis jeg er heldig, kjøpe julekalenderting til Brage og så trenger Ylva flere bodyer. Hadde egentlig tenkt å handle mest i ull/ullblanding, men sånn som hun bæsjer for tida går det jo langt oppover ryggen HVER GANG, og da er det veldig mye mer praktisk med sånt som tåler flekkfjerning og kan vaskes på 60 grader gitt...

I går fikk vi Pirates of the Caribbean 2 i posten (hadde forhåndbestilt fra cdon.com) så den gleder jeg meg til å se i kveld!

Johnny Depp = :hjerter:

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...