Gå til innhold

LT og gullungene

Fibonacci

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ylva har bare verdens fineste bollekinn. :hjerter:

Så flink Brage er til å hjelpe til med matingen - han er en flott storebror.

Så dere skal kose dere med kylling i tomatgryta mi i kveld. Vi skal ha taco vi. :sikle:

Godt å høre at du har fått hvilt deg litt og føler deg litt bedre selv om magen din krangler. Håper du slipper å vente lenge på legetime.

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havfrua: :klem:

Jeg fikk legetime på tirsdag - men det kræsjer jo med treffet hos MammaSarius! Får prøve å få en annen tid!

Ting så bra ut hos legen for Brages del. Nå sover han!

Burde vel gjøre noe fornuftig her snart... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper de finner ut hva det er med magen. Jeg er også litt rar i magen og har vært det siden Sigurd ble født, kjenner også endel fantomspark og litt sånn mystiske smerter, men det er nok ikke like plagsomt som det høres ut som om dine er. Du kan jo fortelle meg hva legen sier, det er mulig jeg lider av det samme. ;)

Du må få flytta timen så du får vært med på tirsdag, ja!

Godt å lese at Brage er bedre, håper du også får tilbake energien snart.

:klem: og god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Det høres kanskje ut som symtomer på gallestein..... Jeg måtte fjerne min 14 dager etter at dattern min kom.... Og det er vanelig med vondt i magen og bak i ryggen og i skulderen... Eller kanske mat allergi..... Begge deler har jeg og det er forferdelig....... Håper du finner ut av det. Veldig vanelig at man kan få et gallestein anfall etter en graviditet.

Klem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felicity og miiip: :klem: Jeg tror ikke det er fullt så alvorlig som du hadde det, Felicity! Da ville jeg vel ha vondt hele tiden? Det er litt bedre nå. Har tenkt på matallergi, men får høre med legen!

Lørdag, nydelig vær ute, sein frokost, surfing og kaffekopp!

I går kveld hadde jeg og mannen det rett og slett nydelig sammen! Har ikke ledd så mye på år og dag jeg! Vi begynte å spille et gammelt PC-spill vi ikke har spilt på 5 år minst! Worms heter det. Små marker som skyter hverander med bazooka! :ler:

Ylva ville ha mat i natt, to pupper til og med. Kanskje fordi hun slokna tidligere i går kveld enn hun pleier?

I dag har jeg tenkt meg en tur ut, skal hente en pakke på posten og litt andre ærender. Her i huset er det rydding av kontor som står i fokus - vi satt her i går kveld og ble enige om å ta i et tak for å få kontoret ryddig, trivelig og fint å sitte å jobbe i! Sånn som det er nå, er det fullt kaos av papirer, CD´er, bøker og annet skroooot!

Har lyst til å trille tur også. Ylva sovner alltid når hun blir trilla, og sover lengre enn ellers!

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff... så mye sykdom dere plages med! :troest: Håper det går bedringens vei for dere nå.. og jeg skjønner veldig godt at du blir sliten! Skjønner ikke hvordan du klarer jeg! Beundringsverdig :hjerte:

ha en fin helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LinKri: :klem: Vi har hatt det veldig bra!

Frøkna ligger nå og pludrer med bamsen sin i vogga! :ler:

Har ikke tenkt å sove med det første virker det som...

Vi har vært på farten i hele dag, kost oss med venner på tur!

Helga har flydd avsted som vanlig. Lørdagen gikk stort sett med til tur på posten, pass av barn, vi hadde risgrøt etter at Brage hadde sovet og mannen fikk klipt seg og ble fin og fjong på håret. Fikk gått meg en tur også, men da var det begynt å bli mørkt, og kaldt! Brrr... Det ble en kjapp runde på 3000 skritt. Resten av kvelden koste vi oss inne med svinefilet surret i bacon og hvert vårt rødvinsglass. Så på film, og sløva på sofaen!

I dag sov Brage helt til halv 10, det var deilig! Jeg sto opp med ham og lagde frokost med speilegg til mannen, i anledning farsdagen! Så gikk vi ned på soverommet med gaver, han fikk både undertøy og skritteller. En litt mer avansert enn den jeg har, som i tillegg til skritt måler distanse og kalorier.

Etter at alle var kommet i klærne og fått frokost og pupp (for Ylvas del) satte vi oss i bilen og kjørte til venninne H vår som bor på stedet jeg kommer fra, så det var virkelig gamle trakter og gjensynsglede ute og gikk. Vi plukket henne opp og kjørte til en besøksgård, der de har fjøs med både høns, gjess, kaniner, griser, sauer og geiter, ponnyridning utendørs, kafé og mye spennende gårdsting. Brage var selvfølgelig helt forelska i traktoren der! Men sauene var skumle, for de sa BÆÆÆÆÆÆ! :overrasket:

Etter å ha kikka på dyra spiste vi vafler og drakk kakao på kaféen, og trilla en liten tur i retning et vann. Men det ble ganske kaldt etter hvert, jeg savna både stillongs, ørevarmere og tykkere vanter! Dro hjem til venninne H og lagde elggryte, og sjokolademousse til dessert. Nam nam! :yummy:

Brage var veldig trøtt etter middagen, så vi dro hjem for å legge ham. Han er jo frisk igjen, men veldig klengete og sutrete, skal bæres hele tida... og vil helst ha smokken konstant, men det får han ikke!

I kveld dro jeg en tur til mamma og pappa og ga faren min konfekt i farsdagsgave! Vi spiste vafler og skravla. Alltid koselig å være hos dem, ble litt seint da. Nå er det snart leggetid her! :sove:

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argh!!! mer trøbbel med magen min, denne gang skikkelig forstoppelse... what to do? Har spist masse svisker, og Fiberrik brød... men alt som skjer er masse luft i magen!

Prøvde å bytte legetimen min i morgen, men da måtte jeg ha venta helt til fredag, og kanskje fått dårlig tid siden jeg skal til tannlegen den formiddagen. Lei for det, miiip, Murf, Murmelmy, Imax, Grooo og MammaSarius! :tristbla:

Kaldt, trist og vått vær i dag. Blir en liten tur på butikken, men med bil, for å handle inn til middag! Skal hente Brage tidlig, hadde jeg tenkt.

Har kjørt klesvask i dag, og så tror jeg at det var noe mer jeg skulle, men husker ikke hva! Blir sprø av denne ammetåka... :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og forresten: Worms er kjempegøy!!! :) Nå fikk jeg lyst til å finne det fram fra glemselen også... (Jeg slo mannen og de to brødrene hans flere ganger på rad i jula for et par år siden. De blei litt sure da! :ler2:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig at dere treffes :)miiip, Murf, Murmelmy, Imax, Grooo og MammaSarius! Blei nesten missunnelig jeg nå :ler: Det hørtes hyggelig ut....

Håper legen tar masse prøver av deg LT.

Lykke til... Nå skal jeg snart se dokument2 angående å ta abort i 8 måned... Groteskt....

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for hilsener, monja, miiip og Felicity! :klem:

Ser virkelig frem til å få noe slags hjelp med magen min ja. Men hvis det er noe galt et sted tar det nok litt tid å finne ut av.

Trøtt i kveld, ungene har ennå ikke slokna! D.v.s. Brage sovna jo til vanlig tid, men Ylva holdt det gående til halv 11, og da våkna Brage igjen... han pleier ikke å våkne vanligvis, men nå måtte han få komme opp litt. Har prøvd å legge ham igjen, for snart er det leggetid for oss også...

Middagen var slitsom. Brage bare sutra og grein, ville ikke ha, la seg ned på gulvet, skulle opp på fanget, ville ikke på fanget likevel osv.

Han tar seg veldig inni munnen, kanskje de siste jekslene som plager ham? Om han bare kunne fortelle oss hva som var galt!

Holder på å avrime fryseren. Det tar sånn tid! Men begynner å hjelpe nå. Har sett på finalen i 71 grader nord, og synes Cristine fortjente å vinne, selv om jeg heia på Trude fra før av. Den balanseringa over juvet der var helt rå!

Natta folkens! :klem:

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åneiii.. Forstoppelse er så gruusomt ubehagelig!!

Spis lakris og drikk massssse vann! :kyss:

Hmmmm.. Lurer på om jeg får tilbake magen min... :grine:

Wow ja, de var tøffe som turde gå over juvet der!! :hår: :overrasket:

Mye mer action med to unger? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff... hadde forstoppelse for en mnd's tid siden... Unner ikke min verste fiende det... så en stor :klem: til deg...

Anbefaler masse masse vann, gå masse og spise godt med fete oster og smør på fiberrikt brød.

(Ta en miniklyx om det ikke hjelper....)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Epica og Cr@sh: :klem: Forstoppelsen gikk plutselig over til ganske løs mage og mere smerter i går...

Skal til legen i 2-tida. Håper hun kan gjøre ett eller annet for meg...

Brage våkna halv 9 i dag, og var grei å få av gårde egentlig, men han begynner alltid å kjede seg når jeg steller Ylva, og når alle ytterklær skal på så slår han seg ofte vrang! Etter at jeg hadde levert ham dro jeg hjem og fikk rydda opp innvendig i bilen, det trengtes! Tok ut mattene og rista dem, fjerna alt skrot og tørka over dashbordet og rundtomkring.

Akkurat nå ligger prinsessa og pupper litt. Jeg har spist litt mat, og etterpå håper jeg det blir tur, men i stad regna det så jeg håper det gir seg! Blir ganske lei av å bare være inne en hel dag. Og så har jeg en ullvask jeg skal kjøre, pluss at jeg skal rydde på kjølerommet og sette på de nyvaska trekkene til den ene sofaen (det var faktisk mannen som hadde sølt så ille på den at trekket måtte vaskes, i et forsøk på å drypppe øret til Brage med olje...)

Videre burde jeg ha lest litt faglitteratur, og rydda mer i kjedelige papirer! Pluss betale regninger.

Regner ikke med at jeg får gjort alt dette, men nå har jeg skrevet det ned, så husker jeg hva det var jeg skulle gjøre hvis jeg får et ledig øyeblikk som kan fylles med noe nyttig i løpet av dagen! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: flere som skulle gjort noe fornuftig også :ler:

Jeg skrev vel det i dagboka mi for en stund siden at jeg skulle gå i gang med husvask... men har ikke kommet så langt enda :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LinKri: :klem: Fikk ikke gjort halvparten av det som sto på lista mi, som forventet! :ler:

Men fikk ringt fotograf og avtalt søskenfotografering til uka! Jeg vant jo gavekort hos henne her på KG i fjor jul. Nå skal vi endelig ta bildene, og kanskje bruke dem til julekort? :-D

Det tok sin tid hos legen gitt! Først en halvtimes ventetid, og så en skikkelig prat, hun kjente på magen (det gjorde vondt! :grine: ) og mente det satt i tarmområdet, men ville gjøre en underlivsundersøkelse neste gang for å utelukke at problemene sitter der...

Hun sendte meg til laboratoriet for å ta masse prøver, men de dustene hadde ikke tid til å ta meg, for de skulle snart stenge...

Så jeg må tilbake dit i morgen, på fastende mage, for å ta alle disse blodprøvene, pluss levere urinprøve, og så har jeg fått med meg utstyr hjem for å ta avføringsprøve (fysj og føy) og skal tilbake neste uke når de har fått svar på alle prøvene.

Så akkurat nå vet jeg fint lite mer enn før jeg dro til legetimen, hun trodde ikke at det var matallergi, men kunne ikke si noe mer om akkurat hva det kunne være. Men hun tar det på alvor, og alle disse prøvene vil vel gi flere svar...

Siden det tok så lang tid hos legen, rakk jeg ikke hjemom i mellomtiden men måtte ta en skikkelig kjapp tur i butikken og så dra til barnehagen. Fikk skryt for Brages yttertøy i dag! Dvs. Reima-dressen, Troll hettelue og så var de veldig begeistra for vottene hans :sjarmor:

Han hadde ikke sovet i barnehagen i dag, og det er veldig uvanlig, men han sov jo lengre i dag tidlig, og jaggu sovna han i bilen hjem også. Han våkna ikke av at jeg bar ham inn i huset, tok av klær osv. så nå ligger han og purker i senga vår!

Skal begynne på middagen snart. Det blir enkelt i dag, kjøttdeig og spaghetti!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...