Gå til innhold

LT og gullungene

Fibonacci

Anbefalte innlegg

Takk Sandra! :klem:

Her går det sånn passe. Jeg blir ikke kvitt hosten min, og nå har jeg mista stemmen. Veldig ålreit...

Garasjetaket er mye verre enn det vi trodde... vi trodde det bare var et hjørne som var lekk, men vi må ta opp halve taket og legge nye plater osv. Heldigvis kan pappaen min hjelpe oss med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det har vært stor hjelp i pappaen min, mannen sa i går at hadde han ikke fått assistanse fra kyndig hold så hadde han solgt huset og kjøpt seg leilighet istedet - det sier litt :fnise:

De oppdager jo bare mer og mer lekkasje ettersom de tar opp og undersøker... Mannen og pappaen min har holdt på i hele går kveld og hele dag. De har fått gjort mye!

I morgen regner mannen med å jobbe på spreng for å få ting ferdige, og siden jeg er redusert for tida og aldri blir kvitt forkjølelse og annen drit, så tilbød foreldrene mine seg som barnevakter fra i dag til i morgen. Så nå har jeg barnefri og huset er såååå stille - veldig rart :lol:

Regner med at det blir en veldig stille og rolig kveld her, med litt god mat og TV-underholdning.

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen!

Koselig at du titter innom, søndagsengel! :klem:

Sandra: Vi har det bra. Ja, nå er det snart bursdag, det skal selvsagt feires! Det blir markering i barnehagen på selve dagen (en torsdag) og så blir det barneselskap med 5 gutter i 4-årsalderen på lørdag og familieselskap på søndag. Puh...

Vi har tenkt å kjøpe ny sykkel til ham. Sånn med støttehjul, han prøvde å sykle på en sånn sist vi var i sportsbutikk, og han var kjempeflink! "Sånn ønsker jeg meg til bursdagen" sa han :-D

Ellers har vi vært i Bergen en tur og besøkt broren min og familien hans. Koselig! Men det regna en del da... ikke overraskende! Jeg og broren min tok med de største barna på kino på lørdag og så "Mummitrollets farlige midtsommer". Den slo godt an!

Jeg jobber på spreng for tida, for å bli ferdig med skrivinga før jul. Tar kvelder og helger til hjelp så langt det går. Men neste lørdag skal vi ut og kose oss på kvelden, mannen og jeg. Skal på teater for første gang på evigheter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storebror her i huset også ønsker seg sykkel. Det slår nok sikkert an!

Vi har også tenkt litt på "Mummitrollets farlige midtsommer", men har ikke kommet oss dit helt ennå.

Hvilket teater skal dere på? Det blir sikkert koselig.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal se "Brand" på Nationaltheatret, Sandra!

Det er i dag det! Skal bli moro, og fint å få litt kjærestetid sammen. Det går så altfor mye i jobb, hus og unger hele tida ;)

Jeg har hatt omgangssyke; kasta opp onsdag kveld og har vært dårlig et par dager. Barna hadde diaré i begynnelsen av uka, så kanskje det var en sammenheng der. Utrolig slitsomt med en sånn runde, nå er jeg heldigvis bedre.

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

For 4 år siden lå jeg utmatta ved siden av en 2 timer gammel nydelig liten gutt med mørkt hår og skrukkefjes :legrine:

Den stadig like herlige gutten vår våkna opp til sang og gaver på senga i dag, og måtte følge en snor bort til trappa, under der sto en flunkende ny tohjulssykkel med støttehjul og ny hjelm på styret. Veldig stas! :bursdag:

Bursdagen skal markeres i barnehagen også, og i ettermiddag kommer foreldrene mine over for litt kake og kaffe. Så blir det barneselskap på lørdag og ordentlig familiebursdag på søndag! Puh...

*brette opp ermene og lade opp til å bake ca. 8 kaker*

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 4-årsdagen til den flotte gutten deres :smilbla:

:bursdag:

Høres ut som dere kommer til å få en hektisk men koselig helg.

Mange klemmer :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk Pepita, Sandra og iingvild! :klem:

Bursdagshelga var veldig fin. Brage fikk masse fine gaver (Elias-fiskestanga og håven fra farmor og farfar var nok høydepunktet, men han fikk masse klær og spill og leker også) og vi gasset oss med div. kaker.

Jeg har hatt en del problemer med magen i det siste, og prøver å kutte ut melkeprodukter en stund for å se om det hjelper. Vikarlegen jeg går til nå er ikke til mye hjelp akkurat, så jeg har bestilt time på Balder-klinikken i Oslo for å sjekke for matintoleranse. Det er i hvert fall ikke normalt å gå sånn som jeg har gjort de siste ukene, med kvalme, oppkast og brekninger, magesmerter, mye diaré og betydelig vekttap. Kan vel kanskje være et virus som har rota det til i systemet, tatt i betraktning at begge ungene har hatt løs mage og feber. Jeg er hjemme med Ylva i dag, nå er det hun som er slått ut. Mannen er på tur med jobben til Tyskland, og kommer hjem i morgen. Det skal bli godt!

I går oppdaga jeg til min forskrekkelse at det dryppa vann fra taket i stua! Gikk opp på loftet og sjekket, og der var det lekkasje i taket. Det trengte vi virkelig ikke nå!

Antakelig har det pågått over lang tid, faren min kom for å ta en titt og sa at sånn blir det ikke bare over natta. Vi må få sjekka med forrige eier, for det har muligens vært sånn før vi overtok huset. Vet ikke hvor lenge sånne eierskifteforsikringer gjelder jeg?

Har fått stoppa dryppinga i stua inntil videre, og resten får vi se hvordan vi gjør...

Ellers kom det jo snø på onsdag, og det var veldig moro for ungene. Det har smelta en del, og frosset på igjen, så nå er det mer glattis og bare flekker. Spent på om det blir noe særlig med snø i vinter altså.

That´s it for now... kommer sterkere tilbake!

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Nå har jeg virkelig forsømt dagboka mi!

Jeg har vært mye i dårlig form i det siste, men etter å ha bytta lege så ble det fastslått her om dagen at jeg har magekatarr, og trenger å stresse ned. Var på Balder-klinikken også, og har antakelig matintoleranse. Så nå går jeg på diett, tabletter for magen og helsekostprodukter!

Ellers har vi det bra, og gleder oss til adventstida som snart står for døren. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff da. Det var kjedelig å høre at du har matintolleranse, men sikkert deilig å vite hvorfor du ikke har vært i form?

Så fint at den nye legen din kunne hjelpe.

Vi gleder oss til adventstid vi også :Nikke: Hva slags kalender skal barna ha i år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna får pakkekalender, Sandra. Det var mammaen min som broderte den til meg og broren min da vi var små, og nå har vi arvet den. Kjempekoselig, den bringer tilbake så gode minner :)

I dag har vi vært på juleverksted på jobben til mannen, og pynta pepperkaker og lagd julekort og tegna litt. Og så kom julenissen på besøk!

Har funnet fram adventsstaken, kjøpt inn lilla lys og fått opp julestjerner i vinduene - men tenner dem ikke før i morgen ;)

Utelysene vår virka først ikke, men mannen fant feilen og i morgen skal de plasseres på en busk i hagen.

Magen min har bedra seg etter at jeg begynte på dietten, men jeg sliter med å finne variasjon i kosten. Skal jo holde meg unna alt med sukker, gjær, melk og egg. Blir veldig matlei, men det er jo for en god sak! Må avstå fra alt julegodt, kaker, gløgg osv. og det er litt kjedelig akkurat nå. Men jeg overlever vel :ler:

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Hei igjen!

Her er det ikke mye liv om dagen (i dagboka mi altså) :ler:

Bursdagen min er vel overstått, og jeg fikk masse fine gaver, bl.a. en helg på SPA-hotell med mann og barn, bøker, filmer, klær og litt praktisk til huset. Var på kino på lørdag og så James Bond, og i går hadde vi familien min på middagsbesøk og vi koste oss med reinsdyrstek og deilig tilbehør.

Begynner å komme i mål med julegavene, og har fått bakt litt (men ikke så mye som jeg pleier pga dietten min). Skal prøve å gjeninnføre div. matvarer, én og én nå, spent på det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...