Gå til innhold

LT og gullungene

Fibonacci

Anbefalte innlegg

HURRA for store lille gutten til Sandra, som kom til verden i dag! :hoppe:

Forrige uke gikk unna i toppfart. Barna hadde det helt supert hos mamma og pappa, de hadde stort sett kjempefint vær og var på stranda og bada alle dager minus en. De har plukka blåbær og tyttebær, vært på stikkelsbærslang i hagen, bada i basseng på terrassen, fått leke med Märklin-toget til bestefar, m.m.

Jeg og mannen har skrapt og malt rekkverk på huset hver ettermiddag/kveld etter jobb, og det ble veldig fint! Ble ferdige torsdag, og dro da på kino og koste oss med den siste Narnia-filmen. Helga har vi tilbrakt på hytta, med besøk hos noen venner som bor i nærheten, og en liten harry-tur over grensa ;)

I dag var første dag i barnehagen på 4 uker for ungene, og det var helt topp. Begge to har kost seg med vennene sine, og har hilst på et par nye barn som akkurat har begynt.

Vi er litt i "Mummitroll-modus" fortsatt, så nå har vi bestilt billetter til Sommer i Mummidalen i Frognerparken om to helger. Det blir moro! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

Oioi, her står man i fare for å havne på side 3. Ikke bra!

Natt til forrige fredag kasta Ylva opp, og var i laber form noen dager etterpå. Heldigvis smitta hun ikke oss andre, men denne uka har jeg blitt forkjøla. Helt typisk. Det er planleggingsdager i barnehagen nå, og akkurat nå er mannen ute på tur med barna mens jeg sitter med vond hals og feber her hjemme. Har jobba litt med hjemmekontor i dag, og burde egenlig gjort mere også. :(

I helga skal vi besøke et vennepar med tvillinger som er litt yngre enn Ylva. Og på søndag har vi billetter til Sommer i Mummidalen i Frognerparken! Det er meldt regn da, men det spilles i et telt, så det blir nok bra.

God helg! :vinke:

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, jeg er litt bedre i dag! :-D

Nå går turen snart til IKEA. Må bl.a. få ordna litt bedre organisering av leker, bøker og klær på barnerommene, og finne noen fine bilder til å pynte opp veggene med. Så skal vi grille hos vennene våre.

Brage har ikke tissa i senga på en uke nå, så i dag skal han få en liten premie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Sandra! :klem:

Mummiteatret var veldig bra det! Ungene var helt med, og selv om det var litt skummelt innimellom så ble de ikke redde. Det var noen andre barn der som begynte å gråte av trolldom og smell, og av Hufsa (som t.o.m. jeg syntes var skummel... :lol: ).

Vi fikk hilse på Mummifigurene etterpå, og så gikk vi rundt i Frognerparken i noen timer. Koste oss veldig, men ble sliten fordi natta før hadde vi diaré nesten hele gjengen. Alle minus Ylva løp på do halve natta, men det ga seg fort da. Etter at vi kom hjem fra Oslo i går sov både jeg og Brage en lang lur, og etter det var jeg myyye bedre.

Mandag igjen! :kaffe:

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det regner og det regner... :regn:

Håper det gir seg til i kveld, for da skal vi til Oscarsborg og se på opera!

De spiller Tosca der nå, en av mine yndlingsoperaer. "Vissi d´arte" er så nyyyydelig. Gleder meg altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes koselig ut.

Storebror her i huset er ikke så veldig tøff når det kommer til "skumle" ting. Vi måtte faktisk gå ut fra kinoforestillingen Laban spøker, men han holdt ut på Jungedyret Hugo da.

Det rare er at sånn storebarnstegneserier som vi kommer over når vi trykker gjennom TV-kanalene, med pistoler og monstre og sånn, det er helt greit, men at Laban og Labolina hører en skummel lyd, DET blir for mye av det gode :ler:

Det blir en stund til vi går på "skumle" filmer på kino igjen i all fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Sandra!

Ja, det er rart hva de små synes er skummelt, det kan ofte være ganske ulogisk for oss! Brage ble vettskremt av en bjørn han så i "Over hekken" en gang. Og han snakker om den bjørnen ennå!

Mens andre ting reagerer han ikke på i det hele tatt, selv om det objektivt sett er litt skummelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Operaen i går var knallbra! Det striregna hele tida, men sangerne holdt koken på scenen og imponerte stort! Glad for at vi tok turen, selv om jeg ble gjennomvåt (nytt regntøy står nå på ønskelista... ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann Murmel! :klem:

Nå er det helg igjen! Jeg greide å bli sylte forkjøla etter den kvelden i øsende regn på Oscarsborg jeg da, men nå er jeg rimelig bra igjen! Ellers er det travelt her, svømminga har starta opp igjen etter sommerferien og ungene koste seg i vannet igjen nå på onsdag! Mannen maler garasje hver kveld, og skal ta et realt tak i helga også. I tillegg skal vi feire 5 års bryllupsdag, og gå ut og spise lørdag kveld. :hjerte:

Søndag skal vi feire bursdagen til pappaen min, og jeg skal prøve å finne tid til å lage et kort... får se hva jeg finner på. Brage er glad i å hjelpe til med sånt, så det blir kanskje et "samarbeidsprosjekt" :lol:

Nå er det tid for fredagskos! :hoppe:

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med 5års bryllupsdag da :hjerte: Neste år har vi også det! Gurimalla som tiden flyr!! Da er jeg forhåpentligvis ferdig med amminga, så da skal vi reise bort og kose oss bare vi to :hjerte: Gleder meg allerede!!

Ha en deilig helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det! :klem:

Vi hadde en koselig feiring på lørdag, spiste nydelig mat på en bra restaurant her i nærheten. Mannen fikk teaterbilletter i gave fra meg (Brand på Nationaltheatret 4. oktober) og jeg fikk et nydelig anheng av ham. :hjerte:

På søndag var jeg og barna på tur i skogen, og på jobben min for å se på hester og kuer, mens mannen malte garasjen. Nå er 1. strøk ferdig, og det blir veldig fint!

Ylva har begynt å gå litt på do! Det har kommet både det en og det andre, og det er veldig stas å få klistremerker etterpå. Så stor hun er blitt, jeg tar meg stadig i å undres over alt hun gjør og får til, og hvor bra hun snakker. Godjenta mi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Gratulerer med vel overstått 5-års dag.

Vi har også begynt litt med do, og det er veldig spennende. Kyllingen er veldig fornøyd når det kommer noe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjellrypa: Så flink Kyllingen er da!

Her går det unna med dotreninga, Ylva går jevnlig på do, hun sier av og til fra at hun må bæsje også. Men vi har på bleie utenom dobesøkene, da.

Kjenner jeg er litt fed-up med sykdom (men det er jo ikke noe nytt akkurat). Mandag fikk jeg omgangssyke, onsdag ble Brage dårlig og hadde vondt i magen, feber og etter hvert løs mage. Mannen var hjemme med ham i går, og jeg er hjemme i dag. Han er heldigvis bedre nå!

I helga får vi besøk av ei venninne, og jeg skal være med lillesøsteren min og se på brudekjoler i morra. Hun gifter seg med sin kjære om nøyaktig 1 år i dag! Og Brage skal være brudesvenn! :hoppe:

Vi har oppdaga en lekkasje i garasjetaket som mannen må få fiksa snart. Kjeeedelig altså. Nok å gjøre, med andre ord!

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...