Gå til innhold

LT og gullungene

Fibonacci

Anbefalte innlegg

Takk monja :)

Jeg er bra nå. Har vært en busy dag i dag!

Var på jobben noen timer og hadde med meg Ylva. Det var ikke så veldig effektivt, men fikk snakka med veileder og kolleger og tatt med meg materiale hjem da. Skal jobbe hjemme i morgen. Og onsdag begynner Ylva i barnehagen!

Litt shopping har det også blitt i dag. Begge ungene er på vei inn i større størrelser, så da fikk bankkortet kjørt seg gitt :ler:

Ellers har vi gått tur og spist is.

Og nå har vi akkurat gjort kål på resten av mannens nydelige bringebærsorbet (og jeg som egentlig skulle bli sunn) :sjenert:

Sitter her og hører på lydbok på iPod´en (det er så spennende!). Etterpå skal jeg brette tøy og se på Anna Pihl :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lykke til med barnehagestart!!

Er det ikke moro når de vokser ut av størrelsen sin..- perfekt anledning til litt shopping!! :)

Ha en god dag! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Kipa! :klem:

Sommervarmen er over oss! Deilig, men uvant! Hvor kommer det sterke lyset fra, liksom :ler:

Mannen holder på å lage mangosorbet, jeg gleder meg som en unge til å smake!

I dag har jeg forsøksvis jobba hjemme mens Ylva sov. Men hun ville bare sove 1 time, i motsetning til vanlig! Har jobba litt i ettermiddag/kveld istedet.

Frøkna er blitt veldig stødig nå. I dag sto hun lenge alene og klappa! :-D

Og i går troooor jeg at hun gikk et halvt skritt, sånn nesten uten å vite det. Tida går så fort altså. Hun prater og babler masse, spiser en del selv (med masse søl) og er meget sta og viljesterk. Og hun og Brage har det så moro sammen! Mer nå enn noen gang før!

Han koser og klemmer så fælt på henne når han kommer hjem fra barnehagen, og gleden er gjensidig :hjerte:

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. dag av barnehagetilvenninga er overstått. Det gikk helt strålende, vi var der jo ikke lenge heller, og jeg var med hele tiden. Men hun ble fort fortrolig med sin kontaktperson og ungene rundt. Var med på uteleken og kosa seg verre! Så jeg tror dette skal gå veldig bra :)

I morgen skal jeg gå fra en stund, er såklart spent på det, men er ikke sikkert hun merker at jeg er borte engang :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var Ylva i barnehagen (uten meg) i 2 timer, og var bare blid og fornøyd! Hun lekte ute og var med på lunsjen. Så trilla vi hjem, og hun slokna som et lys underveis. Mange inntrykk for henne tror jeg!

Snart helg, og vi har tenkt oss til svigers. Pakker litt i kveld, og drar i morgen ettermiddag. Håper det blir ok vær, så vi kan få tatt en båttur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har Ylva vært i barnehagen siden halv 10, og snart skal jeg hente henne. Gleder meg til å se henne igjen! :-D

Helga er rett rundt hjørnet! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjemme igjen nå, etter en fin helg hos svigers!

Vi dro over dit fredag ettermiddag, og på lørdag var vi stort sett på gården, gikk turer og så fikk vi koselig besøk av Havfrua og fikk beundra den fiiine magen hennes (som jeg er overbevist om at skjuler en gutt :fnise: )

Natt til i dag sov jeg skikkelig dårlig. Vi spiste grillmat og drakk rødvin lørdag kveld, og det likte ikke magen min. Lå med magesmerter og vrei meg i time etter time. Ga opp og sto opp litt, leste bok osv og sovna ca. 1 time før Ylva var våken og sto i senga og hoppa...

Så jeg har slitt litt med trøtthet i dag. Men vi har hatt en kjempekoselig dag ute i skjærgården med svigerfars båt! Brage og fetteren hans fiska krabber på en av øyene, og var helt oppslukte! Brage bada også, og koste seg lenge på stranda der sammen med svigermor. Jeg og mannen og svigerfar gikk tur rundt på øya med Ylva i MT´en!

Så var det hjem igjen til deilig nystekt fjellørrret (svigerfars feriefangst) og ferga tilbake hjem igjen. Har fått pakka ut og ordna litt til i morgen. Skal opp kl 6, så jeg bør legge meg nå! :Gjesp:

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Susanna!

Det står bra til her! Dagene går veldig i ett nå. Tidlig opp, mye å gjøre på jobb, henting i 2 barnehager (men det er bare denne uka), husarbeid, forberedelser til maling av hus og så stupe i seng om kvelden.

Ylva går noen skritt nå, når hun blir ivrig! Hun tør mer og mer for hver dag, det er så herlig å se! :hjerter_rundt:

Hun koser seg i barnehagen, og Brage gleder seg også til å begynne der neste uke. Han har siste dag i den gamle barnehagen i morgen. Det blir jo litt trist, å ta farvel med lekekameratene og de voksne. Får prøve å holde litt kontakt :)

I morgen skal vi se Carmen på Oscarsborg! Utendørs forestilling, og det er meldt masse regn, så vi er litt spent på hvordan det blir :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at det går så bra med Ylva i barnehagen. Det blir sikkert stas med storebror i samme barnehagen og. Og så flink hun er som er oppe og stabber. Snart piler hun vel rundt.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

monja: :klem:

Carmen var sååå bra! Var sterkt bekymra for at det skulle bli avlyst, når jeg så det regnværet som fossa ned i går ettermiddag. Men det letta litt utover kvelden, og vi fikk bare litt regn der ute på øya! Storkoste oss med en fantastisk forestilling og flinke sangere og musikere. Frister til gjentagelse!

Tok sin tid å komme hjem med ferga, men i dag har jeg hatt fri med ungene (planleggingsdag i barnehagen) og vi har vært på kontroll med Ylva og på barselbesøk hos en venninne av meg.

Ylva er nå over 11 kilo tung og nesten 79 cm lang, stor jente som smiler som sola og sier ganske mange ord:

"Mamma"

"Pappa"

"Takk takk"

"Hei"

"Hadet"

"Natta"

"Der"

"Se"

"Nam nam"

"Bø!"

Her er et bilde jeg tok av henne i dag, da hun tulla ved matbordet:

post-4867-1187294077_thumb.jpg

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart helg! :hoppe:

I dag har moren min passa Brage mens jeg har vært hjemme med Ylva og prøvd å jobbe mens hun sov. Det har vært sånn passe vellykka :roll:

Helga kommer stort sett til å gå med til å male huset. Vi får hjelp av foreldrene mine, så vi håper å få unna 2 vegger i hvert fall, og krysser det vi har for at det ikke blir regn!

Jeg må ordne passbilde av Brage i morgen, det er bare 1 måned til vi reiser til Kreta! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det Thelma!

Ja, hun er helskjønn... kommer ikke over hvor stor hun har blitt og hvor fort tida har gått jeg.

Og så fikk jeg hetta da jeg kom på at det bare er 3 år til Brage begynner på skolen! :dåne:

Snart er ungene konfirmanter og jeg blir gammel og grå... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rødme: Skjønne Ylva!! Blir godt humør bare av å se på slike bilder!! :legrine:

Innom for å oppdatere meg litt!! og legge igjen en god :klemmer: selvsagt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HURRA for monja som er gravid! :juhu:

Madden-klemmer blir jeg i godt humør av! :kose:

Vi har fått malt 1. strøket på neeesten 2 hele vegger i dag, pluss en liten ekstra krok! Er veldig fornøyde med den nye fargen! :-D

Hadde aldri greid det uten hjelp fra foreldrene mine. De kommer bort i morgen også, og så skal vi spise middag hos dem etter hvert. Broren min er på Østlandet nå, han arrangerer u-lag for en kamerat i dag og vi er litt spente på formen hans i morgen :fnise:

Naboen har heidundrende utendørsfest i kveld, men jeg tror ikke det blir noe stort problem å få sove... er dødstrøtt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har vi fått unna 1. strøket på halvannen vegg og litt til. Begynt på 2. strøket der vi malte i går. :)

Meeen, så kom regnet da... :roll:

Satser på mer maling i morgen ettermiddag. Nå har vi jo fått "ånden" over oss!

I morgen har Brage første dag i den nye barnehagen! Er litt spent, men regner med at det går bra!

Om en måned befinner vi oss forresten på Kreta og nyter livet :hoppe:

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååååå!!! Så misunnelig jeg ble nå!!! Jeg vil også til Hellas!!! :ler:

Kanskje du har plass til en bittelitt høygravid dame i kofferten? :fnise:

Hvilken farve har dere valgt til huset? Vi tenkte male neste sommer..dette året har det vært litt for mye oppussing, og når vi nå i tillegg tok badet så ble det ikke anledning til husmaling!

Har nesten bestemt oss for farge (Kyst)..men er ikke helt sikre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, har ikke du noe annet å gjøre snart da Madden? Presse ut en liten baby f.eks.? :ler:

Er veldig koselig med alle som har blitt gravide her inne i det siste! Og greit å konstatere at jeg føler meg veldig FERDIG med sånt for en stund nå! ;)

Huset vårt blir nå varmgrått Madden! Kan vise fram bilde når det er ferdig! Fra før av var huset blågrått, en ganske tung og "dyster" farge egentlig... ikke så veldig mørk altså, men likevel ser vi god forskjell nå!

Nå skal jeg ut og male igjen!

Kommer til å være sliten i kveld, fullt kjør på jobb i dag og fullt kjør her hjemme også! Men det blir så bra! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...