Gå til innhold

LT og gullungene

Fibonacci

Anbefalte innlegg

Hei og takk for hilsener Kipa, monja, iingvild og Madden! :klem:

Nå har jeg tatt meg et deilig glass rødvin og sitter her og diller med PC´en mens mannen ser fotball! :vin:

Det ble en lang og fin tur på meg og Brage i dag. Halvannen time var vi ute! Nydelig vær, og varmt! :sol:

Trilla innom senteret og kikka litt. Endte opp med to T-skjorter og et par shorts til Brage, og en is til meg selv! :is:

Har fått unna litt klesvask og rengjøring i heimen, og lagd kjempegod pizza til kveldskosen. Brage spiste masse, noe som langt fra gjelder all middag...

Ungene slo seg vrange i ettermiddag, begge to sutra og grein og slåss om å komme på fanget! Ylva var nok veldig trøtt, og grein for den minste berøring fra storebroren. Og han klenga på meg alt han klarte. Det var godt å få lagt dem til slutt ;)

Skål da jenter, og ha en fin lørdagskveld! :skaal:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Madden

:skaal: Gjerne jeg!! Med Munkholmen min!! :danser::tommelsmil:

Fikk veldig lyst på pizza jeg nå da... :sjenert: Huff...jeg er så sinnsykt lettpåvirkelig for tiden... :ler:

Du...er den vogna noe tess på vinterføre forresten?? Ble så nysjerrig på å høre alt jeg nå skjønner du!! Kikket egentlig på Stokkevogna, særlig på grunn av at knøttet kommer så høyt opp i den, og sitter vendt mot oss..men pga at vi bor på vestlandet, med mye snø og utrivelig høst/vinterklima, så ble det ikke den! Tenkte litt på at den sportsdelen ikke er vendbar..men som du sier så er det vindu i kalesjen..så det går sikkert bra!

Kos deg med rødvinen din snuppa! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vogna er god på vinterføre også Madden! Har gått mye i all slags vær vi :)

Eneste jeg ikke har prøvd den i er høy, upløyd snø men ellers kommer den fram overalt! Det som var uvant i starten for en som har hatt tung, traust Simo-vogn før er at den er litt mer ustabil (litt pga 3 hjul og litt pga svingjulet) men det synes jeg var mest merkbart da jeg brukte den med bag´en oppå. Og så kjøpte jeg meg et universal-regntrekk til bag´en istedetfor TFK sitt, for det gikk ikke helt ned på sidene av bag´en.

Handlekurven under kan være litt vanskelig tilgjengelig når ryggen på sportsvogdelen er lagt helt ned. Ellers kommer jeg ikke på noen minuser ved vogna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

Endelig en fordel med å ikke ha hatt vogn før!! :ler: Jeg er jo ikke vant med 4-hjulinger...så .... :ler:

Jeg spurte også om det med regntrekket, og da fikk jeg til svar at det var jo bare å kjøpe et universalregntrekk! Hun gjorde oss også oppmerksom på at handlekurven ikke var så god å nå når vognen var slått ned...men sånt er jo egentlig bagateller?! Eller? :popcorn:

Så flott å høre at dere er så fornøyde...tror ikke vi kommer til å gå så forferdelig mye i høy, upløyd snø...og på den type føre tror jeg vel at de aller fleste vogner sliter litt! Det er da uansett en stor fordel at vognen er så lett i seg selv da...! :)

Tusen takk for at du deler erfaringer! Setter stor pris på det! Er så gøy også å kunne spørre selv om råd..jeg liker ikke så godt å få masse "gode råd" tredd nedover halsen! :sjenert::ler:

:kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppskriften er bare helt "vanlig" den, monja og Madden! Har på fyll av kjøttdeig, tomatpuré, løk, champignong, hvitløk, gjerne litt maiskorn, og så bruker jeg sånn svensk hushållsost på toppen. Den er så god synes jeg!

Utrooolig flott dag i dag, vi har så å si bare vært ute! Lekt i hagen, vært på sykkeltur, grilla, spilt spill osv. Kjempedeilig! Jeg tenkte jeg skulle sykle til jobben i morgen også. Bli ordentlig sprek!

Ylva har sutra i ett sett i dag da. Litt slitsomt! Hun var sånn i går ettermiddag også. Hun får jo en ny hjørnetann, så det er sikkert det som gjør det.

Jeg leste om Emil som satt fast i suppebollen for Brage i kveld, og han fulgte ganske godt med faktisk. Andre ganger når jeg leser så bare hopper han rundt og tøyser. Virker som Emil fascinerer ham litt :-D

Jobb i morra, men bare 2 uker igjen til jeg skal ha 5 uker ferie! :tommelsmil:

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte det Kipa! :ler::klem:

Klem til Siam og Petra Prøvedokke også! :klem:

I dag sykla jeg til jobb, og følte meg supersprek! Ble veldig varm da, og det blir jeg nok på hjemturen også ;)

Er så deilig med sol og varme, gleder meg til å grille i ettermiddag, og nyte utelivet utover kvelden. Har så utrolig lyst på noe nytt sommertøy nå - gi meg en god unnskyldning da, til å gå "amok" på H&M nettbutikken! Bortsett fra at jeg er lei av det fra i fjor... :sjenert:

Brage er i barnehagen i dag, de hadde vært på besøk på stor avdeling og hatt det kjempegøy! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

Ja er det ikke herlig!? Jeg nyter været til fulle, og gleder meg sånn til å sløve på altanen i sola i morgen! :)

Jeg går til jobben hver dag, og føler meg virkelig supersprek! :ler: Det er godt å bevege seg! 5 ukers ferie!!! GISP!! Noe så herlig!!! :)

Jeg har bare usle 3 uker i år, eget valg da... ;)

Morsomt å se deg på fb forresten! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, det er herlig med sommer og snart ferie! Har overført noen ferieuker fra i fjor, så det skal bli godt!

I dag kjører jeg bil (og har levert en svært gretten Brage i barnehagen). Er utrooolig trøtt, dagen starta rundt halv 6... da var Ylva lys våken! :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag er det VARMT å sitte på jobb altså! Snart ferdig her, og skal hjem og putte tærne i Ylvas badebasseng!

På jobben er jeg inne i en morsom periode. Driver og lærer meg et nytt analyseprogram, og etter litt startproblemer synes jeg nå at det er gøy og føler meg innmari lur som får det til :Hehe:

Bare halvannen uke til ferie også, det blir BRA!!! :sol:

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

iingvild: :klem: Kjempedeilig det ja! Skulle hatt et stort basseng så jeg også fikk plass da!

I morgen planlegger vi strandtur, det skal visst være ok badetemperaturer nå!

Deilig med helg! Denne uka har det vært så varmt å jobbe og man blir litt daff og "tom". Kontoret har ikke noe bra ventilasjon, men en liten bordvifte har redda meg!

Bare en uke til ferie også, håper været ikke slår helt om...

Nå skal jeg ta meg en dagbokrunde! Snakkes! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brage har forresten gått en stund uten bleie i dag :)

Nå skal vi ha Soprnos-maraton! :hoppe:

Siste episode går i USA snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så godt det skal bli med ferie! Jeg har fri i hele juli og gleder meg enormt. Frem til da er det hektisk på jobben, gruer meg til det.

Masse god sommer, snuppa. Vet jo ikke når jeg stikker innom neste gang :rodme:, så må sørge for at jeg gjør det nå ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siam og Murmelmy: :klem:

Vi storkoser oss denne helga! I går var vi på stranda og tok årets første bad (alle unntatt Ylva). Kjempedeilig når man først kom seg uti!

Jeg trilla hjem fra stranda med Brage for å få ham til å sove litt. Ble skikkelig solbrent på skuldrene. Æsj!

Han hadde hoppa over sovinga i barnehagen på fredag, og sovner altså bare når han blir trilla. Men han er jo ofte så trøtt og gretten hvis han ikke får luren sin, så det er litt vanskelig.

Grilla på ettermiddagen og tok oss noen runder backgammon og litt kaffe avec når ungene var vel i seng. Mannen vant da :sur:

I dag var det min tur til å stå opp med barna! D.v.s. Ylva, hun var våken litt før 6! Det er i overkant tidlig på en søndag altså! :Gjesp:

Har planer om parken i dag, og så er det bursdagfeiring for søsteren min i kveld! :bursdag:

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...