Gå til innhold

LT og gullungene

Fibonacci

Anbefalte innlegg

Nå er det helg igjen! :juhu:

Og jeg har funnet smileyene i det nye forumet! :danser:

Ute og spiste med mannen i går kveld, og dro på kino. Kjempekoselig! Brage hadde litt feber i går kveld, så han var hjemme med mannen i dag. Ikke i så verst form i dag heldigvis.

Jeg har sett på sesongavslutninga av LOST, spist popcorn og drukket en øl :skaal:

I morgen skal jeg bake kake og årne i stand til bursdagsfest med vennene våre. Mannen blir altså feira 3 dager (nesten) på rad!

En venninne overnatter til søndagen også. Og resten av pinsen går nok med til kos, tur, hagearbeid, oppussing og annet småplukk!

Her er bilde av jakka jeg strikka til Ylva forresten!

post-4867-1180130820_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare innom med en klem til godjenta mi.

Også lurer jeg veldig på hvor du fant de smileyene henne......kjenner meg jo ikke igjen i forumet lenger jo sukk!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Charmina: :klem:

Her er jeg, tiiidlig oppe med en lys våken Ylva! :Gjesp:

I går hadde jeg en grusom migrene, det passa utrolig bra når vi skulle ha masse gjester ja...

Tok migrenemedisin og klarte å bli noenlunde bra. Fikk bakt gulrotkake og vi grilla og spiste ute og gikk inn etterpå (litt kaldt!). Koselig å se alle folka igjen. Lenge siden sist! Men hodet mitt var ikke helt med på moroa så jeg gikk og la meg så fort gjestene var dratt. Ei venninne sover over til i dag, hun var snill og hjalp mannen med å rydde opp!

I går kom endelig den første tanna til Ylva helt gjennom! Den har vært nesten gjennom i over en måned... og to-tre til er på vei. Første tannpuss i går kveld, og det synes frøkna var moro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

Du har sett sesongavslutninga du også ja....jeg er helt frynsete jeg nå...vi får jo ikke sett fortsettelsen før over nyttår!!! :overrasket:

Hjelpes meg...hvordan skal det gå da?! :ler:

Høres ut som dere har hatt en fin helg, bortsett fra migrenen da! Godt å høre! Det er endelig solskinn her også i dag, men det er så kald vind at vi orker ikke sitte ute! (må huske å kjøpe levegger snart!! :ler: )

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja, det er altfor lenge å vente på fortsettelsen Madden! Sååå spennende da...

Dagen i dag ble mye bedre etter hvert. Den lille morgenfuglen vår roa seg igjen kl. halv 9, etter å ha fått Dentinox (det ser ut som hun får tre tenner til, så ikke rart hun plages...) og jeg fikk sove videre. Mannen og venninna vår tok seg av Brage når han våkna etter hvert og Ylva sov helt til kl. 11. Brage hadde 38 i feber igjen i dag, så han har vært mest inne og slappet av.

Jeg, venninna vår og Ylva tok oss en tur til sentrum og gikk lang tur, satte oss på utekafé og spiste deilig baguette og kake :sikle:

I ettermiddag kjørte jeg henne hjem, og jaggu begynte det å regne også. Nå er ungene i seng, og vi skal ha oss indisk tandoori chicken med nanbrød og noe godt å drikke til :spise::vin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke så lett å være liten når de slemme tennene kommer :klem: Og feber på størstemann ja. God bedring til Brage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

monja: :klem:

Trøtt nå! :Gjesp:

Må snart finne senga. Spent på når Ylva våkner i morgen...

Vi har sett på film i kveld. "The Queen" med Helen Mirren. Veldig bra!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så og #The Queen" for ikke så lenge siden. Absolutt en film av min smak. Glad jeg slipper å leve sånn da :ler: Men det var en god film. Mannen bare rynker på nesa og finner på noe annet når de kommer på han :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo: På tide at jeg tar meg en tur i dagboka di også nå! Du som har vært så flink å beøske meg!! :smile:

Den jakken du har strikket var kjempefin. Skjønner at du strikker mye for jeg hadde ikke gitt meg i kast på ett sånt mønster selv om jeg også strikker litt.

Skjønner det er godt at tennene kommer frem, både for Ylva selv og mamma og pappa' hennes.

Ha en fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei monja og smile! :klem:

Jeg strikka mere før smile, nå etter at jeg fikk barn bruker jeg flere år på et plagg... men jeg synes det er moro. Nå må jeg jo skaffe meg et nytt strikketøy, men hva skal jeg strikke? Tror det blir enten en kjole til Ylva eller et ullsett til vinteren...?

I dag regner vi bort! Så vi holder oss til inneaktiviteter. Jeg har boller i ovnen! Halvparten fylt med sjokolade :sikle:

Brød skal jeg også bake etter hvert. Mannen styrer på nede på rommet til Ylva. Ungene sover!

Det har kommet gjennom enda en tann i dag, det er den ene fortanna hennes. Straks har hun 4 tenner i overmunnen, og kan smile med en ordentlig perlerad :Hehe:

Men i undermunnen ser det ikke ut til å skje noe som helst :klø:

Jeg vil så gjerne ut på tur i dag, men orker ikke før regnet har gitt seg (i hvert fall litt) :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

Det var forresten en kjempefin jakke du hadde strikket! IMPONERT!!! Skulle ønske jeg kunne strikke så fint!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Madden! :klem:

I kveld hadde vi mamma og pappa over for boller og kaffe. Gikk en kveldstur med mamma etterpå . Koselig! Så litt på strikkeoppskrifter også, mamma ville gjerne strikke et rødt og hvitt todelt sett i ull, og jeg lurer på en kjole (men den har mye mønster, og vil ta tid). Veldig fin da!

Gruppe.183_04_hoved.jpg

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag heiv vi forresten smokken til Brage i søpla! :overrasket:

Det var med vilje altså, men skjedde litt brått. Men det ser ut til å gå bra. Dvs han spør ikke etter den, men han har brukt mye lengre tid enn vanlig på å roe seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen!!

Går en stund mellom hver gang jeg skriver her inne, men er oftere å leser ;)

Kjekt å lese om hvordan det går med dere. Stor gutt Brage er blitt som prøver seg på avvenning av tutt. Bør vel ta et tak der jeg og...

Ellers alt vel med meg. Går her å venter og venter. Beg å bli mektig lei. Har mange småplager som tett nese, astma og bekken. Skal bli godt å få kroppen sin tilbake ja...

Har enda en mnd igjen til termin så prøver å holde ut ;)

Ha en super dag!!!

Her skinner solen og det er deilig temp ute. Tenker en solstol i hagen er tingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Glossy! Så kos å "se" deg! :klem:

Nå nærmer det seg jammen for deg, synes du akkurat ble gravid jeg! :ler:

Får håpe den siste tida går fort unna!

Smokkeslutten har gått over all forventning! :hoppe:

Brage våkna én gang i natt, men roa seg veldig fort. Og spurte ikke etter smokken! I dag tidlig begynte han å mase litt, men jeg har lovet ham en gave siden han har blitt så stor gutt og slutta med smokken. Tenker det blir en gravemaskin jeg :Hehe:

God tirsdag alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Puh, jammen tar det tid å roe ned en gutt som er vant med å få smokken. Nå tror jeg han endelig har sovna...

Jeg har sittet og lest litt for ham. Emil i Lønneberget! Han fulgte med en stund, men så var det mer moro å leke og tulle. Jaja.

Planleggingsdag i barnehagen i dag, og mannen har hatt begge ungene hjemme. Har gått bra det, bortsett fra at Ylva falt ned trappa og fikk en diger kul i panna! Han hadde glemt å lukke trappegrinda, og plutselig var hun på vei ned :overrasket:

Gravemaskin ble det på Brage i dag, han var fryktelig stolt! Ble en liten bamse på Ylva også. Stakkars blåveispiken min! :grine:

Jeg er fryktelig rar i magen i dag, og litt uggen. Måtte ta meg en liten hvil på sofaen i stad. Frustrerte fruer etterpå! :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei iss! :vinke:

Skaffa meg forresten nytt strikketøy i dag. Stikk i strid med mine planer om kjole til Ylva skal jeg nå begynne på et sett med bukse og jakke til lille nevøen min som jeg har lovet å strikke til og egentlig skulle ha begynt på i høst. Så da får han det til neste vinter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også strikket et ullsett til høsten. Greit å begynne nå så blir du ferdig da. Har du link til oppskriften/bilde eller?

Så flink Brage er som er kvitt smokken da! Hvor gammel er han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...