Gå til innhold

LT og gullungene

Fibonacci

Anbefalte innlegg

Gjest Madden

:hjerter: For en herlig liten tulle!!! Ser henne nesten for meg der hun sjarmerer sin mor!! :legrine:

Skal sløve foran tv'en jeg også resten av kvelden!! Høres ut som en fortreffelig plan!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så koselig å lese her inne!

Morsomt med alt som skjer med barnas utvikling, bare synd tiden går så fort..

Ha en god kveld :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madden, Kipa og Felicity: :klem:

Ylva var lys våken og holdt spetakkel i natt! Så jeg er trøtt i dag, men i veldig godt humør. Det er vår, nydelig vær, lengre lyst, og vi har hatt et koselig barseltreff her hjemme hos oss. En del frafall blant barselvenninnene, men vi var 3 stk. som kosa oss med god mat og skravla. Ungene lekte fint på gulvet!

Pollenet har begynt å herje da, noen ulemper er det med denne årstida! Men tabletter og øyedråper hjelper veldig bra, så lenge jeg husker å ta det. Tror jeg fortsatt har et snev av ammetåke! :ler:

Gutta mine er på svømming, og jeg skal snart starte på middagen! Det blir lasagne i dag, og så er jeg maks søtsugen da, fikk lyst til å bake noe i kveld... fant en veldig fin oppskrift på brownies hos miiip... :sjenert:

Litt slemt overfor mannen kanskje, han prøver å gå ned litt!

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest miiip

Hei LT!

AAAALT for lenge siden jeg har vært her nå. Men nå har jeg oppdatert meg litt. :)

Godt å høre at dere er ordentlig friske igjen og om de skjønne barna dine. Sigurd klapper ikke enda, men vi har nok klappa veldig lite i nærheten av ham. Det er vi i gang med nå! :ler:

Man burde vel ikke spre kakeoppskrifter og snakke om annet godt her inne, for vips har hele "gjengen" testa ut oppskrifter og alle snakker om det. Litt vanskelig å motstå da, gitt... :sjenert:

Ønsker dere en riktig god helg!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Madden

Åååå...nå fikk jeg også lyst på brownies!! :sur::ler: Jeg merker også pollenet kjempegodt nå...og det ergrer meg at jeg må ta Polaramin..for den funker bare ikke!! Kommer til å bli en fin sommer ja.. :sjenert: Får bo i mamma's båt hele sommeren tenker jeg! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen!!

Har desverre vært leeeenge uten nett, men nå er jeg tilbake ;)

Ser lillemor vokser som bare det. Herlighet som tiden går.

Alt vel med meg. Kommer i nytt hus, og koser meg her. Magen vokser

og jeg venter en liten gutt :)

Koselig å lese om livet ditt etter gammelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere iss, miiip, Cr@sh, monja, Madden og *MissS*! :klem:

Dere er jo bare noen knupper som holder liv i boka mi da! :kyss:

I går klarte jeg å slokne på sofaen under LOST, våkna midt på natta av at Ylva skreik nede på soverommet! :overrasket:

Mannen hadde gått og lagt seg samtidig med ungene, han var så sliten og følte seg småsyk. Så det ble ingen brownies-baking, men oppskriften er notert til senere bruk. :)

I dag har vi vært ute i det nydelige været og gått lang lang tur! Har gått snart 11000 skritt i dag, og jammen er det godt å gå. Varmt og deilig var det også, hestehovene har begynt å komme. Ylva satt og koste seg i vogna og fulgte med, sov en liten stund også.

Runden vår endte på senteret, der vi handla mat og så ble det litt mer klær til ungene (kjøper jeg noensinne noe annet? :klø: ).

Sendte av gårde et bursdagskort til svigerinna mi i Bergen også, og så travet jeg hjem igjen, der Ylva fikk middag og så kom mannen hjem med bilen som har vært på service i dag og vi dura opp til mamma og pappa for middag og is til dessert! :sikle:

Og nå har vi funnet ut hvor vi vil bo når vi er på Kreta... :sjarmor:

Skal leie to leiligheter (med 2 soverom til oss og 1 soverom til mamma og pappa) med kort avstand både til byen og stranda. Åh, som jeg gleder meg! :hoppe:

I morgen skal jeg ha aroma-massasje, fikk gavekort av mannen til jul, og nå er tida inne for å bruke det! Fikk det i fjor også, og det var bare helt himmelsk.

Mamma kommer for å passe Ylva mens jeg er der!

I morgen ettermiddag drar vi til svigers og blir der hele helga!

En stund siden sist vi var der, først var vi bare syke hele tida og de to siste helgene har det vært både dåp og navnefest på programmet vårt. Gleder oss til å se dem igjen, og resten av familien også. Håper vi får hilst på oldemoren til Brage og Ylva også, sist vi var der orket hun ikke noe besøk! :(

God helg alle sammen (litt på forskudd)! :kose:

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Glossy! :klem:

Så utrolig koselig å se deg vennen! Og godt at det står bra til! Tenk at dere får en liten gutt denne gangen! :grine2:

Takk for besøket, har tenkt på deg! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Side 3? Oioioi... best å oppdatere litt! :rodme::ler:

Vi hadde en kjempefin helg hos svigers, tida bare raste avgårde!

Fredag shina jeg hus og var på aroma-massasje! Superdeilig!!! :Hehe:

Jeg hadde visst veldig mye muskelknuter i skuldrene da, hun smørte på en krem som lindra ganske bra syntes jeg, så den kjøpte jeg med meg en boks av med hjem. Så var det bare å pakke ferdig og kjøre til svigers, der en supertrøtt Brage fikk litt hetta av å bli hilst velkommen av hunden deres... men han tinte fort opp, og i løpet av helga ble han og hunden perlevenner, og Brage begynte å ta etter oss og kommandere henne rundt! :ler:

Lørdagen fikk jeg sove lenge (kjempedeilig... ) og så gikk vi oss en lang tur, var mye ute og lekte og fikk besøkt oldemor på senteret der hun bor. Koselig å se henne, hun var litt "borte" i begynnelsen men kom seg veldig etter hvert. Hun er jo ganske dårlig til beins og ser ikke noe særlig, men har godt humør og glimt i øyet, det er så godt å se at hun har det i behold! Hun ble veldig glad for besøket også, og ungene koste seg i den lille leilgheten hennes med masse spennende kriker og kroker og gamle dukker og bamser.

På kvelden disket svigermor opp med andebryst og deilig saus og tilbehør. Er visst fra en gård i nærheten som spesialiserer seg på sånt, i hvert fall utrolig godt kjøtt! Og så rødvin til... :-D

På søndag var det min tur til å stå opp med barna, og typisk nok våkna Brage kl. 6 om morgenen... Just my luck! Var rimelig trøtt i går kveld ja!

Det ble en tur i skogen i går også, hele storfamilien med niesa og nevøen vår, samt "vovva". Været var jo helt nydelig, og varmt! Vi plukka blåveis og koste oss i sola nede på stranda. Skikkelig vårstemning, og mye spennende å utforske for Brage-gutten!

Hjemme igjen på gården fikk jeg lest litt fag mens barna sov og så var det middag og tid for hjemreise... og der var hele helga, gitt!

Her er det nydelig vær i dag, men Ylva er blitt tett og ikke helt i form. Lurer på om hun får tenner, eller om hun bare har magetrøbbel, i går bæsja hun i ett sett og i dag kom det også en diger ladning, og deretter slokna hun i senga, supertrøtt! Synes jeg ser en liten hvit tagg i munnen, som muligens er i ferd med å bryte gjennom. Hun har ikke fått noen tenner hittil, seint ute denne jenta!

Ønsker alle en god mandag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en deilig helg. Er godt å komme seg litt bort av og til.

Nydelige bilder av ungene dine. De er blir så store atte.

Her skal vi snart på tur og. Reise til London uten unger på tordag. Gleder meg stort!!

Så bærer det avgårde på påskefjellet. Håper Marthe liker pulk og aking :ler:

Håper det går bedre med Ylva etterhvert og at det er tenner som kommer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så nydelige.... De ligner på deg.... Krabber Ylva nå? Amelia krabber som bare det og reiser seg og går rundt bordet... Det er så morsomt og se.... Er Brage stolt?ta en titt i dagboken min, har lagt ut noen bilder av snuppa ;)

klem

Endret av Felicity
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Glossy, Felicity og Siam: :klem:

God tur til London, Glossy! :-D

Felicity: Ylva krabber ikke ennå, bare snurrer rundt sin egen akse og åler seg litt (mest bakover!). Hun er litt sein motorisk, men det kommer tidsnok!

Må inn og se på bilder hos deg etterpå! :-D

Vi tok en tur ut i ettermiddag, etter at Ylva hadde både sovet, bæsja enda mer (og så bada, det var det greieste der og da...) og spist en hel brødskive!

Tok vogna i bilen og kjørte bort til området hvor barnehagen til Brage ligger. Tok en runde med Ylva og så henta vi ham, han var med og trilla vogna tilbake til bilen og var kjempeflink! Vi dro i butikken også, og der var han helt eksemplarisk!

Kjørte hjem igjen, og der var vi også ute lenge... Ylva satt i vogna og fulgte med på oss, kjempefornøyd og blid!

Litt mindre greit var det etterpå, da vi kom inn og jeg oppdaga at Brage hadde bæsja, og han absloutt ikke ville samarbeide om skift...

Men mannen kom hjem og fikk hjulpet til, Ylva var nemlig ikke like fornøyd på det tidspunktet, og Brage nekta å ta på seg ny bleie, så han løp rundt naken mens jeg ordna med lille frøkna! :ler:

Vi lagde kjøttkaker til middag, og det falt i smak. Brage spiste 2 stk.! De sover søtt og har gjort det en stund nå. Jeg har sett litt på TV og nå driver jeg og laster ned LOST og ordner med bilder på PC´en. Det må ryddes opp, brennes CD´er og fikses!

Tar muligens en liten kveldstur også, merker at jeg har mye mer energi om kveldene for tida! Deilig! :Hehe:

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...