Gå til innhold

LT og gullungene

Fibonacci

Anbefalte innlegg

Huff, enda mere sykdom? Håper det går fort over da :klem:

Du, hvor mange tenner har Brage. Idag fikk jeg omsider talt 10 tenner nede i munnen til Torstein og så ser jeg at det kommer en jeksel på venstre side oppe, men da var tålmodigheten slutt så jeg fikk ikke med meg om han hadde fått den på andre siden. Er det ikke 20 de skal ha?

Håper dere får en fin kveld.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

monja: Det er ganske vanskelig å få til å sjekke munnen til Brage, men de bakerste jekslene har ennå ikke kommet frem!

Skytte: :klem: til deg også snuppa!

I kveld er det kaldt her, - 5 grader! Har fyrt i peisen, det er så koselig!

Brage hadde 38 i feber i kveld, og var litt av og på i humøret. Synes jeg så noen prikker hos ham, men mannen syntes ikke det. Vi får se...

Gleder meg til jul! :hoppe:

Har for alvor begynt å planlegge og kjøpe inn julegaver, det er jo så kos! Skal bli gøy å fylle opp kalenderen til Brage også. Og bake og lage ting...

Kjempetrøtt, skal legge meg snart! :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndagsengel: :klem:

Jeg er så rar i magen i dag...?

Brage har nesten ikke feber. Men han er jo litt slappere enn vanlig selv om det er fullt kjør også til tider.

Det er kaldt her, må nok fyre litt!

Skal på Nytt på nytt senere i dag, er litt nervøs for å ikke rekke fram i tide, får finne en lur vei å kjøre inn dit. Barnevakten kommer ikke før kvart over 4, og ca. en time senere burde jeg være der...

Utrolig flott vær i dag, men jeg får jo ikke utnyttet det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt på nytt var kjempegøy! Trengte virkelig den "vitamininnsprøytinga" altså. Gikk ut og spiste etterpå også, på La Granada på Majorstua. Tok bare det første og beste vi fant, var helt utsulta! Kjempegod (og dyr) mat!

Det ble litt stress før jeg skulle dra, og var nervøs for ikke å rekke fram for det var kø flere steder. Men rakk det akkurat!

Vi havna midt oppi en stor gruppe med firmafolk blant publikumet på Nytt på nytt, de var i god stemning og vi ble "linselus" på gruppebilde de tok av seg selv sammen med programlederne

Jon Almås er forresten like kjekk i virkeligheten som på TV! :Hehe:

Spent på hvor mye de tar med og hva de klipper bort! ;)

Her hjemme hadde det ikke gått så veldig bra dessverre, Brage hadde vært løs i magen (som meg tidligere i dag...?) og ville ikke sove og Ylva hadde hatt en skikkelig skriketokt etter å ha fått risgrøt og mer MME, hun hadde visst mye luft i magen.

Og jeg har melkespreng de luxe...

Mamma og pappa kom med en sprinkelseng til Ylva, som er deres gave til oss på linje med stellebordet de spanderte når Brage skule komme! En fin hvit seng fra IKEA, den heter Hensvik :)

De hadde kjøpt madrass og overmadrass også, så nå har vi i hvert fall senga i hus når den tiden kommer at hun skal over fra vogga til sprinkelseng.

Tid for å finne senga...

Fra i morgen og til lørdag ettermiddag er jeg alene med ungene for mannen skal bort med jobben. Gruer meg litt, men det går sikkert bedre enn forventet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk i lige måde iingvild! :klem:

Omsider sover begge barna...

Har vært hektisk til nå, men mannen tok Brage i morges før han skulle avgårde, så det var deilig. Vi var ute en tur i stad, planen var jo at Ylva skulle sove i vogna men det var hun ikke enig i. Brage har tatt i bruk Reima-dressen sin i dag, den er kjempegod. Den beste dressen jeg har vært borti i hittil!

Brage er nok ikke helt i form likevel, han er løs i magen og ville ikke ha noe særlig lunsj. Sutrer fælt innimellom. Jeg har hodepine i dag...

Og bekkenet mitt sliter, det tar på å bære rundt på to barn på h.h.v. 8 og 13 kg. Nå hører jeg at Ylva er våken igjen, kanskje hun skal sitte i vippestolen og se på at jeg rydder kjøkkenet, det trengs!

Burde ha tatt rengjøring her også, og kjørt klesvask. Får se hva jeg rekker!

Må handle også, men mamma sa i går at hun kunne passe på her hjemme mens jeg kjører på butikken.

Ha en fin helg alle sammen! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg vennen! :klem:

Så skjønne unger!! :hjerter:

Nyyydelig hun var i det rosa (hilsen en rosa-elsker... :sjarmor: )

Høres travelt ut!

Håper du og Brage blir bedre! :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Epica og miiip: :klem:

Brage er bra igjen nå, han hadde en litt løs bleie i går men i dag var det normalt igjen!

Oi, er det søndag alt? Helga flyr jammen fort!

Det gikk greit å være alene med ungene fra fredag til lørdag, men husarbeidet ble bare liggende da. Moren min kom innom en tur på fredag for å passe på mens jeg handla inn til hele helga. Lagde makaronigrateng til middag, men Brage hadde ikke den store apetitten. Han spiste en del kveldsmat da, og fikk tran attpåtil. Måtte le da han uttalte klart og tydelig: "Tran er godt!" (bortsett fra r´en som han ikke får til å si da) :ler:

Fredag kveld lå jeg stort sett på sofaen og så på TV og kosa meg med frøkna. Og i går kom mannen hjem tidligere enn planlagt, det var kjempedeilig! Vi trilla tur med ungene i søskenvogna, og begge to sovna. Spiste deilig lunsj, bare vi to, og så ble det til at vi slappet av alle sammen, etter å ha skifta på sengene. Mannen hadde dagen derpå, og jeg var bare sliten...

I går kveld diska han opp for meg med elgfilet og nydelig tilbehør, vi drakk litt rødvin og skravla og så på TV. Ylva fulgte skikkelig med på Kjempesjansen, og når han ene tenoren sang, ble hun helt vill og sprella med armer og bein og prøvde å "synge" med! Han andre som sang ble hun bare sinna på! :ler:

Hun er sånn en godjente, som prater og skravler dagen lang. Når hun ligger i babygym´en griper hun godt tak i lekene og så dreier hun rundt sin egen akse, samt PRØVER å snu seg men har hittil ikke klart det! Hun sitter stødig på fanget, og i mageleie gjør hun "armhevinger"! :-D

I dag ble jeg vekket på senga med egg, bacon og kaffe! Snakker om god start!

Neste søndag, på farsdagen, skal mannen få samme traktering av meg, og så skal han få både undertøy og skritteller i gave fra ungene.

Ellers lider jeg av såkalt "søndagssyndrom". D.v.s. at jeg blir syyyk av å ikke komme meg ut, samtidig som det er så mye jeg skulle gjort i huset. Det blir ofte til at man utsetter ting og på søndag når man ikke har så mange planer tenker man at man skal få gjort "alt". Men nå er klokka snart to og jeg har hittil bare holdt på med ungene, dusja, rydda litt og bladd i fotoalbum sammen med Brage for å plukke ut bilder til scrappealbum.

Mannen har nå fått motivasjon til å begynne å trene, etter at han bare såvidt fikk på seg dressbuksa på fest med jobben fredag kveld! ;)

Så nå som Brage har sovna skal han visstnok ut og jogge!

Jeg har også lyst til å trene, men når skal jeg få skvisa det inn i programmet? Jeg kan jo trene styrke her hjemme da, og kanskje investere i en trimsykkel. Og når Ylva begynner med grøt om morgenen tenkte jeg at jeg skulle begynne å svømme på lørdager! Det gjorde jeg da Brage var liten.

Nå er frøkna ferdigmatet for denne gang (uvisst hvor lenge det holder) og jeg skal sette i gang med klesvask, støvsuging og gulvvask! :husarbeid:

Middagen i dag blir elgkarbisser fra fryseren! Og i kveld skal vi i bursdagen til tanta mi, det blir koselig! :)

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en herlig søndag, LT :hjerte:

Jeg synes og det er deilig å komme meg, eh.... oss, ut på søndager, men idag blir det ikke den helt lange uteturen. Skal til svigermor i ettermiddag, så da blir det litt amputert.

Vi har hatt samme runden med løse mager og litt kvalme "attåt", men det gikk heldigvis fort over. Synes jeg hører om akkurat det overalt nå så det er vel noe som går.

Herlige bilder av nydelige unger :hjerter_rundt:

Ha en fortsatt god søndag!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Hvor har du kjøpt den pyrsjen og den dressen til Ylva?

Høres ut som du har nok å drive med om dagen nå LT :) To unger og alt husarbeidet? Hvordan får du tid... Synes dagene går så fort jeg :) hehe

Forresten, husker du når du kjente spark da du ble gravid med Ylva?

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

monja: :klem:

Felicity: :klem: Det er ikke en pysj, selv om det ser sånn ut! Det er en heldrakt fra Holly´s Baby og dressen er kjøpt på KappAhl!

Nå ble jeg veldig nysgjerrig på hvorfor du spør om spark altså... ;)

Men jeg tror jeg kjente noe i uke 13-14 med Ylva.

iingvild: :klem: Takk det samme!

I går fikk jeg gjort masse her i huset, shina kjøkken, støvsugd alle gulv, vaska og kjørt klesvask. Fikk ikke gått tur, og det får jeg vel ikke i dag heller... Brage er fortsatt dårlig i magen (to diarébleier i går ettermiddag/kveld) og hadde 38 i feber i går kveld.

Skjønner ikke hva som feiler ham! :grine:

Kan det være det at han holder på å få de siste jekslene? Noen som har erfaringer...?

Lei, lei, lei av sykdom og elendighet :eeeh:

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff stakkars Brage! :tristbla::klem:

Kanskje du kan ta en tlf til legen eller søke på nett?

Håper dere får en fin dag (god bedring lillegutt!) :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellu...

Endelig kommer jeg en tur innom deg... :rodme:

Nydelige bilder av ungene... De ser helskjønne ut! :Nikke:

Synd dere skal være plaget med så mye sykdom - håper det gir seg raskt! :kose:

:klem: til deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...