Fibonacci Skrevet 8. september 2006 Forfatter #341 Del Skrevet 8. september 2006 Takk for hilsener, Cr@sh, iingvild og Skytte! Dagen i dag har gått superfort! Var ute og trilla en tur i formiddag, men det begynte å blåse en skikkelig kald nordavind så jeg ble litt bekymra på vegne av puppene mine og turen ble litt avkortet. Vi var også i butikken og handla inn til helga... og så har jeg fått rydda enda litt mer her hjemme og gjort det fint til helga, skifta duker og kjøpt nye blomster! :-D Vi hadde pannekaker til middag, Brage spiste opp alt han fikk servert og satt mye mer stille enn han pleier (det at han er rolig pleier å bety at han holder på å bli syk, men vi får håpe det ikke er tilfelle nå... )! Synes det ble mye mer ro over ettermiddagen vår i dag. Ylva sa jo fra iblant selvfølgelig... men jeg ble ikke stressa! Lekte litt med Brage, og leste i bok, så var det sengetid. I kveld skal vi kose oss med Nytt på nytt, Skavlan og Sopranos! Har noe kebab-greier vi skal ta utover kvelden også. Brage tror forresten at alle babyer heter Ylva. Her om dagen så vi en baby med kolikk på TV, som skrek og skrek, Brage pekte og sa "Ylva". Og i går når han så et bilde av seg selv som baby, mente han at det også var Ylva! Og i går oppe hos mamma og pappa fikk han også skikkelig dreisen på å bygge Brio-togskinner! Han bygde en bane som gikk over hele stua deres, og var fullstendig oppslukt! Flinke gutten min Og så kom mamma med dåpslua jeg hadde da jeg ble døpt! Det blir koselig å bruke den på Ylva! Ting begynner å falle på plass til dåpen nå... mat er bestilt, det blir tapas buffet, masse god mat (ble sulten av å lese menyen!) Vi skal bestille marsipankake med bilde av Ylva på, og jeg skal bake sjokoladekake, mamma baker verdens beste og svigermor tar med eplekake! Men så gjenstår det å finne noe jeg kan ha på meg... og lage bordkort, kjøpe lys samt fortsette med ryddinga på gjesterommene, vaske der og re opp til dem. Ja, og å vaske huset også da, og vinduene (mamma skal hjelpe meg)! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 9. september 2006 Forfatter #342 Del Skrevet 9. september 2006 Lørdag formiddag og strålende vær! Jeg suller og steller i huset mens ungene sover. Mannen er ute og handler litt! Vi får besøk i kveld, et vennepar av oss som skal overnatte til i morgen. Lager taco i kveld og skal smelle sammen en eplepai også... har et paiskall i fryseren, så det er bare å ha oppi eplebiter, kanel og sukker... og servere is til! :-D Skal vaske badene (den aller kjedeligste jobben, som alltid blir utsatt til sist...) og legge på sengetøy på gjestesengene, og rydde litt mer i de evinnelige klærne våre hvis jeg får tid... Er det mulig å ha så mye klær eller! Blir smågal her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miiip Skrevet 9. september 2006 #343 Del Skrevet 9. september 2006 Jeg har også en bønsj med klær. Putta i søplesekker da vi flytta i fjor i august, og så rakk jeg å bli gravid før jeg fikk pakka dem ut... Og nå står de enda og skriker etter å bli sortert og rydda inn i skapet. Men skapet er strengt tatt fullt nok allerede... Bra at dåpsforberedelsene er i rute. Og hyggelig med besøk i kveld. Jeg hadde begynt å glede meg til Nytt på nytt i kveld, jeg, men jeg innså da jeg leste her at jeg er en dag for sent ute! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 9. september 2006 #344 Del Skrevet 9. september 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 10. september 2006 #345 Del Skrevet 10. september 2006 Hei vennen Huff håper ikke Brage er blitt syk og at dere har det bra! Her er Martine snylta men hun holder nå koken alikevell. Blir ikke akkurat mye slapp den lille damen der nei Håper dere har hatt en kjempefin helg og kost dere masse med besøket! Stor klem fra Charmisen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 10. september 2006 #346 Del Skrevet 10. september 2006 Tapas meny hørtes utrolig godt ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 10. september 2006 Forfatter #347 Del Skrevet 10. september 2006 miiip, Kverula og Charmina: :klem: I dag trodde jeg at jeg hadde mista internett-tilgangen her... jaja, tenkte jeg, da får jeg vel gjort litt mer i huset enn jeg pleier Men så var det bare kontakten som hadde falt ut! Er det mulig??? Besøk i går var veldig koselig! De overnatta ikke likevel, men vi koste oss med taco og eplepai og masse babysnakk (hun er gravid og har termin i januar)!Merker at jeg er ganske glad for å ikke være gravid selv, samtidig som jeg er litt misunnelig på magen hennes! Rart det der! I dag holder vi på å tømme gjesterommene for mere stæsj. Jeg har også pumpa ut melk, så jeg og Brage kan ta en sykkeltur etterpå! I går sa han forresten "baby" for første gang. Vi prøvde å forklare at venninna mi hadde en baby i magen, men jeg tror ikke helt han forsto det (ikke så rart!). Ylva har ikke gjort noe stort i bleia på noen dager... og denne gangen kan det ikke være MME som har skylda. Hun plages litt... det er endel sutring og klaging, og ikke så mye soving. Ønsker meg bæsjebleie snart! *fnis* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 10. september 2006 #348 Del Skrevet 10. september 2006 ja tenk at man kan gå rundt og ønske seg en bæsjebleie da Men sånn blir vi mammaer ja! Hørtes ut som koselig besøk.Kjekt med litt sånt sosialt innimellom. Ha en fortsatt fin søndag, og pass på kontakten Klem fra Charmis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miiip Skrevet 10. september 2006 #349 Del Skrevet 10. september 2006 Det høres ut som om du kan trenge noen fotsonetriks til Ylva, men jeg tror ikke jeg skal begi meg ut på å forsøke å forklare dem her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 10. september 2006 Forfatter #350 Del Skrevet 10. september 2006 Charmina: miiip: Tar veldig gjerne imot triks den 19.! I dag har jeg vært ganske sprek! Sykla en times tur med Brage. Vi dro bort til lokalmuseet her og så etter de hestene som var der tidligere i sommer, men de var ikke der nå. Men vi var lenge borte hos kaninene (eller "vovva" som Brage kalte dem) og mata dem med blader og så samla vi steiner, kastanjer, pinner osv og Brage fikk utløp for klatrebehovet sitt på noen store steiner som sto der! Synes vi hadde en skikkelig fin tur bare han og jeg! Det gjorde godt langt inni sjela Mannen min har stått på med å bære ting ut i garasjen og rydde vekk fra gjesterommene våre i dag. Nå er de tømt for unødig skrot, og klare til å ta imot gjester neste helg! Deilig å få ting unna. Han malte også siste strøk på gjerdet på verandaen vår. Jeg lagde fransk pølsegryte til middag i dag, det ble godt! Hadde Ylva i bæresjalet og Brage lekte rundt meg og fikk være med å vaske grønnsaker og poteter. Det ble en ganske fredelig middag, og Brage virka ganske trøtt etter hvert, så vi spurte om han ville gå og legge seg. "Jaaaa..." svarte han! Han er virkelig en drøm å legge, det har han vært stort sett hele tida, i hvert fall siden han var et halvt år! Noe annet er det med prinsessa vår, hun er en partyløve og en "nattens dronning"! Mens vi sitter og gjesper med øya på halv stang om kvelden, sitter hun med kulerunde store øyne og følger intenst med, og prater og ler! Hun er virkelig så skjønn, av og til blir jeg helt overveldet av kjærlighet til det lille vesenet som er datteren vår... Og Brage som er en så god gutt... jeg er så heldig som har to så fine og herlige barn... *snufs* Har planer om å strikke litt i kveld, og se på "Kvinnen i mitt liv". Har ikke sett den før, så den vil jeg få med meg! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 10. september 2006 #351 Del Skrevet 10. september 2006 Skal kose meg med "Kvinnen i mitt liv" jeg også... Kjempesøt film! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 10. september 2006 #352 Del Skrevet 10. september 2006 Satt og så på filmen jeg også! Ikke akkurat det beste jeg har sett nei men koselig alikevell.Også var jo den siste senen med alle barna oppi senga litt søt da Høres ut som om dine unger er akkurat som mine. henrik var en engel når det gjalt soving og det meste - et utrolig fredelig og enkelt barn. OG SÅ kom lille frøken fryd Ikke mye rolig den frøkna der nei. Men rett skal nå være rett da for selv om hun holdt det gående hele natta nesten til hun var langt over året så var hun jo flink til å legge seg - det var bare det at hun lå på ladning til vi kom og la oss liksom Håper du får sove godt i natt snuppa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 10. september 2006 Forfatter #353 Del Skrevet 10. september 2006 Takk Charmina! Frøken Fryd ja, det er et så bra navn at jeg nesten må stjele det til Ylva! Faktisk var hun ganske enkel i kveld Først slokna hun på fanget til mannen, og sov seg gjennom hele filmen (som jeg synes var sånn passe forøvrig, jeg liker ikke Thomas Giertsen så innmari godt... ). Etter stell og skift fikk hun én pupp og gikk helt frivillig med på å bli lagt i vogga! Så var det å få mammaen hennes i seng da. Er redd det er meg hun har arvet natteranglinga og syvsovertendensene fra gitt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 11. september 2006 #354 Del Skrevet 11. september 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 11. september 2006 Forfatter #355 Del Skrevet 11. september 2006 til deg også Cr@sh! I dag går alt så treigt her... rompa mi er visst av bly! Må få kjørt en klesvask, handla osv. Men føler at jeg har brukt hele dagen på å amme, og når frøkna endelig slokna var det så godt å ta seg en kaffe-og-KG pause! Får fullføre dagbokrunden min! Snakkes! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 11. september 2006 #356 Del Skrevet 11. september 2006 Så koselig dere har det! Og for en herlig tur sammen med Brage...Skikkelig kvalitetstid! Godt for dere begge det! Oi,kanskje Ylva har kommet på bedre tanker og vil sove mer om natta?! Krysser fingrene for det ja! Høres ut som du har det meste i boks til dåpen! Når er den? Tapas er spennende! Vi skal ha koldtbord! Gleder meg til masse god mat! Men så var det klær ja...Ble først så happyfor at jeg har gått ned alt sånn at bunaden passer! Så begynte jeg å se for meg amming med bunad på.....! Så da skipper jeg den ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 11. september 2006 #357 Del Skrevet 11. september 2006 Hei snuppa! Ja frøken fryd passer nok godt til Ylva også - det høres sånn ut Men hørtes nå ut som om hun hadde en fin kveld i går da - håper det fortsetter slik! Og du fenomenet blyrumpe har merkelig nok jeg også innimellom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 11. september 2006 Forfatter #358 Del Skrevet 11. september 2006 Skytte og Charmina: Takk for hilsener jenter! I dag har jeg vært litt daff, ikke hatt så mye ork liksom. Men fikk vasket klær da, brettet tøy, har strøket navnelapper på det nye tøyet til Brage... og oppdaget at noe av det helt nye genserne har blitt farga i vask! Skjønner ikke hva som har farget av heller, klør meg i hodet og vil helst finne "synderen" for jeg vil ikke at det skal skje med mere tøy... Til middag hadde vi sweet & sour-gryte med svinekjøtt. Nammings! Så på 71 grader nord i stad, og var glad det ikke var meg som måtte slite sånn på tur egentlig. Nå driver jeg og får orden i ørti bæreposer med tøy, og har begynt å vaske noe av klærne i størrelse 68 som Ylva har fått i gaver og sånt. Hun vokser ut av 62 hvert øyeblikk! Brage har begynt å late som han gråter. Han og en annen gutt i barnehagen hadde visst øvd seg til audition på Nationaltheatret i dag, ifølge barnehagefolka! Han skal tøffe seg veldig noen ganger, merker det mer de dagene han er i barnehagen egentlig. Han bruker kraftig stemme, viser muskler og går på en sånn utstudert måte, med laaange skritt og skikkelig armbevegelser! A la John Cleese sin Silly Walk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 12. september 2006 #359 Del Skrevet 12. september 2006 Får håpe han ikke får noen rolle ved teateret riktig ennå! Ha en riktig fin tirsdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 12. september 2006 #360 Del Skrevet 12. september 2006 Hei snuppa! Har spm til deg inne i dagboken min vedr minifom... Håper du kan hjelpe Vet du hva, de ungene dine høres så sinnsykt skjønne ut Gleder meg til T blir litt større og vi få bevisste smil tilbake fra ham. Samtidig så synes jeg han er så altfor nydelig nå også... . Tror ikke jeg få helt bestemt meg Dåp...jeg hadde bestemt vi skulle ha selskapet samme sted vi giftet oss i fjor... Men jaggu sa du smør...det var eneste søndagen i desember det var opptatt Ha en super dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå