Gå til innhold

LT og gullungene

Fibonacci

Anbefalte innlegg

Det har ikke skjedd noe foreløpig, LT! ;) Så da var det vel kanskje bare vanlig mageknip da - selvom jeg jo begynte å få forhåpninger om noe annet etterhvert som jeg skravla med dere i går! :ler:

Håper dere fikk sove godt utover natta da! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kveula: :klem: Det skjer nok snart! Hvis resten av slimproppen gikk i dag morges tipper jeg maks to dager før han er ute! :hoppe:

Savner Brage-gutten min i dag jeg! :grine:

Det er så stille her uten ham! Vi koste oss masse her hjemme de dagene barnehagen var stengt, og nå føler jeg for å ha ham hjemme kanskje en dag i uka. Tenkte på fredager, for på slutten av uka er han alltid sliten og det er nok deilig for ham å slappe av litt hjemme den dagen!

Men jeg fikk sove lengre i dag da. Litt deilig det og, når Ylva ikke vil sove om kveldene og det blir langt over midnatt før jeg får lagt meg.

Og Brage har godt av å være i barnehagen igjen, og få mer stimulering, utfordringer og ikke minst mange andre barn å leke med.

I dag har jeg tenkt å lage lasagne til middag, så vi får ta oss en tur på butikken etterpå! Og ellers er det mer enn nok tøy som skal brettes her.

Nå er det en liten jente som er våken! Tudelu! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner du savner guttungen... Du trenger jo ikke ha ham hjemme hver fredag, men heller se an formen din og hans. Ekstra slitsomt de dagene Ylva sover minimalt på natten.

Håper guttungen min er et lite dovendyr...men realiteten er vel at han kommer til å ha kolikk :roll: Just my luck :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke du snart slutter å snakke om de utrolig søte gullungene dine, tror jeg at jeg kommer til å hoppe på sambo og få barn lenge før jeg hadde planlagt ;)

Brage høres veldig søt og empatisk ut. Er han sjalu på Ylva i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvordan det blir å ha unge i barnehage, jeg? Synes Sigurd sovner nesten med en gang mannen kommer hjem fra jobb... :forvirret:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Murmelmy: :klem: Gutten din kommer sikkert til å ligne foreldrene sine, og sove godt hele natta! :Nikke:

marthepia: :klem:

Ciara: :klem: Ingen planer om å slutte å snakke om barna mine her, så du får nok forberede sambo på litt hopping! :sjarmor:

miiip: :klem: Det blir ikke så mye tid mellom barnehage og legging nei... spes. hvis mannen kommer litt seint fra jobb. Men døgnrytmen forandrer seg mye det første året!

Rart å tenke på at Brage nå er en av "de store" i barnehagen. I dag starta det 5 nye barn der, som er rundt 1 år... Synes ikke det er lenge siden Brage begynte, men det begynner faktisk å nærme seg ett år!

Brage langa innpå lasagnen i dag, det var tydeligvis veldig godt! :sikle:

Etterpå ble det kveldsbad og legging. Nå er det "bare" Ylva igjen, spent på når frøkna tar kvelden. I går var det jo over midnatt...

Nå må jeg begynne å tenke på dåpsinvitasjoner og takkekort...

Har jo noen idéer, får ta meg en tur på Panduro neste uke og se litt. Hadde vært koselig å lage noe selv!

I morgen må vi litt tidlig opp, har time på helsestasjonen kl. halv ti. Litt forsinka 6-ukerskontroll hos helsesøster. På fredag skulle det egentlig vært barselgruppe på helsestasjonen, men fikk telefon i stad om at det er avlyst pga sykdom!

Neste treff er 26 september, og da er vi mest sannsynlig på ferie... Jaja.

Nå skal jeg på en dagbokrunde! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo uungåelig å savne disse herlige gutta våre... :hjerter:

Har det sånn jeg også... særlig enkelte dager... og da bare MÅ jeg hente han tidlig... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cr@sh og iingvild: :klem::kyss:

I dag sto vekkerklokka på 8, men likevel fikk vi dårlig tid til timen på helsestasjonen! Sånn blir det hver gang... men vi rakk det jo! :-D

Ylva har lagt veldig bra på seg på de siste 10 dagene! Nå veir hun 5439 gram og er 59 cm lang. Langbeinte rypa vår! :hjerte:

Hun har en favorittside av hodet hun liker å ligge på, så det må vi jobbe mere med. Ellers var alt fint, og det var helt greit å bruke D-dråper istedetfor den tranen som hun bare gulper opp.

Ellers snakka vi litt om fødselen og hun var sjokkert over at ingen på sykehuset eller noe annet sted har spurt om jeg trenger noe hjelp, noen å snakke med og sånt. Det var jo en tøff opplevelse, nærmest sjokkartet. Hun sa at jeg bare kunne ta kontakt med helsestasjonen hvis jeg trengte noen å snakke med om det. Men jeg føler egentlig at jeg har fått bearbeida det ganske bra. Det hjalp å skrive ned det hele, og snakke om det i det vide og brede med folk (og her på KG og SM!).

Været ble ganske bra nå! Tenkte å trille en tur etterpå.

Skal innom trygdekontoret og få skjema for støtte til fødsel utenfor sykehus. Og så en tur på butikken etterpå!

Masse husarbeid å ta tak i også... :husarbeid:

Mannen skal ut med jobben i kveld, de skulle visst grille i Frognerparken. Håper de får fint vær!

Brage skal være hos foreldrene mine etter barnehagen i dag, så ved middagstider kommer jeg og Ylva opp dit også. Skal ha en eller annen form for fisk i dag. Passer veldig bra, vi har bare spist kjøtt hele uka, blir litt lei av det!

God torsdag til dere som stikker innom! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Så koselig å ordne med invitasjoner og takkekort! Gleder meg til jeg skal det igjen.. Leeenge til, men da har jeg noe å se frem til. Lurer litt på om jeg skal kose meg med scrapping utover høsten..

Tusen takk for koselige hilsner hos meg! Setter stor pris på det!

Kos deg masse med de nydelig barna dine :hjerter:

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gleder meg utrolig mye til jeg også kan lange ut på trilleturer. Tror nok voff også gjør det ettersom mamman hans ikke gidder så mye for tiden. Var på en times tur i skogen i dag, da:). Det er så godt å se hvordan han trives der han løper inne i skogen før han titter frem mellom trærne for å se hvor jeg er :hjerter:

Fisk? Hva er det?. Har spist fisk altfor lite i dette svangerskapet. Kan nok ha noe med at jeg holdt på å kaste opp av fiskesuppe (ved to anlednigner) i 1. trimester. Etter det så har bare tanken på fisk bydd meg i mot...

Kos deg på middag hos mams og paps i dag :)

PS. Synes det er VELDIG koselig at du følger så godt med i dagboken min for tiden :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

April og Murmelmy: :kyss:

Nå har vi gått en laang tur! :tommelsmil:

Først til trygdekontoret, der en veldig hyggelig dame lovte å få tak i det skjemaet vi trenger og sende det i posten.

Så en lang runde som endte i butikken, der jeg handla ingredienser til sjokolademuffins, bleier og min nye favorittdrikk: Tørst fra Nora! Den er så god! Har fått dilla på den jeg. Alle 3 smakene er like gode synes jeg, men i dag ble det eple og guava!

Og så må jeg nok en gang fortelle om hvor god TFK-vogna er å trille! Den ER virkelig drømmevogna! Fikk prøvd ut Skip*Hop´en også. Den er fiiin! :hoppe:

Ylva lå og gliste til meg etter pupp i stad! Hun er så utrolig søt når hun smiler. Øynene hennes blir to halvmåner liksom! :hjerte:

Og så har jeg aldri kameraet tilgjengelig når hun smiler da! Det er så tyyypisk! :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si som Murmelmy - veldig, veldig koselig at du følger med i dagboka mi for tida, LT! :kyss: Og så er det så greit å ha ei erfaren ei på laget for jeg får jo litt forhåpninger når du sier at det virker som om ting er i gang! ;)

Gleder meg til trilleturer jeg også - håper vi får en lang og fin høst! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...og jeg synes det er veldig hyggelig at du er innom hos meg også! :Nikke: (Selv om jeg ikke lever i en så spennende tilstand som Murmelmy og Kverula! :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og titter og håper at du har en fin kveld og at dere får en god natt med masse søvn! (Og at Ylva vil sove med en gang dere legger henne.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...