iingvild Skrevet 9. august 2006 #101 Del Skrevet 9. august 2006 Ha en fin torsdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 9. august 2006 Forfatter #102 Del Skrevet 9. august 2006 (endret) monja: Ja, hun er stor og lang - synes nå jeg, mens en pappa i barnehagen til Brage trodde hun var for tidlig født, for hun var så utrolig liten! miiip: Ingen årsak vennen, håper du fikk noe ut av det jeg skrev. Føler langt ifra at jeg "kan alt", men jeg vet i hvert fall hva som funka på Brage! Om det samme funker på Ylva, er slett ikke sikkert! Xavia: Tusen takk, så koselig at du stakk innom iingvild: Takk det samme! Skal ikke snakke for tidlig her kanskje, men nå har Ylva faktisk ligget stille og rolig i vogga siden halv 11! Det er tidlig å falle til ro for natta for henne... men det kan jo hende hun våkner med et megahyl... Åh, jeg blir litt sprø hver gang jeg skal hente Brage i barnehagen. Må kjøre dit som regel, så jeg har med Ylva i bilsetet. Og så fort jeg har kommet inn porten i barnehagen så stormer ungene til og skal se på henne, ta på henne og de "beleirer" oss helt! Mange av foreldrene er også veldig til å se på og prate masse. Det er koselig det altså, men jeg får liksom ikke gjort det jeg skal! Må jo inn i barnehagen og hente sekken og matboksen hans, sjekke om det er noen beskjeder osv. og så må sovevogna hans trilles inn i vognskuret. Noe som ikke er helt lett når jeg både skal bære Ylva i bilsetet og ha Brage på slep i tillegg! Noen av de ansatte er veldig hjelpsomme heldigvis... skulle gitt mye for å ha 3 armer av og til altså... I morgen slipper jeg å tenke på det, for da skal Brage hentes av bestefaren sin! Torsdag har jo vært besteforeldre-dag, og det skal vi fortsette med framover også. Vi møtes til middag alle sammen oppe hos mamma og pappa, så det blir egentlig "storfamiliedag" eller noe sånt. Kjempekoselig! :-D Neste uke er det 2 planleggingsdager i barnehagen, så da må jeg være hjemme med begge ungene. Det kan nok bli litt travelt... mildt sagt! Så det kan hende det blir veldig stille fra meg på mandag og tirsdag! I ettermiddag tok jeg meg en sykkeltur, så det var dagens trim. Kjempedeilig! Etterpå dreiv jeg og strøk på navnelapper på Brages tøy, og så betalte jeg en haug med regninger... kontoen var ganske skrapa etterpå, men heldigvis får jeg lønning på fredag! Ylva har begynt å gulpe så fælt... plutselig hadde vi brukt opp så å si alle gulpeklutene! Hun pleier jo ikke å gulpe i det hele tatt nesten... hva skjer´a? :klø: Endret 9. august 2006 av La Traviata Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 10. august 2006 #103 Del Skrevet 10. august 2006 Du den vogna du hadde bestilt var kjempefin!! Vi (ehm..jeg tror ikke jeg har informert mannen om det enda ) har vurdert å bestille fra den nettsiden du også har bestilt fra. Det virker jo som om du var fornøyd med servicen, og det ble vel mange kroner å spare også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miiip Skrevet 10. august 2006 #104 Del Skrevet 10. august 2006 Det høres kjempekoselig ut med storfamiliedager! Og en ekstra arm hadde vært noe, ja. Kanskje vi får begynne å produsere robotarmer og opprette et nettsted som selger ekstra armer til småbarnsforeldre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 10. august 2006 Forfatter #105 Del Skrevet 10. august 2006 Xavia: Ja, ikke sant vogna er fin? Kjempefornøyd med servicen - bestilte på en mandag og fikk vogna levert på døra fredagen etter! Og vi sparte noen tusen på å bestille på nettet! Vogna koster 310 Euro, hardbagen 113 Euro og så kjøpte jeg 2 regntrekk til hhv 21 og 16 Euro. Frakt til Norge kosta 60 Euro, og så kommer jo momsen i tillegg da, men det er ikke toll på barnevogner! Vogna er veldig god, jeg liker så godt at bagen er stor og har god plass, samt håndbremsen og de integrerte myggnettingene! Kjempefin å trille er den også!Hadde litt trøbbel med kalesjen til hardbagen, den må låses for at man skal kunne bære bagen i et håndtak der. Den var litt vond å få til i begynnelsen, men ellers har jeg ingenting å utsette på vogna! :-D Hvilken farge har du/dere tenkt på? Det fins jo så mange fine! miiip: Robotarm, ja takk! Setter stor pris på å ha sånne besteforeldredager. Takket være det har Brage et veldig nært og godt forhold til dem! Riktignok er han mammagutt altså, men når mormor er i nærheten er det bare "mommo" som gjelder! Nesten så jeg blir litt snurt! Og bestefar er jo hans store forbilde! Alt han gjør skal Brage gjøre etter! Litt synd at det ikke blir det samme med mannens foreldre, som bor lengre unna. De ser vi en gang i måneden, eller sjeldnere! Nå er dåpen i boks! Det blir den 17. september. Alle fadderne har sagt ja! :-D Ylva skal ha den samme dåpskjolen som Brage hadde. Kjempefin arvekjole i mannens familie! Gjenstår å skaffe en dåpslue. Vi skal ha det her hjemme, det gikk fint sist gang. Men vi skal skaffe oss et nytt spisestuebord. Det gamle vi har er klar for dynga! Det ene beinet er løst... Svigerinna mi som er blomsterdekoratør skal ordne med blomster! Har ikke helt bestemt oss ang. maten. I Brages dåp ordna vi koldtbord selv, men det var mye jobb. Fikk hjelp av mamma, men gud så slitne vi var etter den dåpen altså! Litt fristende å bestille mat denne gangen. Kaker må vi også bake! Og så må jeg sende ut invitasjoner... vet ikke ennå om jeg rekker å lage noe selv. Vi får se! Pappa ringte i stad, han har så mye på jobben i dag at han ikke rekker å hente Brage i barnehagen. Så da tenker jeg at jeg triller dit med søskenvogna, slik jeg hadde planlagt i går! Så går vi opp til mamma og pappa etterpå, det blir pannekaker til middag! Nå tror jeg forresten at melkeproduksjonen har økt igjen. I stad når jeg ga Ylva mat, kom det så mye at hun ikke greide å svelge unna og bare slapp taket, og da spruta det over hele stakkars jenta! Overivrige pupper jeg har! Burde vel pumpe meg etterpå, nå som jeg for en gangs skyld har overskudd. Velvel. Får vel gjøre noe nyttig her snart. Tar en dagbokrunde i kveld! God torsdag til dere som er innom! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 10. august 2006 #106 Del Skrevet 10. august 2006 Tusen takk for hyggelig gratulasjon i dagboka mi Så koselig med sånne familiedager. Alle burde tatt seg tid til det. Ha en fin torsdag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 10. august 2006 #107 Del Skrevet 10. august 2006 Fikk nesten tårer i øynene da jeg leste om storfamiliedager Skulle ønske jeg hadde hatt mulighet til slikt også.Savner besteforeldre til mine små. Men slik er livet. Ellers er det sååå kos å lese og se på bilder av de deilige ungene dine vennen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 10. august 2006 #108 Del Skrevet 10. august 2006 Koslig å lese her inne hos deg! Ha en fin fredag og en bra helg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 10. august 2006 Forfatter #109 Del Skrevet 10. august 2006 monja, Charmina og iingvild: I dag har jeg jammen travet mye. Først til barnehagen med søskenvogna for å hente Brage, ca. 40 minutters i raskt tempo. Møtte min mor på veien så fikk litt dyttehjelp den siste oppoverbakken! Så trilla vi hjem til foreldra mine (~ nye 40 minutter) og ble servert deilige pannekaker! Utover kvelden dro mannen og Brage hjem for å få liten trøtt gutt i seng. Jeg ble litt lenger, skravla med søs, amma Ylva ferdig og trilla så hjem igjen når regnet hadde gitt seg (ca. 15 minutter). Føler at jeg har brukt kroppen masse i dag! Brage hadde feber i kveld. 38,7! Han har hosta og vært snørrete noen dager. Og så går det vannkopper i barnehagen! Ser ut til at han må bli hjemme i morgen. Vi skulle jo egentlig reise og besøke svigers i helga, vi får se det an avhengig av formen til Brage! Og så håper jeg at han ikke smitter oss med hva-det-nå-er han har... Natta jenter, skal ta en kjapp runde hos dere og komme sterkere tilbake senere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 11. august 2006 #110 Del Skrevet 11. august 2006 Så flink du hvar til å trimme i går. Håper jeg blir like flink til å ut å gå masse etter jeg har født. Nå har jeg riktignok ikke noen å hente og bringe til barnehage, men jeg har en hund som trenger lufteturer, og jo lengre jo bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 11. august 2006 Forfatter #111 Del Skrevet 11. august 2006 Xavia: Håper jeg klarer å fortsette å trille masse turer. Er så deilig å gå litt synes jeg. Mens jeg var gravid orka jeg veldig lite turer... Brage har fortsatt feber i dag. Så i dag er jeg hjemme med begge barna! Det har gått overraskende bra så langt. Men jeg får jo ikke gjort noe av det jeg har planlagt da! Nå sover de begge to. Ylva ville ha en del mat på morgenen - ble litt stress akkurat det, for Brage våkna samtidig. Fikk lagd frokost til ham og meg selv og spiste den mens jeg amma henne videre... Skulle egentlig tatt husvask og trilla en tur i butikken, men det får vente. Har fått tørka støv i hvert fall (det er jo en begynnelse!) Har lyst til å lage hjemmelaget pizza i dag! Mannen sa at han kunne komme litt tidligere hjem i dag pga Brage, så da rekker jeg kanskje en tur i butikken i ettermiddag og få handla inn det som trengs. Og så skal jeg prøve å ta hånd-og fotavtrykk av Ylva i dag. Håper det blir bra - det var litt vanskelig med Brage sist husker jeg. Spesielt håndavtrykket sleit vi med! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 11. august 2006 Forfatter #112 Del Skrevet 11. august 2006 Sliten, svett og segneferdig! Men det har vært en koselig dag her hjemme. Brage var i bedre form etter formiddagsluren, og har ikke så høy feber i kveld. Ser ut til at vi tar turen til svigers i helga likevel! Nå har vi nettopp spist deilig hjemmelaget pizza! Mannen titter på friidrett sammen med Ylva, mens jeg prøver å få tiden til å gå fram til 20 spørsmål... Etter at Ylva har slokna for kvelden skal vi ta oss litt musserende vin som har stått på kjøla en god stund. Egentlig hadde jeg lyst på rødvin, men mannen mener at vi ikke klarer å tømme en hel flaske på en kveld! Sier litt om drikkevanene våre... Burde egentlig rydde og ordne her. Huset ser jo helt bomba ut etter en hel dag hjemme med Brage! Liker ikke å ha det sånn rundt meg, men har ikke energi til å rydde heller... Nå som han er i seng segna jeg sammen som en vaskeklut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 11. august 2006 Forfatter #113 Del Skrevet 11. august 2006 Puh! Har fått rydda litt og pakka til vi drar i morgen tidlig. Ylva har sovna, etter bad og pupp. Snakk om deilig liv! Knipsa dette bildet av henne i stad. Hun smiler ivrig til pappaen sin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 12. august 2006 #114 Del Skrevet 12. august 2006 Takk for koselige hilsner i boka mi... Nydelig bilde av snuppa over! Hun er jo sååå nydelig! God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 12. august 2006 #115 Del Skrevet 12. august 2006 Herlig smilebilde da Ylva blir så stor og vakker God tur til sverige Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marthepia Skrevet 12. august 2006 #116 Del Skrevet 12. august 2006 Åh ,så søt hun er!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miiip Skrevet 12. august 2006 #117 Del Skrevet 12. august 2006 Kjempefin smilende prinsesse! Jeg har tenkt på om vi skal ta oss et glass rødvin i kveld. Vi har kjøpt noen halvflasker siden jeg ikke kan drikke så mye av gangen. Håper dagen i dag også har vært bra og at Brage er helt frisk igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rognebær Skrevet 12. august 2006 #118 Del Skrevet 12. august 2006 20 spørsmål er bare best! Glemte dessverre å se på i går (det vil si, vi var jo på besøk, så vi glemte det jo ikke) og i dag ammet jeg på soverommet under reprisen. Typisk. Håper dere får en kjempefin søndag! Herlig smilebilde altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 12. august 2006 Forfatter #119 Del Skrevet 12. august 2006 Cr@sh, Lucky117, marthepia, miiip og Rognebær: Vi har det helt topp her hos svigers! Kjørte hit i formiddag, og dagen har flydd avgårde med tantebarnbesøk, grilling og kos! Det regna, men vi satte oss under tak og med varmeovner på. Satt ute helt til nå! Spratt en champagne i stad for å feire Ylva litt sånn på etterskudd! Hun var forresten vrien å legge i kveld. Hun liker IKKE å ligge for seg selv om kveldene. Trodde hun var sulten jeg, men da puppen kom tok hun to sutt og så bare sovna hun! Om hun bare kunne ta smokken... Men jeg tror hun blir en suge-på-totten jente jeg. I morgen blir det muligens båttur, hvis været er ok! Kanskje med bading også? Og så kjører vi hjem igjen på ettermiddagen. Brage er i ok form nå, men spiste litt dårlig nå i ettermiddag. Var veldig trøtt, og fikk legge seg ekstra tidlig. Nå skal jeg også køye. Natta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 13. august 2006 Forfatter #120 Del Skrevet 13. august 2006 Tilbake igjen, og det er allerede blitt sent på kvelden! I dag blåste det såpass mye på formiddagen at vi ikke turde å ta med ungene i seilbåten. Så det ble til at svigerfar og mannen dro ut en tur mens jeg ble igjen på gården og ble prata hull i hodet på av svigermor. Prøvde å strikke litt mens barna sov, men pga mangel på konsentrasjon ble det bare feil, og jeg må sette meg ned og se ordentlig på det når det er litt rolig rundt meg. Håper jeg ikke må rekke opp mye... Vi fikk med oss dåpskjolen hjem, det gjenstår bare å få tak i lue til, men det skulle visst svigermor ordne. Og i kveld har vi vært på tråden med fadderne til Ylva og avtalt henting fra flybussen og masse praktiske ting. De har 3 små barn og skal overnatte hos oss, så det blir litt å tenke på! På vei hjem fra svigers tok vi Horten-Moss ferga, og Ylva hadde akkurat fått pupp i fergekøen så hun var i strålende humør og lå og smilte og lo mot meg hele fergeturen! Hun smelter meg totalt, den jenta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå