Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Vi har egentlig bestilt tur til egypt, makadi bay på ett drømmehotell som heter grand makadi! Dette hotellet er bare helt fantastisk.. kjempe fint! MEN vi har en liten sønn og etter bomben som var for noen mnd siden og alle urolighetene som skjer i nabobyene og grensene til egypt har vi valgt å droppe turen! Hadde det bare vært oss så kanskje men ikke når vi skal ha med barnet vårt... Det som er så deprimerede er at jeg ikke finner noe som er like fint, derfor lurer jeg på om dere har vært i algarvekysten ved portugal og har noen hotell å anbefale? Har hørt at algarve kysten er det nærmeste som kan nå opp mot egypt/thailand osv..

Erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Gjest Elfrida
Skrevet (endret)

Jeg har trivdes kjempegodt i Lagos, lang flat strand på den ene siden av byen, og fantastiske klippestrender på den andre. Selve gamlebyen er kjempekoselig, men en del turister selvsagt. Ikke såå mye charterturisme som en del andre steder langs Algarvekysten.

Men at det minner om Thailand skjønner jeg ikke noe av. Egypt har jeg ikke vært i så det kan jeg ikke uttale meg om.

En venn var nylig i Albufeira, og syns det var altfor mye charterturisme der.

Tillegg: Husk at Algarvekysten vender ut mot Atlanterhavet, slik at det er en noe friskere temperatur i vannet, men det er klart og rent!

Endret av Elfrida
Skrevet

Jeg har bare vært i Albufeira og synes ikke det var spesielt bra. Hyggelige folk, men lite å finne på (for to voksne i alle fall).

Skrevet

Jeg stortrivdes i Praia da Rocha, færre nordiske turister der. Utrolig hyggelig by, men som alt annet på Algarvekysten selvsagt infisert av masseturismen ;)

Gjest Gjest_Nigo-san_*
Skrevet

Har nettopp vært i Albufeira (dvs litt utenfor, Oura) og vi var veldig fornøyde. Det er kanskje litt mye turister i Albufeira by, men selve stedet, små hvite hus og smale bygater, er utrolig flott.

Oura var stille og rolig. Sikkert kjedelig for de som er voksne og reiser alene, men for familie med barn var det supert. Flotte strender :briller2: , rolig atmosfære, oversiktlig, gangavstand til Albufeira.

Ville reist tilbake igjen, for å si det sånn ;)

• 1 måned senere...
Skrevet

Synes Algarve er kjempeflott, og anbefaler det på det varmeste. Mange flotte småstrender.

Hvis dere vil reise rundt er det bare noen timers busstur til Lisboa. Veien går gjennom et flott landskap med bølgende åser med korkeik. Det er heller ikke så langt til Sevilla i Spania. Så muligheter for utflukter er det plenty av.

Jeg synes Oura er veldig trivelig. Reiste dit uspesifisert og fikk den luksusleiligheta. Ellers minner ikke Algarve om Egypt. Skjønner ikke hvordan noen kan si det?

;)

Skrevet

Portugal er favorittlandet mitt i Europa, men jeg er ikke glad i "sydenstedene" mellom Faro og Lagos. Begge ytterendene av Algarve er et mye bedre valg med unntak av Monte Gordo. Faro og Lagos er ellers flotte byer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...