Gå til innhold

Mobbing av oss som har forstørret brystene

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Er det virkelig sånn at fordi jeg har valgt å operere brystene mine større, så skal det være fullt ut akseptert at jeg er fritt vilt for mobbere? Og i så fall, hvorfor?

Jeg har tatt et personlig valg. Det står jeg for. Men å stadig høre at "de er ikke ekte" "de er ekle å ta på" og sånt, sårer.

Til deres opplysning er jeg ellers en helt vanlig jente. Ingen ville gjettet at jeg er operert om dere traff meg hverken på gaten eller i en svømmehall. Jeg er ingen barbiedukke, og jeg har gjort dette utelukkende for min egen skyld.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mobbing uansett årsak er forkastelig. Om du har forstørret brystene dine så er det et valg du har tatt for å føle deg bedre og bør respekteres for det. ;)

Gjest Bertine
Skrevet
Mobbing uansett årsak er forkastelig. Om du har forstørret brystene dine så er det et valg du har tatt for å føle deg bedre og bør respekteres for det.  ;)

Sier meg enig med Kitz.

Ditt valg og det respekterer jeg vertfall ;)

Gjest Sexy Sadie
Skrevet

Ja, enn hvis folk synes påsyddpupper er ekle å ta på da?

Skal de lyve?

Du kan jo begynne å kommentere ting ved de menneskene som kommenterer deg og din kropp tilbake.

Skrevet

Skal de lyve?

Nå er det vel forskjell på å si sin mening om en ting og å faktisk mobbe vedkommende for den samme tingen. ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Skal de lyve?

Du kan jo begynne å kommentere ting ved de menneskene som kommenterer deg og din kropp tilbake.

Mine bryster er ikke påsydd. Og jeg har fått høre mer enn en gang at man ikke kan kjenne forskjell på dem og naturlige pupper. Pupper er forskjellige.

Jeg gjør da ikke ting bedre ved å gjøre igjen!! :overrasket:

Gjest Sexy Sadie
Skrevet
Mine bryster er ikke påsydd. Og jeg har fått høre mer enn en gang at man ikke kan kjenne forskjell på dem og naturlige pupper. Pupper er forskjellige.

Jeg gjør da ikke ting bedre ved å gjøre igjen!! :overrasket:

Nei vel.... :ironi:

Gjest Gjest
Skrevet

Skal de lyve?

Jeg synes ikke du er så verst til å mobbe jeg. Hvorfor har du behov får å finne på ord som påsyddpupper? Og hvor ofte tar du på andre sine pupper, du som er jente?

Skrevet

I dag er det blitt mye mer vanlig (enn før) å sette inn silikon (eller andre innlegg) i puppene. Selv om jeg ikke ville ha gjort det, så skjønner jeg godt dem som gjør det. Og respekterer dem fullt ut.

Jeg vet om ei som fikk operert inn silikon, etter 3 fødsler og amming. Hun hadde omtrent ikke pupper, nå har hun en liten C.

Skrevet
I dag er det blitt mye mer vanlig (enn før) å sette inn silikon (eller andre innlegg) i puppene. Selv om jeg ikke ville ha gjort det, så skjønner jeg godt dem som gjør det. Og respekterer dem fullt ut.

Jeg vet om ei som fikk operert inn silikon, etter 3 fødsler og amming. Hun hadde omtrent ikke pupper, nå har hun en liten C.

Det skjønner jeg til et visst punkt, men de som forstørrer pupper kun for utseendet og for guttas skyld skjønner jeg svært lite av uten å mene å mobbe noen. Mye kan gjøres med en god bh.

Gjest Gjest
Skrevet

Merkelig, jeg har også forstørret brystene, men har aldri opplevd at noen har kommentert det i negativ retning. Jeg er i grunn ikke noen tilhenger av slike operasjoner, men å miste brystene mine som 20 åring etter amming var faktisk mer enn jeg kunne takle på det tidspunktet.

Føler jeg valgte det minste ondet.

Men nå gleder jeg meg til å få fjernet de. Har hatt de i nesten 10 år, operert flere ganger pga feil implantat og komplikasjoner. De er ekle å ta på, jeg kan forme de som jeg vil når jeg tar på brystene,bulkete og merkelige. Slik skal det ikke være.De er faktisk bare til irritasjon. Nå har jeg kommet i den alderen hvor det å få brystene skikkelig undersøkt ved mammografi betyr mer enn å ha kløft ;)

Nå blir det å få implantatene bort, løfte det som er igjen og så håper jeg at jeg slipper å se en plastisk kirurg så lenge jeg lever :sur:

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg blir oppgitt når jeg hører om "vanlige" folk som opererer for å forskjønne utseendet sitt, på grunn av at det skaper et press på andre unge mennesker, og ikke minst forvrengte skjønnhetsidealer.

(Noe annet blir det med brystreduksjon og andre medisinske inngrep).

Jeg mobber selvfølgelig ingen av den grunn, det er ikke individene sine feil, de er ofre for trender i samfunnet, men jeg har jo lov til å tenke mitt.

Jeg er spent på å se om dette vil ta helt av i framtiden, eller om det vil komme en motreaksjon, og årene rundt 2000 vil bli husket for all tid som den sinnsyke, dekadente tiden da mennesker opererte inn fremmedlegemer i kroppene sine for å ta seg bedre ut... (på linje med de franske midjekorsettene de fjernet ribbein for å få på seg, eller kinesiske snurpe-sko)

Gjest Gjest
Skrevet

Ikke fortell folk at du har forstørret brystene dine! Det er jo ingen hemmlighet at veldig mange oppfatter "silikon-damer" som bimboer, dette gjør folk irritert og derfor mobber de. Tror jeg. Selvsagt er det ugreit å mobbe noen, det er vel ingen som egentlig forsvarer det. Sannsynligvis ser ikke mobberen på det h*n sier som mobbing. Sjelden folk er SÅ ondskapsfulle.

Gjest Sexy Sadie
Skrevet
Jeg synes ikke du er så verst til å mobbe jeg. Hvorfor har du behov får å finne på ord som påsyddpupper? Og hvor ofte tar du på andre sine pupper, du som er jente?

1. Kategorisering fra naturlige pupper.

2. Jeg liker også damer og pupper. Og fake pupper får meg til å gå kald.

Skrevet
Jeg blir oppgitt når jeg hører om "vanlige" folk som opererer for å forskjønne utseendet sitt, på grunn av at det skaper et press på andre unge mennesker, og ikke minst forvrengte skjønnhetsidealer.

Blir du også oppgitt over vakre mennesker som får andre til å føle seg utilstrekkelige? Eller hva med "vanlige" folk som setter i gang med å trene og får en fantastisk kropp? Bør disse ha dårlig samvittighet? Er det bedre?

Burde man ikke heller jobbe med hvert enkelt individs selvtillit slik at vi ikke lar oss styre av hvordan andre ser ut/velger å se ut? Ja, det er sikkert trygt å legge skylden på andre enn oss selv, men er det rett?

Gjest gjest1
Skrevet
Blir du også oppgitt over vakre mennesker som får andre til å føle seg utilstrekkelige? Eller hva med "vanlige" folk som setter i gang med å trene og får en fantastisk kropp? Bør disse ha dårlig samvittighet? Er det bedre?

Burde man ikke heller jobbe med hvert enkelt individs selvtillit slik at vi ikke lar oss styre av hvordan andre ser ut/velger å se ut? Ja, det er sikkert trygt å legge skylden på andre enn oss selv, men er det rett?

Det er det at man bygger seg et kunstig utseende som jeg misliker. Det at folk går med biter av plastikk/silikon el.l. i kroppene sine på grunn av at de vil at folk skal synes at de er pene! Det er litt groteskt, når man tenker over det...

Ikke at jeg misliker vakre (eller veltrente, for den saks skyld) mennesker generelt ;)

Det plager ikke meg personlig nevneverdig, men jeg er bekymret for skjønnhetsidealene som sagt, når den naturlige menneskekroppen må konkurrere med produkter av plastiske operasjoner, der alt er mulig.

(Siste delen av innlegget ditt er jeg helt enig i!)

Gjest Emera
Skrevet

(Noe annet blir det med brystreduksjon og andre medisinske inngrep).

Jeg mobber selvfølgelig ingen av den grunn, det er ikke individene sine feil, de er ofre for trender i samfunnet, men jeg har jo lov til å tenke mitt.

Jeg er spent på å se om dette vil ta helt av i framtiden, eller om det vil komme en motreaksjon, og årene rundt 2000 vil bli husket for all tid som den sinnsyke, dekadente tiden da mennesker opererte inn fremmedlegemer i kroppene sine for å ta seg bedre ut... (på linje med de franske midjekorsettene de fjernet ribbein for å få på seg, eller kinesiske snurpe-sko)

Helt enig. Godt skrevet!

Skrevet

Det er et par grupper mennesker som er unntatt mobbeforbudet. Det gjelder normalt utseende mennesker som opererer seg, og røykere. Disse er fritt vilt fordi de kan noe for avviket sitt, og noen mennesker finner avviket uakseptabelt.

Gjest Blondie65
Skrevet

At noen ønsker å forbedre kroppen sin av den ene eller den andre grunnen forstår jeg. Det jeg IKKE forstår er de som absolutt må dingle rundt med to stk badeballer størrelse vannmelon x2.

De som er helt flate eller som føler at de har "vrengte bukselommer" forstår jeg, så lenge de har vett til å begrense seg i størrelsen.

Ingen skal mobbe noen for det valget de tar i så måte.

Gjest Mea Culpa
Skrevet

Jeg mobber ikke, men må nok innrømme at jeg syns det står mer respekt av de som klarer å akseptere seg selv som de er. Syns det er litt trist at friske mennesker går til det skritt å operere seg pga. dårlig selvbilde ...

Men det er en din kropp og du kan gjøre hva du vil med den for min del. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...