Gå til innhold

Begynner det å bli tungt?


Nellie Cortado

Anbefalte innlegg

Hvordan står det til med dere? Kjenner dere at vekten tynger? Synes selv at det begynner å bli ganske så tungt, og ennå er det ca 10 uker igjen. ;)

I går våknet jeg med akutte smerter i siden. Det var så vondt at tårene sprutet, holdt på å skremme livet av mannen som trodde babyen ville ut. Men jeg hadde bare rullet over på "feil" side i løpet av natten og blitt liggende slik så lenge at den ene nyra mi var kommet i klem av kjempe magen! :ler:

Trappa mi ( vi bor i 5 etg. uten heis foreløpig ) blir lengre og lengre for hver dag, jeg får ikke til å lakke tåneglene, jeg må gå sakte for ikke å få "sting", halsbrann har jeg konstant, å komme seg opp fra sofan er blitt mission impossible og varmen er blitt bare plagsom!

Før jeg ble gravid syns jeg det så bare koselig ut, men det er ganske slitsomt! :overrasket: Jammen godt å vite at resultatet er verdt det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Begynner å merke det her ja... Ble mye tyngre med en gang bebisen snudde seg, da ble det "hengemage" :forvirret:

Har vært motstander av heis og rulletrapper før, men nå er de min beste venn... Tror ikke beina mine takler så mye mer vekt nå :ler:

Har funnet mange rare måter å reise meg fra sofa og seng her i gården også... tror ikke altid jeg ser like smart ut nei ;)

Trøster meg med at det ikke er lenge igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja, jeg spretter ikke akkurat opp av hverken sofa eller seng mer, hehe, men det er ikke så fryktelig ille enda...

Men halsbrann...å gud hjelpe meg. Hele tiden her og....

Men på den annen side er mannen søt og omtenksom, :) og drar meg opp av sofa, sørger for at vi alltid har melk, youghurt osv i hus, stryker meg over magen, smiler og sier at han egentlig ikke er lei seg fordi jeg har det som jeg har, hehe.

Men jeg har nok sluppet billig unna hittil, mannen var borte i fire dager her og kom hjem og fikk hakaslepp. For jeg har eksplodert i str på de fire dagene, og jeg ser det selv og, så tyngden kommer nok nå fremover. sukk. Plutselig var de gamle buksene ikke aktuelle mer, men nå er det kun mammaklær her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ganske bra her foreløbig :Nikke:

Men magen vokser kraftig nå, folk ser forskjell bare etter få dager :sjokkert: så jeg får "det" nok snart! Misunner ikke deg som har 5 etg å gå opp, da hadde jeg fått problemer ja...

Men jeg skal si det er vanskelig å bevege seg når kynnerne kommer samtidig som rompa (ja, for det er halebenet som er i veien her :P ) verker :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ca 9 uker igjen til terminen nå og nå vises det skikkelig! Magen er konstant i veien for meg. Finner heller ikke komfortable liggestillinger på nettene, så nattesøvnen blir så som så.. Men plages verken av halsbrann, bekkenløsning eller vann i kroppen/hovne ben- så jeg har vært heldig :) Både jeg og samboer ser nå frem til at denne perioden snart er over. Han synes litt synd på meg når jeg kommer vraltende og når jeg trenger drahjelp for å komme meg ut av sofaen :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å bli ganske så tungt ja! Har gått opp over 1/5 av den tidligere vekta mi så det merkes godt. (Nå veide ikke jeg så mye fra før da!) Det er et slit å plukke opp ting fra gulvet! Har litt mild halsbrann og er sykemeldt for bekkenløsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går egentlig overraskende bra med meg. Noen dager er selvfølgelig tyngre enn andre - i og med at jeg også flyr etter en 2åring hele dagen... ;) Men føler meg stort sett lett og grei i kroppen.

Er sykemeldt for bekkenløsning, så er det noe som plager meg så er det stort sett det. Men det kjenner jeg også mest på nettene...

Kan ikke klage så langt... men merker at hevelsene i beina begynner å komme så smått. (Var veldig plaget av det i forrige svangerskap.)

TA VARE PÅ DERE SELV, ALLE SAMMEN! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker at det er tungt å reise seg opp fra sofaen. Må sette meg på kanten og bruke armene til å hjelpe meg opp.

Føler meg ellers ikke så tung, men sliter med bekkenløsningen. Merker godt hver minste oppoverbakke, og det er tøft å gå opp trapper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes egentlig det går veldig greit.

Å få sove/finne en liggestilling er det værste, ellers går det meste greit.

Så lenge jeg ikke sitter/står/går for lenge av gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir veldig fort anpusten og med en gang jeg går lenger enn noen min så blir magen steinhard og de sier at kynnere ikke skal være vonde, men disse hos meg er det.

Magen min er veldig liten, så den er egentlig ikke i veien. Klarer halvveis å ligge på den ennå faktisk.

Siden jeg blir så fort sliten og får kynnere, så er jo alt et tiltak for tiden, men de dagene bekkenet er bra, så går det faktisk veldig bra.

Merker at jeg er blitt mye trøttere for tiden, sover godt om nettene, men trenger som regel 2-3 timers søvn til i løpet av dagen. Men det har vel sine naturlige årsaker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tung, ja........

Synes jeg beveger meg som en elefant for tiden. Føttene "flyter ut" og ligner Donald Duck-føtter når det nærmer seg sengetid.

Denne gang er jeg egentlig heldig, har kun fått større mage, ikke lagt på meg noe ellers på kroppen, men allikevel føler jeg meg ganske så stor, ja.

Sliter også endel med pusten - spesielt når det er varmt, og det må man jo kunne si det er i sommer. Kan sitte helt i ro på en stol og kjenne at jeg blir skikkelig anpusten.

Har også vært plaget med endel VONDE kynnere. Bare tull at disse ikke skal være vonde! Det er spesielt plagsomt om natten, da.......i tillegg til alle de andre "nattplagene".... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...