Festus Skrevet 18. juli 2006 #21 Skrevet 18. juli 2006 (Skulle ønske jeg visste om kvinneguiden da, da hadde jeg fått bekreftet at jeg ble litt underbetalt da jeg fikk 100 kroner for en "vakt" fra 19-01) ← Jeg husker jeg fikk 100 kr for ei vakt (19-02) da jeg var 15-16 og satt barnevakt for 4 barn i alderen 1-6 år.. syntes jeg fikk masse penger for så lite! Men dette var i 1986-87 da... og lønna for meg i butikk var 60 kr/t...
Krista83 Skrevet 18. juli 2006 #22 Skrevet 18. juli 2006 Jeg synes det hørtes greit ut jeg.. Er en fulltidsstudent (ikke har deltidsjobb) så vil disse penegene komme godt med.
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2006 #23 Skrevet 18. juli 2006 da jeg var dagmamma for 2 år tilbake, til 2 barn på 6 og 8... 3 dager i uka, fikk jeg 250 kr dagen ( for begge tilsammen ja!!) + en symbolsk sum for maten de spiste kansje 50 kr mnd... helt horribelt... da jeg spurte om dette var "riktig" her fikk jeg bare høre at jeg var utakknemelig... de kom 07.30 og dro 15.30...
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2006 #24 Skrevet 18. juli 2006 VAnlige dagmammaer tar vanligvis ca 4000 kr i mnd. Dette blir 200kr dagen pr barn. Sammenligner man med dette, og legger til at dette er kveldsarbeid syntes jeg det er ok - men jeg ville selv ikke betalt mindre enn 400,- for dette. Er klar over at det er annerledes med en fast jobb, men når folk her begynner å sammenligne med hva de tjener i andre jobber - så er det mer relevant å se på hva dagmammaen får. Lykke til!
Gjest Gjest_Linn_* Skrevet 27. februar 2009 #25 Skrevet 27. februar 2009 350 kroner for 5 timer er 70 kroner timen, som er mindre enn minstelønna i timen i norge. Tror det kan bli litt vanskelig å få til. Evt om du kan sette opp til 90/100 kroner timen tror jeg det blir mye lettere å finne noen! Hvis 70kr timen er minstelønn i Norge, hva med dagmammaer? De får langt under det.
Gjest lhing Skrevet 8. september 2010 #26 Skrevet 8. september 2010 Vi har da ingen minstelønn i Norge, hvor har du det fra? Hvis du tenker på tarifflønn er ikke dette noe alle har krav på, men kun hvis både arbeidstager og arbeidsgiver er organisert og vundet av tariffen. Her er det jo snakk om TS skal gjøre dette svart (som er ulovlig) eller hvitt (som er eneste lovlige). Hvis det skal være hvitt må hun enten betale arbeidsgiveravgift eller barnepasseren må opprette et enkeltmannsforetak og skrive ut fakturaer med moms. Når man betaler barnevakt gjennom barnepasseren betaler man jo også moms og forsikring. I tillegg tar firmaet en andel. Så de som jobber gjennom slike byråer får jo ikke så høy lønn som man betaler til firmaet.
Gjest elektra Skrevet 8. september 2010 #27 Skrevet 8. september 2010 Vi har da ingen minstelønn i Norge, hvor har du det fra? Hvis du tenker på tarifflønn er ikke dette noe alle har krav på, men kun hvis både arbeidstager og arbeidsgiver er organisert og vundet av tariffen. Her er det jo snakk om TS skal gjøre dette svart (som er ulovlig) eller hvitt (som er eneste lovlige). Hvis det skal være hvitt må hun enten betale arbeidsgiveravgift eller barnepasseren må opprette et enkeltmannsforetak og skrive ut fakturaer med moms. Når man betaler barnevakt gjennom barnepasseren betaler man jo også moms og forsikring. I tillegg tar firmaet en andel. Så de som jobber gjennom slike byråer får jo ikke så høy lønn som man betaler til firmaet.
Gjest AILYN Skrevet 8. september 2010 #28 Skrevet 8. september 2010 JA DET ER SANT..JEG TENKE Å HA SÅNN FIRMA SOM DRIVER MED BARNEVAKT GREIA, MEN JEG HAR PRØVD Å SPØRE MANGE MØDRE OM LØNNEN, SA DE TIL MEG, DEM BRUKT Å BETALE MELLOM 70-100 KR./ TIMEN. SO TENKTE JEG, KR. 100 E ALT FOR DYRT HVIS VI SNAKKER FOR DE SOM JOBBER SVART, KOR MYE PRIS JEG KAN GI FOR MIN KUNDE?? JEG SOM SKAL BETALE ANSATTER, SKALT, FORSIKRING, LEIE MED LOKALE OSV...OGSÅ SELFØLGELIG JEG SKAL BETALE FOR FERIE PENGER AV MINE ANSATTER OG MOMS.OY YO YOY!! DET BLI FAKTIS INGENTING FOR MEG!! OG JEG JOBBER FOR INGENTING. KAN NOEN HJELPE MEG??HIHIIHI DET ER JO SINNSYK..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå