Gå til innhold

Hvem inviterer man av partnere til gjestene?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Syntes det ville være ufint å ikke invitere henne når dere har møtt henne før OG de er samboere? Hvis jeg var henne og ikke ble invitert ville jeg følt det som om dere ikke likte meg... (og jeg er ikke en av de med dårlig selvbilde..)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Syntes det ville være ufint å ikke invitere henne når dere har møtt henne før OG de er samboere? Hvis jeg var henne og ikke ble invitert ville jeg følt det som om dere ikke likte meg... (og jeg er ikke en av de med dårlig selvbilde..)

Hvorfor i all verden er det så selvsagt at en skal be partnere? Folk er da individer, en har ikke nødvendigvis et forhold (godt eller dårlig) til samboeren til en venninne/venn/fetter/annen slektning.

Og så, hvis det skulle være sånn at en faktisk ikke liker samboeren til hvem det skulle være, er ikke det gyldig grunn til ikkeå invitere?

Gjest Neffi
Skrevet
Hvorfor i all verden er det så selvsagt at en skal be partnere? Folk er da individer, en har ikke nødvendigvis et forhold (godt eller dårlig) til samboeren til en venninne/venn/fetter/annen slektning.

Og så, hvis det skulle være sånn at en faktisk ikke liker samboeren til hvem det skulle være, er ikke det gyldig grunn til ikkeå invitere?

Herrejesus

Hva med den ene parten som blir invitert - hvor hyggelig synes HAN det er?

(Forøvrigt så står jeg fritt til å kommentere hva som helst i det TS skriver. Jeg mener en brudekjole brukes EN gang - noe annet blir helt absurd for meg. Trodde du TULLA!)

Gjest Gjest
Skrevet
Herrejesus

Hva med den ene parten som blir invitert - hvor hyggelig synes HAN det er?

Sikkert veldig glad for å slippe å ta med seg en partner som ikke kjenner noen eller har et anstrengt forhold til bruden/brudgommen.

Gjest Neffi
Skrevet
Sikkert veldig glad for å slippe å ta med seg en partner som ikke kjenner noen eller har et anstrengt forhold til bruden/brudgommen.

? har du snakket med vedkommende du eller?

Synes så absolutt denne forutintatte holdningen er utrolig svak, feig, og dårlig - på alle mulige vis. tenk hva brudeparet signaliserer, og tenk! så lite inkluderende vi er i denne verden!

Skamme skamme seg småfolk!

Gjest Gjest
Skrevet
? har du snakket med vedkommende du eller?

Synes så absolutt denne forutintatte holdningen er utrolig svak, feig, og dårlig - på alle mulige vis. tenk hva brudeparet signaliserer, og tenk! så lite inkluderende vi er i denne verden!

Skamme skamme seg småfolk!

Jeg mener oppriktig at selv om noen har staus som samboer med noen jeg kjenner eller er i slekt med, så skal ikke jeg føle meg forpliktet til å like dem eller invitere dem i bryllup. Det skammer jeg meg ikke over. Verden er stor og det finnes mange mennesker jeg liker og vil prioritere å være sammen med. Jeg trenger ikke inkludere ukjente mennesker i mitt bryllup.

Gjest Neffi
Skrevet
Jeg mener oppriktig at selv om noen har staus som samboer med noen jeg kjenner eller er i slekt med, så skal ikke jeg føle meg forpliktet til å like dem eller invitere dem i bryllup. Det skammer jeg meg ikke over. Verden er stor og det finnes mange mennesker jeg liker og vil prioritere å være sammen med. Jeg trenger ikke inkludere ukjente mennesker i mitt bryllup.

Hehe ;) , ukjente mennesker er dte vel ikke snakk om så vidt jeg forstår.

Gjest Gjest
Skrevet

Dersom dere ikke ber henne, bør dere la være å invitere han også.. Da er problemet LØST!

Helt enig med de over her som snakker om våre ekskluderende holdninger. Så vidt jeg forsto handler det ikke om at de ikke likte henne - men at de ikke kjendte henne godt nok.. Fin anledning til å bli litt kjendt da kanskje..

Gjest Gjest
Skrevet
Dersom dere ikke ber henne, bør dere la være å invitere han også.. Da er problemet LØST!

Helt enig med de over her som snakker om våre ekskluderende holdninger. Så vidt jeg forsto handler det ikke om at de ikke likte henne - men at de ikke kjendte henne godt nok.. Fin anledning til å bli litt kjendt da kanskje..

Dette har vel også en økonomiskk side? Evt. begrenset med plasser? Det er snakk om prioritering, og skal en da invitere noen en har truffet en gang eller to fordi det er en fetters samboer fremfor en venninne/venn?

Gjest gjest1
Skrevet

Nei, men jeg må jo lure på hvorfor du ønsker å invitere disse vennene og slektningene i utgangspunktet, når du tydligvis ikke er interessert i deres liv? For deres samboere og ektefeller er faktisk en betydelig del av deres liv, så å ignorere disser er faktisk ganske så uhøflig!

"Heldigvis" har jeg sluttet å bli sjokkert over hvor uhøflige og lite gjestfrie folk kan være...

Gjest Gjest
Skrevet
Nei, men jeg må jo lure på hvorfor du ønsker å invitere disse vennene og slektningene i utgangspunktet, når du tydligvis ikke er interessert i deres liv? For deres samboere og ektefeller er faktisk en betydelig del av deres liv, så å ignorere disser er faktisk ganske så uhøflig!

"Heldigvis" har jeg sluttet å bli sjokkert over hvor uhøflige og lite gjestfrie folk kan være...

Forklar meg hva som er uhøflig ved det? Jeg har da både slektninger og venner jeg bryr meg masse om, men jeg inkluderer ikke nødvendigvis den de for tiden måtte være samboer med i mitt liv. Jeg har også venner som aldri har møtt min samboer, ville jo føles helt merkelig om de skulle være "høflig" å invitere ham i bryllupet sitt og av økonomiske, plassmessige eller andre grunner måtte la være å invitere andre venner.

En kan vel ha både venner og et selvstendig forhold til familien selv om en er samboer, eller hva? Jeg må innrømme jeg synes det er helt latterlig når jeg kommer i familiebesøk og kusine Tilla har med seg sin tredje samboer det året, og han skal "inkluderes", jeg husker jo ikke om det var den nye eller den forrige som drev og snekret på hytta til bestemor...

Gjest Neffi
Skrevet
Forklar meg hva som er uhøflig ved det? Jeg har da både slektninger og venner jeg bryr meg masse om, men jeg inkluderer ikke nødvendigvis den de for tiden måtte være samboer med i mitt liv. Jeg har også venner som aldri har møtt min samboer, ville jo føles helt merkelig om de skulle være "høflig" å invitere ham i bryllupet sitt og av økonomiske, plassmessige eller andre grunner måtte la være å invitere andre venner.

En kan vel ha både venner og et selvstendig forhold til familien selv om en er samboer, eller hva? Jeg må innrømme jeg synes det er helt latterlig når jeg kommer i familiebesøk og kusine Tilla har med seg sin tredje samboer det året, og han skal "inkluderes", jeg husker jo ikke om det var den nye eller den forrige som drev og snekret på hytta til bestemor...

Bryr deg masse om? men ikke om deres kjærlighetsliv?! En samboer er nå det det samme som en livspartner spør du meg! Å bytte samboer 3-4 ganger i løpet av et år hører vel heller til sjeldenhetene.

Jeg må si du har et veldig merkelig forhold til din famile, og/eller din manns famile - OG din mann - om dere ikke akseptere4r/kjenner til hverandres omgangskretser være seg familie eller venner.

En person som BETYR NOE FOR DEG blir invitert til ditt bryllup (og forventer det) fordi du ønsker at vedkommende skal oppleve bryllupet sammen med dere - i de beste omgivelser - også sosialt. Om du ikke inviterer partneren viser du tydlig og greit at hennes liv ikke interesserer deg! Hvor stor del av livet henns tror du hennes samboer er for henne? Særlig du kommer til å forstå ;) Men jeg håper du blir invitert uten din mann til din kusines bryllup. Omgitt av massevis av andre par.

Gjest Gjest
Skrevet
Bryr deg masse om? men ikke om deres kjærlighetsliv?! En samboer er nå det det samme som en livspartner spør du meg! Å bytte samboer 3-4 ganger i løpet av et år hører vel heller til sjeldenhetene.

Jeg må si du har et veldig merkelig forhold til din famile, og/eller din manns famile - OG din mann - om dere ikke akseptere4r/kjenner til hverandres omgangskretser være seg familie eller venner.

En person som BETYR NOE FOR DEG blir invitert til ditt bryllup (og forventer det) fordi du ønsker at vedkommende skal oppleve bryllupet sammen med dere - i de beste omgivelser - også sosialt. Om du ikke inviterer partneren viser du tydlig og greit at hennes liv ikke interesserer deg! Hvor stor del av livet henns tror du hennes samboer er for henne? Særlig du kommer til å forstå  ;)  Men jeg håper du blir invitert uten din mann til din kusines bryllup. Omgitt av massevis av andre par.

Vi er nok forskjellige her. Jeg er ikke så opptatt av å være en del av et par i alle sammenhenger. Jeg synes det er greit å kunne ha mine venner uten å måtte forhold meg til deres partnere eller involvere min mann. Ikke for det, jeg interesserer meg veldig for hvordan mine venner har det, om de er lykkelige eller ulykkelige med sine partnere, men jeg synes ikke det er nødvendig å forholde meg til alles partnere.

Du tar feil om du tror jeg ikke er interessert i min venn/venninnes liv selv om jeg ikke har et forhold til hans/hennes partner.

Men litt tilbake til trådstarter, hun lurte på om hun måtte invitere fetterens samboer som hun har truffet en gang. De skal ha en liten sammenkomst med de nærmeste, og da må jo hun få definere hvem som er de nærmeste for henne og hennes tilkommende, ikke for gjestene.

Gjest Neffi
Skrevet
Vi er nok forskjellige her. Jeg er ikke så opptatt av å være en del av et par i alle sammenhenger. Jeg synes det er greit å kunne ha mine venner uten å måtte forhold meg til deres partnere eller involvere min mann. Ikke for det, jeg interesserer meg veldig for hvordan mine venner har det, om de er lykkelige eller ulykkelige med sine partnere, men jeg synes ikke det er nødvendig å forholde meg til alles partnere.

Du tar feil om du tror jeg ikke er interessert i min venn/venninnes liv selv om jeg ikke har et forhold til hans/hennes partner.

Men litt tilbake til trådstarter, hun lurte på om hun måtte invitere fetterens samboer som hun har truffet en gang. De skal ha en liten sammenkomst med de nærmeste, og da må jo hun få definere hvem som er de nærmeste for henne og hennes tilkommende, ikke for gjestene.

Nei, da lever du nok i et helt annet slags forhold enn det jeg gjør.

Gjest Gjest_Nigo-san_*
Skrevet
Vi skal ikke innvitere søskenbarn på vår dag, uteom de vi har spesiell kontakt med og heller ikke så mange venner (bare dem som kjenner oss så godt at de kjenner familien vår) og skal heller ha en skikkelg vennefest dagen etter. Har et søskenbarn vi vil invitere, han har hatt samboer i et halvtår når vigifter oss. Vi har møtt henne bare en gang på en fest for over et år siden(før de ble sammen), da vibor i  forskjellige byer.

Det jeg lurer på er om vi "må" invitere henne? Nå utelukker vi mange venner på denne dagen fordi vi vil ha en liten privat feiring. Da mener jeg det er galt å invitere henne som vi overhode ikke kjenner, men samtidig er de jo samboere og prinsipiellt mener jeg samboere bør bli invitert...

Kan vi la vær å invitere henne på selve dagen, men heller invitere dem sammen på vennefesten kvelden etter?

Hva med mine søstres kjærester? De vil toppen ha vært sammen i et halvt år før selve dagen, og jeg vil ha møtt demen toppen to ganger. Kan jeg gjøre det samme med dem som med forsklaget over? Jeg mener ikke å være kip med å ikke ville invitere dem, men jeg liker ikke så mye oppmerksomhet (noe man liksom ikke kan unngå denne dagen) og vil ha en liten feiring sammen med kun mine aller nermeste.

Be søstrene og søskenbarna dere har spesiell kontakt med, på bryllupsdagen.

Be dem med partnere på festen dagen etter.

Synes det er en grei løsning, jeg, og hadde aldri i verden blitt fornærmet om jeg ikke ble bedt til en vielse "for de aller nærmeste" hvis jeg ikke kjente brudeparet. Selv om jeg var sammen med et søsken.

Dere er ikke urimelige i det hele tatt!

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg synes du faktisk bør tenke over hva slags signaler du sender ved å IKKE invitere disse menneskene, som tydligvis er veldig viktig for de du ønsker å ha i bryllupet ditt... Ikke bare sier du at du ikke kjenner dem, men du gir faktisk signal om at du ikke ønsker å kjenne dem heller. Ja, at du ikke tror at det er bryet verdt...  Du må også regne med at du sårer dine nærmeste. Tåler du det får du bare la være å invitere.

Helt enig.
Gjest Gjest_Nigo-san_*
Skrevet

For øvrig må jeg bare tilføye at jeg synes det er en smule sært å alltid ville inviteres som par.

Hvis det er min venninneU/slektning som gifter seg, og hun har begrenset med plass og penger, så blir jeg da ikke snurt over å bli invitert alene! Ærlig talt, det er da ikke så viktig å vise at man er del av et par, og forvente andres interesse for dette, dersom partneren er en perifer bekjent av de som gifter seg?? :overrasket:

Gjest Gjest
Skrevet
For øvrig må jeg bare tilføye at jeg synes det er en smule sært å alltid ville inviteres som par.

Hvis det er min venninneU/slektning som gifter seg, og hun har begrenset med plass og penger, så blir jeg da ikke snurt over å bli invitert alene! Ærlig talt, det er da ikke så viktig å vise at man er del av et par, og forvente andres interesse for dette, dersom partneren er en perifer bekjent av de som gifter seg?? :overrasket:

Og knapt nok det. Senser jeg sjalusi og overvåkingstrang her?

Gjest Gjest_Nigo-san_*
Skrevet
Og knapt nok det. Senser jeg sjalusi og overvåkingstrang her?

Kanskje det, selv om jeg tror at det blir å dra konklusjonen litt langt. Jeg bare undres over at mange tror at deres kjæreste er like interessant for vennene/slektningene deres som for dem selv ;)

Hvis jeg skulle hatt en samling for mine nærmeste, ville det kanskje inkludere min kusine Tone, men ikke Lars/Petter/Anders eller hvem det nå er hun bor med for tiden. Synes ikke det er så rart, og det hadde jeg heller ikke syntes hvis jeg hadde vært Tone :)

Skrevet

om de andre søskenbarna dere skal be skal inviteres med samboer/kjære så synes jeg også dere bør invitere henne.

Og når det gjelder deres søkens kjærester så blir det litt opp til dere. Vi bad våre søsken med kjærester.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...