Gjest Gjesten Skrevet 17. juli 2006 #1 Skrevet 17. juli 2006 Hei! Jeg bare lurer på om det er noe man kan gjøre for å blø mindre når man har mensen? Jeg har så forferdelig mye, og det er lite gøy. Har prøvd å trene men det funker ikke. Hilsen meg
Gjest *Snart medlem* Skrevet 17. juli 2006 #2 Skrevet 17. juli 2006 For meg var det kun p-piller som hjalp.
razmatazz Skrevet 17. juli 2006 #3 Skrevet 17. juli 2006 Går du på noen form for prevensjon? Jeg begynte å blø mindre da jeg begynte på p-piller.
Eføy Skrevet 17. juli 2006 #5 Skrevet 17. juli 2006 P-piller fungerer for meg også. Det hender noen ganger at jeg blør ganske mye nå også, men det blir sjeldnere og sjeldnere.
LilleBille Skrevet 17. juli 2006 #6 Skrevet 17. juli 2006 Hadde ikke noe særlig hjelp av P-piller - riktignok ble mensen noe kortere - men minst like mye blødning. Men for meg har hormonspiral vært helt fantastisk. Fra å måtte ha 2 supertamponger + bind og skifte hver time - har jeg nå snaut nok blødning i det hele tatt.
tuji Skrevet 17. juli 2006 #7 Skrevet 17. juli 2006 Hadde ikke noe særlig hjelp av P-piller - riktignok ble mensen noe kortere - men minst like mye blødning. Men for meg har hormonspiral vært helt fantastisk. Fra å måtte ha 2 supertamponger + bind og skifte hver time - har jeg nå snaut nok blødning i det hele tatt. ← 2 tamponger på en gang? :klø:
LilleBille Skrevet 17. juli 2006 #9 Skrevet 17. juli 2006 2 tamponger på en gang? :klø: ← Ja .. en var det ikke noe vits i .. da bare rant det gjennom umiddelbart. (Brukte tampax - og satt bare innføringshylsene ved siden av hverandre - og skjøv inn sammtidig.. ikke noe problem det)
LilleBille Skrevet 17. juli 2006 #10 Skrevet 17. juli 2006 Har dere ikke hørt om flere som bruker to tamponger før? Kjenner flere jeg .. for når det ikke finnes noe større enn super+ er det greit å ha noe som varer litt lenger.
tuji Skrevet 17. juli 2006 #11 Skrevet 17. juli 2006 Nei, det har jeg ikke hørt om. Hvor lenge har du dem i?
carolina78 Skrevet 17. juli 2006 #12 Skrevet 17. juli 2006 Nei, det har jeg ikke hørt om heller, og jeg som trodde at jeg blødde mye. Bruker 3 dråper (normal)
LilleBille Skrevet 17. juli 2006 #13 Skrevet 17. juli 2006 Nei, det har jeg ikke hørt om. Hvor lenge har du dem i? ← Nå bruker jeg jo ikke tamponger lenger .. for etter at jeg begynte med hormonspiral har jeg nesten ikke hatt blødninger. Men når jeg brukte to super + - skiftet jeg vel omtrent etter to-to og en halv time. (Ikke mye morro på jobb de første dagene av mensen gitt .. måttte alltid ha skift med .. for ofte var ikke dette nok - så det blødde gjennom likevel)
LilleBille Skrevet 17. juli 2006 #14 Skrevet 17. juli 2006 Føler meg plutselig som en raritet her gitt
Gjest Gus Skrevet 17. juli 2006 #15 Skrevet 17. juli 2006 Kan ikke helt skjønne at det er så rart med to tamponger. Når det ikke holder med en, gjør man jo det man må...
Gjest vimse Skrevet 17. juli 2006 #16 Skrevet 17. juli 2006 Har hatt kraftige blødninger selv, men hormonprevensjon i form av ppiller og minipiller har redusert blødningene mine mye, og gitt kortere mensperioder.
Gjest gjest1 Skrevet 17. juli 2006 #17 Skrevet 17. juli 2006 Hormonspiral har fungert for mine blødninger. Fa å blø masse hver måned har jeg nå knapt antydning til blødning to-tre ganger i året. Da jeg satte inn spiralen blødde jeg konstant i nesten et halvt år. Ikke mye, men litt hele tiden. Men etter den tid har det vært null problem!
Leo Skrevet 17. juli 2006 #18 Skrevet 17. juli 2006 Først og fremst bør du sørge for å oppsøke lege/gynekolog som kan utelukke at de kraftige blødningene skyldes at noe ikke er som det skal. Kraftige blødninger og/eller voldsomme menstruasjonssmerter kan skyldes f.eks. PCOS og kvinner med denne hormonforstyrrelsen bør unngå hormonprevensjon fordi det kan være vanskelig å få igang eggløsningen igjen når det før eller siden blir aktuelt å få barn. Det kan også skyldes cyster etc. som svært sjelden er farlige på noen måte, men som det kan være greit å vite om. Jeg ønsker ikke å skremme deg, men jeg mener at man ikke ukritisk skal ta hormonpreparater for å dempe et symptom på at noe kan være galt og bør undersøkes.
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2006 #19 Skrevet 17. juli 2006 For meg ble Cerazette løsningen. Fra å styrtblø gjennom klær, sengetøy mm. har jeg nå mistet mensen helt. Blør du ekstremt mye bør du også få sjekket blodprosent og jernlagre.
Gjest gjest1 Skrevet 17. juli 2006 #20 Skrevet 17. juli 2006 Først og fremst bør du sørge for å oppsøke lege/gynekolog som kan utelukke at de kraftige blødningene skyldes at noe ikke er som det skal. Kraftige blødninger og/eller voldsomme menstruasjonssmerter kan skyldes f.eks. PCOS og kvinner med denne hormonforstyrrelsen bør unngå hormonprevensjon fordi det kan være vanskelig å få igang eggløsningen igjen når det før eller siden blir aktuelt å få barn. Det kan også skyldes cyster etc. som svært sjelden er farlige på noen måte, men som det kan være greit å vite om. Jeg ønsker ikke å skremme deg, men jeg mener at man ikke ukritisk skal ta hormonpreparater for å dempe et symptom på at noe kan være galt og bør undersøkes. ← Jeg er helt enig. Jeg har hatt de samme symptomene. Det som er så kjipt er at det tar utrolig lang tid å få time hos en spesialist. Så jeg fant nettopp ut at de sinnsyke smertene jeg har hatt i det siste, var en sprukket cyste...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå