Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Tanita
Skrevet

Vi fikk nye naboer for to måneders tid siden.

Det var et ungt par som tydeligvis er studenter eller noe, for en periode var det festing hver j**** natt, og kunne våkne i 4-5tiden av at det var folk som ringte på hos de og skulle på naschspiel. Hørte musikken, som om det var i vår egen stue og hver gang de lukker ytterdøra så slenger de den igjen. Så kan skvette av og til pga det. (Her står det i reglementet at man ikke får slenge igjen døra hardt- fordi det høres til naboene) Festingen har avtatt, så kanskje de fikk noen klager. Ellers kunne jeg høre en forrige nabo snorke om natta og han hadde soverommet vegg i vegg med vårt. Han har flytta. Jeg kan også høre lyder fra etasjen over når hun banker i noe i gulvet. Og det er ofte, spesielt i helgene. :) Det er ganske lydt her, og hvis en går i gangen kan man høre naboene veldig godt. Bl a dusjing høres i gangen. En annen nabo har alltid tven så høyt på, jeg er glad vi ikke bor vegg i vegg med de. Jeg tror det er ganske tynne vegger her, og av og til lurer jeg på om noen av naboene hører noe fra vår leilighet...

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg bor i firemannsbolig. Naboen ved siden av hører jeg ikke, da det er en fellesgang i mellom. Naboen over hører jeg bare når vaskemaskinen sentrifugerer, eller når hun har sex med "sin venn" og jeg også er på soverommet. Jeg skvatt litt de første gangene, men nå blåser jeg i det. Har ikke hjerte å kommentere det til henne, da hun er en hyggelig nabo og jeg tror hun ville blitt fryktelig flau. Jeg ønsker fortsatt å ha et uanspent naboskap.

Gjest Sativa
Skrevet

Vi har leiligheter både over og på begge sider av oss, samt butikker under oss. Butikkene pleier å pusse om / ommøblere / sjaue ganske mye etter stengetid og på søndager, det er mest irriterende. Ellers hører vi kun de over oss, vi kan høre at de tisser og bæsjer, spiller musikk, spikrer (ovveraskende ofte) og flytter møbler. Har aldri hørt stemmer derfra. Dette plager meg aldri. Jeg har vel i grunnen ikke så mye jeg skulle ha sagt uansett, for jeg spiller mye høy musikk. Har selv fått klager på dette.

Gjest Gjest
Skrevet

Vi bor i blokk fra 60 tallet og her er det egentlig ikke så lytt. Hørte aldri noen av de som bodde over meg, helt til det flyttet inn en somalisk familie over meg. Etter dette ble livet et helvete, det var bråk hele tida. Barnet la seg aldri, det var ofte lenger oppe enn oss. Da de flyttet ut pustet vi lettet ut, helt til det flyttet inn en ny somalisk familie. Da var det påan igjen, selv om det ble litt bedre. Vet ikke hva det er, men de har en toneleie som gjør at en kunne fulgt med i enhver samtale, dersom en forstod somalisk da, og det var tusen folk der hele tiden. Et himla leven iallefall. Nå har leiligheten over blitt solgt og inn er det flyttet en enslig mann. Nå er det blitt helt fantastisk her igjen, selv om vi så klart hører ham også. Han har besøk, hamrer og sager, og setter senga si sammen midt på natta... Men slikt er egentlig helt ok, når det skjer innimellom, det er den konstante bråken døgnet rundt som tar knekken på min tålmodighet.

Skrevet

Vi bor i et hus med flere leiligheter. Fra naboen ved siden av oss hører vi ikke noe (jo, dersom vi sitter på do kan vi hre om de snakker høyt på kjøkkenet sitt pga at disse er vegg i vegg, men det plager oss ikke akkurat mye da...)

Fra dem over... vel, jo når de har fest (det er et lite kollektiv der, mye studenter som btter på å bo der, så der er det til tider mye fest, de som bor der når er flink å slutte ved midtnatt som avtalen sier, dt var ikke de forrige) og tidvis var det da i en periode slik at vi ikke kunne overdøve bassen fra den musikken hverken med tv eller musikk hos oss, og det var ikke så kjekt...

Og forøvrig, så hører vi det når de som har det rommet rett over vårt soverom har... damebesøk. Det kan tidvis være plagsomt...

Men vi flytter om tre uker, og alt i alt vi jeg si at de fire årene vi har bodd der har det ikke vært mye plagsomt. Det var den perioden det var huseier og kjæresten som hadde hele leiligheta over vår, og soverom over vårt... Også den perioden da de bodde der de som festet ofte og høylytt. totalt sett ikke veldig plagsomt.

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Jeg hører kun når naboen borer i betongveggen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...