Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hei!

Kan egentlig jenter få six- pack......og kan man få det bare ved å ta sit- ups???

..eller veit dere om noen andre bra øvelser som man kan gjøre hjemme uten noen treningsapparater???

Tusen takk for svar :):legrine:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det krever vel litt, men det er mulig.

På den annen side - er du sikker på at du vil det? Greit nok om du vil bli slank(ere), men en full six-pack... :forvirret: Det ser jo ikke så veldig kvinnelig ut, da.

Gjest gjest1
Skrevet

Skal kvinner få full six-pack er det ikke bare sit-ups som gjelder. Fettet over musklene må bort, og da må det kardiotrening til.

Men vi kvinner har gjerne en liten fettpute nederst på magen som kan være utrolig vanskelig å få bort. For ikke å snakke om at for å få den bort må man i mange tilfeller så lavt i fettprosent at det griper inn i menstrasjonsyklusen.

Gjest Gjest
Skrevet
Det krever vel litt, men det er mulig.

På den annen side - er du sikker på at du vil det? Greit nok om du vil bli slank(ere), men en full six-pack... :forvirret:  Det ser jo ikke så veldig kvinnelig ut, da.

Er slank, men vil gjerne ha litt mer markerte muskler...ikke nødvendigvis six-pack.... Nei, du har vel egentlig rett, six- pack er ganske maskulint..

Skrevet

6pækk kan være fint på jenter det, men det kommer jo ann på personen da. Noen kler det bedre enn andre! Bare så du veit det, så syns de fleste gutter at det er penest med bittelitt kosemage da :)

Uansett, hvis du vil ha det, så trenger du å trene muskler og fettforbrenning. Det som gjør at noen jenter kler det, men andre ikke, er gener.

Noen jenter har naturlig mer fett på magen i forhold til resten, så hvis de får det vekk, så blir de så ekle i ansiktet :P Sån beinete på en måte, siden underhudsfettet forsvinner jo der og...

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg gikk på idrettslinje for noen år siden, og da var det en jente som spurte læreren vår om det.

Og han sa at alle faktisk ikke kunne få six pack, og at gutter hadde lavere fett% og lettere fikk det enn jenter.

Men at du selvfølgelig får en mer markert og trent mage ved å trene jevnlig, både mageøvelser, styrke og utholdenhet, det gjør en jo.

Noen jenter har en høyere fett% en andre.. og de med lav fett% har lettere for å få mer 'konturer' av en six pack på magen..

Men han likte ikke å bruke ordet six pack.. og frarådde oss å tenke på det.

Tren normalt, og kroppen din blir fin. Ingen kropper er like uansett.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Du må jo ha veldig lite fett på kroppen hvis six-packen skal bli synlig. Vet ikke om det kan være så veldig sunt akkurat. Hadde synlige magemuskler før selv, men da var jeg alt for tynn...

• 8 måneder senere...
Gjest Gjest
Skrevet
Du må jo ha veldig lite fett på kroppen hvis six-packen skal bli synlig. Vet ikke om det kan være så veldig sunt akkurat. Hadde synlige magemuskler før selv, men da var jeg alt for tynn...

Man får veldig fin mage av ridning:) på hest altså..

Gjest Kristin_
Skrevet

Synlige magemuskler av type sixpack kommer ikke skikkelig frem på de fleste jenter før fettprosenten begynner å bli skikkelig lav, av typen "bort med pupper rumpe og former" lav.

Det er en grunn til at en del kvinnelige kroppsbyggere og fitnessutøvere har silikon, for å få såpass lav fettprosent at muskler synes godt må så og si alt bort, inkludert pupper. Det går igjen ut over kroppen i form av at menstruasjon kan forsvinne (det kan igjen føre til beinskjørhet og annen dritt)

Det går fint an å trene seg til en flott og flat mage, men sixpack vil trenge veldig, veldig mye arbeid

• 1 år senere...
Gjest Gjest_Nadia_*
Skrevet
Jeg gikk på idrettslinje for noen år siden, og da var det en jente som spurte læreren vår om det.

Og han sa at alle faktisk ikke kunne få six pack, og at gutter hadde lavere fett% og lettere fikk det enn jenter.

Men at du selvfølgelig får en mer markert og trent mage ved å trene jevnlig, både mageøvelser, styrke og utholdenhet, det gjør en jo.

Noen jenter har en høyere fett% en andre.. og de med lav fett% har lettere for å få mer 'konturer' av en six pack på magen..

Men han likte ikke å bruke ordet six pack.. og frarådde oss å tenke på det.

Tren normalt, og kroppen din blir fin. Ingen kropper er like uansett.

Det er det dummeste jeg har hørt! Jeg er ei jente på 15. Med skikkelig six-pack. Tror du skal leite lenge etter mer markerte magemuskler på ei jente! Jeg trener jo ganske mye, men det er mulig. Er 166 cm og 48-49 kg. Her er det ikke mye ''kosemage'' akkurat..

Jeg trener styrke for magen ca 4 timer hver uke. Fordelt på 2-3 økter. Utenom det hopper jeg tau to ganger i uka + masse friidrett. Ellers spiser jeg lite sukker (ingenting snop/boller/kaker utenom spessilelle anldeninger) Jeg drikker ikke brus. Og lever ellers et sunt liv. Forslag til øvelser er crunch (langsomme situps der korsryggen er nedi hele vegen. Ikke sit-ups! Da blir ryggen din ødlagt før du er 30. Diverse statisk trening (planken, eller at du sitter på rompa med beina opp og holder, holder og holder helt til du ikke greier mer) Men viktig å trene ryggen også. Jeg trener også armene litt. For en ellers topptrent kropp med 'pingle armer' er ikke noe fint...

Men stå på jenter! Det er absolutt mulig, selvom jenter må jobbe 6 x så hardt som gutter for å få skikkelig markerte magemuskler.. Det kan ta litt tid, men vær tolmodig, jeg har trent bevisst på dette i 14 mnd ca.. Men det har gitt resultater!

• Liker 1
Gjest Wolfmoon
Skrevet

For å si det sånn, jeg hadde også markert mage som 15-åring og det samme hadde mange av mine venninner. Nesten ingen beholdt en helt flat og markert mage etter å ha fått "kvinnelige former", tiltross for mye trening.

Selvfølgelig er det mulig for de fleste, men for mange skal det utrolig mye til. Og som det ble sagt over her så har faktisk jenter høyere fettprosent enn gutter, og det gjør det selvfølgelig vanskeligere å få en ordentlig markert mage!

Skrevet
For å si det sånn, jeg hadde også markert mage som 15-åring og det samme hadde mange av mine venninner. Nesten ingen beholdt en helt flat og markert mage etter å ha fått "kvinnelige former", tiltross for mye trening.

Selvfølgelig er det mulig for de fleste, men for mange skal det utrolig mye til. Og som det ble sagt over her så har faktisk jenter høyere fettprosent enn gutter, og det gjør det selvfølgelig vanskeligere å få en ordentlig markert mage!

jeg tenkte akkuratt det samme som deg!:)

• 9 måneder senere...
Skrevet
Hei!

Kan egentlig jenter få six- pack......og kan man få det bare ved å ta sit- ups???

..eller veit dere om noen andre bra øvelser som man kan gjøre hjemme uten noen treningsapparater???

Tusen takk for svar :):legrine:

six-pack er bare godt definerte magemuskler, det vil si at det er lite nok underhudsfett til at man ser muskelfestene. Det er enklere å "få" six-pack om du har store magemuskler, men enda "viktigere" å ha lite underhudsfett.

For at en kvinne skal få store nok magemuskler og lite nok fett må hun trene hardt, tungt og ha en skikkelig bra diett. Det ser forsåvidt sjeldent bra ut på kvinner synes nå jeg.

Skrevet
Det er det dummeste jeg har hørt! Jeg er ei jente på 15. Med skikkelig six-pack. Tror du skal leite lenge etter mer markerte magemuskler på ei jente! Jeg trener jo ganske mye, men det er mulig. Er 166 cm og 48-49 kg. Her er det ikke mye ''kosemage'' akkurat..

Jeg trener styrke for magen ca 4 timer hver uke. Fordelt på 2-3 økter. Utenom det hopper jeg tau to ganger i uka + masse friidrett. Ellers spiser jeg lite sukker (ingenting snop/boller/kaker utenom spessilelle anldeninger) Jeg drikker ikke brus. Og lever ellers et sunt liv. Forslag til øvelser er crunch (langsomme situps der korsryggen er nedi hele vegen. Ikke sit-ups! Da blir ryggen din ødlagt før du er 30. Diverse statisk trening (planken, eller at du sitter på rompa med beina opp og holder, holder og holder helt til du ikke greier mer) Men viktig å trene ryggen også. Jeg trener også armene litt. For en ellers topptrent kropp med 'pingle armer' er ikke noe fint...

Men stå på jenter! Det er absolutt mulig, selvom jenter må jobbe 6 x så hardt som gutter for å få skikkelig markerte magemuskler.. Det kan ta litt tid, men vær tolmodig, jeg har trent bevisst på dette i 14 mnd ca.. Men det har gitt resultater!

Hun du siterte skrev nettopp at "ingen kropper er like uansett". Altså, du kan ha lett for å få six-pack, selvom det kan være ytterst unormalt for jenter å oppnå det lett. Som faktisk er sannheten.

Skrevet

All kan få six-pack, men som ho på 15 som trente friidrett seier - det krevjer masse arbeid og låg feittprosent. Berre å trene!

Skrevet

jeg merker at magemusklene mine kommer frem av å trene tung styrke, da særlig knebøy og benkpress faktisk, siden jeg må bruke magemuskler og ryggmuskler her når jeg tar tunge nok vekter.

så det vil jeg anbefale :)

Skrevet
jeg merker at magemusklene mine kommer frem av å trene tung styrke, da særlig knebøy og benkpress faktisk, siden jeg må bruke magemuskler og ryggmuskler her når jeg tar tunge nok vekter.

så det vil jeg anbefale :)

Jepp, du kan ikke kjøre tunge baseøvelser uten å ha en stabil ryggsøyle, så da får kjernemuskulaturen kjørt seg ordentlig. Ikke glem markløft!

Skrevet

For ikke å snakke om at fire barn og et keisersnitt gjør underverker for magen... Den som hadde vært 15 igjen! :gjeiper:

Knebøy er en fin øvelse for mage ja. Det har jeg merket, jeg sliter med mageøvelser generellt fordi jeg har "lite kontakt" med akkurat den muskelen. Vanskelig å ta kontroll over og jobbe med den rett og slett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...