Impala Skrevet 2. juli 2007 #1962 Skrevet 2. juli 2007 Jøsses, legeerklæring. Det må jeg si Jeg hadde ikke det når vi var i syden, for på hjemmesiden til flyselskapet stod det at det kun var restriksjoner den siste tida. Kan ikke jordmora skrive erklæring da slik at du slipper å gå til legen?
Litjmor Skrevet 2. juli 2007 #1963 Skrevet 2. juli 2007 Egentlig mye forlangt, men enig med du. Bedre safe than sorry, tenk om du hadde blitt nektet å fly. Nei, jeg ville tatt med legeerklæring for sikkerthetsskyld. Du har jammen vært flink husmor i helga, tar du litt her også kanskje .
Pasha Skrevet 2. juli 2007 #1964 Skrevet 2. juli 2007 man har jo lov til å fly utenlands ca 4 uker før termin da.. og hvor langt er du på på når du reiser da? Skal selv ut å fly i uke 30... skal til legen noen dager før avreise og ber han nok skrive ut en legeerklæring på meg+ tar med helsekortet.. bedre å være på den sikre siden ja
smile Skrevet 2. juli 2007 #1965 Skrevet 2. juli 2007 De fleste flyselskap har 6 uker som grense. SAS har iallefall det. Jordmor sa til meg at helsekortet holdt....???
Pasha Skrevet 2. juli 2007 #1966 Skrevet 2. juli 2007 det er vel det at man må bevise for langt man er på vei.. noen kan jo se fødeklare ut lenge før terminen sin og da vil jo flyselskapet ikke ta noen sjanser
Tinúviel Skrevet 2. juli 2007 #1967 Skrevet 2. juli 2007 Liten "husk-på-sak" til dere som skal ut og reise. Fikk høre noe om at reiseforsikringen ofte ikke er gyldig hvis en har vært hos lege eller på sykehuset innenfor siste måneden før en drar. Eller noe sånt, dette gjelder for mange gravide pga kontrollene. En trenger visst legeerklæring på at alt er i orden hvis en har vært hos legen eller på sykehuset, forstår jo at årsaken for dette er at forsikringsselskapene vil sikre seg mot at syke mennesker utsetter seg selv for ekstra påkjenninger og dermed blir verre, men det rammer gravide også. Men jeg kan ikke huske hvem som sa dette til meg, kanskje det til og med var noen her Jeg er veldig usikker på detaljene her, men kanskje verdt å sjekke?
angelou Skrevet 3. juli 2007 Forfatter #1968 Skrevet 3. juli 2007 (endret) Det er jo uansett det jeg skal til legen for å få, en legerklæring på at jeg er frisk nok til å reise I går kjente sambo spark utenpå magen igjen, h*n sparka vel en 4-5 ganger mens han lå og kjente etter, men kjente bare ett. Merker at h*n flytter mer på seg nå, for jeg merker sparkene på forskjellige steder. Stas altså :rødme: Begynner å merke at kroppen stiller seg inn i feriemodus etterhvert nå - har problemer med å holde konsentrasjonen oppe, og det går veldig i slow motion på jobb. Men, men - sommeren er jo en deilig tid sånn jobbmessig, det er liksom lov at det går litt tregere når man er på jobb også. Lista med arbeidsoppgaver har blitt mye kortere allerede, men har selvfølgelig satt igjen de mest omfattende, så må vel begynne på de sakene også Og når jeg kommer tilbake fra ferie regner jeg med at jeg må bruke mye tid på å forberede permisjonen. Det kommer nok til å gå fort til november, for ikke snakke om permisjonsstart i oktober Endret 3. juli 2007 av angelou
Impala Skrevet 3. juli 2007 #1969 Skrevet 3. juli 2007 Så koselig at sambo har kjent spark utenpå :rødme: Mannen min kan jo kjenne hver dag hvis han vil, men har ikke alltid tålmodighet til å vente på at mini skal sparke Tiden frem til oktober kommer til å gå kjempefort ja
Flying Skrevet 3. juli 2007 #1970 Skrevet 3. juli 2007 Hei vennen! Så mye som skjer her på en uke da. Godt å høre at du har det bra. Tenk at dere kjenner de små sparkene så godt nå da! Så herlig! Du får skikkelig sjekket deg neste uke da.. Hehe.. Det skader jo ikke det da. Var godt å "se" deg igjen!
Gjest KATTAstrofe Skrevet 3. juli 2007 #1971 Skrevet 3. juli 2007 Heldiggris som snart har ferie, jeg må enda vente vel 3 uker, og da reiser vi helt til svigermor Tar det igjen til høsten, tenker vi. Ha en fortsatt fin uke
smile Skrevet 3. juli 2007 #1972 Skrevet 3. juli 2007 Så kjekt at sambo har kjent spark! Det blir nok litt mer virkelig for de også da!!
angelou Skrevet 4. juli 2007 Forfatter #1974 Skrevet 4. juli 2007 Samboeren min er ikke av den mest tålmoodige typen han heller, men hver kveld når vi legger oss så sovner han med hånden på magen min - så da hender det at nurket er våkent og hilser på Igår tok det helt av inni der, er noen dager jeg lurer på hvor h*n henter kreftene, skulle legge meg på sofaen etter middag for å duppe en halvtime, men ble bare liggende å kjenne på magen med et stort glis, skikkelig mye dulting og spark. Når vi skulle legge oss var det stille - hadde nok sovna da Jeg får nok sjekket meg ordentlig neste uke ja, føler meg som den hypokonderen - jeg er jo aldri til legen ellers, tror jeg har vært mer det siste halve året enn jeg har vært i hele mitt liv nesten Jeg er heldig som snart har ferie ja, og så skal jeg ha 4 uker Aldri hatt så lang ferie før jeg. Men, skal hjem hjem en tur første uka da, og så skal jeg ha tre uker sammen med sambo - 1,5 uke i det store utland og 1,5 uke hjemme/hytta. Gleder meg
Litjmor Skrevet 4. juli 2007 #1975 Skrevet 4. juli 2007 Heldig du som skal ut å reise, hvor var dere skull hen? Du? hvor langt er du kommet på vei? Mulig du har nevnt det men jeg og min gullfisk hukommelse Kan tenke meg til at det virkelig er magisk når du kjenner ordentlig spark fra den lille. Gleder meg til det blir min tur og ut fra dine beskrivelser så vil nok samboer også sette pris på det. Den lille som hilser på oss :rødme: Min sambo bruker å snakke til den lille før vi sovner om kveldene, ber den om å være snill med sin mamma og sov godt. Synes det er litt søtt da.
angelou Skrevet 4. juli 2007 Forfatter #1976 Skrevet 4. juli 2007 Kan sende deg en pm i forhold til reisemål jeg - pleier ikke legge ut konkrete ferieplaner og sånn her - litt redd for å bli gjenkjent Jeg er 20+6 idag Lenke til tickeren min i signaturen. Samboerne er veldig søte når de forbereder seg på å bli pappa ja, helt enig :rødme:
Frida Frosk Skrevet 4. juli 2007 #1977 Skrevet 4. juli 2007 Savner å være gravid når jeg leser i boka di... :rødme:
Liljen Skrevet 4. juli 2007 #1979 Skrevet 4. juli 2007 2 innlegg til side 100 Da blir det nok 100 siders fest tenker jeg :juhu:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå