Gå til innhold

angelous dagbok

angelou

Anbefalte innlegg

Nå har jeg vært hos jordmora og timen gikk knallbra, veldig fornøyd med jordmor - hun var superhyggelig. Fikk all den informasjonen jeg savnet etter første legetime, flere brosjyrer, og den svangerskapsboka som alle får. Fikk informasjon om foreldreforberedende kurs som starter til høsten, hvor ofte jeg skal komme, og hva som er viktig for meg å tenke på som gravid. Hun var veldig opptatt av at mannen skulle være med på noen kontroller, så neste gang skal han være med også :)

Hun sa at jeg IKKE skal ta jern, fordi det nå har kommet nye anbefalinger fra sosial- og helsedirektoratet om at rutinemessig jerntilskudd ikke skal tas dersom verdiene ligger innenfor normalen. Fikk derfor beskjed om å vente til neste blodprøver, og ikke ta før det er påvist at jerninhholdet er for lavt :) Så da spiser jeg brødskiver med brunost og leverpostei og slipper unødvendig vondt i magen :tommel:

Og så skulle vi høre etter hjertelyden. Fikk beskjed om at det ikke var sikkert hun kunne finne den, og at hvis det skjedde så skulle jeg ikke bekymre meg (yeah, right ;) )

Hun trengte ikke lete i tre sekunder en gang før hun fant den, sterk og tydelig hjertelyd med ca 150 slag i minuttet :rødme: Begynte nesten å sippe jeg fordi jeg ble så glad :ler: Det var skikkelig stas, og jordmora var blid som ei sol hun også :)

:hjerter: Tenk at det bor noen inni meg :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

husker godt min første jordmortime hvor vi også fikk høre hjertelyd! utrolig stas :juhu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhhhh! :rødme: Fikk gåsehud jeg nå! Sååå stort.. Så heldig... Så utrolig flott...

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe

Er det ikke en fantastisk følelse? :-D Jeg svevde høyt på en rosa sky hele resten av dagen etter å ha vært hos jordmor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hihi, jeg hadde et dårlig førstemøte med jordmor, men det andre var bedre. Var herlig å høre hjertelyden da :babyjente: !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så herlig :hjerter_rundt:

Nå har du en spennende tid foran deg altså. Jeg kjente de første bevegelsene (bobler) i uke 14, og i uke 18 de første sparkene. Det er bare kjempeherlig :)

Ha en strålende helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

Å høre hjertelyd er bare fantastisk herlig!!! :legrine:

Lever lenge på det ja! :)

Har dere fått sommeren dere også nå eller? :sol: Jeg STORKOSER meg!!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å, så kos! Nyt tiden du har foran deg nå. Like morsomt å høre hjertelyd hver gang, du kan glede deg til UL, de første sparkene... Og ikke minst til du får møte knøttet for første gang :)

Kos deg i sommervarmen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh...! :hjerter:

Så herlig å høre hjertelyd. Må være en helt fantastisk opplevelse, jeg blir like fascinert hver gang jeg leser noen her inne som har fått høre hjertelyden. Håper så indelig at jeg også får oppleve det en gang, men enn så lenge så får jeg glede meg over dere! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt en fin helg ja, har hatt langhelg igjen, men på grunn av begravelse på fredag, så starten på helga kunne jeg greid meg uten :sjenert:

Men, HJELP, så sinnsykt deilig med SOMMER :legrine: Jeg har bare lyst å sitte ute og sole meg, men det er veldig godt å være på jobb også når det er sånn, blir jo i så godt humør av det :tommel:

:sol: klem fra angelou

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...