Gå til innhold

angelous dagbok

angelou

Anbefalte innlegg

Mandag igjen - i helga har jeg ikke gjort noe som helst, bare kosa meg og slappa av sammen med sambo :rødme: Har vært deilig med ei helg der vi bare har kosa oss med hverandre og ikke tenkt på at vi er gravide.

Er nesten redd for å si at jeg ikke har hatt noen blødninger på en stund, for hver gang jeg gjør det så begynner det på`n igjen, men bank i bordet. Onsdag var sist gang jeg blødde, i dag er det mandag - og det er det lengste jeg har gått siden det begynte :) Men, jeg psyker meg opp til at det kan begynne igjen, for legen sa jo at det kunne det gjøre ;)

Hadde egentlig ny time til innvendig UL imorgen som ble satt opp første gang jeg var på sykehuset, men iom at jeg var der på onsdag også så ringte jeg og utsatte den med ei uke. Så skal dit igjen onsdag 02.mai - etter det håper jeg at jeg kan være "normal" gravid :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er jo ikke synd på meg, ikke nå :) Jeg blør ikke, og har fått sett lille knerten tumle rundt inni magen to ganger de siste 14 dagene - og får se h*n en gang til om halvannen uke, selv om det er litt nervepirrende, så har jeg det veldig bra akkurat nå. De siste dagene har jeg vært slik "yes, dette går så bra det" :)

Og hvis alt viser seg å være bra neste onsdag, DA skal jeg begynne å glede meg, lover :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bertine

Hei!

Nå har jeg lest de siste 4 sidene her i dagboka di.. trenger vel ett par uker viss jeg skal få lest alle sidene ;)

Leser at du har hatt blødninger, det må være skummelt å oppleve! Men veldig godt å lese at det ikke er farlig.. dette skal gå bra :klem:

Det er nesten mer slitsomt å være gravid nå, enn det var da jeg strevde med å bli gravid. Fordi nå tørr jeg liksom ikke glede meg skikkelig, går bare med DE nervene og prøver å tenke positivt.. klarer ikke nyte det..

Nå babler jeg i vei her, men jeg kjenner igjen følelsene dine Angelou, det er skummelt dette! Men det skal gå bra, for oss begge :klem:

Når har du termin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å bli litt lang dagboka mi ja, har jo vært gjennom flere faser egentlig, prøverdagbok, graviditetsdagbok, generell/prøverdagbok og generell/graviditetsdagbok igjen :ler:

Jeg tør heller ikke glede meg skikkelig denne gangen, tror det er mye fordi jeg mista sist, men jeg håper det kommer etterhvert. Planen var egentlig å la dagene gå uten å tenke så altfor mye på at jeg var gravid, men nå har det jo vært så mye styr at det har vært rimelig umulig :)

Skummelt med blødninger ja, men nå vet de jo årsaken, og da er det ikke så skummelt lenger - selv om jeg godt hadde greid meg uten ;)

Min termin er 24.november - og jeg er så enig, det er kjempeskummelt, men det SKAL gå bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du ikke har blødd på flere dager! :hoppe:

Hvor mange uker er det nå da? Tenk at for hver dag som går så øker sjansen i tillegg til at du har sett et bankende :hjerte:

Ha en fin mandag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24. november ja. Det virker så ufattelig lenge til, men hjelpe meg så fort tiden går :ler:

Håper alt går bra med dere :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er det lenge til ja, men tror 2.trimester kommer til å fly avgårde. Gleder meg til tiden begynner å fly.....ehm....realisten angelou :ler:

I forhold til mine beregninger er jeg 9+4 idag :) Gleder meg til å komme over den tiden jeg mistet sist (11+0), tror jeg greier å slappe mer av da. Så får jeg jo UL når jeg er 10+6 da :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du blir fulgt så godt opp. Alt blir nok lettere når du kommer inn i andre trimester.

Ha en fin mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg også :)

Kjenner fortellertrangen begynner å komme over meg nå, men må nok vente litt til :sjenert: Mamma og søstrene mine veit det da, fordi de var på besøk hos meg når "styret" begynte, men ellers har vi vel egentlig bestemt oss for å vente en stund til med å si det. Skal hjem i konfirmasjon om to uker, så kommer nok til å fortelle pappa det da, da har jeg jo vært på UL også, resten av familien kan godt få vente enda litt til synes jeg.

Og så er det en del andre jeg kunne tenkt meg å fortelle det til som ikke greide å holde kjeft sist gang og som derfor ikke får vite det på en god stund enda :frustrert: Sjefen min blant annet :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så glad for at blødningene har stoppet, men ikke minst for at du har fått en forklaring på dem.

Og nå er det ikke lenge til du er i 2. trimester. Og tror meg, tiden bare raser avgårde. Ikke lenge til 24. november, selv om det føles som en evighet til akkurat nå.

Er sikker på at dette kommer til å gå bra. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er en evighet til 24.november, men derimot en evighet til jeg er 12 uker på vei 10.mai :ler:

Sjefen min ja, ble så forbanna når jeg hørte det. Var en av de skravlekjerringene på jobben som hadde spurt henne om jeg var gravid, og da sa hun at "jada, det var jeg". Istedenfor å si at jeg hun kunne spørre meg hvis hun lurte. Og det var den dagen jeg var på sykehuset til utskrapning!!!!!!!

Makan :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glemte å fortelle om nattens drøm. Jeg og sambo og en hel haug med folk jeg gikk sammen med på videregående var på Metallica konsert, og så ble vi tatt opp på scena og fikk sitte der pent med bena i kors å se på. Ikke nok med det, trommisen spilte så hardt at han brakk hånda og da måtte jeg ta over, hvilket ikke var noe problem, for jeg er jo helt rå på trommer......................ehm......ikke akkurat!

Er egentlig litt morsomt og legge seg om natta nå, hva drømmer jeg i natt tru, blir litt forventningsfull jeg :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fytti for en sjef :frustrert: !

Hm, man vet man er gravid og hormonell når man bryter sammen i krampegråt midt på natten fordi Husbond har sluppet en sur fis, og etterpå fyrer opp noen usle små fyrstikker og påstår hardnakket at det ikke lukter noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre du fikk slappet av i helga :) Det er godt å få alenetid sammen med kjæresten av og til.

Håper du får en fin mandag!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler: moro med disse drømmene dine - de tar jo helt av!

skikkelig ufint gjort av sjefen din - det der høres ut som noe sjefen til lubelillen kunne gjort... :sjenert:

det føles som en evighet når man venter på å passere de magiske 12 ukene, ja! -men når man endelig har passert de, så begynner tiden å gå fortere! -og vips så har du stooooor mage og bygger rede for harde livet :ler:

ha en super mandag, snuppa!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, man vet man er gravid og hormonell når man bryter sammen i krampegråt midt på natten fordi Husbond har sluppet en sur fis, og etterpå fyrer opp noen usle små fyrstikker og påstår hardnakket at det ikke lukter noe...

:hoho::hoho: Ler meg ihjel :ler:

Sjefen min er egentlig verdens snilleste dame som bare vil meg alt vel i verden, men hun er nok ikke i stand til å holde på en hemmelighet. Veldig greit å vite det, for da skal hun få vite det når det er greit at alle andre får vite det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig lite profesjonelt av sjefen din. Hjelper ikke om man er snill. :frustrert:

Hadde heller ikke sagt noe til en slik sjef.

Utrolig bra drøm forresten. :hoho: Skal du på Metallica 10. juli? Det skal jeg! :hoppe:

Hvis det er i orden for Skurt da... :sjenert:

Endret av Frida Frosk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...