Gå til innhold

angelous dagbok

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hurra, hva er det jeg leser når jeg finner deg :strix: gratulerer så mye :strix:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk :rodmer:

Reaksjonen til de aller fleste vennene våre når vi annonserer graviditeten - "ja, men atte, dere skulle jo ikke ha flere???" Ja, de gratulerer og sånn også altså, men...

Hva sier man da?

"Nei, vi skulle ikke ha flere, og dette var overhodet ikke planlagt" liksom? Føler det er litt dårlig gjort ovenfor den lille i magen jeg, er det bare jeg som er teit da?

Jeg svarer bare at

"miraklenes tid er ikke forbi" :fnise: Og at vi får det nok hektisk en stund framover ;)

Skrevet

Jeg synes de reagerer på en kjip måte, det er jo tross alt deres valg om dere vil ha flere barn eller ikke, og den lille i magen kommer til å bli like mye elsket som de to små dere har fra før av, man blir ikke mindre glad i et barn selv om det ikke var planlagt.

Så det er ikke du som er teit, nei :klemmer:

Skrevet

Idag står stillingen min lyst ut, væææ, skummelt :fnise:

Så da måtte jeg jo sende mail på jobb og informere alle da. Interessant med alle kommentarer som kommer - den beste så langt er:

"ja, du får det til du". Eneste som sto - koselig liksom?

Bryr meg ikke om det, bare tenker at jeg er glad jeg har de lederne jeg har :)

Sambo spurte meg igår om jeg ikke hadde regna feil, for det så ut som jeg skulle føde i morgen. Eller om jeg var sikker på at det ikke var tre inni der :gjeiper: Magen er egentlig ganske stor ja :fnise:

Endelig helg :) Håper på finvær :) I kveld blir det sofasløving, sambo jobber til seint, så blir en ensom fredag på meg, men egentlig synes jeg det er greit å være hjemme aleine jeg ;)

Skrevet

Skulle ønske vikariatet på stillingen min ble utlyst slik at jeg kan få startet med opplæringen, litt irritert for at det ikke er gjort noe med den saken på tross av at jeg har vært på sjefen om dette flere ganger. Begynner liksom å haste litt nå :roll:

God helg :klem:

Skrevet

Veldig spent på søkermengden jeg da, ikke så lett å rekruttere til årsvikariater her i området.

Fryktelig mye på jobb om dagen, så jeg er veldig glad jeg er i såpass form som jeg er, for jeg stresser bare rundt. Og ønsker av og til at jeg ikke var leder for noen og bare kunne tenke på meg selv... Men,men - sånn er det nå engang ;)

Skrevet

Mitt vikariat er enda ikke besatt, og jeg skal snart tilbake i jobb ;) Ikke så enkelt det der bestandig. Merkelige kommentarer, jeg syns at hvis man ikke har noe positivt å si om et svangerskap, så kan man like gjerne la være å si noe som helst.

Skrevet

Har kjent en del liv i det siste, men bare sånn helt svakt, men igår kjente jeg det skikkelig godt nederst i magen, å, det er koselig altså :) :)

Men lei av å ha vondt i hodet HVER dag, våkner med hodepine om morran. Var slik med storebror også, det er skikkelig slitsomt.

Skal til legen og måle blodtrykk og sånn til uka, men regner med at det er vanlig og at hodepinen bare må gå over av seg selv. Prøver å begrense paracet-bruken, men av og til må jeg bare ta for å greie å overleve på jobb, skal jo fungere der også. Helst i 120 % ;)

Snart helg :)

Får besøk i morgenkveld av to Birkendeltakere og lørdag drar vi på hytta en liten tur.

Skrevet

Så koselig å kjenne liv! :rodmer: Tenk at det er en bitteliten baby inni der som sparker deg :hjerte:

Kjedelig med hodepine! :(

Skrevet (endret)

Ja, det er koselig :) Igår var det stille igjen da, er jo slik i begynnelsen :)

Hodepine er noe herk, rett og slett, så håper det går over snart. Med K var det akkurat likt, og da gikk det vel over rundt uke 20 mener jeg å huske.

SKal på hyttetur i helga, og jeg kjenner at jeg bare kunne tenkt meg å være hjemme. Kjenner jeg gleder meg skikkelig til påske og fritid hjemme med familien uten av vi hverken får besøk eller skal noe sted. Det skal bli helt genialt. Og etter det er det jobb i fire uker, før vi drar ei uke til Tyrkia :) Godt å ha litt ting å se fram til :)

Ha ei fin helg alle sammen :klem:

Så plustelig at jeg er 17 uker idag også :hoppe: Det går så fort :) Halvannen uke til ordinær UL :)

Endret av angelou
Skrevet

17 uker! :strix:

Hvordan er formen? Og hvordan går det å ta vare på to små når en er gravid?

Hyttetur, så utrolig koselig. :) Håper dere får en kjempefin tur! God helg. :)

Skrevet

Ja, blir koselig med hyttetur, skal møte mamma og mannen, så blir godt det :)

Formen, sånn bortsett fra vondt i hodet, og litt småkranglete bekken, er egentlig kjempefin :) Så det går helt fint å ta vare på de to små - de er jo så gromme, så bare koser meg med dem de timene vi har sammen på dagen :) Men, jeg er veldig glad for at mannen har bytta jobb. Tidligere jobba han seint annenhver uke, og det tror jeg hadde blitt bittelitt mye for meg ;)

Merker at jeg har litt kortere lunte da, så når ettåringen river alt jeg har ut av kjøkkenskapene for tredje gang på en time så blir jeg litt hissig.... Og får selvfølgelig svart samvittighet etterpå, for hun er jo bare halvannet år. Selv om hun egentlig veit veldig godt hva nei betyr å altså... Hun bare later som hun ikke hører :ler: Når faren hennes snakker til henne, da gjør hun akkurat som han sier, meg bare ler hun av....Ganske frustrerende egentlig ;)

Er jo noen dager jeg er mer sliten enn andre, og da er det ganske godt når de er i seng ;)

Og av og til når begge to hyler samtidig, den ene fordi han ikke har fått vilja si og den andre fordi storebroren er sint, ja, da tenker jeg, at hvordan i alle dager skal det bli med TRE??? :ler: Reine galskapen :fnise:

Skrevet

Håper du hadde en fin hyttetur :klemmer:

Klart det er lov å bli sliten! Håper du har fått slappet av litt i helgen da :)

Skrevet

Går nok helt fint med tre, skal du se! Den største begynner jo å bli stor gutt. Syns min har blitt så veslevoksen, kommer stadig med kommentarer som "mamma, du skjønne jo INGENTING" ;)

Skrevet

:fnise: Eller "du må jo lese bruksanvisninga først pappa!!!"

Sinnsykt mye på jobb om dagen, kjenner jeg er glad formen er så bra som den er, hvis ikke vet jeg ikke helt hvordan det skulle gått ;) Orker ikke så mye mer enn jobb og unger da, men, snart påske, og da er det ferie :) Fikk melding i går av noen som lurte på om vi skulle finne på noe i helga, og jeg kjenner at jeg ikke orker tanken en gang. Vil bare ha ei helg uten planer og gjøre akkurat som vi vil. Trenger det både jeg og mannen.

Skrevet

Helg uten planer er det beste :Nikke:

Skal bli deilig med litt påskefri snart ja, jeg har jo fri, men skal bli koselig å ha mannen litt mer hjemme her i huset i allefall ;)

Skrevet

Å, det er kjempekoselig å ha mannen hjemme på dagtid når man har perm :)

Vi skal bare være hjemme i påska vi, pusle litt ute og inne, og sykle litt. Nei å nei som jeg gleder meg :)

Skrevet

Her har jo ikke mannen hatt noe perm, så luksus med noen fridager i påsken her :sjenert:

Skrevet

Det blir uvant denne gangen med oss også, for jeg har vært ganske bortskjemt med mann som er hjemme de første ukene. Han har nemlig vært sykmeldt to ganger i sitt yrkesaktive liv, og begge gangene har det vært rundt fødselen, sist så var han hjemme i fem uker :) Men denne gangen er det ei uke som han får med lønn. Nå har han heldigvis fått ny jobb da, så han er ikke så mye borte, pluss at han kan levere de to eldste i barnehagen hver dag, og DET er gull verdt altså :)

Var hos legen igår for å sjekke blodtrykket, på grunn av hodepinen. Men den er nok hormonell, for alt var i skjønneste orden med meg ;) Så lurte han på om jeg ville han skulle høre etter hjertelyden, og det hadde jeg jo ikke tenkt på at han kunne engang (slik det er å være tredjegangsfødende sikkert :fnise: ). Og det ville jeg jo. Han fant den med engang, høyt og tydelig. Det var skikkelig koselig altså :rodmer:

18 uker i dag og under ei uke til UL, gleder meg :) Håper alt er bra :)

Skrevet

18 uker :strix: Herlig å høre hjertelyden :hjerte: Blir nok til at man følger mindre og mindre med fra uke til uke når det er tredjemann ja ;)

Spennende med ul snart! Vil dere vite kjønnet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...