Gå til innhold

angelous dagbok

Fremhevede innlegg

Skrevet

Haff :( Kjei dag i dag. Jeg har hjemlengsel, jeg har lyst å sitte i armkroken til kjæresten min, men kjæresten min tror jeg egentlig bare har lyst å ta seg en tur ut med gutta, og det skjønner jeg jo, for hvem vil sitte hjemme med ei dame som har puppa ute til tørking, som griner for den minste ting og som egentlig er opptatt med en liten baby 24/7... :sjenert: Jeg håper han får begynne å jobbe igjen snart. Er veldig godt å ha han hjemme, men han blir frustrert og lei av det, og jeg tåler ikke frustrerte og leie mannfolk akkurat nå kjenner jeg - tror liksom han er lei av meg, og da blir jeg skikkelig lei meg :(

Blææææ!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:kose: vi har alle sånne dager....

ville si at snuppa di er jo sååå søt!

Skrevet

Humøret er berg og dalbane om dagen, men det går bedre og bedre dag for dag :)

Snuppa har begynt å gulpe, SKIKKELIG, over hele seg og meg opptil flere ganger om dagen :roll: Jeg trenger mer klær!

Har en pupp som bare spruter ut melk, og det er alltid etter den hun gulper, så det har nok helt sikkert en sammenheng. Puh - vaskemaskinen går jevnt og trutt her iallefall, hun bæsjer jo igjennom minst et par ganger om dagen også :ler:

Prøvde moby wrapen for første gang i dag - genialt, kommer til å like den altså!

Skrevet

ohhh eeelsker Moby wrapen her....snuppa sovner jo bare å koser seg.....også lettvint når vi skal ut av bilen og ikke gidder ha med vogna.....da jeg hater å holde hun i bilsetet(såå tungt).

Ja humøret er sånn her til tider å synes jeg....når blir man kvitt disse hormenene???etter amming eller??

sprute pupp ja, flere som har det :ler:

Skrevet

En venninne av meg bruker moby wrap til sin lille prinsesse og den er jo helt genial :tommelsmil:

Slitsomt med slik gulping da, håper det er forbigående :)

Ha en fin dag :kose:

Skrevet

:hug:

Merket jeg var veldig glad for å være ferdig med de første ukene nå.

Men det går jo heldigvis så mye bedre etterhvert.

:klem:

Skrevet

Synes ting begynner å gå seg mye til allerede. Hun er jo en del våken om natta, men det er lite skriking, mest for å få pupp, og så sovner hun igjen i senga si, så jeg føler meg ganske uthvilt egentlig. Sambo er jo hjemme, så han tar jo K på morran og da får jeg sove litt lengre også, og det hjelper MYE :)

Så sover hun stort sett hele dagen, med matpause tredjehver time,og våkner ved middagstider og er våken/halvsover litt til hun tar kvelden sånn rundt halv ti :)Hun er litt mer urolig om kvelden og vil helst være i fanget til en av oss da, men det er jo helt greit og bare koselig :)

Gitt seg litt med gulpinga også, tror hun bare hadde økedøgn og at hun fikk i seg altfor mye.

Hormonene mine begynner å komme litt mer under kontroll også :ler: Prøver å gå en tur hver dag da, frisk luft er balsam for sjelen :)

Skrevet

Personlig synes jeg det å få nummer to var utrolig mye enklere enn med førstemann. Hun har vært rolig omtrent fra dag en og alt har gått ganske så glatt. Selv om jeg merker ta hun begynner å få mer personlighet og er mer bestemt nå ;)

Virker jo som det går like greit hos dere.

Veldig kjekt med pappa'er som tar sin del på morran så en får sove litt ut etter nattammingen...

Skrevet

Så godt å lese at dagene deres går så fint :) Godt at sambo er hjemme og kan ta K så du får sovet litt ekstra også :)

Flink du er som går tur hver dag, deilig å komme seg ut :Nikke:

Håper helgen har vært fin :kose:

Skrevet

Er så dårlig på livstegn om dagen, men vi lever da :ler: M er snart en måned alt jo, går så fort dette altså :dåne: Har slitt med humøret fram til nå, men det går da stadig fremover, sakte men sikkert :sjenert: Har ikke noe med unga å gjøre da, er kjempestolt av de to vakringene mine :rødme: Mer med meg sjøl, min egen selvfølelse og overgangen til å bli tobarnsmamma, med mye dårlig samvittighet for lillegutt. Har en trygg og god sambo det går an å snakke med da, det er gull verdt :yvonne:

Hatt mye besøk i det siste også, av familien min, og til helga kommer mamma og skal være ei uke, det gleder jeg meg til :) Har ikke hatt så mye besøk av venner og sånn egentlig, har følt meg så utafor, men har invitert noen av og til. Er jo så mange som vil komme, må jo fordele det litt. Og snuppa har fått SÅ mye fint, og storebror også :) Setter så pris på når de som kommer husker på han også :)

Skrevet

Overgangen fra ett til to barn er nok tøff ja, men skal se det går seg til etterhvert ;) Ikke lett å dele sin oppmerksomhet når man er vant med å gi alt til K :(

Kos deg med besøk av mammaen din i helgen :kose:

Skrevet

Godt det går bedre. Er travelt den første tida :kose:

Så bra at noen husker storebror. Jeg var litt overrasket over at det var mange som glemte han når vi fikk lillesøster. Synes den eldste er viktigst jeg da.

Men nå var storebror så liten at han skjønte ikke så mye av dette med gaver enda, også var det jo advent i tillegg så det ble i grunn mer enn nok gaver...

God helg :klemmer:

Skrevet

Samme her, jeg pleier alltid å huske på de eldre søsknene, men, men - folk tenker vel ikke sånn på det? Vet ikke jeg ;) Når det er sagt så har faktisk de fleste husket på han altså, er et fåtall som ikke har hatt med en liten oppmerksomhet til han. Og det trenger jo ikke være noe som koster så mye liksom, lillesøstra mi hadde med en liten lekebil, ble kjempelykkelig han :)

Sambo er ute og drikker øl i kveld og jeg er skikkelig misunnelig :ler: Men unner han det, han trenger litt fri og koble av litt han også.

K har lagt seg nå, og M har sovna i vogna si for kvelden. Legger henne i vogna oppe og tar henne med ned når jeg legger meg. Kunne sikkert ha lagt henne ned i senga, men er litt hønemor :ler:

I dag har jeg vært på barseltreff og truffet barselgruppa mi, trivelige jenter synes jeg, i morgen kommer mamma, søstra mi og samboeren hennes - gleder meg!!!

Skrevet

Så kjekt med en trivelig barselgruppe. Håper dere får mange koselig treff fremover.

Har helgen vært fin med besøk?

:kose:

Skrevet

Jeg har også alltid med en gave til storebror/søster :Nikke: Synes det er helt naturlig å gjøre det og ikke minst viktig :) Godt å høre at folk har vært flinke til det hos dere :)

Håper helgen var fin med besøk :kose:

Skrevet

Hva har dere kalt snuppa?

Ja, er ikke prisen på gaven som betyr noe. Bare en liten oppmerksomhet, men er nok mange som ikke tenker på det. Fra barnehagen var det bare storebror som fikk gave, så det presiserte jeg for han. Selv om det var en blomst da, og ikke det mest barnevennlige :fnise: Men han syntes det var veldig moro at han fikk gave på døra.

Så bra at du trives med barselgruppa. Det er viktig :)

Skrevet

Hatt besøk hele uka jeg, mamma har levert i barnehagen, laget middag, vasket hus og stelt med meg så jeg blir helt sentimental :) Nå har hun dratt igjen og på mandag begynner hverdagen. Men, men - er jo på tide det også, nå er hun jo tross alt fem uker blitt :)

Ooooog, kryss i taket, har sovet natten igjennom tre netter på rad nå - TENK hvis det kan fortsette sånn :sjenert:

Skrevet

Så deilig da!!!

Mamma bare snakket om at hun hadde tenkt å vaske huset, hun gjorde det aldri... Men de passet ungene så vi fikk vasket selv da... :sjenert:

Så deilig da, får håpe det varer, men det skal vel litt til...

Ha en fin helg :klemmer:

Skrevet

Så koselig å ha en så god mamma som hjelper til når hun er der!

wow tiden flyr, 5 uker allerede :hakeslepp:

• 2 uker senere...
Skrevet

M sover fortsatt ganske godt om natta :) Igår tok hun faktisk kvelden klokka 19, men det har aldri skjedd før :ler: Ellers sovner hun for natta sånn rundt 21.30 og så våkner hun igjen til mat rundt 04. Synes det er veldig bra jeg :)Og hun er fortsatt veldig rolig, skriker nesten ikke, og er stort sett fornøyd. Blitt litt mer selskapssjuk da, vil gjerne være i armene når hun er våken :)

Har ikke blitt så mye nett-tid i det siste, for forrige uke var full av planer :) Men denne uka er litt roligere :) Jeg skal på 6-ukers kontroll i morgen og på barseltreff på helsestasjonen på fredag, ellers er det ingenting. Lurer på å ta meg en tur på jobb og hilse på en dag :)

Hadde begge unga aleine på kvelden to ganger forrige uke, og det gikk bra, selv om det er pes... Spesielt for storebror som ikke får legginga for seg selv, for lillesøster må få være med. Men, men, sånn er det jo :)

I kveld kommer svigers på kaffe og kake, feire bursdagen min litt, og så var de opptatt i morgen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...