Gå til innhold

angelous dagbok

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jente-79 :klemmer: Skal til legen neste uke, så skal snakke med han om det da, høre hva han sier. Slitsomt med så mye blodtrykksfall iallefall :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jente-79 :klemmer: Skal til legen neste uke, så skal snakke med han om det da, høre hva han sier. Slitsomt med så mye blodtrykksfall iallefall :sjenert:

Ja, det høres slitsomt ut. Greit å ha litt overskudd til K. også :jepp:

Rart det der at det er først i andre svangerskap man merker hvor mye lettere det var å slappe av i det første... :sjenert::fnise:

Jeg har også spist jordbær, med is da :sikle: Veldig glad for at lillesøster ikke ser ut til å reagere på noe jeg spiser ;)

:klem:

Skrevet

Ja, synes forsåvidt det fungerer sånn tålelig greit å jobbe 60 %, men har liksom ikke fått prøvd det skikkelig enda. Men jeg er helt skutt når jeg kommer hjem fra jobb, og orker ikke leke med K eller noe. Og det er kjipt, spesielt når sambo jobber døgnet rundt nå og ofte ikke er hjemme før rett før leggetid...

Skrevet

Sender deg en :klemmer: Viktig å lytte til kroppen i den tida du går gravid.. Og det er ingen skam å sykemelde seg mer vet du ;)

Skrevet

Største problemet mitt nå er egentlig at mannen jobber til leggetid hver kveld fram til ferie, så K har liksom bare meg, da må jeg nesten fungere...

Nå har jeg fri en dag i uka, så jobber jeg til halv to to dager i uka. Da rekker jeg akkurat å kjøre hjem og sove en time før jeg henter i barnehagen. Skulle gjerne hatt muligheten til det de to siste dagene i uka også :sjenert: Vi får se hva legen sier neste uke.

Skrevet

Skjønner godt det er slitsomt når du er alene med K. på ettermiddagene ja... Merket det på slutten jeg også, var enklere å sette seg ned og slappe av når jeg var gravid første gangen. Får håpe det ordner seg, det er jo tross alt viktigere å fungere som mamma for K. enn å holde ut i jobb.

:klemmer:

Skrevet

Så vemmelig med blodtrykksfall :( Snakk med legen, du trenger nok å slappe av mer :)

Jordbær og fløte er sommerdigg det :sikle:

Skrevet

Litt spent på hva legen sier da, for har ny fastlege. Han forrige sykmeldte meg jo tvert i forrige svangerskap,var jeg som holdt igjen da, og han ville gjerne sykmelde meg tidligere denne gangen også. Han har aldri vært sånn at han har sykmeldt "lett", men har et ok syn på graviditet synes jeg, og det er at hvis man er sliten er det atørre risiko for komplikasjoner, både for barnet og for mor. Og derfor er det å være sliten faktisk god nok grunn til sykmelding. Mens jeg kjenner andre som som må grine seg til en 20 % sykmelding, der legen ikke sykmelder såfremt det ikke foreligger en diagnose som bekkenløsning, høyt blodtrykk eller noe annet.

Vet ikke jeg altså, jeg tåler fint å være mer sliten enn vanlig, jeg tåler fint å ha litt bekkenløsning. men jeg mener at man, gravid eller ikke, skal ha en balansegang mellom jobb og privatliv. Og når man bruker opp 100 % av energien sin på jobb, og ikke har noe igjen når man kommer hjem, ja, da skal man ikke jobbe fullt, og iallefall ikke når det er en liten en hjemme det går ut over. Det mener jeg da iallefall. Og så geiper jeg til alle som sier at "graviditet er ingen sykdom". De har nok hatt kjempefine svangerskap uten altfor mye plager. For ikke å snakke om at hver gang jeg hører den setningen så føler jeg meg skikkelig mislykka fordi jeg ikke greier å jobbe fullt.

Men så skjønner jeg jo hvorfor det er så fokus på gravide og sykmelding også, for det er jo en av de største grunnene til sykefravær for jenter på vår alder. Så det er jo viktig å tilrettelegge for at vi kan være på jobb, og jeg synes også det er viktig å jobbe litt dersom man kan - jeg er iallefall veldig glad jeg slipper å gå hjemme i 100 % og har muligheten til å jobbe gradert, og orker det :)

Har tenkt på at jeg kanskje skal spørre om å få 50 % videre da. Det er jo bare frem til ferien det er snakk om, fem uker. Og da kan jeg jobbe kort dag hver dag.

Skrevet

Jeg er enig med deg. Man skal ha litt overskudd til ungen som er hjemme også. Man skal kunne orke å være litt mamma også, ikke bare arbeidtager.

Det kommer også veldig an på hvordan jobb man har. Jeg har hatt to kjempegreie svangerskap, men var 20% sykemeldt i første svangerskap. Da var det mye stress og hadde jeg jobbet fullt hadde det nok fort blitt litt mer. Når jeg var sykemeldt var det lettere å gå til tida. I mellom graviditetene rakk jeg jo ikke å jobbe stort og ble dermed ikke så belastet som jeg hadde vært. Dermed gikk det greit å jobbe fullt.

Alle sånne ting veier inn, og det virker som du har et fornuftig syn på ting.

Det er ikke et nederlag å bli sykemeldt, bedre at du og lille nurk har det bra.

Har dere bestemt navn forresten?

:klem:

Skrevet

Tror nok du gjør lurt i å spørre om 50% sykemelding.. Så vil du få overskuddet til å fungere i hverdagen og ta deg av sønnen din også :Nikke:

:klemmer:

Skrevet

Idag har jeg fri, og nyter det, har allerede fått vasket bil og handlet, så nå skal jeg sette meg ut i sola litt og kose meg. Skal spise middag med jobben i ettermiddag, gleder meg til litt egentid. Og så gleder jeg meg skikkelig til kjærestetur om fjorten dager, det kjennes helt nødvendig ut nå egentlig ;)

Tar meg selv i å savne sambo om dagen, enda jeg ser han jo hver kveld, men da er vi så slitne begge to at vi nesten ikke snakker sammen. Æsj... :( Vi har det jo egentlig veldig bra da, så det er jeg som er rar. Men den nærheten vi hadde når jeg gikk med K er på en måte litt borte nå føler jeg, tror det er fordi at både jeg og sambo bruker opp det lille vi har av energi på K, og da er det ikke noe igjen til oss selv og oss to. Så derfor skal det bli veldig godt å få litt alenetid sammen :) Er jo så glad i han mannen min ...

Skrevet

Navn ja... tror vi har bestemt oss egentlig, men vet ikke helt enda, og så vi har bestemt oss for at ingen får vite før hun kommer ut :)

Skrevet

Lenge siden jeg har skrevd her inne ser jeg....og må si meg enig i mange ting ang. sykemelding du snakket om.

Graviditet er ingen sykdom får jeg bestandig høre, og da er svaret mitt....jada men alle de bivirkningene jeg har hatt da! :dåne:

Legen min sa når jeg endelig ga opp og måtte sykemeldes 100% var at om jeg ikke orket noe annet en jobb...da jobbet jeg for mye....man skal også ha tid til å glede seg over graviditeten, pleie forholdet, evt. ha tid med sine andre barn...osv.

Synes du har jobbet utrolig mye, og nå som du har en bekkenløsning og ikke orker noe med K, da synes jeg 50% sykemeldt høres ikke dumt ut...

Navn, så morro! Her(oss islendinger) er det egentlig tradisjon at navn blir ikke avslørt før dåpen...men jeg tviler på at jeg orker å vente til det....så blir nok etter snuppa er født, men jeg synes det er utrolig vanskelig å finne navn....spesielt når det skal gå på 4 språk :dåne:

Håper du får en god fridag og helg, nyt været om det er fint på dine kanter :nigo:

Skrevet

Så deilig med en skikkelig kjærestetur :) Viktig å ta vare på hverandre i en hektisk hverdag :kose:

Skrevet

Godt dere prioriterer parforholdet deres :Nikke: Er ikke alle som er like flinke til det!

Ha en super helg! :klemmer:

Skrevet

Vi tok også en tur når jeg var gravid med lillesøster. Viktig å ta vare på forholdet også, må få være litt kjærester i en hektisk hverdag.

God helg :klemmer:

Skrevet

Jeg har iallefall behov for kjærestetid innimellom, og nå er det lenge siden sist, sambo er nok sikkert fornøyd uansett, alltid jeg som ivrer etter slike ting :ler: Han synes bare det er fælt å være uten K ei helg han, søten :yvonne:

Vi har bestemt navn :hoppe: Er så koselig å kunne kalle babyen i magen for det hun skal hete :rødme:

I dag skinner solen her, og det er så gooodt, vi skal på Hunderfossen seinere i dag og bade :) Tipper lillemann synes det er helt greit :)

Skrevet

Nå ble jeg fryktelig nysgjerrig på navnet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...