Neytiri Skrevet 27. april 2010 #4621 Skrevet 27. april 2010 Men om jobben ikke kan tilrettelegge for deg, burde du ikke heller søke svangerskapspenger??? Du kan får gradert svangerskapspenger der du jobber 50% feks. og 50% svangerskapspenger..... eller er du syk uansett om dem tilrettelegger??da skal man ha sykepenger såklart...
angelou Skrevet 27. april 2010 Forfatter #4622 Skrevet 27. april 2010 De tilrettelegger så godt de kan de, så det har nok ikke noe med det å gjøre. Det er summen av arbeidsoppgaver som blir mye. Jeg har en stressende jobb med mye ansvar, og ingen til å gjøre det for meg når jeg er borte. Ergo så stresser jeg for å gjøre det jeg skal, og får ikke jobbet korte dager osv fordi jeg har oppgaver som må løses innen gitte frister. Så da hjelper det liksom ikke å ha tilbud om å jobbe korte dager ;)Når jeg nå blir sykmeldt, så MÅ de ta bort noen av de arbeidsoppgavene, for da MÅ jeg holde meg borte. Det ligger egentlig like mye på meg som på dem, jeg greier ikke sette grenser for meg selv, har alt for mange ambisjoner og jern i ilden Og da er det veldig greit å ha en lege, og ikke minst samboer, så hjelper meg med det
Neytiri Skrevet 27. april 2010 #4623 Skrevet 27. april 2010 Jeg skjønner hva du mener, men de MÅ tilrettelegge for deg, og hvis det ikke går...altså at dem ikke kan minske arbeidsoppgavene dine, så kan du får rett til svangerskapspenger.....det fylles ut av legen og så underskrives av din arbeidsgiver.....og da får også arbeidsgiver penger fra NAV for å sette inn vikar for deg på de oppgavene du ikke gjør, om de ønsker det da. Alle skulle ønske de var superwoman altså....jeg haaater å måtte sitte på sofaen, men må ta dette alvorlig nå
angelou Skrevet 27. april 2010 Forfatter #4624 Skrevet 27. april 2010 Arbeidsgiver får jo penger for meg hvis jeg er sykmeldt også? Fra dag 1 hvis det er plager relatert til svangerskap. Det får nå uansett legen min avgjøre, for meg spiller det ingen rolle om det er det ene eller det andre jeg får egentlig.
Neytiri Skrevet 27. april 2010 #4625 Skrevet 27. april 2010 Arbeidsgiver får jo penger for meg hvis jeg er sykmeldt også? Fra dag 1 hvis det er plager relatert til svangerskap. Det får nå uansett legen min avgjøre, for meg spiller det ingen rolle om det er det ene eller det andre jeg får egentlig. Joda de får det, forskjellen er at du ikke bruker så mange sykemeldingsdager av året når du i grunn ikke er syk......til og med belastningskader som bekkenløsning burde bli satt under svangerskapspenger i steden for sykepenger sålenge jobben ikke klarer å tilrettelegge(dette informerte min lege meg om) Men dette er jo ikke alltid legen tar seg tid til å tenke på....uansett er det godt at du får tid hjemme så du ikke blir overbelastet....ingen som takker deg til slutt for det
Neytiri Skrevet 28. april 2010 #4629 Skrevet 28. april 2010 Så fin kul du har fått nå når skal du ha 3D forresten??
angelou Skrevet 28. april 2010 Forfatter #4630 Skrevet 28. april 2010 Takk Liker den godt selv også 3D er 18.mai
Neytiri Skrevet 28. april 2010 #4631 Skrevet 28. april 2010 Takk Liker den godt selv også 3D er 18.mai jaaa det må man jo ahhh så gøy, jeg skal ha 19mai......håper ynderlig at våre babyer sprer beina
angelou Skrevet 28. april 2010 Forfatter #4632 Skrevet 28. april 2010 Det håper jeg også Var en liten tur på shopping i dag, og jeg vilvilvil shoppe klær til lille spire, men det er jo ikke noe vits i før jeg vet hva vi får, alt annet vi har i de minste str er nemlig nøytralt, så trenger ikke mer nøytralt
angelou Skrevet 29. april 2010 Forfatter #4633 Skrevet 29. april 2010 (endret) Fikk fæl telefon i dag, pappa`n min er på sykehus, har fått hjerteinfarkt Jeg blir så redd, han er jo bare 55 år Fikk snakket med han nå i sted, og det var så godt, rent bortsett fra at jeg ikke greier å snakke, bare tuter .... Han har vært på ultralyd-undersøkelse, og det er en blodåre inn til hjertet som er blokkert, men ikke en stor en, legene hadde visst kaldt det for et "skrubbsår". Han blir sendt til St. Olavs i morgen for flere undersøkelser og eventuell blokking. På en måte er jeg glad han får et sånn skremmeskudd nå, isteden for et massivt hjerteinfarkt om noen år. Farfaren min døde når han var 59 av det... Er nok derfor jeg blir så redd også.. Jeg var ti år, men husker det bare så altfor godt Og så blir jeg så lei meg, for han hadde tatt seg ei uke ferie og gleda seg som en liten unge til å være sammen med K hele uka. Det er jo bare en bagatell, men er trist for han Endret 29. april 2010 av angelou
Spatula Skrevet 29. april 2010 #4634 Skrevet 29. april 2010 Dette går nok bra, de er veldig flinke på St.Olav
Havfrua Skrevet 30. april 2010 #4635 Skrevet 30. april 2010 Huff, så fæl beskjed å få selv om det høres ut som at det skal gå bra med pappan din. Håper det bedrer seg litt når du får besøkt han og snakket litt mere med han.
Umuriel Skrevet 3. mai 2010 #4636 Skrevet 3. mai 2010 Huffda, det var jo ingen god nyhet å få. Men som du sier, bedre med et lite infarkt nå enn et massivt senere. Nå får han muligheten til å legge om livet sitt (hvis det trengs), og få medisiner for å minske sjansene for at det skal skje igjen. Se det positive i det Etter en blokking blir de fleste god som ny!
jente 79 Skrevet 4. mai 2010 #4639 Skrevet 4. mai 2010 Uff, så fælt. Får håpe det går bedre med faren din nå
angelou Skrevet 5. mai 2010 Forfatter #4640 Skrevet 5. mai 2010 Det var visst et større infarkt enn de trodde, så det ser ut som det blir bypass-operasjon på han, det får vi vite i dag. Krysse fingre for at han slipper det...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå