Gå til innhold

angelous dagbok

Fremhevede innlegg

Skrevet

Man blir nervevrak av spotting, det er HELT sikkert ja... Det begynte jo med spotting når jeg mista den gangen, derfor får jeg hjertet i halsen hver gang :roll:

Ååå, det er ET eller annet som lukter surt i huset, lukter surt kjøttpålegg, og jeg leiter og leiter, men jeg finner ikke noe. Tror jeg må gå skikkelig på jakt i morgen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fælt med sånne lukter som man ikke finner ut av.

Jeg tror jeg vasket hele kjøleskapet når jeg opplevde samme problem i begynnelsen av svangerskapet. Jeg husker ikke hva som var årsaken til den vonde lukten, men det hjalp etter hvert når alle matvarer ble byttet ut i kjøleskapet.

Skrevet

Nå har jeg skuret hele skapet under kjøkkenvasken med salmiakk, og jeg har tømt kjøleskapet for mat som kan være gammel.

For ikke å snakke om at jeg har vasket bilen fri for spy og bilsetet likeens :roll: Har jeg nevnt at sønnen vår blir bilsjuk bare han ser på en bil? :roll: Joda :ler: Lukter ikke noe nå da, men det lukter i grunnen bare salmiakk her ;)

Skrevet

Det trenger ikke være en sur lukt selv om man reagerer på den ;) Sist jeg var gravdi hadde sambo akkurat kjøpt seg ny aftershave, som jeg syntes var veldig god før jeg ble gravdi. Når jeg var gravid fikk han derimot forbud mot å bruke den :fnise: Jeg syntes den luktet pyton og den hang igjen på badet hele dagen om han hadde tatt den på om morgenen, så jeg kunne ikke bevege meg inn på badet uten å bli kvalm... Vi mistet jo tidlig, og etter det har det gått helt greit å bruke lukten igjen, selv nå i dette svangerskapet :) Snodige greier...

Skrevet

Sist brydde jeg meg ikke særlig om lukter, men det gjør jeg jaggu nå :ler: Fant kilden. En kvart skive med skinke som hadde lurt seg inn under der vi har plastposene.

Sambo er på trening, og jeg sitter i sofaen og spiser krokanrull :ler: Me like! I morgen skal jeg ut etter jobb og spise pizza med jobben, gleder meg, har veldig behov for litt egentid nå kjenner jeg :) Fredag er jeg med å arrangerer en konferanse, så litt spent på det, og så er det ETTERLENGTET helg :hoppe:

Skrevet

Herregud altså, for en dag :grine:

Jeg begynte å blø i dag, masse :( Skikkelig fælt på do og se marerittet i trusa, jeg ble helt hysterisk og trodde alt var over.

Heldigvis går jeg jo til gynekologen i utgangspunktet, så jeg fikk komme inn dit. Jeg grein og grein og var sikker på at nå var det gjort.

Men det var ikke noe farlig, herregud så letta som jeg er, jeg har egentlig grått i hele dag jeg, men nå er det av lettelse. Morkaka ligger litt foran åpningen, og når den flytter seg oppover så kan det skape blødninger. Det var det samme med K også, men da blødde jeg ikke slike mengder.

Uff, fæl opplevelse, men nå er jeg så glad :)

Skrevet

:troet: uff for en vemmelig opplevelse :( Men veldig godt at du fikk komme til gynekologen og bekreftet at alt står bra til med den lille :hjerte:

Håper du slipper unna fler slike opplevelser fremover nå :kose:

Skrevet

Håper jeg også. Trodde jeg var rustet til å takle blødninger etter forrige svangerskap jeg, men det var jeg ikke gitt :sjenert:

Skrevet (endret)

Uff, for ein ekkel opplevelse! :( Men så herlig at alt var i orden med den lille i magen din! :strix:

Kjente igjen angsten frå mitt svangerskap, då eg leste innlegget ditt. Då eg var 15 veker på vei, begynte eg plutselig å fossblø ein dag, etter at eg først hadde hatt fleire dagar med litt brunfarga utflod. Fy søren, så redd eg var då. Og som deg, var eg også heilt sikker på at alt var over. Eg grein og var heilt hysterisk. Vart sendt rett til sykehuset for UL, og utrulig nok var alt i orden med den lille i magen min. Ingen kunne forklara kva blødningen kom av, for eg hadde ikkje foranliggjande morkake. Men eg blødde ikkje i det heile tatt etter dette, og alt gjekk fint vidare.

Men det er virkelig ikkje noko kjekt å oppleva noko slikt, sjølv om det går bra! :( Eg veit akkurat korleis du må ha hatt det i dag. Trur ikkje eg klarte å slappa av på fleire månader, etter den opplevelsen eg hadde. Kvar gang eg var på do, var eg livredd for at det skulle vera blod i trusa. Får håpa du klarar å slappa av etter den skumle opplevelsen. Du har jo heldigvis fått ei forklaring på kva blødningen kom av, og det gjer det forhåpentligvis litt lettare for deg - slik at du slepper å bekymra deg altfor masse i tida framover. Sender deg ein stor klem, og håpar at resten av svangerskapet ditt går på skinner! :klemmer:

Endret av Mirabella76
Skrevet

Det var en ekkel opplevelse. :klem:

Håper du har klart å roe deg ned igjen. Bra at alt er ok.

Skrevet

Huff, så forferdelig! Men så bra at alt stod bra til! :klem:

Skrevet

Huff, skjønner godt du fikk deg en støkk! Godt at alt var i skjønneste orden :klem:

Skrevet

Det er bra nå, tusen takk for klemmer jenter :klemmer: Blør fortsatt en del, men er mye roligere nå, jeg blødde jo i tre uker med K også, av akkurat samme grunn. Men fy søren så skummelt det er altså :(

Men, men - jeg er nå snart 12 uker også, og fikk se den lille i går, og gyn sa det var 99 % sjanse for at dette gikk bra, så jeg har faktisk greid å slå meg til ro med det :)

Skrevet

Fikk du noen ny time om kort tid for å sjekke at det fortsatt står bra til forresten?

Skrevet

Nei, men jeg skulle ringe hvis det tok seg opp, eller jeg fikk vondt, og hvis det ikke hadde gitt seg på et par uker :)

Skrevet

Uff, for en fæl opplevelse :klemmer: :klemmer: :klemmer: Men fantastisk å høre at alt er bra :nigo:

Skrevet

Jeg har kjøpt lille spires første antrekk i dag :rødme: Lue, sparkebukse og body i hvitt/lysegult/lysegrønt. Var så fint, jeg måtte bare :)

Svigerfar har vært på besøk i dag, så vi har kosa oss skikkelig. Han kom til og med med blomster til meg som forskudd på morsdagen :) Akkurat spist biff med deilige grønnsaker, fløtegratinerte poteter og peppersaus. Eneste som manglet var et glass rødvin :lol:

Men jeg begynner å få bekkenløsning altså... Var halvannen time på shopping i dag og da greide jeg nesten ikke gå til bilen... Ringer naprapaten på mandag, kan jo hende jeg har noen låsninger her og der som kan knekkes opp igjen, krysser fingre og håper på det.

Håper det blir like nydelig vær i morgen som i dag, da blir det aking :)

Skrevet

Huff, håper virkelig ikke det er bekkenløsning du har begynt å få, det er jo så vondt!

Heldiggris som kan shoppe babyklær... Det er så gøy! :) Skal dere ha ny vogn til lille?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...