Gå til innhold

angelous dagbok

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har også opplevd slike magesmerter du beskriver. Første gangen jeg opplevde det trudde jeg at jeg skulle miste så vondt var det :sjenert: Men smertene ga seg etter jeg fikk gått på do. Etter snakket med helsesøster så var det vist vanlig med slike smerter når livmoren strekker seg. Sannsynligvis det samme som skjedde med deg også og den lille ligger nok å koser seg der inne tenker jeg :klemmer:

Masse lykke til på UL i morgen, ingenting er som å se den lille sprelle rundt der inne :rødme:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jammen herreguuuuud da!! Gratulerer snuppeluppa!!!!! :klemmer:

Guri så gøy! Her har jeg styra og ordna og gått glipp av aaaaalt dette her! Nei nå ble jeg veldig glad og veldig misnunnelig!! Jeg har vært så opptatt m ny jobb at jeg har ikke vært inne her på evigheter. Nei nå altså! UL i morgen allerede!! Åj åj åj! Lykke til! Nå kommer jeg til å være innom både titt og ofte!! Stooor klem!

/T

Skrevet
Jammen herreguuuuud da!! Gratulerer snuppeluppa!!!!! :klemmer:

Guri så gøy! Her har jeg styra og ordna og gått glipp av aaaaalt dette her! Nei nå ble jeg veldig glad og veldig misnunnelig!! Jeg har vært så opptatt m ny jobb at jeg har ikke vært inne her på evigheter. Nei nå altså! UL i morgen allerede!! Åj åj åj! Lykke til! Nå kommer jeg til å være innom både titt og ofte!! Stooor klem!

/T

Så utrolig KOS å se deg Flying :klemmer: Og takk :klemmer: Gratulerer med ny jobb også, har sett det i avisa vettu :sjarmor:

Ferdig på UL, og det gikk kjempefint :hoppe: Lille spire er akkurat 9 uker og 1 dag gammel, termin er 29.august. Og vips så fikk jeg min første svangerskapskontroll med det samme fordi gynekologen min ville ha kontroll på meg resten av svangerskapet også på grunn av morkaketrøbbelet jeg hadde sist.

SÅ glad nå :rødme:

Skrevet

:rødme: Sååå stas!!! Nei dette var så gøy altså. Ble skikkelig glad jeg. :klemmer: Nå skal jeg jammen svinge innom både titt og ofte:) Har du sett meg ja. Hehe... Liksom ikke måte på..

Skrevet

Så bra at UL'en gikk fint! :klem: Fikk du se det bankende hjertet selv eller?

Skrevet

Var det det at morkaka ikke fungerte 100% sist?

Godt med ekstra oppfølgning uannsett da.

og :hoppe: for lille spira

Skrevet

I tillegg til morkaka, så hadde jeg to biplacentaer. Og rundt de tre så var det en slags hinne, feilen var at navlestrengen ikke satt fast i og fikk næring fra selve hovedmorkaka, men fra hinnen rundt de tre morkakene. Dvs at han fikk alt for lite næring, noe som kunne gått veldig galt hadde jeg gått lenge over tiden. Så det var godt han kom når han kom egentlig...

Og i ettertid har jeg da selvfølgelig fått høre at dette er en veldig alvorlig feil som i mange tilfeller er dødelig for fosteret. Men, det gikk bra, det er det viktigste! Og veldig godt at de sjekker nøye etter det denne gangen, selv om det er helt vilkårlig at slike ting skjer.

Skrevet
Så bra at UL'en gikk fint! :klem: Fikk du se det bankende hjertet selv eller?

Så såvidt noe flimring ja, men ikke så lett å se egentlig :)

Skrevet
SÅ glad nå :rødme:

Så herlig :rødme: Deilig å se at alt er i orden :) Håper morkaken oppfører seg bedre denne gangen ;)

:kose:

Skrevet

Men er det noe å gjøre med det hvis det skulle skje igjen da?

Skrevet

Er vel ikke så mye å gjøre annet enn at de eventuelt setter i gang fødselen tidligere. Jeg hadde nok ikke fått gå på overtid med K hvis de hadde visst hvordan det lå an. Han var jo over tre kilo når han kom, så det var nok bare på slutten at det ble litt tøft for han inni der. Jordmora kom inn til meg når hun hadde sjekket morkaka og sa at det var helt utrolig at han kom ut og var i så fin form som han var, så lille prinsen min er en liten tøffing :)

Men det skal ganske mye til for at det skal skje igjen da :)

Skrevet

Men vil det si at du opprinnelig bar på trillinger?

Skrevet

Det er en teori ja :) En annen er at det lå rester igjen etter utskrapningen selv om jeg hadde en mens før vi prøvde igjen. Eller at K var tvilling OG det var rester etter SA. Eller bare rester ;)

Skrevet

Så bra UL så fint ut! Jeg fikk beskjed fra gyn på tidlig UL at jeg hadde termin 24august...men hos legen i dag sa han 26august :klø:

Men vi er ihvertfall veldig nær i termin, blir spennende!!!! :)

Skrevet

Flott at det gikk så bra på UL. Og bra at du får oppfølging ang morkaka. Nå har du en mer konkret dato å forholde deg til.

Skrevet
:tommelopp: for vellykka UL. Satsar på svangerskap utan morkake-vanskar denne gongen :jepp:
Skrevet

Så bra at UL var vellykket :) Godt du blir nøye sjekket opp denne gangen, og alltid moro å se at ting er som de skal :)

:klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...