Gå til innhold

angelous dagbok

Fremhevede innlegg

Skrevet

K skal ikke i barnehage før 1.januar han :) Pappa`n skal 8 uker pappaperm, så skal oldemora hans ha han i 2 uker, så skal jeg 5 uker ferie, og vips så var det 1.januar :) Da blir han over 13 måneder når han begynner, og det synes jeg er litt godt :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er enig i at det er godt den lille er over ett år før han begynner i barnehage :) Men det er jo selvfølgelig opp til den enkelte.

Herlig med 5 uker ferie da! Blir jo ikke så mye jobbing på deg etter permisjonen før du skal ha fri igjen da.. En myk overgang fra permisjon til arbeidslivet virker det som :Nikke:

Skrevet

Ja, og det synes jeg er fint :) Bare ti uker jobb før jeg skal få kose meg hjemme litt igjen :) Er veldig glad for at vi har muligheten til å være hjemme såpass lenge med han, er jo ikke alle som har det. Flere jeg kjenner fra helsestasjonen som er like gamle har begynt i barnehage de, og det går jo bra det også :)

Skrevet

Poden vår er SÅÅ klar for barnehage nå. Han trenger mer utfordringer enn han kan få her hjemme, så jeg gleder meg til han skal begynne i barnehagen!

Lang gutt dere har ja! S var "bare" 72 cm på kontrollen, men det han ikke har i lengden tar han igjen i omkrets :ler:

Jeg ser veldig fram til å begynne å jobbe nå!

Skrevet

Innom med en :klem:

Håper du og din lille familie sover godt! :) Satser på at søvnen tar meg også snart..

Skrevet

Vi sov godt vi :) 3 av 4 netter på rad uten nattamming :hoppe: Han våknet halv tre og fikk komme opp i senga vår, og så fikk han mat klokka 05, og sov til 07.30 :)

I helga skal han ha barnevakt for første gang på kveldstid, jeg og pappa`n skal i 30-årsdag. Blir spennende og se hvordan det går, er søstra mi som skal passe han, og hun er veldig flink med han, så regner med det går greit jeg :) Gleder meg ikke så veldig til den festen lenger av div årsaker, men blir koselig å få en kveld alene sammen uten barn da om ikke annet.

I dag skal jeg lage jordbærsyltetøy :)

Skrevet (endret)

Namm! Hjemmelaget jordbærsyltetøy er noe av det beste som finnes! Det aller beste er å spise det på nystekte rundstykker :banantroll:

Tror nok gutten deres klarer seg fint med barnevakt på kvelden :Nikke: Og nå har han jo til og med begynt å sove så bra om natta! :)

Ha en fortsatt flott onsdag! :klem:

Endret av Simpleminded
Skrevet (endret)

:hoppe: Nå føder du Simple :hoppe:

K driver å rydder huset, cdène har han bestemt at ikke skal stå i hylla lenger, men ligge på gulvet, avisene skal leses, ordentlig altså, slik at de blir skikkelig brukt opp, og tomme flasker skal sjekkes om de virkelig ER tomme :fnise: Helst skulle han drukket opp vina og konjakken vår, men der setter mamma foten ned ;)

I natt skal jeg sove på gjesterommet, gleder meg :fnise: Prosjekt avvenning går inn i fase to, med pappa som ansvarlig :)

Husmorgenet mitt har kicket inn for fullt de siste dagene, jordbærsyltetøy ble laget i går, og nå står to brett med grovt brytebrød i ovnen. nam :)

Endret av angelou
Skrevet

77,5 cm og 9,2 kilo har han blitt nå, så lang altså! Og i går reiste han seg opp for første gang :)

Det går så fort!

Skrevet

Oi, herlighet! Han er jo kjempestor gutt! Her er vi bare 73 cm og 9,7 kg :) Reise seg kan han heller ikke, kjøre bil derimot!

Krabber K? Her er det mageåling som gjelder, og det går så fort at han ikke gidder å prøve noe annet...

Skrevet

Samme her, åling går så det suser. Han har vel krabba to-tre "skritt" i slengen, men slenger seg ned og åler isteden :fnise:

Skrevet

Og jeg har virkelig fått hendene fulle med en liten en som reiser seg opp på ALT han finner :fnise: Og det er ikke alt som egner seg og er like stødig, så vi har hatt en del knall og fall allerede ;) Under tre uker til jobb :dåne: Vet ikke helt hva jeg synes om det, tror jeg gleder meg, men ikke helt sikker ;)

Skrevet

Alt for lenge siden! Ser at dere også har det bra! Guri så lang prinsen deres er! Han er så skjønn:) Jeg teller også ned til jobbstart.. Sukk..

Skrevet

Oppe og står allerede!? :overrasket::) Så herlig! Er nok mye for deg å holde fingrene i når gutten deres er på tokt ;) Her går det i soving, bleieskift, gråting, og amming... Gleder meg til tida fremover! Men som de sier; Nyt den tida som er nå! De er bare små en gang :sjenert:

Og hun er jo så herlig og lita! Mener også bestemt at hun har smilt til oss allerede :Nikke: Sett oss rett inni øynene og smilt med hele munnen :rødme:

Ha en fortsatt fin kveld angelou! :klem:

Skrevet

Babytiden er helt spesiell, så det gjelder å nyte hver dag og kose seg :) Det er jo like mye stas når de blir eldre, men på en litt annen måte. Og selv om jeg trodde jeg var helt sprekkeferdig av morskjærlighet de første månedene, så var det plass til mer gitt; for jeg blir mer og mer glad i det lille vidunderet :)

Du har masse å se fram til Simple :klemmer:

Skrevet

Nå går K rundt bordet, og i går slapp han seg og gikk/snublet to skritt fra bordet og bort til sambo i sofaen. Hjelp altså, nå går det unna i svingene :dåne:

Skrevet

Se der ja! Straks skal du se lille gutten deres løpe rundt på golvet, og snart er han overalt ;)

Gleder meg over tida framover, og kjærligheten jeg føler for lille V er så stor at den er ubeskrivelig.. :hjerte: I morgen skal vi hente videokameraet vi har bestilt, så nå skal hun foreviges på film også :rødme:

Ha en fortsatt fin mandags-kveld!

:klem:

Skrevet

Og det blir bare bedre og bedre å være mamma Simple, tro det eller ei :) Jeg er så glad i gutten min at jeg tror jeg skal sprekke av og til :) Kjenner at jeg egentlig kunne tenkt meg mange barn, men vi skal vel bare ha to,... (Kan noen komme å overtale kjæresten min? )

I dag skal jeg ha barselsgruppe, så da blir det liv i stua med fire små som skal herje rundt her, gleder meg :)

Tror K driver å avvenner seg selv fra puppen jeg, men snakka med helsesøstra mi sted og hun sa at han trengte ikke få erstatning til måltidene så lenge han fikk grøt morgen og kveld, og minst et puppemåltid om dagen. Og det får han jo på morran :) Og så får jeg bare fortsette å prøve å gi pupp før de andre måltidene, men den siste uka har han bare nekta ;) jaja, synes jeg har holdt ut lenge jeg, med tanke på at han vært en puppenekter fra dag1.

Skrevet

Spennende med barselgruppe! :) Gleder meg til å komme igang med en sånn gruppe selv.. :Nikke:

Hvordan gikk det i går?

Syns forresten du har gjort en god jobb med tanke på amminga :tommelopp: Tydelig at du er sta og ikke gir opp så lett ;)

Du får jobbe litt med den overtalinga om flere barn.. De mennene kan virke veldig bestemte selv, men av og til så kan de faktisk gi etter også ;)

Skrevet

Sta? Jeg? :fnise: Joda, jeg er det - skikkelig sta også :)

Barselgruppe var gøy, er så morsomt å se hvor mye glede de begynner å få av hverandre.

Har ikke tenkt å overtale han nei Simple :) kan jo hende jeg synes det er nok med to når nummer to kommer også. Blir glad hvis han ombestemmer seg jeg altså (tror jeg), men respekterer fullt ut at han vil stoppe etter to :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...