Gå til innhold

angelous dagbok

Fremhevede innlegg

Skrevet

jeg spiser ordene mine :fnise:

I natt bestemte jeg meg for det at hvis han våkna ofte så fikk han vann, ikke pupp. Så han fikk pupp 23.30, våkna igjen 02.30 og fikk noen slurker med vann, fikk pupp 04.30, vann 06.30 og sto opp 08.30. Ble faktisk ikke noe survete når han fikk vann isteden for pupp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, ikke bare bare å komme inn i rutiner skjønner jeg...

Kan jo ha noe med våren å gjøre også da... Jeg merker godt at jeg sover mindre når det er lysere ute enn jeg gjør ellers...

Skrevet

Innom med en :klem:

Tenk at nurket ditt allerede er 5 måneder! Føles ut som om du nettopp fødte... Godt at han syns vann funker like godt som melk ;)

Gleder meg til babyen våres kommer ut... Samtidig tror jeg det blir rart å ikke kjenne sparkene til babyen inni magen lenger! :sjenert: Hvordan gikk den overgangen for deg?

Skrevet

Han er 6 måneder i morgen :jepp: Helt vilt å tenke på hvor fort det har gått. Faktisk så synes jeg at jeg kjenta han sparka dagen etter at han kom ut :fnise: Lå på barsel og tenkte, oi, nå sparka han igjen....ehm, så lå han ved siden av meg ;) Fantomspark :) Jeg fikk morsfølelsen med en gang jeg fikk han oppå magen, men den satte vel ikke skikkelig inn før det var gått et par dager og jeg hadde fått sovet litt og var litt mer uthvilt. Husker så godt første gangen jeg fikk det skikkelig over meg. Jeg ble jo syk mens jeg lå på sykehuset, slik at de tok han på natta så jeg skulle få sove. Jeg våkna klokka fire ei natt husker jeg, og måtte gå å hente han fordi jeg savna han så fælt :) Lille nurket mitt. Gleder meg til neste gang allerede, selv om det er mer enn nok med han for øyeblikket :)

Skrevet

6 måneder i morra. Tida flyyyr....

Hørtes koselig ut... Spent på om jeg føler det samme når jeg får hilse på lillegutt :rødme:

Skrevet

Etter at jeg kuttet ut nattammingen så har han sluttet å ha alle de små oppvåkningene sine om natta. Sover fra jeg legger ham og til i 4-tida. Da må smokken dyttes på plass, og så sover han videre til mellom 0530-0630. Står opp rundt 0630. Før 06 har vi natt her, uansett hvor våken han måtte være.

Og ja... tida flyr! Altfor fort! Dersom jeg hadde visst hvor fort det skulle gå så hadde jeg nytt hver dag mye mer. Og enda så har jeg prøvd å være bevisst på å nyte babytida, uansett hvor travel og slitsom den til tider har vært. De minnene jeg sitter igjen med nå er bare de gode, de vonde er bare i en fjern tåke :)

Hvor mye spiser nurkeliten til hver måltid nå? Og hvor ofte ammer du?

Skrevet

Hei snuppa!!!

Håper alt står bra til der litt lenger sør:) Ser at vi styrer med de samme tingene om dagen. Har tenkt mye på dere i det siste. Hadde vært så gøy å møte deg og lille snuppen. Jeg sender en mld neste gang jeg er der jeg. Har ikke vært der på en stund nå. Kanskje det blir en tur neste uke.

Skrevet

Hvor mye grøt gir du forresten til hvert måltid? Jeg må begrense det til *S* jeg. Han spiser og spiser.. Nå blander jeg 4 store ss med pulver og 125 ml med vann.. Så får han ofte litt fruktmos eller banan til dessert. Dette i tillegg til begge puppene... Ikke rart han er mett, blid og fornøyd om dagen..

Gjest Madden
Skrevet

Innom med en god :klem:

Så flott at det begynner å gå seg til med spising av fast føde. Det tar sikkert litt tid før det viser igjen mht nattesøvnen hans..har inntrykk av at det tar litt tid før det går seg til - selv om matmengden økes endel! :)

Her er det natt mellom midnatt og 06, da får han ikke pupp. Har gått utrolig greit, litt tilbakefall med uro enkelte netter, men har gir seg forbausende raskt! :fnise:

Skrevet (endret)

Han får en skvett pupp i senga når han våkner om morran, mellom 6 og 7, for da sover han litt til ;) Han får full porsjon med grøt sånn i ni-tida(det som står på pakka at er full porsjon), pluss litt sviskemos, og da får han vann til. Etter det er han så mett, så da vil han ikke ha pupp. Så får han pupp klokka ett og klokka fire, før han får full porsjon med grøt igjen (med vann til) i halv-sju-tida. Litt kveldspupp før han er i seng sånn ca klokka åtte.

Så kort oppsummert får han to fullverdige grøtmåltid, to fullverdige puppemåltider og to skvetter med pupp på dagen, om natta får han pupp til vanlig klokka 23.30 og de siste dagene en gang til før han våkner igjen om morran.

Har ikke begynt med middag enda da, men stresser ikke noe med det.

Send melding hvis du tar deg en tur da Flying, det hadde vært kjempekos å få møtt dere :)

Jeg føler at jeg har nytt baby-tiden til det fulle jeg, likevel så synes jeg at tiden har gått altfor fort. Det er jo litt trist at han aldri skal være så liten lenger, men samtidig så blir han jo grommere og grommere jo større han blir :)

Endret av angelou
Skrevet

:rødme: Gleder meg til det blir min tur, selv om jeg også synes det høres litt skummelt og slitsomt ut :-D

Skrevet

Hei på deg! :vinke:

Fått noe svar angående jobbintervjuet ennå? Er nysgjerrig ;)

Gleeeder meg til barseltiden min jeg... :) Godt å høre du nyter tiden sammen med nurket. Har han kommet fått plass i barnehage forresten?

:klem:

Skrevet

Får ikke vite noe om jobben før i slutten av neste uke :)

Her i kommunen er det plassgaranti fra hovedopptaket i barnehage, så vi har fått plass, men må betale for den fra 01.august. Litt kjipt når han ikke skal begynne før 1.januar, man da er vi iallefall sikre da :)

Skrevet

Så kjedelig å betale for et halvt år når man ikke trenger plassen da... Men er jo greit å ha det i orden.

god helg :klemmer:

Gjest Madden
Skrevet (endret)

Der kom jeg på at jeg må koke litt sviskegrøt i kveld! Det funker ikke helt uten for den lille gullklumpen! :ler: Går seg vel til det også!

Ha en flott lørdagskveld med gutta dine Angelou! :klem:

Endret av Madden
Skrevet

Jeg hadde betalt med glede for en halvt år barnehage uten å bruke det, hvis det gir meg plass.

Jeg leste i avisen her om dagen om enkelte barnehager som krever at foreldre stiller opp hvis noen ansatte i barnehagen blir syke :overrasket: . Og foreldre som må stille til dugnad en viss antall timer (det var ganske mange timer også) eller betale en sum penger. Og dette signerer foreldre på, fordi de er desperate etter barnehage plass. Jeg tror jeg hadde nektet å skrive på sånne avtaler med barnehagen. Da hadde jeg funnet annet løsning for barnepass. Det blir nesten utpressing av foreldre.

Skrevet

Er ganske vanlig med dugnader i private barnehager vet jeg, spesielt de som er foreldreeid :)

Vi MÅ jo ikke betale for plassen da, vi kan jo søke plass fra 1.januar og satse på at vi får, problemet er at da gjelder ikke plassgarantien, så vi kan risikere å stå uten plass, og det tør jeg ikke ;)

Nyyyyter finværet om dagen, så er nesten ikke på nett. K har matstreik og sovestreik og gubben pusser båt dagen lang, så jeg er litt sliten, men, men. Er masse ute og går tur, så blir sprek ;)

Var på 6 mnd kontroll i dag, 72 cm og 7990 gram :) Lang og tynn :fnise:

Skrevet

Greit å vite at man får plass ja...

Godt du koser deg selv om det er slitsomt :klem:

Skrevet

Vi har også vært på 6.mnd kontroll i dag! :) *S* er 8130 gr og 69.5 cm. Sunne og firske gutter vi har da! :)

Gjest Madden
Skrevet

Det var lang og slank gullgutt ja! A var 7945 og 71 på 7 mnd kontrollen han! :fnise: Er så artig med disse målingene syns jeg...er så spennende hver gang å se hvor mye han har vokst! Rart det der igrunnen! :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...