jente 79 Skrevet 3. mai 2008 #3321 Skrevet 3. mai 2008 Er vel enklest å følge vanene til Nurkeliten ja, enn å prøve å få han til å følge dine... Håper han ble blid når dere skulle bort da
Eve Luna Skrevet 4. mai 2008 #3322 Skrevet 4. mai 2008 Jeg vet hvor slitsom det kan være med et barn som er vanskelig å legge. Sover han ikke nok om natta? Her hjalp det å ha en fast trilletur om dagen. Til omtrent samme tid. Nå sovner hun i vogne før vi er ute av blokka, og sover flere timer når jeg er tilbake fra trilleturen.
angelou Skrevet 5. mai 2008 Forfatter #3323 Skrevet 5. mai 2008 Han er ikke vanskelig å legge om kvelden, det har han i grunnen aldri vært, og de første fire månedene sov han veldig godt om natta, men det gikk over gitt Så nå er han mye våken, men bare for mat, så tror det blir bedre når jeg begynner med et kveldsmåltid med grøt. På dagen sover han i vogna si, og da er det ikke noe problem å få han til å sove, så det er egentlig bare når jeg er så uvettig at jeg prøver å legge han i senga på dagen at det blir problemer, for det vil han IKKE. Så han sover stort sett i vogna si ute på verandaen SOver to dubber i løpet av dagen, ca tre timer til sammen.
Umuriel Skrevet 5. mai 2008 #3324 Skrevet 5. mai 2008 Sover han godt etter å ha fått grøtmåltidet på dagtid? Kanskje han trenger litt tyngde i magen for å sove godt? Poden her sover utvilsomt MYE bedre når han er skikkelig mett. Da blir han skikkelig døsig og sover mange timer i strekk. Det går seg snart til, skal du se. De første fem månedene her i huset handlet om hvor mye vi voksne fikk sove i løpet av natta. Forferdelig utmattende, og helt vanvittig deilig når det begynner å gå seg til! Men små babyer er nå en gang slik, rutiner kan snu på dagen. Det som virket umulig den ene dagen, er en selvfølge neste dag.
angelou Skrevet 5. mai 2008 Forfatter #3325 Skrevet 5. mai 2008 Det er det jeg tror jeg også, at det kommer til å gå seg til når jeg begynner med grøt på kvelden - håper iallefall det Men det blir uansett avvenning hvis han fortsetter å tulle slik når han har begynt å få to fulle måltider med grøt i løpet av dagen, det har jeg bestemt meg for Vi var jo kjempeheldige de første månedene da, med bare ett måltid på natta sånn i fire-tiden, så da er det vel vår tur nå Heldigvis så er det bare pupp og så sovner han igjen med en gang, så det er levelig, men kjenner jo at man ikke får noe sammenhengende søvn selvfølgelig. Han er veldig medgjørlig og stort sett blid som ei sol på dagen, og da går det greit å ikke ha så veldig mye energi, men de dagene han er grinete merker jeg veeeldig godt at jeg ikke sover nok kan man si
Umuriel Skrevet 5. mai 2008 #3326 Skrevet 5. mai 2008 Vi har fått et lite tilbakefall av litt dårligere netter, og de siste tre nettene har jeg ammet 1-2 ganger på natterstid. Men han gråter ikke, lager bare masse lyder og makker en del. Tror en viss herremann snart er klar for eget rom!
jente 79 Skrevet 5. mai 2008 #3327 Skrevet 5. mai 2008 Uff, kan skjønne at mangel på sammenhengende søvn tærer på!!! Det er vel det jeg gruer mest for når det gjelder spedbarnstida...
Gjest Madden Skrevet 7. mai 2008 #3328 Skrevet 7. mai 2008 Fikk du lufta sengklærne dine? Støtter deg veldig i det at det er på tide å avvenne når han spiser flere måltider fast føde på dagtid, og egentlig ikke har behov for nattmaten. Enkelte synes det ikke er noen sak å amme natta..men jeg (og flere med meg) funker dårlig uten sammenhengende søvn, og når humøret skranter og man er kjempesliten er det jo ingen som drar nytte av amminga egentlig! De har jo ikke reelt behov for mat, det er jo kosen og varmen fra kroppen din som er så uimotståelig! Her gikk det jo utrolig greit med avvenningen, skal krysse fingrene for at det går like bra hos dere når dere går igang!
angelou Skrevet 8. mai 2008 Forfatter #3329 Skrevet 8. mai 2008 Jepp, lufta dynene og hatt på rent sengetøy Jeg håper jo liksom at det skal gå seg til av seg selv da, når han begynner med grøt på kvelden, men, men, vi får se. Jeg skal hjem ei uke rundt st.hans og tar avvenninga da hvis ikke, da har mamma fri, og så kan hun ta han om morran så jeg får sove. Hadde egentlig tenkt vi skulle gjøre det i ferien vår, men er jo deilig både for meg og sambo at vi ikke trenger det. I dag fikk han vann på flaske til frokostgrøten sin, og drakk som bare det. Var visst godt det Er vel snart oppe på halv porsjon nå, men han er ikke mer enn passe interessert, må lure han og ta sviskemos på tuppen av skjeen, kjøre fly og ja, jobbe litt Gir det ei uke til nå, og så begynner jeg med grøt på kvelden også. Middagsglass venter jeg med til to fulle grøtmåltider er innført. Fruktmos får han til lusnj når vi er ute på noe, fordi da er han så sinnsykt nysgjerrig så det er helt umulig å få i han mer enn et par super med pupp SMåfolk med eple og blåbær er favoritten. I morgen skal jeg på jobbintervju på den jobben jeg søkte på Gruer meg litt, er så lenge siden sist Sjefen min ble litt fortvila når jeg ringte og spurte om han ville være referanse... Men, men.... Og så har vi kjøpt oss båt, og minsten har fått matrosdress :gjeiper:
jente 79 Skrevet 8. mai 2008 #3330 Skrevet 8. mai 2008 Greit å bruke mormor til sånt ja, så kan dere heller kose dere i ferien deres :-D Lykke til på intervju da. Høres spennende ut :-D
Simpleminded Skrevet 13. mai 2008 #3331 Skrevet 13. mai 2008 Oj! Her skjer det ting! Båt, jobbintervju og matrosdress til lillemann Spent på å høre hvordan det gikk på jobbintervju! Skal du jobbe mindre enn før?
angelou Skrevet 14. mai 2008 Forfatter #3332 Skrevet 14. mai 2008 Intervjuet gikk veldig bra det, men får ikke vite noe på en stund Skal ikke jobbe mindre enn før, begynner igjen i 100 % 15.september. I jobben min er det ingen arbeidsoppgaver som blir borte om jeg reduserer stillingen min, så jeg hadde endt opp med å jobbe 100 % likevel, og gjør jo ikke det for 80 % lønn Har jo hjemmekontor, så har mulighet for å jobbe korte dager innimellom, og jobbe meg opp avspasering. Tror det blir greit jeg. Er ikke sikker på om jeg bytter jobb hvis jeg får den, må avklare en del ting først, blant annet arbeidsoppgaver. Jeg passer ikke til å sitte på et kontor hele dagen uten luft under vingene, og det veit jeg jo at jeg slipper i jobben jeg har nå, selv om det er en kontorjobb så er det masse som skjer av møtevirksomhet, kurs osv. Og så er det jo lønna da, bytter jo ikke jobb hvis jeg ikke får bedre lønn Nå var det slutt på finværet på en stund tror jeg Har vært deilig med sol på kroppen, det er sikkert. Pappa kommer innom i kveld og blir til i morgen, gleder meg til å treffe han Ellers er det bare bra med oss, nurkeliten sover fortsatt dårlig om natta, i beste fall er han opp tre ganger til mat, så merker at jeg er litt sliten om dagen, spesielt på at jeg har veldig kort lunte Men, han er jo verdens herligste lille gutt hele dagen, smiler blidt hver gang han ser meg, skravler og lager rare lyder og ruller rundt på gulvet :rødme: Så om jeg sover litt dårlig om natta så er jeg verdens lykkeligste mamma likevel
Simpleminded Skrevet 14. mai 2008 #3333 Skrevet 14. mai 2008 Godt du har krava klare hvertfall Vi har faktisk litt sol i dag også vi! Men den herlige varmen vi hadde i helga er borte.. Så nå er jeg klar for sommeren! Så koselig med familiebesøk! Kan tenke meg bestefar er stolt hver gang han ser barnebarnet sitt Håper søvnrutinene til nurkeliten blir bedre etterhvert!
jente 79 Skrevet 14. mai 2008 #3334 Skrevet 14. mai 2008 Spennende å høre hvordan det blir til med ny jobb da. Greit å være kresen, er jo ingen grunn til å være noe annet når man trives der man er :-D Får håpe søvnrutinene blir bedre. Skjønner godt at det tærer på!!!
Eve Luna Skrevet 16. mai 2008 #3335 Skrevet 16. mai 2008 Håper du får jobben. Så dere har kjøpt båt. Herlig. Da blir det vel mange båtturer i sommer. Synd at lille sover så dårlig om natta. I boka "No-Cry sleep spolution" finnes det mange gode tips for å få barn til å sove hele natta. Verdt å sjekke.
angelou Skrevet 16. mai 2008 Forfatter #3336 Skrevet 16. mai 2008 Jeg tror nok kanskje det ordner seg nå når han begynner å få grøt på kvelden, hvis ikke så blir det nattammeavvenning så snart han spiser full porsjon til kvelds I natt sov han fire timer i strekk for første gang på to måneder, og i går kveld fikk han grøt for første gang(på kvelden, spiser jo grøt til frokost). SÅ jeg har troen Ha en fin 17. mai alle sammen
jente 79 Skrevet 16. mai 2008 #3337 Skrevet 16. mai 2008 Så godt at han sov lenger. får håpe det er det som skal til. Kose dere masse i morra
angelou Skrevet 17. mai 2008 Forfatter #3338 Skrevet 17. mai 2008 I natt fikk han mat klokka 01.30 og sov videre til 06.30 Oh lykke
Umuriel Skrevet 17. mai 2008 #3339 Skrevet 17. mai 2008 Herlig! Men jeg ville absolutt ha begynt å gi grøt på kvelden også. Vi begynte å gi to ganger om dagen når han var 5,5 mnd gammel, og økte til tre måltider fast føde når han ble 6 mnd. Nå er nattamming historie (håper vi). Har ikke ammet de siste 6 nettene i alle fall. Håper det ordner seg snart, pyton å sove dårlig om natta!
angelou Skrevet 18. mai 2008 Forfatter #3340 Skrevet 18. mai 2008 Han har begynt å få mat på kvelden nå, bare tre kvelder enda, men sover allerede mye bedre
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå