Gå til innhold

angelous dagbok

Fremhevede innlegg

Skrevet

Oj! Det var litt av en våkenatt! Håper du får litt søvn nå på dagen da :) Gøy å handle klær etter egen smak ja.. :Nikke: Men kjekt med det man får også! Så slipper man å handle alt selv :)

Ha en fortsatt flott torsdag! :klem:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fælt med sånne netter ja. Vi har hatt det slik i fem måneder nå. Er ikke til å komme bort fra at total mangel på nattesøvn kan legge en mørk sky over det som skulle blitt den søte babytid. Men man må nesten ha opplevd det selv for å greie å forestille seg det.

Jeg syns forresten at gutten vår blir mer urolig om jeg ammer mye på natta. Før har han spist en hel pupp hver gang (høres sikkert lite ut, men jeg har myyyye melk om natta), men jeg har redusert det til ca halvparten. Skynder meg å putte en smokk i munnen før det blir vræl. Da sover han bedre etterpå.

Skrevet

Nurkeliten er veldig lang for alderen altså Jente79, så du får helt sikkert rett i bruk av str :) Str 56 og 62 vokste han ut av i løpet av de to første måneden, og da tenkte jeg at str 68, DET bruker han sikkert lenge, men den gang ei :fnise: Nå er alle buksene for korte i beina, og alle bodyene for små. Nesten så jeg håper på gutt neste gang også, for man ser jo ikke at klærne er brukt en gang. Men, men - har jo spart på det meste og blir det jente så får jeg bare gi bort det som ikke er kjønnsnøytralt. Jeg er 176 cm og pappa 198, så han har litt å slekte på da ;)

Har egentlig ganske mye energi jeg idag, kommer nok til å kjenne det til kvelds tipper jeg. Og er jo langt mellom slike netter her i huset, heldigvis, har ikke vært sånn hos oss som hos deg Umuriel. Takler veldig dårlig når nurkeliten er survete etter slike netter, men han er jo blid som ei sol som vanlig :rødme:

Har bestemt meg for å prøve å gi grøt på dagen istedenfor på kvelden i noen dager nå, se om det blir noen forskjell. Så nå har han akkurat spist lunsj, 1 pupp, litt grøt (hadde nok dejavu fra igår, for det var ikke så godt med grøt idag) og et halvt beger med eple/blåbærmos.

Har sovet første økta i vogna si, nå skal jeg se snart se reprise av Home and Away, så skal jeg gå ut på tur så han får sove økt nummer to :)

Hadde barseltreff igår og nurkeliten var virkelig pikenes jens ;) Moro å se på dem, de begynner virkelig å få øynene opp for andre babyer nå.

Skrevet

Ja, mins du hadde sagt noe om at han vokser veldig fort sammenlignet med andre...

Jeg var vel en lang baby når jeg var liten etter hva jeg har skjønt. Men både jeg og mannen er litt lavere enn deg, så vil tro vår illlegutt ikke strekker seg i det tempoet...

Men det får en jo bare ta som det kommer :-D

Får håpe det hjelper å bytte litt om på matvanene.

Koselig når de begynner å oppfatte omgivelsene :-D

Skrevet

Jente79: Gutten vår er ikke så lang, men ganske tjukk, så vi må også ha str 74 :fnise:

Skrevet
Jente79: Gutten vår er ikke så lang, men ganske tjukk, så vi må også ha str 74 :fnise:

:fnise: Det er kanskje en mer relevant problemstilling :fnise:

Skrevet
:fnise: Ja, der ser`n, på vår lille gutt henger klærne og slenger ;)
Gjest Madden
Skrevet

Trasig med sånne netter ja...det er stort sett sånn jeg har hatt det i 7 mnd nå..Og ofte enda hyppigere amming på natta! :dåne: Slett ikke uvanlig at han spiser en gang i timen! :ler: HELT utrolig, med tanke på at jeg har mye melk på natta og han spiser godt på dagtid også!

Det er en lang og slank liten gutt dere har fått ja! Vi begynte ikke å bruke str.74 før han var 5&1/2 mnd! :ler: Og fortsatt kan han bruke endel bukser i 68 (noen av dem er bittelitt korte -men det går greit! :ler: )

Får håpe dere får orden på nattesøvnen igjen raskt, jeg unner ingen å ha det sånn over tid..jeg føler meg helt oppbrukt rett og slett! Føler meg aldri uthvilt, har mer eller mindre konstant hodepine og er alltid trøtt. (nå er jeg ikke noe flink til å legge meg ned på ettermiddagen eller når gullet sover heller..DET kunne hjulpet mye! )Er nok ekstra ille for deg nå, iogmed at du ikke er vant til å ha det sånn! En blir alltid litt satt ut når rutiner og vaner endrer seg raskt.. Vi har en fryktelig blid og god unge, så når han har en litt dårlig dag blir jeg helt oppgitt..er ikke vant til det og derfor blir det ekstra slitsomt! :fnise:

Du får lure deg til en ekstra høneblund på ettermiddagen i dag du vet du, la mannen få ta seg av gullgutten! :)

Skrevet

Ha en flott helg med mann og barn angelou! :klemmer:

Skrevet

Jeg fikk sovet en dubb på ettermiddagen den dagen, og natta etter var han tilbake til normalen, med mating klokka ett og fire :) Vi har vært veldig heldig med nattesøvnen, nå har han begynt å våkne en ekstra gang til mat (klokka ett), men han vokser jo og trenger mer mat, så er vel bare naturlig det. Og så har vi slutta å gi grøt på kvelden for han ble veldig urolig av det, lå bare å vrei seg i senga, nå får han litt til lunsjtider isteden. Merker stor forskjell, han sover MYE bedre.

Skjønner godt man blir sliten av å ha det sånn i mange måneder, må jo tære litt på humøret også vil jeg tro.

Har så langt hatt ei fin helg, selv om været har vært übertrist :kjefte: Nå som våren hadde kommet og greier, og så snør det jaggu meg igjen. VAr oppe tidlig med K i dag, så han skal vel sikkert sove litt igjen snart tipper jeg :)

Gjest Madden
Skrevet

:ler: Det er IKKE gøy med snø nå nei..jeg er også så klar for vår som man kan bli!! :)

Her snødde det ganske bra forrige uke, til min store fortvilelse...men nå er vårstemningen på plass igjen med sol og snøfritt landskap! :tommelsmil:

Ha en flott søndag angelou! :klem:

Skrevet

Regner her i dag... Triste greier, men bedre enn snøen som kom i går.

Godt rutinene er falt på plass igjen.

Ha en fin søndag :klemmer:

Skrevet

Godt jeg skal til dine trakter, bare llitt lenger nord neste uke da Madden, siden våren er kommet lengre der enn her. Lengter etter vår og litt grønne farger rundt meg nå altså!

Skrevet

S er også str 74! Thihi, store og fine gutter vi har:) Alle bodyene blir dratt nedover ved halsen, fordi de er for korte. Har nesten ikke bukser nå heller. Må ta en runde i morgen. Skulle vært en tur på L på shopping snart. Da hadde det vært trivelig å møtes. :)

Vi har også hatt en natt med mat annenhver time.. Det blir for ofte altså. Blir helt ferdig jeg da. Mamma sier at jeg skal prøve å gi han litt kokt vann, men har liksom ikke kommet så langt enda. Men kan nok hende han bare er litt tørst etter grøten.. Ellers så er det fortsatt mat hver 3.time her.. Det er egentlig fort gjort da. Begge puppene er ferdige på max 15 minutter. Og han sovner alltid igjen med en gang. But still.. Drømmer om å få tilbake samme rutiner som før påske. Da sov han til kl 6 før han skulle ha mat. Det var tider det...

Du må ha en super uke! :klemmer:

Skrevet

Jeg skjønner at det kan være slitsomt med mating hvar 2 timer om natta. Det var sikkert bare en økedøgn.

De vokser så fort.

Jeg fikk 2 ekser med klær i størrelser 50 til 80. Og jeg tenkte at alt i størrelser over 62 kunn ejeg legge i kjelleren for det er det leneenge til jeg skulle bruke. :fnise: Jeg er veldig glad at jeg aldri rakk å sette de eskene i kjeleren. Hun er lang og bruker nå størrelse 62 som skal være fra 2-4 måneder. Men jeg tror at i løpet av de neste ukene så må vi bruke størrelse 68.

Gjest Madden
Skrevet

Her er det hestehov og krokus og skudd på trærne ja! :) Det er DEILIG!! Jeg elsker våren!!

Så du skal på vestlandstur altså!? Så kjekt da!! :) Er bare å hilse på ;)

Skrevet

Kan sende deg en PM med nummeret mitt jeg Flying, så kan du melde meg hvis du skal hit en tur :)

Er tilbake til mat ca 01, 04 og 07 nå, altså det som har vært normalen. Er likedan med oss, puppinga tar bare 15 minutt og han sovner med en gang igjen, likevel kjenner jeg at jeg lengter etter sammenhengende søvn og gleder meg til den dagen ;) Etter det jeg har hørt er det helt vanlig at de roter litt med nattesøvnen mellom 4 og 6 måneder.

Skulle gjerne hilst på Madden, men det er egentlig ganske langt fra der du bor til dit jeg skal ;) Men er iallefall i samme fylke :)

Skrevet

Godt ting er tilbake til normalt...

Må innrømme at det å være våken flere ganger om natta gruer jeg meg litt til... Jeg pleier ofte å slite med å sovne igjen når jeg har vært våken sånn...

Får håpe det snur seg når jeg må opp flere ganger om natta...

Litt spent om jeg våkner også da... Kan sove ganske tungt noen ganger, så mistenker at jeg kanskje må vekkes av min kjære i perioder... Men vil jo helst at han skal slippe det når han jobber da...

Skrevet

Innom og setter spor :) Håper dere har det fint.

Skrevet

Vi har det fint vi :) Skal reise til hjemstedet mitt om en times tid og bli borte ei uke, så da blir jeg uten nett en stund, so long :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...