angelou Skrevet 14. mars 2008 Forfatter #3221 Skrevet 14. mars 2008 Far kom seg opp han, nurkeliten sov til klokka 07.30, så var ikke så ille tidlig da. Og jeg sov til 10.30 og DET var godt det Nå er det jaggu snart påske, og hui, hvor tiden flyr. Nurkeliten er snart 4 måneder jo, og jeg har kjøpt inn grøt og frukmos som han skal få prøvesmake på pappas bursdag. Da er han fire måneder og en dag Kommer ikke til å begynne med grøt fast enda, for det tror jeg ikke han har behov for, men litt prøvesmaking skal han få lov til. Så det skal nok behørig dokumenteres både med bilder og film. Ellers er sambo sykmeldt til over påske, så nå gjelder det å nikose seg fram til han begynner på jobb igjen.
jente 79 Skrevet 14. mars 2008 #3222 Skrevet 14. mars 2008 Kose dere sammen resten av sykemeldingen... På en måte litt hell i uhell med den sykemeldingen God helg, angelou. Hørtes spennende ut med grøt og fruktmos.
angelou Skrevet 16. mars 2008 Forfatter #3224 Skrevet 16. mars 2008 Nyyydelig vær ute, håper det holder seg slik hele påska nå altså Nurkeliten sov til ni idag, og det var deilig etter at han har stått opp 6.30 hver dag denne uka Er ikke så mye på nett for tiden, litt for opptatt av å kose meg :rødme:
angelou Skrevet 16. mars 2008 Forfatter #3226 Skrevet 16. mars 2008 Nurkeliten skratta for første gang idag :jippi: Sååå herlig altså :rødme:
Simpleminded Skrevet 17. mars 2008 #3227 Skrevet 17. mars 2008 Hellandussen så herlig!!! Babylatter er noe av det herligste som fins Og så er det så smittsomt! Du må bare fortsette å kose deg Det er viktigere ting enn KG å tenke på for deg nå Ha en flott påske angelou!
angelou Skrevet 21. mars 2008 Forfatter #3228 Skrevet 21. mars 2008 for nurkeliten som er fire måneder idag Imorgen skal han få sin første prøvesmak med grøt, og kanskje ei skje fruktmos til dessert. Tror pappa`n gleder seg til å gi han ja Kommer ikke til å begynne noe fast med grøt til han enda, for jeg har tydeligvis mer enn nok mat til han, han sover jo 7 timer i strekk på natta nå, og virker veldig fornøyd, men planen er å bruke lang tid å venne han til andre smaker, og kanskje begynne med et grøtmåltid når han er fem måneder, og øke til to måltider når han er 6 måneder. Vi får se, tar det litt som det kommer Langfredag og vi har kommet hjem fra et par dager hos svigers. Deilig å være hjemme igjen
Simpleminded Skrevet 21. mars 2008 #3229 Skrevet 21. mars 2008 Gratulerer med gutten deres som er 4 måneder :banantroll: :banantroll: Kan tenke meg pappa'n gleder seg til å se reaksjonen hans når gutten deres får smake på noe søtt Håper dere har en flott påske! Borte bra, men hjemme best
Gjest Madden Skrevet 21. mars 2008 #3230 Skrevet 21. mars 2008 Så herlig at han sover så godt på natta da!! Her skal det ikke soves noe særlig natta...han skal fortsatt ha mat ofte..til tross for økende matmengde på dagtid! Jeg orker ikke stresse noe med det heller! Grattis med 4 mnd'ers dagen!!! Er det ikke utrolig at tiden går så fort?! Dere må virkelig nyyyyte disse dagene dere får ha sammen alle 3!! Det er deilig å ha pappa'n hjemme...de får jo ikke delta så mye ellers! Fortsatt god påske!
Frigg Skrevet 22. mars 2008 #3231 Skrevet 22. mars 2008 Du har falt ut av "mine innlegg", så jeg har jo gått glipp av masse her! Men nå er jeg oppdatert igjen Men at nurket ditt er 4 måneder gammel....det er utrolig. JEg synes ikke det er så lenge siden han kom til verden jeg! Ønsker deg en kjempefin påske
Umuriel Skrevet 22. mars 2008 #3232 Skrevet 22. mars 2008 Du er så heldig som har en liten som sover så godt om natta! Her er jeg kjempeglad om jeg får sove to timer i strekk, og tre timer er nærmest en sensasjon! Morsomt at de fikk smake frukt på samme dag, nurkene våre! Tenk så store de har blitt! Husker jeg tenkte i begynnelsen at 4 måneder med kun amming var dritlenge, men tida har jo flydd avgårde! Snart har de vel sæggebukser og bartefjon også...
Pasha Skrevet 22. mars 2008 #3233 Skrevet 22. mars 2008 Hvordan falt maten i smak da? Her går det fremdeles bare i pupp. Har ikke vært behov for noe mer, så da venter vi til 6mnd før vi begynner forsiktig med et aller annet (banan, grøt eller potet/grønnsaker). er jo faktisk bare en 1 uke til det hvor ble det av all tiden?
angelou Skrevet 23. mars 2008 Forfatter #3234 Skrevet 23. mars 2008 Nurkeliten fikk fruktmos og syntes det var kjempegodt Tenkte han skulle få en teskje grøt i dag. Han har ikke så veldig behov for det, men vi synes det er morsomt at han får smake litt, bare for å venne seg til smaken, kommer ikke til å begynne med noen faste måltider enda vi heller Vet vi er heldige som har en som er flink til å sove ja Men er tenner på gang her også tror jeg, så er litt urolig for tiden på grunn av det da. I dag er det 15 minus ute
jente 79 Skrevet 23. mars 2008 #3235 Skrevet 23. mars 2008 Kaldt hos dere også ja... Vi har vært på fjellet i påsken. Var nede i -25 i natt Men snart er det vår :-D Kose deg videre med Nurkeliten. Tenk at han er 4 måneder allerede. Tida flyr.
Gjest imli Skrevet 24. mars 2008 #3237 Skrevet 24. mars 2008 Innom og tittet litt. Moro å lese om hverdagen med baby. Gleder meg til det blir min tur
Eve Luna Skrevet 25. mars 2008 #3238 Skrevet 25. mars 2008 Hei angelou Hvordan falt grøten i smak hos gutten din? Så godt å høre at han har det så bra. Og at han sover 7 timer i strekk Det er kjempe bra. Tror ikke jeg hadde stresset heller med å begynne med annet mat hvis jenta mi sov 7 timer i strekk. Da hadde jeg hatt energi til amming litt oftere på dagen. Babyene venner seg litt til smaker både når de er i magen og via morsmelken. Derfor prøver jeg å spise så variert som jeg kan. Mange forskjellige frukter og grønnsaker og mins mulig junk food.
Simpleminded Skrevet 28. mars 2008 #3239 Skrevet 28. mars 2008 Innom med en Ha en flott helg angelou!
angelou Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #3240 Skrevet 28. mars 2008 Konklusjon: maisgrøt er mye bedre enn risrøt, faktisk så godt at vi hyler når vi ikke får mer enn et par teskjeer. Matvrak tru ? Men, trenger maten, slik som han vokser i lengden. Nye vitale mål er 69 cm (4 cm på en måned ) og 6970 gram. Helt øverst i skalaen på lengde, og helt nederst på vekt(i forhold til lengde). Så fikk beskjed av helsesøster om å fortsette tilvenning og begynne med et fast måltid etterhvert. Han legger jo på seg fint, men det monner jo ikke i forhold til hvordan han vokser i lengden. Jeg har søkt ny jobb
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå