Gå til innhold

angelous dagbok

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er fortsatt imponert at du kommer deg til jobb.

Men det er sikkert litt godt også. Så man ikke mister helt kontakt med kollegaer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:hoppe: for nurkelitens 2-måneders dag :) En stund siden jeg har vært her inne nå, men vi har det bare bra. Han er stort sett en fornøyd liten (?) kar som smiler og babler i vei, bare han får nok mat og søvn så er livet bra. Har ei skrikeøkt om dagen i en times tid før han får siste mating for kvelden og da er han illsint, både jeg og pappan sliter med å skjønne hvorfor, men har vel egentlig kommet til den konklusjonen at han skriker uten grunn, eller fordi han er trøtt som ei fele. Herr lakenskrekk er det nye kjælenavnet hans :fnise:

Begynner å få ei rytme på det meste nå egentlig, spiser med tre timers mellomrom på dagen og om natta er det 5+3+3,, så jeg får sovet nok og det er deilig. Nå om dagen er jeg på mission "sovneavsegselvivognapådagtid", og det begynner å virke det også. Putter han i vogn,dytter i smokken og rugger litt og så sovner han faktisk ganske fort. Så nå er det egentlig ganske fint å være småbarnsmamma :)

Har blitt skikkelig forkjøla nå, sambo har allerede hatt sin tørn, og nå var det min tur :sjenert: Håper bare nurkeliten ikke blir smitta, så idag skal jeg holde meg inne, håper det ikke blir noe langvarig, driver å forbereder dåp om 14 dager, så er greit om jeg er i form. Skal ha det ute da, så det er ikke så mye forberedelser som trengs, men litt er det jo :)

Nå skal jeg ta meg en dabokrunde her, er så lenge siden sist nå - har vært inne og lest og holdt meg oppdatert, men ikke vært flink til å legge igjen spor.

Skrevet

Jeg har hørt at det er vanlig at babyer skriker mye når de er overtrøtte. Så dere har sikkert rett der.

Så herlig at han vil sove i vogna også. Det må være litt godt å være uthvilt nok til å planlegge en dåp. Bare du ikke blir forkjølet.

Skrevet

Jeg over romantiserer vel omtrent alt som har med det å bli mamma om dagen, og synes det høres helt topp ut :ler: Selv om tida har gått kjempefort virker det utrolig lenge til juni...

:hoppe: for nurkelitens 2 måneders dag :hoppe:

Tida flyr. Godt dere har fått litt rutiner.

Skrevet

Der ER helt topp å være mamma :rødme: De første ukene var de mest slitsomme, da gikk jeg bare rundt som et skrømt og hadde lyst å låse meg, sambo og babyen inne på et rom for å få være i fred - og det var helt topp å være mamma da også! Og nå blir det faktisk bare bedre og bedre dag for dag, så jeg skjønner IkKE hvordan dette skal ende :fnise: Dere har så mye å glede dere til!

Skrevet (endret)

Vi hadde også sånn skrikeøkt på kvelden, før vi la ham for natta. Helsesøster sa det var ganske riktig overtrøtthet, og nå som jeg legger ham mer på dagen så er han ikke så panisk på kvelden lenger.

"Herr Lakenskrekk" hørtes ut som et fint kallenavn :) Minimoyen blir til tider kalt "Mister Fuzz"(med skikkelig fransk aksent) når han er på sitt aller mest fuzzy :ler:

Og du har helt rett, det er kjempegøy å være babymamma! :hjerte: Nå skjønner jeg hva de mener med at en blir helt forelske.

Endret av Tinúviel
Skrevet

Så herlig! Høres koselig ut i angelou-land for tiden :rødme:

Allerede 2 måneder gammel!?! Tida flyr jo! Føltes ut som om jeg nettopp fant ut jeg var gravid selv, men nå er jeg allerede 11+1 :-D

Ha en fortsatt fin dag! :klemmer:

Skrevet

Det er helt utrolig å tenke at gutten din er 2 måneder allerede. :overrasket: Tiden går jammen fort.

Men hvordan var det å ha besøk de første ukene, når dere hadde det mest slitsomt hjemme?

Jeg vet fortsatt ikke hvordan vi skal ha besøk etter fødsel. Om vi skal la folk komme på besøk til sykehus eller vente til vi er hjemme. Og jeg er usikker om vi i det hele tatt vil tillatte besøk den første uka etter fødsel.

Skrevet

Kveldssurking høres kjent ut! Det har vi hver kveld, uansett om han er trøtt eller ei. I det siste har han begynt å styre voldsomt utpå morgenkvisten, som regel fra klokken 5 og utover. Han sover, men kaver mye. Så da blir det lite søvn på mor.

Men ja, det er deilig å være babymamma :-D

Verdt strevet i begynnelsen. Lysten på nr to begynner faktisk å melde seg, jeg kjenner jeg kan takle to nå :)

Skrevet

den første tiden er jo ganske slitsom...

men heldigvis går det seg til og der blir mer og mer kos

Skrevet

Besøk på sykehuset var veldig alright, men når jeg ble syk så sa vi ifra om det til venner og sånn, så da var det bare nærmeste familie som fikk komme, og jeg var bare ute i dagligstua og hilste på, og gikk å la meg igjen, og så var det pappan som tok seg av besøket. Jeg var så dårlig, så noe annet var i grunnen ikke aktuelt.

Når det gjelder besøk hjemme så var det veldig koselig å få besøk av de som var innom en time eller to og gikk igjen. Særlig venner! Men familien min var nedover, de bodde på hotell, men var her nesten hele dagen hele helga etter at vi kom hjem fra sykehuset. Det blir IKKE aktuelt neste gang for å si det sånn, jeg var så sliten etter den helga at jeg grein hele kvelden når de hadde reist.... Så hvis man føler at man ikke orker besøk den første uka, så skal man si det - du skal jo være hjemme en stund, så de har masse av tid til å komme på besøk.

Når det er sagt så skulle jeg egentlig ønske at folk venta litt med å komme på besøk, slik som nå, når jeg har fått igjen energien og synes dagene er litt lange :) Får jo så mye besøk jeg bare vil av svigers da, men ...... :fnise:

Lysten på nummer to har nok ikke meldt seg enda her altså, men det er fordi vi har bestemt oss for å kose oss med den vi har iallefall halvannet år før det blir aktuelt med noe prøving igjen :)

Skrevet

Er nok greit å tenke litt igjennom det... Men er vel ofte sånn. Alle skal komme med en gang, så blir det litt tomt når en faktisk har litt mer overskudd...

Skjønner godt det var slitsomt å ha folk hele dagen. Synes det er slitsomt ellers også jeg :sjenert:

Ha en fin dag :klem:

Skrevet

:fnise: Så lenge det ikke er glamour eller noe i den duren så får det være greit ;)

Skrevet

Home and Away er lett å bli hekta på da :Nikke: Jeg rekker akkurat hjem fra jobb i tide til å se dagens episode, så jeg er også allerede "hooked" :)

Lurer på hvordan min familie vil takle det dersom vi sier at vi ikke ønsker at min mamma og pappa ikke får bo her den første helga.. Mamma kommer til å se helt rart på meg tror jeg! Men forhåpentligvis vil hun forstå.. Har du og den lille reist noe avgårde for å besøke noen for en helg/en uke ennå? Jeg har familie 2 timer unna den ene veien og venner 2 timer unna den andre veien, og kunne tenke meg å reise for å besøke dem mens jeg er hjemme i permisjon. Men det sier jeg nå... så får vi heller se åssen det blir ;)

Bare vent! - snart får dere lyst på en liten bror eller søster til lille babyen deres ;)

:klemmer:

Skrevet

Vi sa klart fra til min familie at vi ikke ville ha overnattingsbesøk så lenge pappan hadde permisjon vi, fordi vi ville bruke den tiden til å bli vant til den nye situasjonen med en liten baby i hus. Og de forsto det kjempegodt :) Hadde første besøk med overnatting i jula og da var nurkeliten 1 måned, det var passe det, da hadde vi fått litt orden på natta og blitt litt kjent med han og hans behov.

Jeg skal hjem første gangen i midten av februar og blir da hjemme i ei uke, da er han tre måneder. Det er omtrent 6 timers biltur, og jeg skal reise aleine med han, derfor synes jeg det er greit at han er såpass stor. Gleder meg masse til å reise hjem, men gruer meg litt til bilturen. Heldigvis liker nurkeliten å kjøre bil :) SÅ står vel opp om morran, mater og reiser, for da sovner han nok og sover en stund. Vi var hos fysioterapeut forrige uke og da spurte jeg han hvor lenge om gangen de kunne sitte i bilstolen og han sa 2 til 2,5 time før man tok en pause på omtrent en halvtime, og det passer jo med mating og sånn også.... Men, spent på bilturen da, det får bare ta den tiden det trenger :)

Har hatt besøk fra tidligere arbeidskolleger nå, og det var kjempekoselig, selv om nurkeliten surva fra de kom til de dro :fnise: Akkurat som om jeg har jobba der støtt og så er det tre år siden jeg slutta - savner de damene så utrolig mye altså! Så vi har drukket kaffe, spist kake, skravla og kosa oss som bare det.

I går var jeg ute og spiste pizza og drakk rødvin sammen med en venninne og sambo hadde ansvar for mating legging , og det gikk så fint :hoppe: Han sov så søtt når jeg kom hjem - deilig!!!

Nei, nå er det natta her :)

Skrevet (endret)

Blir koselig reise hjem en tur da. Det blir sikkert populært der også :-D

Er jo bare å ta tida til hjelp, så ordner det meste seg.

Rødvin hørtes veldig godt ut :sjenert:

God helg :klem:

Endret av jente 79
Skrevet

Så koselig å besøke familien da! :-D Jeg gleder meg også til å ta noen turer til familien i permisjonen. Skal mannen være med da eller? Hvordan smakte den første vinen etter svangerskapet?

Ha en super helg! :klemmer:

Skrevet

Hørtes helg herlig ut!! Jeg tror jeg må skaffe meg en skikkelig pumpe, så kan jeg også ta meg et glass vin snart!!! Begynner å få litt lyst til å ta meg et glass rødvin nå!! :ler:

God helg angelou! :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...