Gå til innhold

angelous dagbok

Fremhevede innlegg

Skrevet
Åpen barnehage for babyer annenhver torsdag fra halv ellev til ett :) Dvs at man kan ta med seg babyen å komme og bli kjent med andre som også er hjemme i permisjon, genialt tilbud :) Tilbudet gis i en vanlig barnehage.

For et ålreit tilbud. Får håpe de har sånt her også når jeg er i permisjon. Greit å bli kjent med litt andre...

Ha en fin dag :klem:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Babybarnehage høres som en kjempe tilbud.

Hvordan vet man hvilke barnehager som tilbyr slikt?

Skrevet

Åpen babybarnehage høres kjempekjekt ut da. Håper de har sånn der vi skal flytte :)

:klem:

Skrevet

Vi fikk informasjon om det på helsestasjonen vi :) Åpne barnehager er ganske vanlig rundt omkring, dvs at de som ikke har barna sine i barnehage kan komme og være der. Åpen babybarnehage er vel noe mer sjeldent vil jeg tro, men man kan jo bare møte opp i vanlig åpen barnehage også tenker jeg :)

Jeg er iallefall veldig glad for tilbudet, for jeg kjenner ingen som går hjemme samtidig som meg, så det blir kjekt å treffe en del nye folk :)

Skrevet

Nurkeliten er forresten blitt 61 cm :dåne:

Skrevet

vokser fort han da... trur gjennomsnittet er ca 1cm i uka den første tiden.. men noen vokser jo tydligvis litt fortere enn det ja..

Her har vi også blitt veldig lange.. prøvde å måle selv og fikk da 60 cm.. men jeg trur vi er lenger egentlig. skal jo på kontroll neste uke og da får vi vite det da.

Skrevet

Koselig å treffe litt andre som går hjemme. Ellers kan jo dagene fort bli lange...

Kan bli en lang gutt dette her da :-D

Skrevet

Jeg er 176 cm og pappan er 198 cm, så han har lange foreldre å slektes på da, så regner vel med at han blir lang ja :fnise: Nå har han sovet i 2,5 time, deilig, og er ikke våken enda heller.

Han har sovnet i vogga si to dager i strekk nå, har lagt han når vi har lagt oss, selv om han har vært våken, og da ligger han og skravler for seg selv i en halvtime før det begynner å grynte før det blir stille - flinke gutten vår :rødme: han blir bare grommere og grommere, skjønner ikke hvor det skal ende jeg :ler:

Skrevet

skjønner ikke jeh heller :sjenert:

men de er jo så skjønne da :hjerte:

Skrevet

Deilig når de sover! Her har vi for første gang fått til ordentlige lurer hjemme, ved å kle på fullt utehyr og legge på iskaldt gjesterom ;) Nå sover han lur nr 2, men hørte han knirket i sted, så spørs hvor lenge den varer. Var inne og stappa smokken i munnen da :)

Lurer på hvor lang poden vår er nå, skal dra på åpen helsestasjon neste onsdag og måle. Glemte det av idag :sjenert:

Skrevet

Vi er jammen heldig ja som har så snille barn :-D

Skrevet

Er ikke noe problem å få han til å sovne på kvelden, men på dagen er det verre, og jeg har ikke lyst å venne han til å måtte trilles for å få sove :sjenert: Nå har jeg lagt han i vogna inne på stua og nå har han sovet i 10 + 20 minutter, men driver og våkner nå. Han sovner da, hvis han får lov å sovne på brystkassa mi, men jeg kan jo ikke ha han liggende oppå meg hele dagen heller, uansett hvor koselig det er :fnise:

Litt trøtt og lei i dag kjenner jeg, tror jeg trenger litt alene tid snart. Nurkeliten skal ha barnevakt på mandag og tirsdag i noen timer, for jeg skal til legen og på synstest, nesten så jeg gleder meg :sjenert: Er så godt å komme hjem til han når jeg har vært ute en liten stund :rødme:

Søstra mi kommer på besøk snart da, trenger sosial omgang med noen som er eldre enn 7 uker nå :ler:

Skrevet

Kan tenke meg det kan bli litt ensformig. Selv om det er aldri så koselig å gå hjemme så blir det jo først litt mere fart etterhvert... Koselig med besøk da :)

Skrevet

Sånn føler jeg det også..det er deilig å få snakke med noen som har litt større ordforråd enn grrrrr og øøøøøøøø! :ler:

Kjempelang liten fyr dere har fått ja! Skjønningen!! :hjerte: Jeg forventer også at lillemann passerer 1,80 siden begge foreldrene er over 1,80..men det er jo ikke godt å si! Må vente helt til 2-års kontrollen før vi får en pekepinn på den endelige lengden!...det er lenge til det!! :ler:

Jeg har hatt med lillemann overalt hittil, og kjenner meg avogtil så desperat på å få litt tid alene at jeg "gjemmer meg" i vaskekjelleren..eller dusjer usannsynlig lenge! :fnise: Mannen tar ham avogtil med på trilletur alene..men det skjer ikke så ofte nei!

Det er nesten så jeg savner den tiden han helst ville ligge på brystet mitt og sove..for det vil han slettes ikke nå lenger..bare når han hadde feber... :tristbla: Men det er klart..jeg skjønner jo at du trenger armslag! Får ikke gjort så mye med en sovende baby på brystet direkte! :ler:

Håper dere får en fin søndag! :klem:

Skrevet

Nå har nurkeliten hatt barnevakt i to dager han :) Ikke mer enn et par timer da, var hos legen på min 6-ukers kontroll igår og på synstest idag og benytta anledningen til å ordne noe småttert. Jeg fant et par støvletter i byen idag også som var veldig fine......Så tror jeg må trille meg en tur til byen i morgen, kremt, :fnise:

Hatt to ganske greie dager nå, en del surving på kvelden, men har greid å unngå den veldige skrikinga, insisterer nemlig på å bysse han i søvn så snart han begynner å glippe med øynene, og da går kveldene så greit også. I går var han i seng halv ti og det samme i dag :) Så den oppskriften som fungerer nå om dagen er rett og slett nok søvn! Han blir så fort overtrøtt, og når han i tillegg har lakenskrekk, ja, da er det ikke så lett alltid...Triller på stua for å få han til å sove på dagen når jeg ikke orker å gå ut og det funker bra egentlig :)

Han er orntli morsom om dagen nå, prater som bare det, smiler og lager masse godlyder, skjønningen vår :rødme:

Litt nettlei om dagen jeg, så er ikke så flink å legge igjen spor, men jeg følger med dere altså, alle sammen :klemmer:

Skrevet

Er så utrolig gøy når de smiler og prater/pludrer :-D

Skrevet

:vinke:

Normalt å bli litt nettlei. Er jo litt annet i livet også, spesielt som nybakt mamma...

Koselig at dere har fått orden på kveldene. Du får det jo til å høres enkelt ut...

Ha en fin dag :klemmer:

Skrevet

Innom med en :klem:

Høres ut som du koser deg med nurkeliten for tiden.. men det er nok også viktig med litt annen sosial omgang enn den lilles gurglelyder. Blir nok kos når søstra di kommer på besøk.

Ha en fortsatt fin kveld! :klemmer:

Skrevet

greit med litt sosial omgang med folk med litt større ordforåd ja :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...