Gå til innhold

angelous dagbok

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, da er julaften over for denne gang og jeg har feiret min første jul sammen med nurkeliten. DET var koselig det :) Og hjelp så mye pakker som han fikk :dåne: Jeg la dem ut over spisebordet her og så ikke bordet. Fikk kjempefin babygym, masse klær, ullpledd, bamser og spisesett. Ellers har han begynt å sove litt lengre i strekk om natta nå, sover ca 4-5 timer første økta. Det er godt for mor også det. Pleier å legge meg omtrent samtidig som han, så da får jeg noen timer sammenhengende søvn jeg også:) Og så har vi fått en baby med lakenskrekk som liker seg best i hjemmets lune rede. Eller, han liker seg borte også, men han blir overtrøtt, for han får ikke ro på seg til å sove når det er mye lyder, folk og mennesker rundt han. I går var vi hjemme hele dagen, for jeg mente vi trengte en pause fra ståk og mas - og da sov han nesten hele dagen og var kjempefornøyd.

Styrer fremdeles litt med amminga, det er en krig innimellom, men igår kriga vi bare en gang :fnise: Tror det er som Simpleminded nevnte, jeg har så mye melk, at han ikke greier å svelge unna, og det blir ubehagelig for han. Så nå prøver jeg å minske produksjonen litt faktisk, ved å gi han samme pupp to måltider etter hverandre - leste det på nettet. Bedrer det seg ikke så tar jeg en telefon til helsestasjonen for å høre om de har noen tips, for det er slitsomt når han er sånn altså!

Nå ligger han på pleddet sitt på gulvet og glipper med øynene, men sove - nei, det skal han ikke. Ligner på faren sin, han har lakenskrekk han også. Håpte egentlig han skulle ta en blund, så jeg kunne gjøre det samme. Pleier å få han til å sove ei økt til om morran, men etter først å ha vært oppe for å bytte bæsjebleie og så måtte bytte klær fordi han gulpa over hele seg var han så våken så var det ikke noe vits å prøve å legge han.

Og så har det skjedd noe stort på babyfronten - på julaften smilte han nemlig til pappa`n sin for første gang. DET var julegaven sin det tenker jeg :rødme:

I morgen kommer mamma på besøk - gleder meg til det, er ikke til å legge skjul på at jeg savner familien min litt denne jula, men, men. Jeg koser meg med min egen familie, for all del, men er litt rart å ikke ha mine i rundt meg...

Fortsatt god jul alle sammen!

Skrevet

Ble nok mye gaver til nurkeliten ja. Kan tenke meg det... Men greit å få litt ting man trenger så fort etter fødselen.

Høres ut som dere har det fint da. Selv om ikke alt går etter planen alltid.

Så koselig at han smilte akkurat på julaften :rødme:

kose deg med besøk i morra :klem:

Skrevet

Så hyggelig å hør eom hvordan dere har det! Det er viktig å nyte øyeblikkene! Det går så fort atte!!!

Skjønner at du savner familien din. Det gjør jeg også selv om det er helt topp å ha egen familie også.

Håper du får en fortsatt god jul! :klemmer:

Skrevet

For en koselig julefeiring da! Skjønner godt at du savner din familie...å ha mine nærmeste rundt meg er kjempeviktig i jula, men jeg innser jo at vi blir nødt til å skape våre egne tradisjoner etterhvert....og at mine foreldre ikke kommer til å være sammen med oss hver gang! ...selv om jeg gjerne skulle ønske det da... :fnise:

Ammestyr er ikke kjekt...jeg synes iblant at amminga er bare styr...koser meg ikke så veldig med det egentlig! Men jeg gjør det allikevel!...selv om det medfører masse frustrasjon og mange tårer! (det hjelper å være litt sta!)

Jeg har også innmari mye melk, og sterk utdrivningsrefleks, noe som skaper trøbbel for den lille fyren som skal svelge unna..spesielt de første 3-4 minuttene! Han svelger myyye luft innimellom og kaver veldig med å klare å ta unna stakkar.. jeg har i perioder håndmelket brystet litt rett før jeg skal gi ham mat! Har sånne oppsamlingskopper fra Avent som jeg bruker til å samle opp det jeg melker ut (det spruter jo i alle retninger..så lurt å ha noe som samler det opp! :ler: ) da er ikke trykket så stort når han legges til... Får håpe det fungerer med å regulere produksjonen litt ned! Det er mange gode tips å hente for både det ene og andre på nettet, og som regel finner en iallefall noe som passer!

Kos deg med mammabesøk!!

God :klem: fra Madden

Skrevet

Godt nytt år og kose deg masse i kveld. :klem:

Skrevet

GODT NYTTÅR ALLE SAMMEN!!!

Med klengete nurkeliten og kalkunsteking rekker jeg dessverre ikke noen dagbokrunde :klemmer:

Skrevet

Hei vennen! Godt nyttår! :klemmer: Så koselig å høre om hvordan dere har hatt det i jula! Skjønner at du har savnet familien i jula. Jeg feiret også sammen med svigers julekvelden, men fikk være sammen med mine 1. og 2.dag. Det gjorde godt. Så deilig at snuppen sover 4, 5 timer! Og enda bedre at du klarer å legge deg samtidig med han. Alt for glad til å sitte oppe om kvelden jeg.. Legger meg ikke før han er våken igjen..

Ellers så går det vel i gulping, bleie og pupping hos dere også ser jeg. Gøy på landet! :fnise:

Skrevet

Jeg har fått en unge med lakenskrekk! Er så trøtt at øynene bare glipper, men hver gang han prøver å sove så er det fullt hysteri med skriking. Og å prøve å amme han når han er slik er helt håpløst, da må vi bysse så han får sove i fem minutter, og da er det greit. Tror det blir mye trilling på meg framover, for vogna er det beste steder å være har han funnet ut :fnise: Da sover han så godt, selv inne på en full matbutikk med masse bråk. Han sover som en stein når han først sover, snekring, hamring og raketter osv enses ikke :)

Hadde en rolig nyttårsaften igår, bare jeg og sambo hjemme med hvert vårt stjerneskudd og hvert vårt glass martini asti :) Var invitert flere steder, men orka ikke, nurkeliten blir så urolig. Har jo fått orden på leggerutiner allerede, så han sovner mellom ti og elleve hver kveld han. Og med det hylekoret vi har hver kveld før han sovner så frista det ikke å være i selskap akkurat.

Var veldig koselig å ha besøk av mamma og sambo - hun kosa seg slik med nurkeliten, det var bare såvidt jeg fikk lov å gi han mat :ler: Tror faktisk han endte opp med å hoppe over et måltid også jeg, for hun byssa han i søvn med smokken. Hun får lov å skjemme han litt bort, det er jo ikke så ofte hun kommer til å få se han. Men, det er rart. Jeg trodde at jeg kom til å synes det var deilig at noen andre tok han når han grein, men det er det ikke altså - jeg vil bare holde han selv da jeg :sjenert: Hønemor allerede.....

Er sliten attpå jula jeg nå, hat jo vært sammen med familie omtrent hver dag, hatt besøk og vært på besøk. Og i tillegg fikk vi vannlekkasje på kjøkkenet og måtte legge nytt gulv der også! Ikke så mye jobb for meg da, sambo ordna det. Hadde egentlig tenkt å besøke svigers i dag , men nurkeliten er litt slimete og tett, så vil ikke ha han ut. Sambo reiste en tur aleine da, og jeg må innrømme at det faktisk er litt godt å være hjemme alene en liten stund :)

Skrevet

:vinke: Godt nytt år :-D

Skjønner godt at det var greit å være hjemme i går... Hadde fort blitt stress å skulle reise av gårde, og er jo egentlig nok som det er i jula.

Ksoelig at mamman din kosa seg sånn med nurkeliten. Er vel morsomt å bli mormor kan jeg tenke meg :rødme:

Mamman min gleder seg noe innmari til det blir hennes tur :)

Kose deg masse alene hjemme. Føler det sånn jeg også siden mannen enda ikke har kommet seg opp :fnise:

Ha en fin dag :klem:

Skrevet

GODT NYTT ÅR !!

Jeg forstå godt at det ikke fristet med selskap på nyttårsaften. Kjipt med lekkasje. Ville tro det ville vært vanskelig å få tak i en rørlegger og ny gulv i romjula, men så bra det ordnet seg så fort.

Skrevet

Godt nyttår!

Kjenner til det å ville ta barna selv når det er noe. Ellers også, egentlig. Man blir jo nesten sjalu, selv om man har dem hele tiden ellers, og noen ganger kunne tenke seg å slippe litt. Samtidig er det greit at de venner seg til at det går an å få trøst fra andre også.

HØres ut som om dere har hatt en fin jul. Godt å høre. Og så koselig med smil :)

Skrevet

Det var bare en pakning som hadde gått inni kjøkkenvasken, så den fiksa sambo selv, og heldigvis hadde vi igjen gulv fra vi la nytt, så det var faktisk rasende fort gjort, men litt jobb da - og ikke akkurat det vi hadde lyst å drive med i jula...Men, men - nå er det i orden :)

Prøver å få nurkeliten til å sove - det er ikke lett skal jeg si dere, så han ender nok opp med å bli overtrøtt. Tenkte kanskje jeg skulle trille en tur, men det snør no så inni granskauen ute, så orker ikke. Sambo kommer snart hjem fra jobb, så da skal jeg reise på butikken en tur. Har ikke fått gjort noe som helst hjemme idag, for lillemann har vært så klengete.

Dagboka mi er forresten flytta til generelle, for jeg er vel strengt tatt ikke gravid lengre, selv om jeg gleder meg til neste gang... Men, det blir nok et par år til :) Nå er det nurkeliten som gjelder :rødme: Synes han fortjener å få all oppmerksomheten iallefall et par år.

Skrevet

Flere som sliter med soving ja. Eller her er det bare på dagtid det er problem da, på natta går det helt strålende. Men tror hun har lakenskrekk på dagtid, eller så er hun redd for å gå glipp av noe :fnise:

Kjenner til det med å ikke få gjort noenting hjemme ja. Kan trøste deg med at det vil bli bedre :)

Skrevet

Høres ut som dere har hatt det koselig i jula, til tross for at det er slitsomt med mye familie. Gleder meg ordentlig til neste jul, når vi kan kose oss med den lille :)

Godt nytt år :klem:

Skrevet

Han sover veldig godt om natta, så skal ikke klage.... I natt sov han i 5 timer før han fikk mat og sov i 3 timer igjen, så er litt bortskjemt :fnise:

I sted snudde han seg fra magen og helt over på ryggen :hoppe: Blitt skikkelig flink til å holde hodet sitt nå...stolt mamma....

Skrevet

Går jammen framover her :-D Skjønner godt du er stolt. Nyt øyeblikkene :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...