angelou Skrevet 5. desember 2007 Forfatter #2982 Skrevet 5. desember 2007 Var en allergisk reaksjon på antibiotikaen ja - var egentlig det jeg trodde også. eHar fått resept på antihistamin som jeg kan ta, men avventer å se om det går over av seg selv. Vil ikke proppe i meg noe mer nå Tror jeg har greid å snu døgnet til nurkeliten litt nå, igår sovna han klokka ti Men, da våkner han oftere også da, hver tredje time, men det er greit nok. Hadde besøk av helsesøster igår og den lille kraftkaren vår har lagt på seg over 500 gram på ei uke Tenkte jeg skulle skrive ned fødselshistorien min, men nå er det en som er våken og selskapssyk/sulten her Vil bare si at jeg er veldig glad for at det eneste jeg hadde bestemt meg for på forhånd var å ta ting som det kom og lytte på jordmødrenes råd underveis. Jeg ville jo helst greie meg uten epidural, men endte opp med det likevel av forskjellige grunner som jeg kan skrive mer om senere duty calls
Mrs N Skrevet 5. desember 2007 #2983 Skrevet 5. desember 2007 500 gram på ei uke? :dåne: Skulle ønske mini lå på seg så mye jeg...
Vannmelon Skrevet 5. desember 2007 #2984 Skrevet 5. desember 2007 Hei Du har visst vært hjemme en stund, men sier velkommen hjem likevel, jeg Koselig å høre fra deg igjen, og godt at gutten har det bra. Deilig med sånne som er så snille og rolige. Det høres ut som om dere koser dere masse, og det er bra - fortsett sånn! Blir spennende å lese fødselshistorien din.
Pasha Skrevet 5. desember 2007 #2985 Skrevet 5. desember 2007 500 gram på en uke! Du forer med da? Nei.. godt at det er den veien og ikke den andre.
Umuriel Skrevet 5. desember 2007 #2986 Skrevet 5. desember 2007 Her går det også i 500 gram per uke. Halvannet kg på tre uker har gullet mitt lagt på seg. Nesten så det er litt vanskelig å tørke mellom alle valkene når han har badet
Impala Skrevet 5. desember 2007 #2987 Skrevet 5. desember 2007 Og jeg som syns lille snupp har lagt på seg fort
angelou Skrevet 6. desember 2007 Forfatter #2988 Skrevet 6. desember 2007 Helsesøstra ble litt paff hun også ja, måtte veie han flere ganger Tror det er fordi han har litt å ta igjen jeg - deilig å vite at han legger på seg og at alt er bra ihvertfall. Nå er han våken og bare ligger å pludrer på sofaen ved siden av meg - lys våken Vært ei lang natt i natt - han har ikke vært fornøyd i det hele tatt, våkna klokka halv fire og siden det har han vel knapt sovet. Men, men - satser på at det blir bedre i natt.
Simpleminded Skrevet 6. desember 2007 #2989 Skrevet 6. desember 2007 Koselig å lese om nurket ditt Ha en fortsatt fin dag angelou! Følger med deg vettu
Mrs N Skrevet 6. desember 2007 #2990 Skrevet 6. desember 2007 Har vært innom her flere ganger og lest, men glemmer å legge igjen spor
jente 79 Skrevet 7. desember 2007 #2991 Skrevet 7. desember 2007 Bare innom for å ønske deg en god helg. Kose deg med veslegutt :rødme:
angelou Skrevet 9. desember 2007 Forfatter #2994 Skrevet 9. desember 2007 (endret) Nå skal jeg forte meg å skrive inn fødselshistorien min mens nurkeliten er blid, våken og fornøyd Satte meg ned for å spise frokost på morgenen tirsdag den 20.november og kjente det første taket da. Kjentes ut som veldig sterke menssmerter og jeg tenkte, yes, endelig er det i gang. Takene kom med 8-10 minutters mellomrom og etter et par timer ringte jeg sambo som kom hjem som et skudd. Ringte føden som sa jeg kunne avvente med å komme til jeg følte at jeg ikke orket å være hjemme lenger. Fortsatte slik fram til klokka var fem på ettermidddagen, og da ble det lengre og lengre mllom riene og jeg ble mer og mer frustrert. Klokka ni på kvelden var det helt stopp, ikke flere rier, og jeg hadde jobbet meg gjennom en hel dag til ingen nytte Jeg og sambo gikk oss en kveldstur i håp om at ting skulle sette i gang igjen - jeg la meg i halv elleve tiden, og våknet klokka to av at det var i gang igjen, denne gangen mye vondere. Ringte føden klokka fire, da var det 4 minutter mellom hver ri og de var ganske intense. Fikk beskjed om å komme - var oppe der klokka fem, fikk sjekk - 2 cm åpning og siden riene var så tette ble jeg innlagt på et vanlig rom i påvente av ledig fødestue.¨ Lå på det rommet fram til klokka var ni, riene var fortsatt like tette og intense og sambo masserte ryggen min til den store gullmedalje. Da ble vi flytta over til fødestue og jeg skulle få ny sjekk - 3 cm åpning. Hadde ikke forventa noe mer siden de sier at de første cm tar lengst tid. Men, what do you know, så stoppa det søren meg opp igjen en gang ti, mindre og mindre intense rier med lengre og lengre mellomrom. Lå i badekar, gikk tur, tøyde mormunn, ja, you name it. Ny sjekk klokka to - fremdeles bare 3 cm. Da bestemte jordmora seg for å ta vannet, og det var bra- det så nemlig ut som cola Da var det opp i fødesengen og kobles opp mot diverse maskiner og skal si det ble fart på riene også, var som å trykke på en knapp. Fikk lystgass som tok toppen av riene og gjorde at jeg slappa godt av i mellom, men, fy f*** så vondt hadde jeg aldri kunne forestilt meg at det kunne være. Men, jeg beit tenna sammen og tenkte at disse riene må jo funke som bare det- ny sjekk etter to timer, 4 cm åpning! Noe så demotiverende! Da spurte jeg etter epidural. Mens jeg lå og var høy på lystgass registrerte jeg at mye leger var ut og inn, jeg fikk beskjed om å prøve å finne en annen stilling slik at de kunne se om babyen fikk det bedre da og hørte en del prat i koder - så skjønte at alt ikke gikk helt etter boka, og ble veldig redd. Da var hånda til sambo god å ha :rødme: Fikk fortalt av sambo i ettertid at hjertelyden til nurkeliten vaierte altfor mye og at han tydelig sleit ei stund der... Når jeg spurte etter epidural begynte ei som var der og lekse opp om bivirkningene, og dem er jeg jo veldig klar over, så var ikke særlig fornøyd. Som jeg sa, hadde det vært 7 cm åpning så skulle jeg bitt tenna sammen, men å ligge der i gudveithvormangetimer fordi åpningen ikke var mer enn 4 cm orka jeg ikke tanken på. Heldigvis var hun som skulle bli jordmora mi helt enig med meg, epidural skulle jeg få. Halv fem kom anestesi-legen (og ba dem kutte av lystgassen fordi jeg var så neddopa Good drugs altså ) og når klokka var fem satt jeg oppresit i senga, drakk en kopp te og skravla med sambo. Helt utrolig. Og det beste av alt var at babyen også fikk det mye bedre - hjertelyden stabiliserte seg og alt var i skjønneste orden. Fikk drypp for å stimulere riene, for jordmora helst ville ha han ut så fort som mulig og klokka 18.30 fikk jeg beskjed om å begynne å presse, endelig!!! Da hadde det gått fra 5 cm til 10 cm åpning på 1,5 time - takket være epiduralen. Så i mitt tilfelle funket den som en drøm. Pressa i ca 40 minutter- sjarmøretappen, og klokka 19.09 fikk jeg et stykk sprellende, skrikende baby på magen :rødme: Han var frisk som en fisk, 9-10 på Apgar-score. det første jeg tenkte var ""så liten han er", for jeg hadde jo forventa meg en skikkelig plugg Så ble han veid og målt, før sambo fikk han mens jeg ble sydd. Fikk bare noen smårifter Alt i alt så var det to slitsomme døgn, og det som sitter igjen var frustrasjonen over at det tok så lang tid, angsten over at nurkeliten sleit, men for en fantastisk premie og for en helt vanvittig opplevelse det var. Det å ha delt noe sånn med sambo gir bare hele tilværelsen en ny dimensjon - endelig er han her og vi er blitt en familie :love: Endret 9. desember 2007 av angelou
shatika Skrevet 9. desember 2007 #2995 Skrevet 9. desember 2007 Så herlig å lese om fødselsopplevelsen din. Virker som en fin opplevelse alt i alt, og godt at alt gikk så bra
Mrs N Skrevet 9. desember 2007 #2996 Skrevet 9. desember 2007 For en flott historie Vet litt selv om mørkt fostervann, maskiner, epidural og drypp. Ikke noe koselig, men heldigvis for deg så virker det som om at epiduralen funket
Kylling Skrevet 9. desember 2007 #2997 Skrevet 9. desember 2007 Å, så fin historie! :rødme: Nesten tårer i øynene her! Kjedelig at det ble såpass med dramatikk og venting, men godt at det gikk bra til slutt.
Flying Skrevet 9. desember 2007 #2998 Skrevet 9. desember 2007 Hei vennen!! Nå måtte jeg innom deg for å se hvordan du har det! Egentlig kunne jeg tenke meg å prate med deg nå. Synes vi har sååå mye å skravle om! Det var så utrolig koselig å se bilde av dere. Han var veldig skjønn! :rødme: Ser at vi hadde to forskjellige fødsler. Men så deilig å være ferdig med det! Helt enig i at lystgass er tingen.. De måtte ta fra meg den også, for jeg ville ha det i stedet for å presse.. Utrolig bra at du fikk epidural til slutt. Bare tull å pine seg igjennom mer enn du allerede hadde gjort! Det var jammen ikke mange dagene som skilte oss fra å møtes på barsel! *besøk, snart tilbake*
Eeyore Skrevet 9. desember 2007 #2999 Skrevet 9. desember 2007 Synes du har vært kjempetøff jeg Angelou. Grurer meg litt til fødselen, når jeg hører sånne historier, men det er vel bare å forberede seg på en lang og tøff fødsel... så koselig å høre at dere koser dere som en liten familie.
~Capricorn~ Skrevet 9. desember 2007 #3000 Skrevet 9. desember 2007 Gruer meg litt til fødselen, når jeg hører sånne historier.. Tror jeg er litt rar...for sånne historier skremmer ikke i det hele tatt. Bare gleder meg jeg Veldig koselig å lese fødselshistorien din Angelou :rødme:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå