angelou Skrevet 8. november 2007 Forfatter #2681 Skrevet 8. november 2007 Akkurat slik jeg har planlagt det også Flying, vi kommer nok til å få ganske like fødsler vi to Hmmmm, hvis ikke de fleste fødsler starter om natta, betyr det at man bør sove hele døgnet da eller? :klø: Å, det hadde vært godt Veldig godt å få litt hjelp til husvask ja, så kunne jeg ta alt det lette arbeidet, så kunne hun ta alt som involverte å bøye seg.... Sambo satte nok ekstra pris på det, for han måtte nok ha gjort det hadde det ikke vært for søster`n. Snille lillesøstra mi :rødme:
Flying Skrevet 8. november 2007 #2682 Skrevet 8. november 2007 Verste er at jeg tror nesten at det er slik det blir jeg nå.. Du skal se at vi blir heldige vi to! Men nå må du legge deg! Tenk om du våkner med rier om fire, fem timer! *prøver å være like streng som du var til meg!* Sov godt.
jente 79 Skrevet 9. november 2007 #2683 Skrevet 9. november 2007 Hørtes jo ideelt ut Slapp av og lad opp du, angelou. Du trenger nok kreftene når lillemann bestemmer seg for å komme. Har dere bestemt dere for navn enda? God helg
Vannmelon Skrevet 9. november 2007 #2684 Skrevet 9. november 2007 Sov mest mulig ja.. og ikke legg deg alt for sent om kveldene.. da rekker du nemlig ikke å få sovet noe før fødslen starter og da blir man ganske sliten... Evt kan det være lurt å si til mannen din... Selv får du krefter nok når du trenger det. Litt verre for de som bare skal sitte og se på. Mannen min hadde sovet en time den natta det startet. Han var ganske utkjørt. Hmmmm, hvis ikke de fleste fødsler starter om natta, betyr det at man bør sove hele døgnet da eller? :klø: Å, det hadde vært godt Sov uansett, du. Ikke sikkert du får tid til å sove akkurat når du vil på ganske lenge etter at den lille har meldt sin ankomst. 39 uker Så fort det går!
Frida Frosk Skrevet 9. november 2007 #2685 Skrevet 9. november 2007 Min fødsel startet sent på kvelden, og selv om Knerten kom etter få timer så ble det ikke mye søvn på meg. Hadde så masse adrenalin i kroppen at i løpet av tre døgn hadde jeg vel sovet ca 6 timer tror jeg. Så sov masse på forhånd. Jeg satt jo med eksamensoppgava mi når vannet gikk, så vet hvordan man ikke skal gjøre det. Også vil jeg gi deg to tips før fødselen. Det første er å ikke ha så mange forventninger om at alt skal bli så fint og flott etterpå, og at den morskjærligheten alle snakker om skal dukke opp på sekundet når du ser babyen for første gang. Jeg syntes Knerten så ut som ET og syntes det hele var bare sprøtt. Selvsagt var det stort, men hjertet mitt flommet ikke over av kjærlighet som klisjeen sier. For mange er det sikkert sånn, men det behøver ikke være det. Og det er ikke noe unormalt om det ikke er sånn. I tillegg er man gjerne sliten etter fødselen, og mange hormoner i omløp, kanskje man trøbler med ammingen også blir man litt trist også blir man enda tristere fordi man burde jo være så glad. Men det er lov å være trist, og det blir bedre. Nå kan det jo hende det ikke blir sånn for deg, men jeg synes det er så lite fokus på hva som skjer etter den lille er kommet til verden. Alt dreier seg om fødsel som et punktum, en avslutning, men det er jo da det virkelig begynner. Kanskje vi kan si at fødselen er et komma. Også vil jeg gi et tips til og det er drit i alle råd som folk prøver å prakke på deg. Gjør det som du kjenner er best. Om noen synes at babyen din spiser ofte når han vil ha mat annenhver time, hva så? Han er vel sulten da og trenger mat. Også kommer alle til å mase om du har nok mat til han. Spesielt genersjonen over oss. Haha. Vet ikke hvor ofte jeg har hørt det. Og om han sover hele natta fra han er 6 uker. De færreste babyer gjør det. Og de trenger heller ikke grøt når de er 3 mnd selv om vi fikk det for 30 år siden. Foreldre og svigerforeldre prøver sikkert bare å komme med gode råd, men husk at det er lenge siden de har hatt barn. De har glemt mye, mye har forandret seg og ikke minst ALLE BARN ER FORSKJELLIGE og DU KJENNER DITT BARN BEST! Det var bare det jeg ville dele med deg. Så håper jeg knøttet kommer snart, og masse, masse lykke til med fødsel og tiden etterpå om jeg ikke er innom mer før det skjer noe.
Gjest Madden Skrevet 9. november 2007 #2686 Skrevet 9. november 2007 Mye klokt fra Frida Frosk der altså!! Jeg har etterhvert lært meg å lukke ørene for en god del "velmenende" råd...og har nå kommet så langt at jeg faktisk setter litt grenser overfor familien også! Da svigermor begynte å formane at jeg skulle gi den 3 uker gamle babyen min bringebærsyltetøy fordi han hikket slik for eksempel.. Da ga jeg henne beskjed om at det ikke kommer på tale hverken nå eller om et halvt år..hikke er normalt for babyer, og min har hikket siden jeg begynte å kjenne liv fra ham inne i magen! Håper du får en rolig helg i det nyvaskede huset, legg beina høyt og fortsett med den fornuftige sovingen din! Tenk at terminen snart er her! helt utrolig så fort det går!! God helg vennen!
Simpleminded Skrevet 9. november 2007 #2687 Skrevet 9. november 2007 Fine ord fra Frida Frosk Ha en god helg angelou! Kanskje det skjer noe denne helgen?...
Pasha Skrevet 9. november 2007 #2688 Skrevet 9. november 2007 kloke ord fra frida knirket liknet også på et aller annet romvesen. veeeldig langt hode
smile Skrevet 9. november 2007 #2689 Skrevet 9. november 2007 Er veldig enig med Frida Frosk. Det er altfor mye fokus på fødselen. Jeg husker jeg ble overrasket over hvor sliten og hvor mange fortvilte tårer det var i begynnelsen men etter noe uker skjønte jeg jo at det var helt normalt! GOD HELG!!!
Eeyore Skrevet 9. november 2007 #2690 Skrevet 9. november 2007 Jeg synes det er helt utrolig at du snart skal føde, og at jeg selv er halvveis Pass på å være egoistisk og ta vare på det selv nå. La mannen være slaven din Ha en fin helg
Pi@ Skrevet 9. november 2007 #2691 Skrevet 9. november 2007 Signerer Frida. Utrolig gode og riktige ord. Jeg skulle virkelig ønsket at jeg hadde tenkt halvparten så mye på fødselen og tenkt hundre ganger mer på det som skjer etterpå. Var ekstremt godt forberedt på å få ungen ut, men totalt tom på tida etterpå. Så min konklusjon er: Fødsel er lett, være mamma er mer krevende, men det blir bedre og bedre og bedre etterhvert. Men JA det er slitsomt og JA det er frustrerende til tider, men jeg er fortsatt hellig overbevist om at det er verdt det
angelou Skrevet 9. november 2007 Forfatter #2692 Skrevet 9. november 2007 Tusen takk for alle fornuftige ord jenter Dere har nok helt rett i at det er mye fokus på fødselen, det merker jeg jo nå, veldig Faktisk var et av de temaene vi hadde på foreldreforberedende kurs nettopp den første tiden etter fødselen, og hvilke følelser som kan komme, og at det meste er helt normalt. Har prata litt med jordmor om det også, for mens sambo gleder seg vilt til fødsel er vel overstått og vi skal komme hjem og sånn, så kjenner jeg faktisk at jeg gruer meg litt jeg Til å måtte finne ut av ting selv, til masete svigers som bryr seg med alt(sambo hadde kongekommentar til svigerbestemor her om dagen: "det er vel best at han får bo med dere første året vel, så vi er sikker på at han overlever"), rett og slett til å ha det fulle og hele ansvaret for et skjørt lite vesen. Håper instinktene mine slår til for fullt Samtidig gleder jeg meg masse altså, men det er noe med det å ikke helt vite hvordan det skal bli å være angelou i tiden fremover som er litt, av og til veldig skummelt. Og jeg er veldig psyket på at nurkeliten KAN se ut som en alien når han kommer Jeg pleier ikke å synes noe særlig om dem når de er litt blå, full av blod og sånn, så er litt spent på reaksjonen min faktisk. Gleder meg til han er et par timer gammel og er nyvaska jeg Nei,får vel gå å legge meg vel, sambo har spådd fødsel i morgen, og at jeg kommer til å vekke han klokka kvart på fem i morgen tidlig. Jeg har ikke helt trua.....Tipper jeg kommer til å sove godt og lenge i morgen også jeg SKal ta meg et iskladt glass melk med bittelitt oboy nå i håp om å unngå halsbrann... Natta jenter
Mrs N Skrevet 10. november 2007 #2693 Skrevet 10. november 2007 Det skjedde ingenting i løpet av natta?
angelou Skrevet 10. november 2007 Forfatter #2694 Skrevet 10. november 2007 Nei, her skjer det ingenting, var nesten så jeg vekket han kvart på fem for å skremme han litt
Toblerone Skrevet 10. november 2007 #2695 Skrevet 10. november 2007 Ingen fødsel på gang enda nei Ha en fin lørdag da
Pi@ Skrevet 10. november 2007 #2696 Skrevet 10. november 2007 Jeg har faktisk hele tiden syntes at Trollet var den nydeligste babyen i verden, sjøl med blod og et skikkelig kuppelhode (pga at han sto så lenge i åpningen). Jeg hadde aldri gjort meg opp noen tanker om hvor fin han kom til å være :rødme:. Så kanskje det plutselig blir sånn med deg også .
Pi@ Skrevet 10. november 2007 #2697 Skrevet 10. november 2007 Og en annen ting han lukta bare helt fantastisk nydelig. Går ikke ann å beskrive den lukta annet enn at jeg lå og sniffa hele tida på han. (Trenger ikke snakke så mye om at det egentlig lukta fostervann med bæsj og blod )
Frigg Skrevet 10. november 2007 #2698 Skrevet 10. november 2007 Dumpa plutselig borti dagboka di. synd at jeg ikke har sett den før, for nå har jeg jo gått glipp av nesten hele svangeskapet ditt! Men jeg får følge med de siste dagene/ timene du har igjen da Spennende!
Kylling Skrevet 11. november 2007 #2700 Skrevet 11. november 2007 Hei hei!! Her er det jo så spennende for tida! Er innom og sjekker flere ganger om dagen jeg, sorry for at jeg ikke er så flink til å legge fra meg spor. Hvordan er formen i dag?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå