angelou Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter #2501 Skrevet 13. oktober 2007 Nå ligger gubben på gulvet og monterer og banner, og det uten at jeg har sagt et pip - flinke mannen :rødme:
smile Skrevet 13. oktober 2007 #2502 Skrevet 13. oktober 2007 Gratulerer med 35 uker!!! Det stemmer at du er høygravid når det er 40 dager igjen ja, eller når du er 34+4 :smile: Tror det er litt typisk mannfolk å være sånn treg jeg... Irriterende realitet!!! Kos deg hjemme alene i kveld og ta vare på bekkenet ditt!
Kylling Skrevet 14. oktober 2007 #2504 Skrevet 14. oktober 2007 Mann som monterer og banner.. Det hørtes velkjent ut! Evt. gjør husarbeid og banner. Når mannen gjør husarbeid er det best for meg å rømme huset, det er helt sikkert.
angelou Skrevet 14. oktober 2007 Forfatter #2505 Skrevet 14. oktober 2007 Hos oss er det jeg som gjør mesteparten av husarbeidet, vi har en litt slik mannfolkarbeid/kvinnfolkarbeid - fordeling i heimen og det funker bra det, og mannen er veldig flink til å gjøre det jeg spør han om, men med et smil....... Vel, som du sier - av og til hadde det vært best å rømme huset ja Er litt slik jeg også, jeg greier bare ikke gjøre husarbeid hvis han ligger på sofaen og glor på tv - blir så forbanna Derfor liker jeg best å gjøre det dersom han driver med noe annet, eller er ute av huset. Nå skal det sies at han er veldig flink med andre ting da, jeg har blant annet fått ny stor veranda i sommer, ny utebod - her om dagen hadde jeg plutselig vinterdekk på bilen (det var jo meldt snø). For ikke å snakke om alle flatpakkene han har montert i det siste Og så er han blitt rå på å støvsuge og vaske kopper i det siste - så feier jeg over gulvene med mopp og tørker støv med swiffer duster - da er det reint nok for meg Noe stor husvask til jul blir det nok ikke i år - det får vi ta til våren Nei, dusjen neste tro.....Litt treg i avtrekkeren på en søndag, kanskje jeg skal vekke sambo også.... Klokka snart ett nå, på tide for han å stå opp også vel? Og så skal jeg vaske babyklær å putte i kommoden min - juhu!!!!
jente 79 Skrevet 14. oktober 2007 #2506 Skrevet 14. oktober 2007 Her begynner ting å falle på plass skjønner jeg... Så koselig :rødme: Her også er nok mannen den mest praktiske av oss. Så mange av de jobbene faller på han. Men han er ganske flink inne også, selv om han ofte er litt treg... Hans ansvar er å vaske gulv, og det hender nok jeg kunne tenkt meg at det ble tatt litt oftere. Men det er stort sett alltid rent hvis vi får besøk, og hender jeg tar en del når han har mye annet å gjøre. Sånn som i oppussingsperioder blir mye av jobben hans. Spesielt nå som jeg ikke kan male en gang. Men da får jeg være flinkere til Grei fordeling
Vannmelon Skrevet 15. oktober 2007 #2507 Skrevet 15. oktober 2007 Så lenge man trives med det, og begge tilsammen gjør omtrent like mye, gjør det vel ikke noe om man har en tradisjonell arbeidsfordeling. Her har jeg litt dårlig samvittighet, for mannen er sånn at han automatisk tar seg av alt. Bortsett fra å tørke over bordet og unngå at klesvasken blir grå eller en eneste stor krøll Nå tar jeg størsteparten av jobben med barna, da, så får ha det til mitt forsvar
Eve Luna Skrevet 15. oktober 2007 #2508 Skrevet 15. oktober 2007 Så lenge begge er enige hvordan arbeid hjemme skal fordeles så er det vel ikke så nøye hvem som gjør hva. Det viktigste er at det funker for begge. Hos oss er det jeg som gjør største delen av husarbeid. Man må rose samboeren masse, for de siste ukene er det han som har tatt seg av de største og tyngste jobbene hjemme. Han har revet ned kjøkkenet, bært nesten alle deler til den nye kjøkkenet opp 4 etg uten heis og han har malt begge soverom. Samtidig som ham tar oppvasken og klesvasken. Så jeg klager ikke.
Toblerone Skrevet 15. oktober 2007 #2509 Skrevet 15. oktober 2007 Savner deg på msn jeg, lenge mellom hver gang...
angelou Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter #2510 Skrevet 15. oktober 2007 Kommer nok sterkere tilbake Har ikke noe særlig tid til overs de få timene jeg er på jobb, og har igrunnen vært bortreist på alle fridagene mine - så har vært dårlig med både KG-tid og MSN tid. Koselig å være savnet Toblerone
Eeyore Skrevet 15. oktober 2007 #2511 Skrevet 15. oktober 2007 Innom for å ønske deg en fin og avslappende uke
Simpleminded Skrevet 15. oktober 2007 #2512 Skrevet 15. oktober 2007 Innom med en mandags-kos til angelou
angelou Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter #2513 Skrevet 16. oktober 2007 I dag har jeg fri Igår var det så mas på jobb at jeg endte opp med å jobbe full dag og merket da hvor riktig det er å være sykmeldt nå, og det var litt godt - da følte jeg meg litt mindre hypokonder med en gang Var helt fullstendig skutt når jeg kom hjem. Satt i fred og ro og leste avisa i sted, og jaggu har ikke en av de jeg var på kurs med på torsdag allerede fått babyen sin :dåne: Rakk ikke omvisning på føden en gang hun stakkar. Nå skal jeg ta nytt magebilde, dusje og ta meg en kafètur til byen sammen med søster`n. Tror faktisk jeg skal begynne så smått med julegaver.... Ha en fin dag folkens
Mrs N Skrevet 16. oktober 2007 #2514 Skrevet 16. oktober 2007 Innom og oppdaterer meg her. Håper det ikke blir for lenge for deg å vente nå
Simpleminded Skrevet 16. oktober 2007 #2515 Skrevet 16. oktober 2007 Ha en fin dag du også! :-D Tror nok den lille kommer når h*n selv har lyst jeg.. Og det er jo veldig ofte at førstegangsfødende går over tida Jeg har ei venninne som hadde termin på lørdag, men fortsatt ikke noe action der Du får slappe av og kose deg med rolige aktiviteter i dag. Kos deg på cafè
Gjest Madden Skrevet 16. oktober 2007 #2516 Skrevet 16. oktober 2007 Innom med en god Kos deg med fridagen din! Husk å nyyyyyte disse siste dagene du har helt for deg selv...det er veldig lenge til du får sjansen til det igjen!! Jeg kjenner jeg fortsatt er litt bitter fordi jeg ikke fikk slappe av og kose meg de siste 3 ukene før fødsel..så nå messer jeg for alle om å huske å slappe av og samle krefter, for en vet liksom aldri eksakt når det skjer! Og kreftene trenger man!
Vannmelon Skrevet 16. oktober 2007 #2517 Skrevet 16. oktober 2007 Deilig med litt tid til å gjøre akkurat det man selv vil og orker Kos deg masse! Og ja - plutselig sitter du der med et lite, nydelig nurk.
Umuriel Skrevet 16. oktober 2007 #2519 Skrevet 16. oktober 2007 Hei hei! Måtte bare oppdatere meg litt her. Nå har vi ikke lenge igjen, syns tida flyr!!
Impala Skrevet 17. oktober 2007 #2520 Skrevet 17. oktober 2007 Håper du har det fint Og jeg signerer de som sier du må slappe av og nyte tiden som er igjen. For plutselig har du den lille der, og da aner du ike hovr tiden blir av
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå