smile Skrevet 18. september 2007 #2381 Del Skrevet 18. september 2007 Brio er sikkert bra! Kjenner ikke så innmari mye til den men... Det er så jo koselig å ordne til!!! Men om noen få mnd. er det ikke så stas å legge sammen klær maaaaange ganger i uken som det var første gangen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 18. september 2007 Forfatter #2382 Del Skrevet 18. september 2007 Kjenner ikke så mye til den jeg heller - det var det merket de hadde i butikken hvor svigers har halv pris på alle varer, og vogna så helt alright ut den. Den er litt tung, det er det eneste, ellers så er den veldig fin så langt jeg kan se, men har ikke brukt den enda da Har ikke begynt å vaske klær enda jeg, må ha et sted å ha dem først, vi skal få en kommode av besteforeldrene til sambo, så håper de har tenkt å kjøpe den snart, slik at vi får handla inn. Men, nå er jo stellebordet på plass, så tenkte jeg iallefall skulle vaske kluter og sånn snart, og kjøpe noen kurver å ha diverse i som skal stå på hyllene under stellebordet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Umuriel Skrevet 18. september 2007 #2383 Del Skrevet 18. september 2007 Åh, halv pris, heldiggris! Her er stellebordet fiks ferdig. Kjøpte kurver på tilbud på Bohus, sånne fine, brune stråkurver med for. Ble stilig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 18. september 2007 Forfatter #2384 Del Skrevet 18. september 2007 Tenkte jeg skulle kjøpe noen i strå med fòr jeg også, har kjøpt sånn stellebord med hjul på og to hyller under topp-plata, veldig fint og praktisk. Og det blir veldig fullt på badet vårt Men, men.... Vi har vært kjempeheldig med utstyr, siden dette er første barnebarn og oldebarn på alle sider har vi fått SÅ mye, og har nesten ikke kjøpt noe selv. Vi har fått vogn, stellebord, bilstol, voksipose og kommode. Og alt nytt - vi er rett og slett kjempeheldige Så må nok spandere på noen store, fine takkekort etterhvert, og tåle MASSE besøk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 18. september 2007 #2385 Del Skrevet 18. september 2007 Så moro at de handler inn. Kan tenke meg at de er ganske ivrige når det er førstemann. Så moro Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 18. september 2007 #2386 Del Skrevet 18. september 2007 Har vært heldig med utstyrsfangsten dere da ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simpleminded Skrevet 18. september 2007 #2387 Del Skrevet 18. september 2007 Ja, sånn sett er dere heldige Vi er også heldige med spandabel familie på begge sider. Vi er de første (på begge sider) som etablerer oss med eget hus, og har allerede fått masse møbler osv.. Så jeg lurer fælt på hva de kommer til å si når vi forhåpentligvis snart har en liten en på vei ... Mor til kjæresten har nettopp fått baby (Ja, kjæresten har fått en lillebror i en alder av 22 år!) og når vi har en på vei, så kan det jo hende at lillebror har vokst fra mye av babytingene Takkekort er jo kjempegøy å lage :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 19. september 2007 Forfatter #2388 Del Skrevet 19. september 2007 Kan noen forklare meg hvordan man i alle dager skal greie å holde seg våken I går var en skikkelig bra dag, jeg fikk gjort en del hjemme, og sov ikke middag en gang :dåne: Det er stort i angelou-heimen altså... ...men idag holder jeg på å sovne, sitter og prøver meg på å forfatte et seriøst brev som foreløpig er ei setning "viser til brev mottatt xx dato ang. xx sak" Veldig imponerende må jeg si - jeg fortjener lønna mi, det skal jeg ha Sliten i ryggen (mon tro om jeg begynner å bli litt framtung kanskje)og begynner å bli forkjøla - nuvel, legetime imorgen og møte på jobb etterpå, så får vi se hva som skjer. Akkurat nå føler jeg ikke at de tar det helt seriøst når jeg sier at arbeidskapasiteten er redusert, for tror faktisk aldri jeg har hatt så mye å gjøre som nå.... Men, bortsett fra at jeg er så sliten at jeg nesten stuper så er formen bra da - ingen plager Nurkeliten er veldig aktiv om dagen, noe som gleder mamma`n stort, så han er iallefall ikke sliten Og det er jo tross alt det viktigste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 19. september 2007 #2389 Del Skrevet 19. september 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simpleminded Skrevet 19. september 2007 #2390 Del Skrevet 19. september 2007 Godt nurkeliten ikke er sliten da Men vi jenter må bli flinkere til å si ifra! Man må sette seg i respekt rett og slett, og det gjør man ikke ved å være snill og godta alt som blir tildelt en.. Jeg må ta meg selv i nakken iblant også faktisk; har funnet ut at jeg ikke kommer til å være noen nikkedukke. Men kanskje det er slik at jo bedre man trives på jobb, jo vanskeligere har man for å si ifra om ting..? Husker hvertfall hvordan det var på min gamle jobb hvor arbeidsmiljøet var kjempebra. Men der var det desto verre å si ifra om det var noe man var misfornøyd med eller lignende. Jaja, du som er gravid angelou, må ikke være redd for å si ifra at du kanskje har litt mye å gjøre på jobb i forhold til arbeidstiden du er der. Tror nok de vil forstå Ha en fortsatt fin dag angelou! Og ta vare på deg selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grace Skrevet 19. september 2007 #2391 Del Skrevet 19. september 2007 (endret) Jeg syns gravide skulle jobbe halvannen time mindre pr dag jeg.. Hadde hvertfall passet meg godt. Lurer fælt på hvordan jeg skal orke å jobbe fullt i 5 mnd til. Men det går nok på et vis Endret 19. september 2007 av Grace Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eve Luna Skrevet 20. september 2007 #2392 Del Skrevet 20. september 2007 Du må selv sette grenser for hvor mye du klarer for jobben. Men jeg forstår at det kan være vanskelig. Men ønsker å yte sitt beste uansett. Og vi alle ønsker at andre skal være fornøyde med vårt arbeid. En kollega av meg som fikk barn for par måneder siden, klaget på det samme som du. Veldig mye trøtthet på slutten av svangerskapet. Når hun ikke var på jobb, så sov hun. Så det virker ikke som det blir bedre med tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flying Skrevet 20. september 2007 #2393 Del Skrevet 20. september 2007 Hei vennen! Har faktisk ikke hatt noe KG tid på to uker jeg nå.. Men nå har jeg lest meg opp her inne hos deg. Kjenner meg igjen på hvordan du har det. Men jeg er ikke den rette til å heve pekefingeren og si at du skal ta det med ro.. Men det jeg kan si er at du må lytte til kroppen din og gjøre det som er best for deg og snuppen. Tenk så fort det går nå da.. Så forresten i avisen "vår" at det var en som var født 6 uker før tiden.. Så man vet aldri.. Ta vare på deg selv så lenge shnuppis! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vannmelon Skrevet 20. september 2007 #2394 Del Skrevet 20. september 2007 Innom og hilser på Godt å få så mange ting - det er dyrt nok med barn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 21. september 2007 Forfatter #2395 Del Skrevet 21. september 2007 litt for 32 uker som var igår - her går det jammen unna! Var hos legen igår da, og det ble en rar opplevelse. Først tok jeg blodprøver på grunn av at jeg er Rh-, og fikk dem til å ta med en ekstra for å måle jernlagrene også. Var på vekta hjemme på morran, og den viste 300 gram opp fra sist kontroll, det betyr at jeg ikke har gått opp mer enn 300 gram på fem uker Urinprøven var fin, blodtrykket var stabilt og lavt som vanlig, SF-målet ligger som vanlig like i overkant av den røde streken, og hjertelyden lå på 135, som den har gjort de to siste kontrollene også. Fikk 1 i ødem, for har blitt merkbart mer hoven i beina de siste to ukene. Og så spurte han om hvordan formen var da, og jeg svarte som sant var at jeg egentlig ikke orker noe mer enn å være på jobb om dagen, så jeg håpte jeg kanskje kunne få 20 % sykmelding eller noe, slik at jeg kunne få jobbe litt kortere dager. Og svaret jeg fikk var................... ............................ i slike tilfeller pleier jeg å tilrå 60 % sykemelding :dåne: Min reaksjon var da som følger: Hæ???? Så mye? Nei, det blir ikke aktuelt! Og da skjønner du, kom regla: " Vi ser at når mor blir sliten og går tom for energi at det er en økt risiko for komplikasjoner på slutten av svangerskapet - dette skjer nesten aldri hvis vi tar det å være sliten på alvor og sykmelder tidlig. Hvis du allerede har gått tom for energi er det ofte for sent, så du må være i forkant for at barnet ditt skal ha det best mulig, han har ikke godt av at du er sliten, og det er han du må tenke på, ikke jobben" Følte meg ikke akkurat høy i hatten da, og tuslet pent og rolig ut igjen med 60 % sjukmelding i hånda Hadde møte med jobben etterpå da, og de er jo rett og slett supre, gikk igjennom oppgaver, strøk det jeg ikke kommer til å rekke, tømte kalenderen min for møter slik at jeg skal få mest mulig tid på kontoret til jobbing de dagene jeg er her og fordelte arbeidsoppgaver til andre. Så nå jobber jeg fra 9-14 tre dager i uka, og har to dager fri Det blir uvant det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grace Skrevet 21. september 2007 #2396 Del Skrevet 21. september 2007 Hørtes deilig ut spør du meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 21. september 2007 #2397 Del Skrevet 21. september 2007 Det høres ut som en deilig arbeidstid det ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 21. september 2007 Forfatter #2398 Del Skrevet 21. september 2007 Ja, det blir nok det, uvant deilig Skal nok vite å kose meg de dagene jeg har fri, endelig energi til overs til å gjøre noe hjemme i huset, kanskje til og med gå turer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Impala Skrevet 21. september 2007 #2399 Del Skrevet 21. september 2007 Grattis med 32 uker Så bra at du hørte på legen Det er jo barnet man må tenke på, ikke jobben eller seg selv. Også høres det jo ut som du jobber på en grei plass også da Nå får du bare nyte den siste tiden, og slappe masse av Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eve Luna Skrevet 21. september 2007 #2400 Del Skrevet 21. september 2007 For en flott lege. Det han sa hørtes veldig fornuftig. Jeg tror vi gravide vet ikke vår eget beste av og til. Og kjempe bra at du hørte på ham. De fleste i næringslivet forstår at gravide har det vanskeligere. Men det er allikevel greit å se at jobben din tar din helse på alvor. Håper du bruker den frie tiden til hvile. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå