Gå til innhold

angelous dagbok

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så deilig med kjærestehelg :)

Håper den nye fastlegen din er real og gir deg 50% sykemelding. Synes du er flink som jobber såpass mye som du gjør med de plagen du har jeg.

:klem:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vært på kontroll i dag og jeg har visst slanket meg :hoppe: Magen har vokst til laaaangt over den grønne kurva, og jeg har gått ned en halvkilo i vekt den siste måneden ;) Men det er logisk egentlig, jeg har ikke matlyst om dagen, og spiser ikke godteri, drikker ikke brus osv, har rett og slett ikke lyst på noe annet enn vann og frukt. Og jeg har såpass mye å ta av at det er helt greit at vekta stagnerer. Så da har jeg lagt på meg 6 kilo siden starten, det er vel ikke så verst, og så forandrer det seg helt sikkert når varmen kommer og jeg får vann i kroppen. Synes liksom ikke magen er så stor jeg da, men da var den visst det :ler:

Hjertelyd på 150 (hjertelydteorien stemmer iallefall på mine barn), blodtrykk på 105/50 (veldig lavt som vanlig), litt utslag på urinprøve, så den er sendt til dyrking med mistanke om UVI, og fortsatt 40 % sykmelding fram til ny kontroll 4.juli. Vurderte jo å gå litt opp i sykmeldingsprosent, men jeg føler det går tålelig greit om dagen, så da gjør jeg ikke det enda. Skulle bare ringe og si fra hvis det ble i tyngste laget. Er jo bare fire uker igjen å jobbe også, så tenker det skal gå greit jeg :)

Og fra og med uke 32 blir det kontroll annenhver uke pga. ekstra oppfølging.

Nå skal jeg kose meg hjemme resten av dagen, lever og ånder for onsdager nå :fnise:

Skrevet

:tommelopp: for fin kontroll.

Kos deg masse med fridag :klem:

Skrevet

Så bra alt står bra med dere....men det blodtrykket :hakeslepp: hvordan står du oppreist da...besvimer du ikke lett da???

:klem:

Skrevet
:fnise: Ja, det blodtrykket :roll: Sist sa jordmor faktisk - "det er jo ikke rart du er sliten, du er jo nesten dau" :ler: Jeg har veldig lavt blodtrykk i utgangspunktet, er vel sikkert det som redder meg, kroppen er vant til det. Er mye svimmel og har en del blodtrykksfall, men har faktisk ikke besvimt en gang enda. Må bare tenke meg om mange ganger før jeg reiser meg opp etter å ha sittet i ro ;) Og så blir man veldig sliten av det, men det er jo absolutt ikke noe farlig, hverken for meg eller babyen, faktisk veldig bra :)
Skrevet

:tommelopp: for bra kontroll.

Hjertelyd teorien passet for mine unger også :)

Skrevet

Min gutt hadde jentelyd :)

Jeg hadde også lavt blodtrykk i svangerskapet (bortsett fra på slutten da det lå og vippet mot sv.sk.forgiftning), og svimte av inne hos en pasient da jeg var fem måneder på vei. Rakk akkurat å sette meg på en stol før jeg falt bort, men det ble jo litt oppstyr ;)

Skrevet

Teorien din stemmer ikke alltid, for du tippet jente på meg ;)

Skrevet

Tror jeg tippet jente på deg mest fordi oddsen for at det kom en jente snart var ganske stor :ler: Nei, klart den stemmer ikke alltid, men av alle teorier så tror jeg mest på den :)

Det er fader meg fredag igjen i morgen altså, denne uka skjønner jeg rett og slett ikke hvor har blitt av jeg :)

Fire uker igjen på jobb :hoppe: Veldig glad for det nå altså, sliten :)

Skrevet

Ja det var det jeg tenkte når jeg så blodtrykket ditt.....jeg hadde ikke klart å stå oppreist tror jeg :(

:hug: pass på du ikke besvimer da, lakris skal hjelpe på blodtrykket!

Skrevet

Så deilig med fire uker igjen på jobben da :hoppe:

Flott med god oppfølging fremover da :tommelsmil:

Skrevet

Veldig betryggende med god oppfølging ja :) Og fortsetter magen å vokse i samme tempo så blir det sikkert vektestimering også :fnise: Tar ikke det så tungt altså, snuppa var bare 3 % over snittet på 3D-UL i uke 26 og magen lå over kurven da også :)

Neytiri - jeg besvimer ikke, helt sant :) Blodtrykket mitt ligger på 110/60 til vanlig, så det er ikke så langt unna normalen for meg :):klem: I dag har jeg vasket badet, strøket gardiner, lagt sammen klær og vasket to maskiner til med klær. I tillegg til å ha vært på jobb nesten full dag, lagd middag og tatt hånd om en 2,5-åring som var stuptrøtt og trassete fram til pappa`n kom hjem akkurat tidsnok til å å få lagt han :Gjesp:

Så nå er det sofaen og beina høyt som gjelder :ler: I morgen er det freeedag :hoppe: Og lønningsdag, og ikke minst - FERIEPENGER!!!! Tror vi må ha biff til middag :ler:

Skrevet

For en effektiv dag du har hatt :sjokk: Flink du :)

Skal bli deilig med lønn og feriepenger i morgen ja, trengs sårt det nå :strix:

Skrevet

Jeg har sittet rett opp og ned på en pinnestol i hele dag, aaaaau!!! Så nå greier jegnesten ikke gå, og etter at jeg hadde en fin fin dag i går, så er jeg skikkelig survete i dag. :kjefte: SÅ nå skal jeg reise på butikken og kjøpe MASSE sjokolade og trøstespise som bare det, SÅDETSÅ :kjefte:

Men, en ting er bra da, feeeeriepeeenger på konto, så i morgen skal jeg på shopping :hoppe: Sambo skal ta med seg K til svigers for å snekre, så jeg skal sove lenge, og så skal jeg på kjøpesenteret og kjøpe:

- sko jeg bare kan tre på meg og slipper å knyte :sjenert:

- sommerklær til meg selv, trenger desperat noen bukser/tightser

- redningsvest til K

- sandaler til K

- og sikkert noe til lille M også :rødme:

Skrevet

Fine kulen da :rødme:

blir helt sliten av ting du gjør om dagen, skjønner det blir litt mer arbeid å gå gravid med nr2 ....

Skrevet

Kjempefin mage! :)

Jeg fikk også feriepenger idag - herlig! Ble ny seng på lillemannen også. Har ikke fått kjøpt madrass enda, så jeg er spent på hva han syns i morgen når vi (forhåpentligvis) har fått madrass og fått den montert :)

Skrevet

Oi, spennende med ny seng, det skal K få i løpet av sommeren også. Hvilken har dere kjøpt? Jeg greier ikke bestemme meg for hvilken type jeg skal ha, men tror det blir en slags brisk med skuffer under.

Skrevet

Shop til you drop sier jeg bare :Gjesp:

Fått kjøpt:

Redningsvest til K

Vans til K, ikke sandaler, fant ingen jeg likte

Et sett med nytt undertøy (skal jo på kjærestetur neste helg :gjeiper: )

Ny mammacapribukse til meg

Ny mammalinskjorte til meg

Ny mammakjole til meg

Ny rosa mammasinglet til meg

To par nye sko til meg

Så for en gangs skyld var det jeg som vant :fnise:

Og så har jeg kjøpt masse digg til kjøleskapet, blåbær, jordbær, brimgebær, melon og iiiis :)

Merkelig opplevelse på matbutikken, traff en jeg kjente når jeg studerte for over ti år siden, før jeg møtte sambo, og der gikk jeg, vaggende, med en toåring i kurven og stor mage - kan trygt si livet mitt har forandret seg på ti år ja - og der kom han, ungkar og spellemann, akkurat som å se han for ti år siden, hadde ikke forandret seg det grann, lever singellivets glade dager i Oslo og var helt der jeg var for ti år siden. Det var helt rart, og så godt også, for fikk meg bare til å innse hvor glad og fornøyd jeg er med livet mitt og hvor godt jeg har det. Ville ikke bytta for alt i verden :yvonne:

Skrevet

Fine magen og fine angelou :) Så gøy med ny seng til K da! Har han begynt å krabbe ut av sprinkelsengen?

Ha en fortsatt flott lørdag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...