Gå til innhold

angelous dagbok

Fremhevede innlegg

Skrevet
...og jeg har allerede bestemt meg for ny vogn til nestemann :fnise: Og sambo har begynt å kikke på ny bil, for det er jo hele 1,5 år siden vi bytta sist :roll:

:ler: Litt greiere andre gangen da, da vet man mer hva man liker og ikke liker.

Hva slags vogn har du tenkt å kjøpe?

Jeg lurer på å kjøpe svigerinnens gamle vogn til barnehagevogn jeg da, også trenger vi nok en søskenvogn. Men tenkte å beholde den vi har til nestemann... Men får se hvordan det vil fungere i praksis da, kan jo hende jeg ombestemmer meg etterhvert ;)

Bil ja... Skal ha plass til mye, men koster fort mye penger da... Hva slags bil har dere og hva tenkte dere å bytte til?

Vi byttet bil i vinter. Fra en toyota corolla stasjonsvogn til en mondeo. Var en helt ny verden, nå kan vi bare lempe inn :ler: Vi har også sånt metallgitter nå, det hadde vi ikke før. Veldig deilig å kunne pakke helt opp til taket!!!

Videoannonse
Annonse
Gjest imli
Skrevet

Hvordan ligger du an i løypa nå da, ift EL og IKM og slikt? Eller tar dere det litt som det kommer?

:lur:

Skrevet

EL er neste uke, men jeg slutter ikke på minipillen før tanta kommer sånn ca rundt 17.mai :) Så da blir vel min første IKM i midten av juni :) Og vi tar det bare som det kommer foreløpig ja, ingen EL-tester, annenhver dag pliktsex eller noe sånn. Det får bli hvis det tar lang tid :) Sysler med tankene om å kaste pillene hver dag egentlig, men det greieste er vel å vente til tanta kommer, så alt blir i rute med en gang? Hva tror dere?

Vi har en bmw stasjonsvogn, 5-serie. Og den er mer enn stor nok, men er litt dårlig plass i passasjersetet når mannen er så lang som han er ;) Har sett litt på opel vectra (synes jeg ser det), men helst ønsker vi oss den nyeste mondeo`n. Den er lekker :) Og litt dyr :fnise:

Nestemann skal ha easywalker sky :) Tror jeg...

Gjest imli
Skrevet

Synes det høres ut som en god plan! Vi har aldri holdt på med EL-testing og pliktsex, kun droppa prevensjon og ellers levd som vanlig ;) Har blitt lett gravide to ganger for det (pp4 og pp1). Blir spennende å se hvor fort spira sitter hos dere denne denne gangen da! Hvor lang tid brukte dere på å lage K?

Spennende med ny bil ja... Her tror jeg det blir Caravelle eller noe om vi skal ha ny :fnise:

Skrevet

men siden det bare en pillemens du har så kan du jo egentlig slutte når som helst sånn egentlig.. selv om det kanskje er greit å ha en mens å forholdse seg til sånn på den annen side også.. ikke lett det der i grunn

Skrevet

Oj, prøving på gang? Så spennende! :hoppe:

Her tror jeg vi drøyer det litt til. Dersom jeg får det som jeg ønsker, ser jeg for meg å slutte på pilla januar neste år. Men vi får se hvordan livssituasjonen er så langt frem i tid. Umulig å planlegge allerede nå.

Derssuten hadde det jo vært greit å få med seg mannen på laget først. Tror nemlig ikke han er klar for nr to riktig enda.. :fnise:

Skrevet
EL er neste uke, men jeg slutter ikke på minipillen før tanta kommer sånn ca rundt 17.mai :) Så da blir vel min første IKM i midten av juni :) Og vi tar det bare som det kommer foreløpig ja, ingen EL-tester, annenhver dag pliktsex eller noe sånn. Det får bli hvis det tar lang tid :) Sysler med tankene om å kaste pillene hver dag egentlig, men det greieste er vel å vente til tanta kommer, så alt blir i rute med en gang? Hva tror dere?

Vi har en bmw stasjonsvogn, 5-serie. Og den er mer enn stor nok, men er litt dårlig plass i passasjersetet når mannen er så lang som han er ;) Har sett litt på opel vectra (synes jeg ser det), men helst ønsker vi oss den nyeste mondeo`n. Den er lekker :) Og litt dyr :fnise:

Nestemann skal ha easywalker sky :) Tror jeg...

Vet ikke hvordan det er med minipillen. Men min mens gjorde et hopp etter at jeg kuttet ut p-pilla. Greit å ta det med ro og ikke stresse.

Har hørt det skulle være lettere å bli gravid med nummer to. Er visst noe med at det å skifte bleier og sånt skulle gjøre det lettere. Har ikke lest om det selv, men har noen venninner som påsto dette.

Blir spennende da. Håper dere slipper å vente lenge!!!

Ja, disse bakovervendte bilsetene tar sin plass... Den nye mondeo'n er fin ja. Er vel den Kjære også helst ville ha, men ble en 2005 modell for oss. Syntes det var vel dyrt med de nyere...

Den så jo genial ut sammenpakket :overrasket: Vi har trehjuling. kjempedeilig å trille, men kan være litt ustabil i ulendt terreng. Men vi har en teutonia da, så kan jo være forskjell. :)

Skrevet
Den så jo genial ut sammenpakket :overrasket: Vi har trehjuling. kjempedeilig å trille, men kan være litt ustabil i ulendt terreng. Men vi har en teutonia da, så kan jo være forskjell. :)

Vi hadde trehjulingen til Teutonia før vi kjøpte Easywalker Sky, og de kan ikke sammenliknes. Easywalker er stødig som fjell i forhold, og trillekomforten er mye bedre.

Godt valg, Angelou! :) Easywalker har også flotte søskenvogner dersom det skulle være aktuelt. Det blir neppe aktuelt for vår del, men jeg tenkte vi skulle investere i en sånn sak når nr 2 kommer. Nesten som en sykkel :)

Skrevet

Imli: Vi brukte 1 pp på å lage K, men da PRØVDE vi :fnise: Og spira vi mista første gangen tok 5 pp når vi bare kjørte det samme løpet som vi har tenkt å gjøre nå :)

Pasha: Har egentlig veldig lyst å slutte nå, er jo så fryktelig lenge til midten av juni :sjenert: Men samtidig greit å ha en mens-dato å forholde seg til også ;) Hmm, jeg får sove på det :ler:

Bippe: Gøy med prøveplaner, enda mer gøy at denne gangen måtte mannen vente på meg og ikke omvendt :fnise: Nå er jo din lille gutt litt yngre enn K også da :)

Jente79: Synes vel det koster litt mye med ny mondeo vi også, men om et år til så har de vel tapt seg enda mer i pris vettu :) Men - bli lettere gravid fordi man skifter bleier??? Har jeg aldri hørt om...

Skrevet

Tror det blir en bra vogn ja Umuriel :) Tror ikke det blir nødvendig med søskenvogn, men slik dings å henge på er "måha"

Skrevet
Har hørt det skulle være lettere å bli gravid med nummer to. Er visst noe med at det å skifte bleier og sånt skulle gjøre det lettere. Har ikke lest om det selv, men har noen venninner som påsto dette.

Så man blir mer fruktbar av bleieskift? :fnise: (unnskyld)

Skrevet

at man blir mer fruktbar av bleieskift var ny for meg.. da må jo de som jobber på småbarnsavdelinger være veldig fruktbare da :ler:

men det er vel noe med at man er mer fruktbar kort tid etter fødselen eller ni

Skrevet
men det er vel noe med at man er mer fruktbar kort tid etter fødselen eller ni

Ja, det ble jeg advart mot allerede på barselavdelingen. Og det stemte jo også, fikk EL to uker etter renselsen var over.

Skrevet
Vi hadde trehjulingen til Teutonia før vi kjøpte Easywalker Sky, og de kan ikke sammenliknes. Easywalker er stødig som fjell i forhold, og trillekomforten er mye bedre.

Hmm, kanskje vi må ta en titt på den når det skulle bli nødvendig igjen...

Jente79: Synes vel det koster litt mye med ny mondeo vi også, men om et år til så har de vel tapt seg enda mer i pris vettu :) Men - bli lettere gravid fordi man skifter bleier??? Har jeg aldri hørt om...

Ja, de taper seg fort. Er jo så mange av dem, så sånn sett er det bare å vente litt. Tar jo litt tid før dere blir 4 :)

Jeg hørte ikke hele historien. Var en diskusjon på et barseltreff, men hender jo at man er opptatt av andre ting og ikke får med seg alt som var sagt... Men var visst snakk om at det hadde hjulpet for folk som hadde slitt med å bli gravide. Jeg aner ikke, har ikke sett noe om det, og høres litt merkelig ut ja ;)

Så man blir mer fruktbar av bleieskift? :fnise: (unnskyld)

Ja, som sagt noe som ble diskutert på barseltreff. Men har ikke sett eller hørt om det noe annet sted...

at man blir mer fruktbar av bleieskift var ny for meg.. da må jo de som jobber på småbarnsavdelinger være veldig fruktbare da :ler:

Skulle tro det ;):ler:

Skrevet

Er jo mange som sliter som blir fort gravide med nummer to, men så er det jo en del som fikk nummer en så lett som bare det, men som må slite for nummer to også. Uansett så tar jeg det som det kommer :) K er jo verdens skjønneste og jeg vil jo så gjerne at han skal få søsken, men skjer det ikke så skjer det ikke, selv om jeg ikke har grunn til å tro noe annet ;) Har jo blitt gravid ganske raskt to ganger, så satser på det denne gangen også.

Og så har jeg egentlig lyst å øve noen måneder først, for det er gøy :fnise:

Skrevet

Ja, er stor forskjell der... Men får jo bare satser på at det går like lett denne gangen :)

Skrevet

Tok pilla mi i dag også jeg, har alltid gjort det sånn før, og da har jeg vært noenlunde i rute med en gang :) Og det er jo bare to uker til jeg får mensen :)

Skrevet

Det er så romantisk å snart være prøvere igjen :rødme: :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...