Gå til innhold

angelous dagbok

angelou

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Titter innom... Og forresten - alle jeg snakket med (av helsepersonell) etter fødselen sa at det ikke var noe man skulle passe seg for å spise når man ammer. Det er bare å prøve seg fram, og merker man at barnet reagerer på noe man har spist, kan man droppe det. Man har gått bort fra å fraråde fra enkelte matvarer under amming. Men som de sa - du spiser en skål jordbær, ikke en kilo, f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet godt jeg kan spise spekemat hvis jeg fryser den først, men det har jeg rett og slett ikke gidda :fnise: Hadde sikkert ikke gjort noe å spise litt heller,men jeg har nå holdt meg unna jeg, bare for sikkerhets skyld.

Jeg har også hørt det samme om amming Vannmelon, det er vel noen matvarer som er typiske for at de små skal få vondt i magen, som løk og sånn, men ellers må man vel bare prøve seg fram tenker jeg. Glad det ikke er jordbærsesong nå iallefall, for jeg spiste sikkert et tonn jordbær i sommer - det er godt det! Satser på at jeg slipper unna med litt hjemmelaget jordbærsyltetøy på brødskiva :jepp:

Som dere sikkert skjønner så er jeg fremdeles her. Var en liten stund igår at jeg var sikker på at det skjedde noe, hadde jevne vonde tak i ryggen, men det varte bare en times tid, og siden det har jeg ikke kjent noe som helst - så vi smører oss med tålmodighet. Sambo - den evige pessimisten - har nå erklært at jeg helt sikker kommer til å gå så lenge over at fødselen blir satt i gang. Håper jeg slipper det da, at det skjer av seg selv :)

Nå skal jeg ta meg en dagbokrunde før jeg reiser ut en tur - nyyydelig vær jo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får håpe du slipper å bli satt i gang, men skjønner du lytter utålmodig etter noen tegn fra kroppen.

Spennende dette :popcorn:

Kos deg i sola. Ser ut som den kan komme her også etter en tåkete morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldig du er med fint vær...

Her er det også grått og trist.

Klar for fødsel i morgen?? :sjarmor:

Jeg er jo hjemme hele uken så hadde vært moro om det skjedde noe da så jeg får det med meg... :fnise:

Du får minne lille babyen på at i morgen er en veeeldig fin dag å ha bursdag på.... :tommelopp:

Kos deg ute i finværet... :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk inn her med hjertet i halsen jeg nå!! Har ikke vært på nett siden torsdag og var sååå "redd"/spent på om det hadde skjedd noe mens jeg var borte! Ble nesten litt letta jeg nå. For dette her vil jeg være med på!! Skjønner at du her litt hormonell nå da! Det er mye som skjer med deg om dagen. Du er sikkert både utålmodig, spent, redd, glad, usikker, gira og alt annet du nå! Mange store :klemmer: til deg! Jeg heier på deg, følger med og gleder meg til det skjer noe!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Tror jaggu dere er minst like fødeklare som meg :fnise:

Nå har jeg vært og levert salgsmelding på gamle-bilen og sagt opp forsikringa. Vært på nille og kjøpt litt småtteri til jul/adventstid og handla inn det jeg trenger til å lage hjemmelagede havreflarn. Men, ble litt sliten, så tror jeg skal hvile øya litt først - skal ikke så mye til om dagen :)

Så skal jeg ringe mormora mi og høre om hun har lyst å bake kransekake til meg til jul - blir ikke jul for meg uten hennes kransekake(jeg eeeelsker kransekake), og siden det er første jula jeg ikke skal hjem så må jeg jo få fiksa det på annen måte :) Mamma og dem kommer nedover første helga i desember for å hilse på nurkeliten, så da kan jo de ta med seg :)

Skal lage grøt til middag idag, sambo er ikke så glad i det, men det er det eneste jeg har lyst på om dagen. Det og rosa te-puter :fnise:

Og så har jeg fått dilla på dessert etter middag, mandelpudding eller riskrem med bringebærsaus. Nam!

Gravid - jeg? Næh - kan jeg aldri tenke meg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du nyter de siste dagene skikkelig. Sånn skal det være.

Jeg bare venter spent på når det skal skje noe her. Håper ikke du går for lenge over termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å ha graviditeten å skylde på. Ikke mange dagene igjen av det uansett! Så kan du skylde på at du ammer og må spise ekstra! :fnise:

Hjemmelaget kransekake er helt topp da!!!

Lykke til med fødsel, tror det kommer snart jeg! :smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, det er mye man må prøve seg frem med..men jeg har liksom ikke helt sett poenget med å prøve matvarer som er sånn "velkjent" fy-mat...er ikke såååå glad i å gi småtten mageknip og bære ham over stuegulvet i timesvis! :fnise: En må velge sine kamper med omhu..eneste jeg har "valgt" (fått dilla på det, så jeg har jo ikke valgt det direkte..) å spise til tross for at det ikke er anbefalt er sjokolade! Men nå ser jeg at du ikke har så stor matlyst nå..så da... :fnise:

Du får hvile deg og sove masse nå da Angelou..så er jeg sikker på at knøttet tenker seg å ville ut iløpet av de nærmeste dagene!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg jaggu det er noe på gang her :hoppe: Har hatt rier med regelmessige mellomrom siden klokka var 08.00. De er ikke så vonde enda, men kommer ganske tett og regelmessig.

Får vel kanskje ringe sambo og be han komme hjem fra jobb? Og ringe føden? Har variert med mellom 5 og 10 minutter mellom hver ri hittil, og skal egentlig ringe føden da, men siden de ikke er vondere regner jeg med at jeg har god tid...

Nei, ringer sambo først jeg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg ringt sambo - som ble LITT ivrig, og er på vei hjem i skrivende stund :) Snakka med føden, forklarte ståa og de mente jeg bare kunne være hjemme så lenge ikke vannet gikk og jeg følte meg trygg(er det jeg har lyst til også) - så skulle jeg bare ringe tilbake hvis det var noe som helst. Fikk beskjed om å ringe opp igjen når jeg følte at det ikke var noe alright å være hjemme lenger.

Håper dette er det real thing nå, og at det ikke går over - da blir jeg sur altså :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir i hvertfall superspennende i dag!

Håper dette er Dagen, og at det hele går greit nok.

Tenk at du snart har en liten baby :legrine:

Lykke lykke lykke til!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...