Gå til innhold

angelous dagbok

Fremhevede innlegg

Skrevet

Enig at dette må være den beste tiden ja :) Jeg begynner å kjenne dultene til babyen skikkelig nå, det er ordentlig morsomt :rødme: Prøver å kjenne på utsiden også, men hver gang jeg legger hånden på, så blir det helt stille - akkurat som h*n roer seg med litt kos :ler: Stolt mamma tillegger sin lille baby personlige egenskaper allerede :ler: Merker godt de periodene på dagen h*n er aktiv, rett etter lunsj og middag, og når jeg legger meg om kvelden.

Endelig snart helg, håper det blir ei bra ei for ALLE sammen (og at det slutter å regne...).

Nå skal jeg lage meg utstyrsliste :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er typisk det at de roer seg når man legger hånden på for å kjenne. Særlig skjedde det når mannen min skulle kjenne :ler:

Nå sparker den hele dagen, og jeg ser det godt utenpå klærne også, men det er ikke så hardt at det er plagsomt.

Innimellom virker det som den skjelver eller noe, og jeg leste ett sted at det var flere som opplevde det, så da er det nok helt normalt, men kjennes veldig rart ut :ler:

Utstyrsliste er ett must fant jeg ut. hvis ikke har jeg ingen oversikt over hva vi trenger, og hva vi har fått tak i :)

Skrevet

Kjennes ut som leamus innimellom ja :ler:

Skrevet

Wow, 5.uke allerede! Så stas altså! Du må kose deg med utstyrslisten. Fint inne-vær i dag da. Ha en riktig fin helg! :klem:

Skrevet

Hei hei

Så koseli med spark da, vennen :) Du skal se det er ikke lenge til dere kan kjenne det på utsiden hele tiden. Så kos. Ei av mine venninner gikk gravid i fjord, og det så nesten ut som hun hadde en ailien inni der :ler: Som da viste sei å være en skjønn gutt da ;)

Ha en flott helg

stor :klem:

Skrevet (endret)

Ok - her kommer mitt tapre forsøk på utstyrsliste. Kommer bare til å skrive opp det jeg har kjøpt etterhvert, og det jeg veit vi har fra før.

UTSTYR

Vi har/får:

Vogge - min gamle

Madrass til vogge - min gamle

Dyne til vogge 80x100 - ny, fra oldeforeldrene sambos side

Lekegrind - min gamle

Skinnpose - min gamle, renses

1 sengesett - nytt 80x100, fra farfaren + kone

2 sengesett til vogndyne

2 tisselaken 60x120 cm

2 vanlige laken

5 babytepper

1 babypledd

1 vognteppe-hjemmestrikket - fra tante

10 stk flanellkluter vanlig str

6 flanellkluter - store

8 stk gaskluter vanlig str

6 gaskluter - store

Vogn - Brio kombi- fra farfaren+kone

Lammeskinn - fra farfaren + kone

Bilstol m/base- Acta Graco- fra mormoren+sambo

Stellebord og stellepute - fra morfaren+sambo

Bleiebøtte

Stelleveske

Voksipose-fra oldeforeldrene min side

Ammeinnlegg i ull

Vanlige ammeinnlegg

Bleier - nyfødt

Våtservietter

Mesoft-kompresser

Purelan brystvortesalve

Babyolje

2 amme BH-er

4 smokker - fra farmoren

Videokamera

Babycall

Øretermometer

Vi trenger/På ønskelista:

Vippestol - etterhvert

Babygym - etterhvert

Seng og sprinkelbeskytter - har ønsket oss til jul av farmoren

Flasker

Brystpumpe? Får låne av venninne hvis behov...

Endret av angelou
Skrevet

Ååå, jeg bare sååå ønsker meg baby i magen når du skriver sånn...

Ha en fin helg :klem:

Skrevet

:hoppe: vuhu - HELG!!!

Tenkte jeg skulle ha fisk til middag idag, men siden sambo har jobba ute i drittvær i hele dag så fikk jeg lyst å lage noe godt å overraske han med :rødme: Jeg synes fisk er kjempegodt, men han er ikke helt overbevist får`n si :ler:

Håper alle sammen får ei knallfin helg :klem:

3 arbeidsuker igjen til ferie!!!!!

Skrevet

her er vi igang med planlegging av utstyr, ja :) moro :)

her er alt klart, nå mangler vi bare den lille (som ser ut til å stortrives inni magen min) :ler:

ha en strååålende helg :klem:

Skrevet

Hei hei :)

Jeg må si jeg er enig med Eeyore jeg... :sjenert: Sååå koseli da :)

Fisk er godt ja :tommel: Men mannen min mener fisk er fisk, og kjøtt er mat, så... :ler:

Ha en flott dag, vennen.

Skrevet

Helgen har vært utrolig deilig og avslappende. På lørdag var været så ille at jeg bestemte meg for å shoppelitt - kjøpte ikke så mye da, fire par sokker til nurket og ei bok om årets feriemål til mor og far :)

Søndag sov jeg til halv tolv :overrasket: Har ikke sovet så lenge på evigheter, og det var skikkelig deilig :) Fikk gjort en del i hagen, rydda litt som skal kastes etter oppussing og kosa med sambo :rødme:

Våkna med hodevondt i dag, tror det er fordi jeg er potte tett når jeg våkner om morran - gresspollen :slåss: , får ikke nok luft om natta :) Begynner å gå over nå kjenner jeg :tommel: Så nå sitter jeg og planlegger hva jeg MÅ/BØR gjøre på jobben før jeg tar ferie - ser av lista at de tre ukene kommer til å gå fort. Jeg hadde håpa jeg skulle rekke å rydde litt jeg, men det ser ikke ut som det blir noe tid til det nei :ler:

Og så må jeg :hoppe: for Petra Prøvedokke og lille Sprett som har kommet :)

Skrevet

Det var ikke akkurat det beste været i helge, nei.

Jeg prøver å sove lenge i helga men jeg fikk det ikke til. Våkner før kl er 8 om morgen både lørdag og søndag.

Hvis du har pollen allergi så hjelper de det vel med litt regnvært, for å skylle det bort?

Hurra for Petra :tommelsmil:

Skrevet

Er ikke så veldig hardt rammet av pollenallergi, men det kan visst bli litt verre når man er gravid, uansett - det er til å leve med :tommel:

Å, nå ble jeg så glad - har ikke kjent noe særlig liv siden igår formiddag, ikke etter middag igår en gang - og da pleier det normalt å være skikkelig aktivt ei lita stund. Men, akkurat nå kjente jeg to dult inni magen :rødme: Snille nurket mitt :rødme:

Vet jo at man ikke kan forvente å kjenne liv hver dag på denne tiden, og at det ikke er noe fast bevegelsesmønster enda, men likevel - det er så betryggende å kjenne disse små dultene, gleder meg til de blir enda tydeligere :rødme:

Skrevet

Så herlig med så mye spark!!! :hoppe:

Oi, har ikke sjekket Petra i dagen enda jeg! *løper inn!*

Skrevet

Kosing med samboer og spark i magen, hvilken herlig tilværelse :hjerter_rundt:

Skrevet

Signerer Eeyore jeg :rødme:

Ha en flott dag, vennen. Håper hodepinen gir seg

Skrevet

Det er kjempekoselig med sparkene i magen ja :rødme:

De er ikke like kraftige hver dag hos meg heller, selv om jeg kjenner liv mange ganger om dagen. Noen ganger kjenner jeg bare at h*n flytter litt på seg. Antar at så lenge jeg kjenner den lille flere ganger i løpet av dagen så har det ingen betydning hvor hardt den sparker :)

Gjest Madden
Skrevet

Er utrolig herlig å kjenne de små dultene ja!! Her har det blitt temmelig kraftige spark etterhvert også! :ler: Nesten så jeg må be h*n roe seg innimellom! :legrine: Her er det bare en plass i magen som gjelder, og det er under beltestedet! :ler: H*n har ligget med hodet nede i bekkenet hver gang vi har sniktittet på h*n, og det er rundt & under navlen jeg kjenner alt av spark og dult! Merkelige greier..livmoren ligger jo helt oppe i ribbeina nå, men knøttet følger ikke etter tydeligvis! :rødme:

Det er så utrolig koselig å handle inn...jeg har laget meg en liste over utstyr jeg også..men ser at jeg må redigere den litt underveis! Gjør ingenting det..jeg ELSKER å lage lister! :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...